Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn lampje ging altijd rond de 200km branden, maar nadat ik de tandwielverhouding iets aangepast heb bij ongeveer 180/190km.
Er zit dan nog zo'n 5 liter in dus dan kan je ook nog wel een heel stuk rijden.
Dit is dan bij stevig optrekken en op de snelweg meestal 140/150km/h. Bij rustig toeren weet ik niet wat het verbuik is :o
 
Laatst bewerkt:
Ik lees ook nog steeds mee :)

Bij mij gaat het lampje meestal branden bij ongeveer 160km, wanneer ik rustig rijd bij ongeveer 200km.

Dit is mijn fiets:
full
 
RF 900 RS2
dik 200 km voor het lampje een seintje geeft
en ja ik schroef het gas vaak genoeg open, meer dan eens...!

wanneer gaat het allemaal gebeuren flugeltje, is die eerdaags weer op de straat...?
wat een pech man hopen dat je snel weer on the road bent. succes.

Je hebt de tank ook iets groter dan de 600 dus gemiddeld genomen scheuren rijden we even zuinig O-)

Ja de lotto winnen is leuker....

maar goed, zoals je misschien wel wist de brommert staat bij beun.

Kop is er al af en wordt weggebracht. De verwachting is dat hij eind juni weer volledig operationeel is.....lijkt wel een Amerikaans geheim wapen

Maar goed belangrijkste is dat hij straks weer op en top is en dat ik er weer zonder problemen mee kan rijden. :Y

Dan maar even wachten en kijken naar alle motoren die me aan alle kanten voorbij racen.... })
 
Je hebt de tank ook iets groter dan de 600 dus gemiddeld genomen scheuren rijden we even zuinig O-)

Ja de lotto winnen is leuker....

maar goed, zoals je misschien wel wist de brommert staat bij beun.

Kop is er al af en wordt weggebracht. De verwachting is dat hij eind juni weer volledig operationeel is.....lijkt wel een Amerikaans geheim wapen

Maar goed belangrijkste is dat hij straks weer op en top is en dat ik er weer zonder problemen mee kan rijden. :Y

Dan maar even wachten en kijken naar alle motoren die me aan alle kanten voorbij racen.... })

toevallig keek ik gisteren tijdens de rit even naar het lampje en die begon bij 228km te branden, en ik was goed aan het blazen geweest.

nou hopen dat het dan allemaal weer goed is met je blok
maar hoe zo alle motoren die je voorbij scheuren...?
oh je bedoelt nu je geen motor hebt :(

ik had gisteren toen ik de motor startte ineens een knal uit de uitlaat ik schrok me helemaal ziek, wat het is geweest weet ik niet maar het rijgedrag was niet anders dan normaal.
en weet jij toevallig ook hoe je de koplamp af moet stellen...? ik heb het idee als ik groot licht aan doe dat het heel erg naar links schijnt in plaats van op de weg.

nou flugel eerst heel veel succes met je motor en we horen het wel als ie weer klaar is. :] :}
 
Laatst bewerkt:
ik rijdt zo'n ruime 300km op één tank. da's ongeveer 1 op 16/17.
lampje brandt na ongeveer 210km.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet wie ze al kent of al eens gelezen heeft, maar hier is wat leesvoer over onze RF. Wat vergelijkingstests, wel eens leuk om te lezen als het buiten weer eens regent....

Have fun !

Ohja sorry voor de meest-verneukende-forum-layout-aller-tijden....

Als iemand een beter idee heeft om de plaatjes NAAST elkaar te krijgen, zeg het me....

Moto73, nummer 19/1992




Test: Motor, nummer 14/1993







Test: Motoren en Toerisme, nummer 10/1993




Triple test met ZZR600 en CBR600F: Moto73, nummer 11/1993













Introductie nieuws Suzuki: Moto73, nummer 22/1993






Test: KicXstart, nummer 2/1994






Racen met een RF600 in de SS600 klasse: KicXstart, nummer 9, 1994




Dubbeltest met Kawa ZZR600: KicXstart, nummer 2, 1996




 
Nee, ik woon niet in de Meern en werk ook niet op de Amsterdamse straatweg, maar het kan wel zijn dat mijn motor hier vaak staat aangezien mijn vriendin hier woont...haha
 
heerlijk weertje vandaag, lekker gereden ben vanmorgen 9 uur de deur uit gegaan en net terug (17:00) dacht even de boel de boel alle gereedschap maar eens aan de kant en genieten van deze dag.
1 akkefietje mee gemaakt vandaag. reed in een woonwijk bij een winkelcentrum komt er zo een vrouw met haar auto de weg op zetten vanuit de parkeerplaats, ik dacht ze stopt wel maar nee hoor.Ik moest vol in de ankers en ging bijna op mijn plaat kon er nog net met een bocht en een hoop heen en weer omheen komen..
o zegt die vrouw ik had u niet gezien wel de auto achter u maar die was nog zo ver weg en dacht daar kan ik nog wel voor langs.
heb u echt niet gezien.
ik zei nee dat gebeurt nogal eens met motorrijders dat ze niet gezien worden.
ja zegt ze wel gevaarlijk hoor dat motor rijden, ik zei nee het word gevaarlijk door mensen zoals u achter het stuur van een auto.
ik dacht laat ik maar door rijden.
maar verder wel genoten
He flugel heb nog wel even aan je gedacht, jammer dat jij er niet even uit kon op je bike....!
en Yakuza heb jij al weer op je parade paartje gezeten..of ben je nog steeds beton aan het kappen...?
nou hoop dat iedereen zo heeft genoten van deze dag als ik.
 
@ Fokko....


Life goes on......

Hahaha nee joh niet gereden maar tis niet anders, mijn tijd komt nog })

Heb net gister de vergunning binnen gekregen dus we gaan ook lekker aan het klussen. Maandag de aannemer maar eens bellen en dan bekijken wanneer we kunnen gaan spitten. Word dus een mooie drukke tijd voor me ( mits de aannemer zijn werkje af krijgt voor de bouwvak en anders beginnen we na die tijd ) dus echt motorrijden zal het wel niet worden.

Dus aan de ene kant maar goed dat ie nu kaduk is.
 
@ Fokko....


Life goes on......

Hahaha nee joh niet gereden maar tis niet anders, mijn tijd komt nog })

Heb net gister de vergunning binnen gekregen dus we gaan ook lekker aan het klussen. Maandag de aannemer maar eens bellen en dan bekijken wanneer we kunnen gaan spitten. Word dus een mooie drukke tijd voor me ( mits de aannemer zijn werkje af krijgt voor de bouwvak en anders beginnen we na die tijd ) dus echt motorrijden zal het wel niet worden.

Dus aan de ene kant maar goed dat ie nu kaduk is.

zeker komt je tijd wel weer haha
kan je weer helemaal los van god O-)
dus straks ook op de schep, nou veel succes al vast en zou moooi zijn als het voor de bouwvak af komt, heb je daarna weer tijd om te blazen.
het weer zit vandaag niet helemaal mee dus kan je vast aan de voorbereiding beginnen.haha.
nou horen het wel weer.
 
Ben ik een paar dagen bij moeders geweest.. kom ik weer thuis, staat mijn motor half afgedekt ipv volledig afgedekt onder de motorhoes.
Door de wind kan het niet gekomen zijn, omdat de hoes vrij goed vast is gezet.

Zal maar ff mn webcam erop richten om te kijken of er onverlaten aan zitten.. maar dit alles maakt me wel ongerust. Helaas heb ik geen garage of schuur tot mn beschikking.

Zijn er ook mensen die de achterlicht module van Mototronix hebben, en hetzelfde probleem hebben als ik? Namelijk dat mn rechterknipperlicht erg wisselt in snelheid, als ik bijvoorbeeld over klinkers rijdt. Het knipperlicht lijkt erg gevoelig hierdoor voor op welk wegdek je rijdt. Het linkerknipperlicht heb ik geen problemen mee.

Ik heb de module vastgezet onder de buddy, met wat schroeven.
 
Ben ik een paar dagen bij moeders geweest.. kom ik weer thuis, staat mijn motor half afgedekt ipv volledig afgedekt onder de motorhoes.
Door de wind kan het niet gekomen zijn, omdat de hoes vrij goed vast is gezet.

Zal maar ff mn webcam erop richten om te kijken of er onverlaten aan zitten.. maar dit alles maakt me wel ongerust. Helaas heb ik geen garage of schuur tot mn beschikking.

Zijn er ook mensen die de achterlicht module van Mototronix hebben, en hetzelfde probleem hebben als ik? Namelijk dat mn rechterknipperlicht erg wisselt in snelheid, als ik bijvoorbeeld over klinkers rijdt. Het knipperlicht lijkt erg gevoelig hierdoor voor op welk wegdek je rijdt. Het linkerknipperlicht heb ik geen problemen mee.

Ik heb de module vastgezet onder de buddy, met wat schroeven.

Klinkt alsof je aan de rechterkant een slechte verbinding hebt. Je moet als hij snel knippert eens afstappen en kijken of zowel voor als achter wel knipperen.
Kans is groot dat één van de twee het niet doet. Hierdoor veranderd de weerstand en gaat hij sneller knipperen.
 
Hier nog ff mijn fiets.. ( voor de startpost ?? )

De huidige modificaties zitten er nog niet op..


Volgende modificaties gedaan:

- Taartschep verwijderd.
- Kleine pinkers voor
- Geïntegreerde pinkers in remlichten
- Smoke race kuipruitje
- 12 Aansluiting in opbergvakje

RF900.jpg
 
stil hier de laatste tijd
iemand nog wat leuks meegemaakt of gaat nog wat leuks doen
Ik zelf heb zondag een toertocht

hopen dat het weer knap blijft
 
Ik zal de stilte doorbreken met een vraag;

Ik heb na een kilometer of 80 op mijn RF onwijs veel last van zadelpijn.....ben ik de enige die problemen heeft met het niet kunnen vinden van een comfortabele zitpositie?
Tis trouwens een rf 600..
Ben benieuwd!
 
Dan kan ik je een hand geven
heb precies hetzelfde ben ook benieuwd hoe zondag de toer gaat verlopen
ben wel aan het informeren voor een corbin zadel
vindt ze alleen een beetje prijzig
(misschien te weinig vlees op het zit vlak)
 
Ik zal de stilte doorbreken met een vraag;

Ik heb na een kilometer of 80 op mijn RF onwijs veel last van zadelpijn.....ben ik de enige die problemen heeft met het niet kunnen vinden van een comfortabele zitpositie?
Tis trouwens een rf 600..
Ben benieuwd!
Rf`jes staan niet bekend om hun zitcomfort, maar dat wist ik stiekem al toen `m kocht.
Ik heb wel is gehoord dat je niet moet verzitten bij beginnende "pijn". Ik heb zo minder snel erge last.
 
Laatst bewerkt:
Dan kan ik je een hand geven
heb precies hetzelfde ben ook benieuwd hoe zondag de toer gaat verlopen
ben wel aan het informeren voor een corbin zadel
vindt ze alleen een beetje prijzig
(misschien te weinig vlees op het zit vlak)

Ik zou Corbin overslaan en gelijk gaan voor het echte werk!

cool_chair.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zal de stilte doorbreken met een vraag;

Ik heb na een kilometer of 80 op mijn RF onwijs veel last van zadelpijn.....ben ik de enige die problemen heeft met het niet kunnen vinden van een comfortabele zitpositie?
Tis trouwens een rf 600..
Ben benieuwd!
Het is misschien alweer een tijdje geleden (heb RF600 gereden in 93/94) maar de zadelpijn op het misschien comfortabel uitziende zitje kan ik me nog erg goed heugen. Daarna een honda CB gehad met ook best veel last. Nu met wat minder vulling in de zitjes (ZXR/ZX7R) heb ik er veel minder last van (en echt niet meer zitvlees gekregen in de jaren) Misschien is de zithouding van de RF net iets te rechtop bij normaal gebruik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan