yamaha majesty 400

int grijs valt het poetsen ook mee :)
even nog een pic-je
full


bij goed weer staat hij daar,omdat je hem dan niet vanaf het straat kan zien
en bij regen onder het afdak daarachter, maar daar kan je hem wel vanaf de straat zien
(men vrouw wil hem niet onder het afdak ernaast B| )
ik ga hem daar ook id winter zetten, maar nog wel wat beter dicht maken van de zomer
 
sossa, ik heb juist gelezen dat er hier een sym gts-rijder zomaar eventjes op een 1.5maand 5000km heeft bijeen gefietst. jij doet er toch ook veel,he? bij hoeveel per jaar zitten we dan?
 
hmm even denken vorig jaar eind jluli begin augustus de burg gehaald stond op 18.000km
hij staat nu op 46000km.
ok het is nog geen eind juli en ik moet nog weer op vakantie maar vorig jaar met de majsty heb ik 40.000km in 1 jaar gereden ik had hem nieuww gekocht.
ik moet zeggen dat ik dit jaar minder verweg dan vorig jaar ben geweest en het ziet er niet naar uit dat de burg dit jaar de majesty gaat evenaren.
ivm ziekte in de schoonfamile waar we vanaf dec mee te kampen hebben willen we dicht bij huis blijven zodat we altijd in 1 dag terug kunnen zijn bij slecht nieuws.
 
des al niet te min ik heb het ook gelezen en een dikke pluim voor hem.
ik kan dit alleen maar toejuichen.
 
Ga jij dat ding dan "op" rijden, of ruil je hem weer in binnenkort?
hmm even denken vorig jaar eind jluli begin augustus de burg gehaald stond op 18.000km
hij staat nu op 46000km.
ok het is nog geen eind juli en ik moet nog weer op vakantie maar vorig jaar met de majsty heb ik 40.000km in 1 jaar gereden ik had hem nieuww gekocht.
ik moet zeggen dat ik dit jaar minder verweg dan vorig jaar ben geweest en het ziet er niet naar uit dat de burg dit jaar de majesty gaat evenaren.
ivm ziekte in de schoonfamile waar we vanaf dec mee te kampen hebben willen we dicht bij huis blijven zodat we altijd in 1 dag terug kunnen zijn bij slecht nieuws.
 
nee voorlopig rijd ik op de burg in de hoop dat suzki over 1 of 2 jaar met een flinke update komt of dat honda met de E4 komt ik verwacht dat 1 van de 2 uitkomt zo niet ruil ik hem tegen die tijd in voor gp800.
 
Als ik uw reisverhalen lees en begage trukken bekijk vrees ik dat je met de gp800 veel kortere trippen gaat moeten plannen of veel vuiler door het leven gaat moeten gaan. of zijn daar veel nog onbekende en verscholen vakken in te vinden?
 
tja tegen die tijd zal ik ook wel mijn auto rijbewijs gehaald hebben kinderen van mij op de wereld lopen dus zullen de km in iedergeval wel minder zijn.
maar ik blijf hopen op update van de burg of indroductie van de honda e4 daar zit ook genoeg babage ruimte onder.
 
De Burg gaat toch al een tijdje mee. Zit de kans er niet in dat dit dit jaar of zeker volgend jaar zal gebeuren?
Om eerlijk te zijn ik ben op de huidige burg nog lang niet uitgekeken, ik zou missichien wel anders spreke moest ik er zelf al jaren met rijden.
 
wat zal ik zeggen droom scoot.
ik heb meer dan 23 brommers gehad eer ik de brom vond die voor mij zo perfect was(gilera dna 2001)dat ik dacht dit is hem hier kan alleen nog maar een motor tegen op.
(ok hij liep wel 145).
ik heb nu 3 jaar mijn rijbewijs en nu al 4 motoren versleten(de burg is de 4de).
toch denk ik dat het beter kan dus heb ik gedult.
 
Volgens gaat het al een tijdje niet meer over de Majesty.
 
Ik rijd nu al 22 jaar met de motor, ben al lang gek van een motorscooter, de gegadigde zijn:
De Yamaha 400 Majesty
De Yamaha 500 T-Max
De Suzuki 400 Burgman
De Suzuki 650 Burgman
15 maand geleden heb ik een poging ondernomen om te veranderen (Yamaha Diversion XJ900 was 9 jaar oud en versleten).
Ik ben zowel bij yamaha als bij Suzuki geweest om testritten te versieren. Volgens dit forum gaat dit bij jullie allemaal van een leien dakje. ik heb overal bot gevangen. Hun uitleg was steeds dat het moeilijk was om die modellen vast te krijgen als ze niet zeker wisten of ze hem mij ook konden aansmeren. Hun uitleg was ook steeds, als je al zolang met een """normale""" motor rijdt wil je zeker niet op zoiets kruipen Wat ik bij Yamaha wel gekregen heb is een weekend met de FJR1300AS (zonder koppelings hendel) te rijden (700 km gereden) beviel mij echt niet. Heb uit Frustratie maar de ""normale "" FJR gekocht. Nu ga ik weer beginnen (kopen 2009) met uitkijken voor een scooter. Hebben jullie ervaring met de invoerders om eventueel aan een test rit te geraken met bovenvermelde scoots.
Ik denk wel dat deze vraag enkel voor belgische scooteraars zal gelden, denk niet dat ik in Nederland ga kunnen test rijden en in België kopen.
Nederlandse foefjes om een testrit te versieren zijn ook welkom, moet wel zeggen dat liegen mij niet zogoed afgaat.
 
Misschien Wimper is vragen, die heeft ergens een dealer in Vlaanderen voor zijn x-max oid.
 
Ik rijd nu al 22 jaar met de motor, ben al lang gek van een motorscooter, de gegadigde zijn:
De Yamaha 400 Majesty
De Yamaha 500 T-Max
De Suzuki 400 Burgman
De Suzuki 650 Burgman
15 maand geleden heb ik een poging ondernomen om te veranderen (Yamaha Diversion XJ900 was 9 jaar oud en versleten).
Ik ben zowel bij yamaha als bij Suzuki geweest om testritten te versieren. Volgens dit forum gaat dit bij jullie allemaal van een leien dakje. ik heb overal bot gevangen. Hun uitleg was steeds dat het moeilijk was om die modellen vast te krijgen als ze niet zeker wisten of ze hem mij ook konden aansmeren. Hun uitleg was ook steeds, als je al zolang met een """normale""" motor rijdt wil je zeker niet op zoiets kruipen Wat ik bij Yamaha wel gekregen heb is een weekend met de FJR1300AS (zonder koppelings hendel) te rijden (700 km gereden) beviel mij echt niet. Heb uit Frustratie maar de ""normale "" FJR gekocht. Nu ga ik weer beginnen (kopen 2009) met uitkijken voor een scooter. Hebben jullie ervaring met de invoerders om eventueel aan een test rit te geraken met bovenvermelde scoots.
Ik denk wel dat deze vraag enkel voor belgische scooteraars zal gelden, denk niet dat ik in Nederland ga kunnen test rijden en in België kopen.
Nederlandse foefjes om een testrit te versieren zijn ook welkom, moet wel zeggen dat liegen mij niet zogoed afgaat.

Hoi,

met yamaha scooters kan je proefrijden bij de verdeler in brussel. een afspraak moet je regelen via een handelaar.
ik heb vier jaar met een majesty 400 gereden. erg pratische scooter met veel opberg ruimte en comfartabele zithouding.
nu rij ik met een t-max. nog leuker! stijver frame met geweldige baanligging en directer vermogen.
mijn raad, ermee rijden ... :]
ik ervaar dat de majesty goed is voor kortere ritten en veel meezeulen ...
de t-max voor langere ritten en sportief rijgedrag ...
anders gezegd een "last-ezel" (met alle respect) of een raspaard ... beiden hebben hun troeven en ik waardeer ze hiervoor. *O*
de vraag is dus wat je verwacht en nodig hebt. :Y
veel plezier in het wikken en wegen :W
 
Hun uitleg was ook steeds, als je al zolang met een """normale""" motor rijdt wil je zeker niet op zoiets

Wat een lulkoek... |( Er zijn juist veel ex- motorrijders die op een bepaald moment overstappen op de scooter, als ze hun wilde haren wat kwijt zijn. Als ze bescherming tegen weersinvloeden en gemak belangrijker gaan vinden.

Zelf onlangs een burgman 650 een dag gehuurd om te vergelijken met mijn Honda SH 300i. Ik kan je geen betere manier aanraden. Op een dag kun je een boel informatie vergaren over een machine. Ok, het kost je een dikke 100 euro maar als je na een tijdje ontevreden wordt met een machine kost het je veel meer. :Y

Burgman 400 of 650 danwel een t max zullen toch zeker wel te huren zijn ergens niet te ver weg. In Nederland zijn er veel dealers die de Burgman 400 verhuren.

Mocht je het inderdaad niets vinden, een scooter kun je daar na een dag vast wel al achter komen. ;)

succes.
 
hm frank 7 heeft gelijk want in bilthoven heb je een demo t max nieuwe type.
de burg 400 heb ik ook een keer gehuurd dus is het een kwesty van surfen op het internet.
 
Allen bedankt voor de reactie,
Inderdaad de wilde jaren zijn voorbij en de portemonnee is nu om onze goestingen te realiseren en zeker niet die van de Belgische staat. daarom een scoot waarmee je aan 120-130 kan rijden met een reserve voor de noodgevallen (snel voorbijsteken) is meer dan voldoende voor ons.

Relax-max
Wat bedoel je met korte ritten?
Rijd sowieso 180km dagelijks voor woon-werk verkeer. Als ik niet meer moet schakelen zou ik weer als vroeger willen meedoen aan toerritten (kom op tegen kanker, je kent dat wel) is al gemakkelijk 150 à 200 km + heen en terug ± 200 km. Is hij daarvoor niet geschikt? De T-max vind ik ook een ferme scoot maar weinig bergruimte. Lopen graag relax zonder gesleur van helmen en motorvesten aan het zeetje. Shubert C2 maat 60/61 is niet zo gemakkelijk weg te steken. gaat met moeite in FJR zijkoffer (speciale methode)
Bedankt voor de raad "proefrijden in Brussel" ga mijn dealer (yamaha) er direct over aanspreken.
Andere merken zullen dat waarschijnlijk ook wel kunnen regelen.

Frank7
Je hebt zeker gelijk als je zegt "beter 100€ dan jaren een machine tegen je zin". Als het over een type gaat. Ook gemakkelijker gezegd dan gedaan (zie onder)
Ik heb er wel nog twee gegadigde vergeten opzetten namelijk De honda SW 400 en 600.
Als ik ze alle zes wil huren om te testen ben ik al een have scooter kwijt aan test geld.
Ik ben van mening als ze iets willen verkopen moeten ze de mogelijkheid geven om het uit te proberen, zeker als je in sommige gevallen meer dan 10.000€ euro moet neerleggen. Ze zouden de zelfde mogelijkheden moeten aanbieden als bij wagens.

Sossa
Onmiddellijk uw raad opgevolgd en aan het surfen geslagen, zeer teleurstellend op gebied van scooters. kan wel met 125cc en hoogstens 250cc. Aan motorfietsen geen probleem van 125cc tot de pan van 1300cc Misschien is Nederland meer scooterminded dan België. Ik woon het dicht bij zeeland en veel is daar ook niet te huren buiten fietsen en gocarts. Nu links of adressen zijn altijd welkom. moet wel doenbaar zijn en een kans van slagen hebben zoals reserveren enz.

Vele groeten aan alle scooteraars en geniet ervan
 
pardon, 180 km woon-werk verkeer, dagelijks ....! :r
kan je niet beter verhuizen dan een motor kopen? :?

als ik je lees komt maar één scoot erbovenuit ... brugmann 650. relaxe km vreter met veel bergruimte. de 400'erds éénpitter, zijn een beetje krap voor afstanden lijkt mij.

je zal er dan nog wel even voor moeten sparen, 't is de duurste! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan