Z1000, Z750, Z750S Plaza; Deel 32

Status
Niet open voor verdere reacties.
theorie achter de Stramme Max

Strammer Max




Die eigene Definition
Strammer Max ist ein vorzügliches Gericht der schnellen deutschen Küche. Diese ist beileibe nicht mit »american fast food« zu übersetzen. Das Wesen des Strammen Maxes besteht in einer belegten Scheibe Brot. Darauf gehören Butter und fein gewürfelte Stücke Schinkenspecks, die mit Zwiebelwürfeln vermischt sind. Das Ganze wird zugedeckt durch Spiegelei. Gewürzt wird nur das Ei, normalerweise mit einer Prise Salz. Aber auch Pfeffer und Paprika auf dem Eigelb sind nicht zu verachten. Die Menge der Zutaten hängt gewöhnlich von der Anzahl und Größe der Brotscheiben, die als Basis des Strammen Maxes dienen, ab. Das Ei sollte so gebraten werden, dass es die anderen Zutaten komplett zudeckt.

Was man dazu isst oder trinkt? Vielerorts werden verschiedene Gemüse als Beilage serviert, mir persönlich ist die geballte Urform am liebsten, keine weiteren Zugaben, nur Strammer-Max-Geschmack. Und da der Stramme Max eine typisch deutsche Kneipenmahlzeit sein sollte (soll heißen: von einem Lokal, das den Anspruch hat eine Kneipe zu sein - es gibt per Definitionem keine Kneipen mit nicht-deutscher Küche - erwarte ich, dass Strammer Max auf der Karte steht, von einem griechischen, italienischen, chinesischen etc. Restaurant erwarte ich, dass der Stramme Max **nicht** auf der Karte steht; bei »besseren« deutschen Restaurants wirkt Strammer Max auf der Karte zumindest deplaziert), trinke ich dazu mein Lieblingsbier.

Motivation

Nun ziehe man durch Deutschland und probiere hier, da und auch dort einmal den "Strammen Max", denn da weiss man, was man hat bzw. bekommt. Richtig? Falsch!

Die "Stramme Realität" sieht ganz anders aus. Doch kommen wir erst einmal zur Theorie. Neben den Rezepten aus Kochbüchern der DDR und Deutschlands können wir inzwischen auch im Internet Rezepte finden. Die haben vielleicht nicht das Gewicht eines Buches, gehören jedoch insofern zur Theorie als die darin beschriebenen Gerichte mir noch nicht vorgesetzt wurden :-)

;) :P
 
[afbeelding]..zeg dat maar niet te hard :N ........ik heb een keer een nachtje met hem op een kamer geslapen!! B| B| B|


Sorry Ad! :+

geeft niet, van jou kan ik het wel hebben, lag tenslotte ook met jou op die kamer.

lucht en tegenlucht zeg maar


@ DnBok
weet dat je die foto leuk vind maar 2x of zo lijkt me stukken leuker als zo'n lel van een post
 
eeindelijk mijn eigen helemaal zelf uitgevoerde modje :P *O*
kleine knipperlichten voor *D
i know heel simpel voor jullie, maar ik vond het wel ff leuk gedaan door mezelf ;)
full
 
met een beetje geluk ben ik volgende week ook van die mandarijnen aan de zijkanten van mijn koplamp af *O*
 
16 of 17 juni

MEGADIJKRIT MAARSBERGEN - MEERKERK

VERZAMELEN MAARSBERGEN tussen 09:30 en 10:00 UUR

RIT EINDIGT TE MEERKERK of voor de diehards terug in Maarsbergen

MIJN VOORKEUR GAAT UIT NAAR 16 JUNI I.V.M. DRUKTE OP ZONDAG OP DE DIJKEN MET RECREANTEN

POST JE NAAM EN JE VOORKEUR UIT VOOR DE RIT DATUM
KORTE BESCHRIJVING RIT

Maarbergen - Doorn Culemborg dijk naar Nieuwegein.
snelweg over naar Vianen
Vianen dijk op richting Arnhem
Arnhem dijk op naar Nijmegen
Nijmegen dijk op naar doodewaard -> tiel
Tiel de linge route oppakken naar Meerkerk
(vanaf Meerkerk voor de Diehards over de dijk terug naar Maarsbergen
via Rhenen of Vianen)

Muis
FfTzZ





Wordt druk zo, met z'n tweetjes
 
die zaterdag moet ik naar Spa Francorchamps(ook leuk)
en op zondag vind ik het bij goed weer (anders ben ik er ook niet ;) ) te druk op de dijk -O-

dus ik val af
 
16 of 17 juni

MEGADIJKRIT MAARSBERGEN - MEERKERK

VERZAMELEN MAARSBERGEN tussen 09:30 en 10:00 UUR

RIT EINDIGT TE MEERKERK of voor de diehards terug in Maarsbergen

MIJN VOORKEUR GAAT UIT NAAR 16 JUNI I.V.M. DRUKTE OP ZONDAG OP DE DIJKEN MET RECREANTEN

POST JE NAAM EN JE VOORKEUR UIT VOOR DE RIT DATUM
KORTE BESCHRIJVING RIT

Maarbergen - Doorn Culemborg dijk naar Nieuwegein.
snelweg over naar Vianen
Vianen dijk op richting Arnhem
Arnhem dijk op naar Nijmegen
Nijmegen dijk op naar doodewaard -> tiel
Tiel de linge route oppakken naar Meerkerk
(vanaf Meerkerk voor de Diehards over de dijk terug naar Maarsbergen
via Rhenen of Vianen)

Muis
FfTzZ





Wordt druk zo, met z'n tweetjes



Ad :N kinderweekend
 
kale70 schreef op 23 mei 2007 @ 13:39:
Mannen en Dame het was ronduit geweldig, ik heb genoten !


Harry, nog één keer.
JAJA.
schöne hose.
Heino.
BartBart, TomTom.
Ik rem als jij niet kijkt.

enz.enz.

Goed eten, goed drinken en bovenal heel veel bochten, jongens wat was het gaaf, vooral het stukje net voor de groepsfoto welke door de wielrenner gemaakt werd. Het kan niet anders dan iedereen heeft verschrikkelijk zitten smile in zijn vissenkom.

Wel is me heel duidelijk geworden dat het een heel groot feest is om op een Z te rijden en ben dan ook blij dat ik mijn splinter nieuwe Z zaterdag kan ophalen, De levertijd van twee weken wordt gehaald door mijn dealer, een groene, MET ABS, jawoel.
Hoorde van Fulleke dat het bijna niet mogelijk is een nieuwe Z750 afgeleverd te krijgen, geen punt blijkt nu.
Meteen mijn vraag, hoe is de ervaring van diegene die de nieuwste Z hebben ? en welke aanpassingen hebben jullie toegepast om m op te leuken ?


Nou snap ik er helemaal niks meer van...... Hoe krijg je het voor elkaar??? Zit al vanaf begin maart te wachten en ik heb nog steeds geen afleverdatum van m'n dealer gekregen :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Morgen toch maar eens gaan bellen met de dealer.

Wordt er steeds minder vrolijk van...... :( -O- :( -O- :( -O- :( -O- :(
 
Nou snap ik er helemaal niks meer van...... Hoe krijg je het voor elkaar??? Zit al vanaf begin maart te wachten en ik heb nog steeds geen afleverdatum van m'n dealer gekregen :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Morgen toch maar eens gaan bellen met de dealer.

Wordt er steeds minder vrolijk van...... :( -O- :( -O- :( -O- :( -O- :(

Hangt echt helemaal van de dealer af, ik had de mijne ook in een week terwijl anderen er idd maanden op kunnen wachten
 
Nou snap ik er helemaal niks meer van...... Hoe krijg je het voor elkaar??? Zit al vanaf begin maart te wachten en ik heb nog steeds geen afleverdatum van m'n dealer gekregen :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Morgen toch maar eens gaan bellen met de dealer.

Wordt er steeds minder vrolijk van...... :( -O- :( -O- :( -O- :( -O- :(


ik weet trouwens ook nog een beschikbare groene hoor (mammoet, zou volgende week al komen), en andere kleurtjes blijken er ook nog te zijn hier en daar...
 
Hoi,

Mijn Kawa Z750 - zwart op vrijdag telefonisch gekocht en gelijk de volgende dinsdag opgehaald, 4 dagen levertijd!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :Y :Y :Y :Y :Y

Dit was in april hoor. _O- _O- _O-

groeten roodman :W
 
Hangt echt helemaal van de dealer af, ik had de mijne ook in een week terwijl anderen er idd maanden op kunnen wachten


Kawasaki bepaald toch wanneer de motoren geleverd worden. Hoe kan een dealer dat beïnvloeden??
 
Laatst bewerkt:
16 of 17 juni

MEGADIJKRIT MAARSBERGEN - MEERKERK

VERZAMELEN MAARSBERGEN tussen 09:30 en 10:00 UUR

RIT EINDIGT TE MEERKERK of voor de diehards terug in Maarsbergen

MIJN VOORKEUR GAAT UIT NAAR 16 JUNI I.V.M. DRUKTE OP ZONDAG OP DE DIJKEN MET RECREANTEN

POST JE NAAM EN JE VOORKEUR UIT VOOR DE RIT DATUM
KORTE BESCHRIJVING RIT

Maarbergen - Doorn Culemborg dijk naar Nieuwegein.
snelweg over naar Vianen
Vianen dijk op richting Arnhem
Arnhem dijk op naar Nijmegen
Nijmegen dijk op naar doodewaard -> tiel
Tiel de linge route oppakken naar Meerkerk
(vanaf Meerkerk voor de Diehards over de dijk terug naar Maarsbergen
via Rhenen of Vianen)

Muis
FfTzZ





Wordt druk zo, met z'n tweetjes



Helaas voor mij ook een :N Zit dan in Italie met het Zedje *O*
 
Sorry, effe een rectificatie

moet natuurlijk wel de initiatiefnemer vermelden |(

Z1000Muis organiseert op


16 of 17 juni

MEGADIJKRIT MAARSBERGEN - MEERKERK

VERZAMELEN MAARSBERGEN tussen 09:30 en 10:00 UUR

RIT EINDIGT TE MEERKERK of voor de diehards terug in Maarsbergen

MIJN VOORKEUR GAAT UIT NAAR 16 JUNI I.V.M. DRUKTE OP ZONDAG OP DE DIJKEN MET RECREANTEN

POST JE NAAM EN JE VOORKEUR UIT VOOR DE RIT DATUM
KORTE BESCHRIJVING RIT

Maarbergen - Doorn Culemborg dijk naar Nieuwegein.
snelweg over naar Vianen
Vianen dijk op richting Arnhem
Arnhem dijk op naar Nijmegen
Nijmegen dijk op naar doodewaard -> tiel
Tiel de linge route oppakken naar Meerkerk
(vanaf Meerkerk voor de Diehards over de dijk terug naar Maarsbergen
via Rhenen of Vianen)

Muis
FfTzZ
 
ik weet trouwens ook nog een beschikbare groene hoor (mammoet, zou volgende week al komen), en andere kleurtjes blijken er ook nog te zijn hier en daar...


Bedankt!!!

Als mijn dealer niks kan leveren zal ik daar eens gaan informeren!
 
Bedankt!!!

Als mijn dealer niks kan leveren zal ik daar eens gaan informeren!


Rockanje zou er volgende week ook weer hebben (verschillende kleuren)...
En in Leek is nog een zilveren (geen grijs!) af te halen...

Heb heel wat afgebeld en afgereden deze week vanuit Zeeland })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan