Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb hier een hele mooie BOS carbon liggen, maar het plaatje op de uitlaat waarmee je hem vastmaakt aan de passagierssteun beugel past alleen op een bandit, en niet of een rf.. de gaten verschillen een cm.. dus dacht misschien heb jij zo'n beugeltje voor me ofzo.. of kon ik die van jullie uitlaat overkopen ofzo als de motor toch in onderdelen de deur uitgaat.... dan kun je de uitlaat als uitlaat van een bandit ook proberen te verkopen, als die nog goed is...

:W

Ik kom hier even later op terug.......kan voor iemand anders geen beslissingen nemen.
 
Ik heb hier een hele mooie BOS carbon liggen, maar het plaatje op de uitlaat waarmee je hem vastmaakt aan de passagierssteun beugel past alleen op een bandit, en niet of een rf.. de gaten verschillen een cm.. dus dacht misschien heb jij zo'n beugeltje voor me ofzo.. of kon ik die van jullie uitlaat overkopen ofzo als de motor toch in onderdelen de deur uitgaat.... dan kun je de uitlaat als uitlaat van een bandit ook proberen te verkopen, als die nog goed is...

Dat klopt helemaal, de standaard uitlaat die ik heb liggen is van een B12, en het beugeltje zit aan de uitlaat vastgelast, dus je komt 1 cm te kort bij het bevestigingspunt onder de passagierssteun. Je kunt hem wel bevestigen maar dan moet je een verloopstuk gebruiken. Bij de BOS zit er inderdaad een losse uitwisselbare beugel aan.
Overigens is die standaarduitlaat loeizwaar en je verliest ook wat vermogen, omdat de B12 juist op de uitlaat geknepen is.
 
Dat klopt helemaal, de standaard uitlaat die ik heb liggen is van een B12, en het beugeltje zit aan de uitlaat vastgelast, dus je komt 1 cm te kort bij het bevestigingspunt onder de passagierssteun. Je kunt hem wel bevestigen maar dan moet je een verloopstuk gebruiken. Bij de BOS zit er inderdaad een losse uitwisselbare beugel aan.
Overigens is die standaarduitlaat loeizwaar en je verliest ook wat vermogen, omdat de B12 juist op de uitlaat geknepen is.


heee wacht ff.. ik heb nu een standaard uitlaat.. en die carbon van BOS komt er dus op.. dus dan win ik aan vermogen hoopk? ;)

moet dus alleen plaatje zien te wisselen ergens... :z
 
nieuwe suzuki rf 900 rijder meld zich hier. (niet van mij eigen)
maar op leenbasis van mijn broer.
Ik heb sinds vorige week mijn rijbewijs en mag nu lekker gaan toeren op het de rf van broeder.

Scheelt natuurlijk nogal wat met de cb 500 van het lessen.
Maar wat een heerlijk machine om op te rijden.

ik dacht laat het even weten

welkom welkom :W
 
:W



@Aad, Heb jij de orginele uitlaat nog van de RF?
We zouden het toen meenemen op de motor maar dat was loodzwaar B|
Neem aan dat die uitlaat erbij hoort toen Eggo de RF ging kopen :?

Nou dat is dus die bewuste B12 uitlaat, die had ik als standaard voor de RF gekocht, niet wetende dat die dus niet helemaal past. Ik heb die uitlaat ook nooit op mijn RF gemonteerd. En inderdaad het is een loeizwaar ding. Ik had trouwens bij de verkoopomschrijving (je kunt het nog naslaan op MF) geen standaard uitlaat genoemd.
 
@ iedereen:

HELP...
In mijn tweede versnelling slaat de motor op hol!!! Zelf denk ik dat het aan de versnellingsbak ligt en dat zijn vaak erg dure grapjes, dus dat wil ik niet.
Wat is er aan de hand?
Al een tijdje had ik weleens het gevoel dat mijn achterband een slippertje maakte als ik iets teveel gas gaf. Ik dacht dat dat te maken had met het weer. Koud wegdek, koude band. Maar met warmer weer deed hij het nog steeds. Nu is het steeds erger geworden en ben ik erachter dat het zeker niet aan de band ligt. Als ik nu soms gas geef (gewoon gas in een bocht) lijkt het wel of de ketting over de tandwielen getrokken wordt. Maar 4 weken geleden heb ik er een nieuwe kettingkit opgegooid, dus dat kan het nooit zijn en tenslotte daarvoor deed hij het ook al. Is er iemand die dit probleem herkend? Het gebeurd alleen in de tweede versnelling....
Heb het hele RF forum gelezen, van deel 1 t/m hier en zag dat het probleem al ooit een keer eerder is aangekaart, maar dat daar toen niets uit was gekomen (in deel 2 geloof ik). Ik hoop echt dat er iemand is die mij hier meer over weet te vertellen voordat ik de motor uit elkaar ga laten halen...

Alvast bedankt voor jullie reacties....
Gr Bas

Hooi Bas,

Het staat me inderdaad bij dat het tweede versnellingstandwiel een zwak punt van de RF900 is. Het is in het forum in het verleden al een paar keer voorbij gekomen. Dit met de klacht die jij noemt.
 
:^ daarom gebruik ik dus nooit e-bay...

ik zie graag iemand voordatk het koop.. de koper dus :+
Waarom, je kan juist heel leuk kopen via internet, ik ben blij dat niet alle mensen zo denken anders had ik nooit wat verdient vis internet,Yakuza is bezig met een nieuwe webwinkel, twijvel alleen om me in te schijven bij de kvk ik zie het meer als hobby,iemand nog een tip daar over?
 
Waarom, je kan juist heel leuk kopen via internet, ik ben blij dat niet alle mensen zo denken anders had ik nooit wat verdient vis internet,Yakuza is bezig met een nieuwe webwinkel, twijvel alleen om me in te schijven bij de kvk ik zie het meer als hobby,iemand nog een tip daar over?


hoor gewoon teveel slechte verhalen via kassa, radar, opgelicht.. etc .. kweenie gewoon beetje huiverig... inet winkel vindk trouwens iets anders... maar niet gewoon een particulier via ebay ergens uit duitsland ofzo... vindk toch wel anders :)
 
Ik heb bijna heel mn RF destijds met spullen van ebay en bike-teile.de opgeknapt en verbeterd.

En maar één keer slechte ervaringen gehad.

Nu moet ik wel zeggen dat zeker de laatste jaren de prijzen achterlijk hoog zijn geworden. Populair spul kun je beter laten schieten op ebay omdat je het toch niet wint voor een leuke prijs. Er zitten er zelfs die ouwe originele troep verkopen voor prijzen waar je het bijna nieuw voor krijgt.....

En sommige dingen kloppen niet, er zit ook geheelde troep bij. Zelfs hier op mf bij de streetfighterprojecten en dergelijke zie je dat terug. Zitten ze te pronken met een voorvork van een jaar oud die ze voor 120 euro gekocht hebben op ebay....rara hoe kan dat. Omdat de aanbieder zo eerlijk is en het biedingssysteem respecteert...... :z :N Dat is de ellende van een ander zn gestolen motor.

En zoeken is ook moelijker geworden, omdat je allerlei troep getoond krijgt als scooternummerbordhouders, ledlampjes en weetikwat voor troep omdat die ebay winkels blijkbaar de zoektermen waar je op zoekt in hun advertenties hebben staan.......zelfs met filteropties aan hou je dat enigszins.
 
Laatst bewerkt:
Waarom, je kan juist heel leuk kopen via internet, ik ben blij dat niet alle mensen zo denken anders had ik nooit wat verdient vis internet,Yakuza is bezig met een nieuwe webwinkel, twijvel alleen om me in te schijven bij de kvk ik zie het meer als hobby,iemand nog een tip daar over?

Waarom niet inschrijven bij de Kvk, is slechts 60 eurie ( uit mn hoofd ), toegang tot groothandels, btw-aftrekbaar ( indien BTW-nummer ) en nog veel meer voordeel. Kijk gewoon es op de kvk website. En je kunt bedrijven als klant krijgen, tenminste als je ook een btw-nummer hebt. Zo is het voor die bedrijven ook aantrekkelijker om zaken met jou te doen.
 
Waarom niet inschrijven bij de Kvk, is slechts 60 eurie ( uit mn hoofd ), toegang tot groothandels, btw-aftrekbaar ( indien BTW-nummer ) en nog veel meer voordeel. Kijk gewoon es op de kvk website. En je kunt bedrijven als klant krijgen, tenminste als je ook een btw-nummer hebt. Zo is het voor die bedrijven ook aantrekkelijker om zaken met jou te doen.


en iedereen vertrouwt je sneller denk ik omdat je een kvk-nr hebt en te traceren bent...! bij zo'n bedrijven koop ik dus wel vaker online :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan