Wie rijdt er Suzuki RF600R / RF900R deel 4!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey,
Kwaad kan het in geen geval, veilig is anders. Buiten het lekken op je remschijf(maar dan moet ie al deftig lekken) verlies je dempingskracht van je voorvork. Als er 1 vork lekt komt die in onballans kwa demping en kan rare stuurreacties geven bij oneffen wegdek.(maar daar hebben jullie in Nederland geen last van hé)
Lekkende oliekeerringen ontstaat door enerzijds slijtage, vb roest op het verende deel(aantasting chroom) en dan wordt de ring beschadigd en gaat ie lekken, anderzijds begint een ring te lekken door langdurig stilstaan, weinig gebruik van de motor, rubber komt droog te staan en wordt stug, bij weer gebruik gaat rubber kleine scheurtjes vertonen en lekken.
Op 10 of 15 jaar is het normaal dat ze slijtage vertonen hoor. Gewoon ff in't oog houden, als er echt een plasje aan je voorwiel komt te liggen, toch ff opletten.
Keerringen op zich kosten 2 keer niets, maar het werk is wel de moeite. Kan je wel gelijk de olie kiezen die ze erin doen.

bedankt voor de info.
Ik ging er gisteren mee rijden naar de lokale suzuki dealer om mijn ketting te laten spannen en toen zeiden ze dat er snel iets moest gebeuren want mijn voorband was aan de rechter zijkant ook al vettig van de olie.
Hij lekt nl. alleen rechts.
Ook de remklauw hebben ze moeten ontvetten.
Ze hebben er nu een lap met een tie rib om gedaan om zo de olie te absorberen maar dat is slechts een noodgreep.
Het ketting spannen was gratis !
Ze gebruikten trouwens een steeksleutel om tussen de ketting en de eerste tand van het achtertandwiel te steken om zo de speling op de ketting te bepalen.
Ze hebben geen tijd om voor de 30e mijn keringen te vervangen dus ik ben ondertussen op zoek naar iemand anders (beun) die het wil doen want ik wil het toch wel klaar hebben om goed voorbereid naar het RF treffen te gaan...
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor de info.
Ik ging er gisteren mee rijden naar de lokale suzuki dealer om mijn ketting te laten spannen en toen zeiden ze dat er snel iets moest gebeuren want mijn voorband was aan de rechter zijkant ook al vettig van de olie.
Hij lekt nl. alleen rechts.
Ook de remklauw hebben ze moeten ontvetten.
Ze hebben er nu een lap met een tie rib om gedaan om zo de olie te absorberen maar dat is slechts een noodgreep.
Het ketting spannen was gratis !
Ze gebruikten trouwens een steeksleutel om tussen de ketting en de eerste tand van het achtertandwiel te steken om zo de speling op de ketting te bepalen.
Ze hebben geen tijd om voor de 30e mijn keringen te vervangen dus ik ben ondertussen op zoek naar iemand anders (beun) die het wil doen want ik wil het toch wel klaar hebben om goed voorbereid naar het RF treffen te gaan...

Je kunt een dun stukje plastic bijv film voor een foto, tussen de kering schuiven, vaak komt de keering dan weer op zijn plaats te zitten en heb je een tijdelijke oplossing.
Een beetje dreft aan de poten doen en dan de film tussen de kering steken.
 
mijn rf je trouwens
full
 
halootjes!
Tijdje geleden, sorry.. ik zie een nieuwe datum voor de Rf meeting... maar precies die dag ga ik kijken voor een nieuwe auto (bmw z3) En die afspraak laat ik niet schieten (nee ik blijf ook een motorrijder)

Trouwens ik zag een stukje terug iets over en weer gaan voor een lage prijs voor een RF maar ik heb er maar 1300 euro voor betaald (35.000 km 2 eigenaren) heb laatst wel mn ketting en tandwielen vervangen maar verder is ie top. Ga er bijna elke dag mee naar mn werk en alles werkt uitstekend!!!
 
Je kunt een dun stukje plastic bijv film voor een foto, tussen de kering schuiven, vaak komt de keering dan weer op zijn plaats te zitten en heb je een tijdelijke oplossing.
Een beetje dreft aan de poten doen en dan de film tussen de kering steken.

Bedankt voor de tip, kan ik wel doen als in voor die tijd niemand vindt om ze te vervangen.
Mooie Rf trouwens, is het een 600 of een 900 ?
Interesse voor de RF meeting ?

:Y
 
:) Nog effe een paar pics van mijn balhoofdlagerklus die ik van de week vervangen heb..
En let vooral effe op de krik waar de motor op rust.. We hadden niks anders maar dit werkte perfect in combinatie met een paddockstand achter. Had niet gedacht dat het zou werken.. Toch wel een aardig klusje

En let vooral niet op de rotzooi :N
Maar hij stuurt weer als een scheermes..

full
 
Laatst bewerkt:
:) Nog effe een paar pics van mijn balhoofdlagerklus die ik van de week vervangen heb..
En let vooral effe op de krik waar de motor op rust.. We hadden niks anders maar dit werkte perfect in combinatie met een paddockstand achter. Had niet gedacht dat het zou werken.. Toch wel een aardig klusje

En let vooral niet op de rotzooi :N
Maar hij stuurt weer als een scheermes..

[afbeelding]

goed bezig !!

:Y :} :Y
 
Was ook mijn eerste keer...
Mijn neef was erbij en die heeft er wel verstand van.. Hij heeft mij gewoon het meeste laten doen, zodat ik het de volgende keer zelf kan.
En een hoop centjes bespaard *O* *O* Bij de dealer ben je een hoop poen kwijt...
Balhoofdlager zelf kost 50 euries..
 
O.k. aankomende zondag is de RF meeting om 10.00 uur bij hotel De Witte Bergen in Eemnes.
We gaan daar ff lekker een bakkie doen en kennis maken met elkaar.

Vervolgens gaan we door naar de MFMM dag bij de Mc Donalds in Veenendaal (A12, afslag 23 Ede-Utrecht) beginnend om 11.00 uur.

Dit is zo'n half uurtje rijden.

Link site Witte Bergen : http://www.hoteldewittebergen.nl/home.aspx


Willen degenen die zeker zijn dat ze mee gaan zich nog even melden zodat ik weet wie ik daar kan verwachten ?
:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
thaGenius32 Poe wat ziet dat eruit zeg :X , gelukkig is het al weer voor elkaar, voor mij was ketting spannen echt al een hele klus _O-


Xbrman ken me niet vastleggen nog, zoizo zal ik het als ik jou was door laten gaan, al komen er maar 3 opdagen dan ben je toch gezellig onder weg naar de megameeting, is zoizo leuker dan alleen rijden!
 
Hallo, RF-ers
Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een knalgele RF600R.
Nu alleen het rijbewijs nog ;)
heeft iemand toevallig het instructie boekje digitaal? (had de vorige eigenaar helaas niet meer)
 
thaGenius32 Poe wat ziet dat eruit zeg :X , gelukkig is het al weer voor elkaar, voor mij was ketting spannen echt al een hele klus _O-


Xbrman ken me niet vastleggen nog, zoizo zal ik het als ik jou was door laten gaan, al komen er maar 3 opdagen dan ben je toch gezellig onder weg naar de megameeting, is zoizo leuker dan alleen rijden!

Natuurlijk gaat het door, ik zie wel wie er komen maar het zou wel leuk zijn als er een paar komen opdagen natuurlijk.
Het ook zou leuk zijn als jij ook kon maar ik begrijp dat het voor jou niet zo simpel is tijd vrij te kunnen maken.
We gaan het zondag wel zien ...
 
Laatst bewerkt:
Hallo, RF-ers
Sinds vandaag ook de trotse eigenaar van een knalgele RF600R.
Nu alleen het rijbewijs nog ;)
heeft iemand toevallig het instructie boekje digitaal? (had de vorige eigenaar helaas niet meer)

Gefeliciteerd man, qua model goede keuze gemaakt !
Nu maar hopen dat je snel je rijbewijs haalt !!

:Y :] :Y
 
Laatst bewerkt:
Een vraag;

Van het weekend eventjes de RF flink aangetrapt op de snelweg...
Bij de 180 (6e versnelling) begon het stuur te 'trillen'. Weet niet goed hoe ik het beste kan omschrijven.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Is het de vering? Is het de bandenspanning? Hoofdballager?
 
Ga trouwens echt proberen om zondag te verschijnen....

Maar vrijdag+zaterdag ga ik ook met motor op stap, en aangezien mijn conditie nog niet optimaal is kan ik pas zondagochtend zeggen hoe en wat. Ga niet vermoeid op de motor stappen die ik net een weekje heb... (ben herstellende van een burnout)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan