Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou het ook voordelen hebben als alles nog origineel is, heb wel eens gehoord dat de motor juist vanaf de fabriek geknepen is om aan bepaalde eisen te voldoen.
Of zou het alleen helpen bij een sport demper?


in principe heeft het meteen voordelen, want de ontsteking komt beter op het juiste tijdstip.

Daardoor trekt ie iets vlotter op in de eerste versnellingen MAAR, je merkt ook dat je daardoor minder die 'knal' hebt als je dan doorschakelt naar z'n 3, dus hij begint gewoon al meteen in z'n 2 te sleuren, tenminste, dat is mijn ervaring er mee

ik heb nu een ontstekingsvervroeger laten monteren, die vervroegt de onsteking nog eens 4 graden, dat kan het blok van de RF makkelijk aan, maar idd, uitstoot enzo, daarom is dat fabriek af allemaal wat anders afgesteld
 
Ik zal er es mee experimenteren dan....

want kun je eigenlijk motorisch nog verbeteren? K&N filter enzo? zijn er echt dingen waarmee je veel vermogen nog eruit kunt halen?
 
Ik zal er es mee experimenteren dan....

want kun je eigenlijk motorisch nog verbeteren? K&N filter enzo? zijn er echt dingen waarmee je veel vermogen nog eruit kunt halen?

ik heb een open luchtfilter van K&N (dus een vervangingsfilter, niet van die ronde dingen zonder airbox)

daarbij die carburateur kit, en een onstekingsvervroeger en een sportuitlaat

je kan ongetwijfeld verder gaan, maar dit vind ik wel een fijne combi

let wel, die carb kit merk je weer bijna niets van zonder luchtfilter en/of sportpijp, dus het is wel een soort van pakket waar je aan begint
 
Ook ik mag mij sinds kort bij dit groepje voegen...Ik rijd sinds kort (met dank aan mijn vriend, hij heeft een GSXR750 gekocht) op een Suzuki RF600. Nog een beetje wennen en er nog niet zo op thuis als op mijn oude CB, maar gaat vast komen..Nu nog tijd om te rijden vinden.... ;(

Klussen aan de motor ben (nog) ik niet in thuis, wie weet gaat het nog komen..
 
Ook ik mag mij sinds kort bij dit groepje voegen...Ik rijd sinds kort (met dank aan mijn vriend, hij heeft een GSXR750 gekocht) op een Suzuki RF600. Nog een beetje wennen en er nog niet zo op thuis als op mijn oude CB, maar gaat vast komen..Nu nog tijd om te rijden vinden.... ;(

Klussen aan de motor ben (nog) ik niet in thuis, wie weet gaat het nog komen..


Welkom!!! *O*
 
Neem aan dat het roze draadje vast hoort te zitten?
Maar zal het ff checken...
tis echt een fractie dat ie ophoudt met acceleren en gaat meestal gelijk weer door... en heb er niet altijd last van maarja... B|


Neeee het draadje moet los.
Het begrenst het vermogen in de lagere versnellingen.
 
Zit dat draadje schuinboven de benzinekraan? want daar zit bij mij al standaard een los roze draadje met een rubbertje erop... dat kan dus de reden zijn dat ie stottert in die 2de versnelling? waar moet dat roze draadje dan in? want er zit ook een blauw draadje daar wat ergens ingaat.. voor de rest kan ik weinig onderscheiden...?
 
Zit dat draadje schuinboven de benzinekraan? want daar zit bij mij al standaard een los roze draadje met een rubbertje erop... dat kan dus de reden zijn dat ie stottert in die 2de versnelling? waar moet dat roze draadje dan in? want er zit ook een blauw draadje daar wat ergens ingaat.. voor de rest kan ik weinig onderscheiden...?

om het goed te zien moet je iig de kont er af halen en het beste is ook de tank effe los te maken en die wat omhoog te doen. Het blauwe draadje is volgens mij van je neutraal lampie.

Heb je trouwens je carbs al eens laten reinigen of zo? Misschien zijn ze gewoon vies?
 
Zit dat draadje schuinboven de benzinekraan? want daar zit bij mij al standaard een los roze draadje met een rubbertje erop... dat kan dus de reden zijn dat ie stottert in die 2de versnelling? waar moet dat roze draadje dan in? want er zit ook een blauw draadje daar wat ergens ingaat.. voor de rest kan ik weinig onderscheiden...?

Dat is inderdaad het draadje.
Als het al los zit, niet meer aankomen.
Blijkbaar heb je dus een ander probleem. :?
 
Ook ik mag mij sinds kort bij dit groepje voegen...Ik rijd sinds kort (met dank aan mijn vriend, hij heeft een GSXR750 gekocht) op een Suzuki RF600. Nog een beetje wennen en er nog niet zo op thuis als op mijn oude CB, maar gaat vast komen..Nu nog tijd om te rijden vinden.... ;(

Klussen aan de motor ben (nog) ik niet in thuis, wie weet gaat het nog komen..

Welkom :]

Klussen is een kwestie van het goede gereedschap en met beleid uitproberen...oh ja en een werkplaats handboek:

http://www.logic-hosting.nl/Suzuki_RF900R.pdf
 
Laatst bewerkt:
om het goed te zien moet je iig de kont er af halen en het beste is ook de tank effe los te maken en die wat omhoog te doen. Het blauwe draadje is volgens mij van je neutraal lampie.

Heb je trouwens je carbs al eens laten reinigen of zo? Misschien zijn ze gewoon vies?


Wat ben ik kwijt voor die ontst. vervroeger, carb. kit en K&N open filter? ongeveer? ik stuur em nl met die klachten naar de dealer, ook voor de nieuwe sportpijp erop te zetten en dan laat ik gelijk alles nachecken en fijntunen, net als de vering denk ik enzo....
 
Laatst bewerkt:
Wat ben ik kwijt voor die ontst. vervroeger, carb. kit en K&N open filter? ongeveer? ik stuur em nl met die klachten naar de dealer, ook voor de nieuwe sportpijp erop te zetten en dan laat ik gelijk alles nachecken en fijntunen, net als de vering denk ik enzo....

carb kit zit rond de 100 euro dacht ik, onstekingsvervroeger tientje of 6, sportpijp is merkafhankelijk, neem er wel een met E-keur (en uitneembare DB killer) want als je hem zo af laat stellen gaat ie voor geen meter lopen met de originele pijp. De prijs van het afsgellen is ook afhankelijk van wie het doet natuurlijk. ohja, K&N kost een tientje of 6.

Maar, laat ook je carbs checken, als die smerig zijn of zo, dan kun je ook die klachten krijgen !!!
 
Ook ik mag mij sinds kort bij dit groepje voegen...Ik rijd sinds kort (met dank aan mijn vriend, hij heeft een GSXR750 gekocht) op een Suzuki RF600. Nog een beetje wennen en er nog niet zo op thuis als op mijn oude CB, maar gaat vast komen..Nu nog tijd om te rijden vinden.... ;(

Klussen aan de motor ben (nog) ik niet in thuis, wie weet gaat het nog komen..
Welkom :W :]
 
Ook ik mag mij sinds kort bij dit groepje voegen...Ik rijd sinds kort (met dank aan mijn vriend, hij heeft een GSXR750 gekocht) op een Suzuki RF600. Nog een beetje wennen en er nog niet zo op thuis als op mijn oude CB, maar gaat vast komen..Nu nog tijd om te rijden vinden.... ;(

Klussen aan de motor ben (nog) ik niet in thuis, wie weet gaat het nog komen..



*O* welkom welkom hoe meer zielen hoe meer vreugd *O*
went zo hoor een rf
 
carb kit zit rond de 100 euro dacht ik, onstekingsvervroeger tientje of 6, sportpijp is merkafhankelijk, neem er wel een met E-keur (en uitneembare DB killer) want als je hem zo af laat stellen gaat ie voor geen meter lopen met de originele pijp. De prijs van het afsgellen is ook afhankelijk van wie het doet natuurlijk. ohja, K&N kost een tientje of 6.

Maar, laat ook je carbs checken, als die smerig zijn of zo, dan kun je ook die klachten krijgen !!!

kweet niet of ie DB-killer heeft.. laat staan uitneembaar :+

Bos Carbon.. das alles watk weet _O-
 
Vandaag klusdag van gemaakt, luchtfilter schoongemaakt, bougies nagekeken, de electrode afstand van de 3de cylinder bougie stond veel te krap dus die heb ik ff netjes bijgesteld, motor loopt nu veel netter stationair.
Scheelt misschien ook weer in trillingen.

Bij het loshalen van het luchtfilter zag ik dit ding:

full


heb het wph een beetje doorgebladerd, en kon niet echt vinden wat dit zou moeten zijn, ik denk een soort sensor?

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan