VTR SP 1&2 Topic Deel 9

SP buitenlandweekend 2007

  • Luxemburg

    Stemmen: 4 21,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 14 73,7%
  • Schotland

    Stemmen: 1 5,3%

  • Totaal aantal stemmers
    19
Status
Niet open voor verdere reacties.
kan je ze ook zeg maar verstellen dat je een soort eeeh mmm mountainbike stuur krijgt ? zodat je polsen onder een minder belachelijk hoek staan?

De hoek waaronder ze naar beneden staan is te wijzigen in 3', 6', en 9', maar ik zie ze ook bij MR niet meer staan. Levert Gilles ook niet iets dergelijks ?
 
Me accu ga ik zo nakijken...maar zeker is dat iets in me sp-2 er ook genoeg van had. me accu was helemaal plat. hij laad dus niet op of teveel af. terugreis van 200KM moet voldoende zijn om hem weer vol te laden.

Iemand idee waar ik moet zoeken. Denk zelf aan spanningsregelaar.

Mijn idee, als ie niet laadt gaat de laadstroomlamp branden, en rij je niet ver (zeker als de accu niet vol zit). Ik gok dat de accu zelf gewoon de geest heeft gegeven. Dat kun je testen door hem op te laden, dag laten staan en dan starten. Als ie z'n lading niet kan vasthouden issie dood. ;(
 
Mijn idee, als ie niet laadt gaat de laadstroomlamp branden, en rij je niet ver (zeker als de accu niet vol zit). Ik gok dat de accu zelf gewoon de geest heeft gegeven. Dat kun je testen door hem op te laden, dag laten staan en dan starten. Als ie z'n lading niet kan vasthouden issie dood. ;(
of ergens laten testen hebben ze app. voor die het meten.
Bij mij was de dynamo de oorzaak
 
@G_U_U_S:Heb ff je foto's gestolen van je server(Hope you don't mind _O- ) en plaats ze ff op photobucket in de daarvoor speciaal gereserveerd map ;)
Scheelt jou weer tijd ;)
 
Vince heeft alle tape's mee.
Gun hem a.u.b. de tijd om er weer iets moois van te maken.
Dat is de vorige keer ook zeker wel gelukt!
Zoiets vergt uiteraard veel tijd en geduld.
Een paar posts geleden heb ik gevraagd aan Vince of hij het ruwe materiaal online wil plaatsen.
Ff afwachten wat hij daar mee doet.......
De foto's op photobucket mogen 2 a 3 mb groot worden a.u.b. voor diegene die afdrukken ervan willen maken
OOK NATUURLIJK VOOR MONTAGE V/D FILM!!
 
Laatst bewerkt:
Vince heeft alle tape's mee.
Gun hem a.u.b. de tijd om er weer iets moois van te maken.
Dat is de vorige keer ook zeker wel gelukt!
Zoiets vergt uiteraard veel tijd en geduld.
Een paar posts geleden heb ik gevraagd aan Vince of hij het ruwe materiaal online wil plaatsen.
Ff afwachten wat hij daar mee doet.......
De foto's op photobucket mogen 2 a 3 mb groot worden a.u.b. voor diegene die afdrukken ervan willen maken
OOK NATUURLIJK VOOR MONTAGE V/D FILM!!


Ik wacht op bewegende beelden,kan ik zien wat
voor een fijne dag ik gemist heb.
 


Ik gok, en hoop voor je, op een defecte accu. Anders had inderdaad het laadspanningslampje wel gebrand. Tenzij deze stuk is, maar daar ga ik niet vanuit.... Als je de laadspanning meet moet die, ik meen, 14,2 V zijn.
Heeft die accu overigens wel voldoende Ampere's? Een twin heeft immers een relatief zware accu nodig in vergelijking met een viercilinder. Een te lichte accu gaat snel kapot, aangezien je hem te ver ontlaadt bij het starten
 
Laatst bewerkt:
He spietje Ex. collega ,vriend :+ ,zehebben je toch opgemerkt!
Zou je niet is wat foto's posten die ik voor je gemaakt heb? }) .
Grtz Jay
 
Mijn idee, als ie niet laadt gaat de laadstroomlamp branden, en rij je niet ver (zeker als de accu niet vol zit). Ik gok dat de accu zelf gewoon de geest heeft gegeven. Dat kun je testen door hem op te laden, dag laten staan en dan starten. Als ie z'n lading niet kan vasthouden issie dood. ;(

Ik heb bij mijn vorige motor (VFR 800) ook dit probleem gehad. Test idd je accu, maar ga ook verder kijken. Zoals jij zelf al aangeeft, kan het ook de spanningsregelaar zijn. Op een gegeven moment, gaat je motor heel raar doen: de toeren gaan springen, de dagteller blijft stilstaan enz. enz.

Als je spanningsregelaar kapot is, zorgt die ervoor dat de opgewekte stroom gelijk door gaat naar je accu, wat als gevolg heeft die ie vrij snel begint te koken en kapot gaat. Zo heb ik dus 3 accu's erdoor gejaagd, voordat ik een zwaarder uitgevoerde imitatie spanningsregelaar erin gezet heb.

Succes met zoeken. (en bij elektrische pronblemen kan dat wel eens een tijdje duren)
 
Vince heeft alle tape's mee.
Gun hem a.u.b. de tijd om er weer iets moois van te maken.
Dat is de vorige keer ook zeker wel gelukt!
Zoiets vergt uiteraard veel tijd en geduld.
Een paar posts geleden heb ik gevraagd aan Vince of hij het ruwe materiaal online wil plaatsen.
Ff afwachten wat hij daar mee doet.......
De foto's op photobucket mogen 2 a 3 mb groot worden a.u.b. voor diegene die afdrukken ervan willen maken
OOK NATUURLIJK VOOR MONTAGE V/D FILM!!
Tja ik kan wel een kleine pre-selectie maken van de beelden die zowiezo in de eind montage komen. Het lijkt me een beetje TE om nou 3 uur materiaal online te zetten. Een ander dingetje wat meespeelt, is ook dat als we nu snel alle beelden te zien krijgen gaat de Jus eraf. Het moet ook een beetje speciaal blijven.

Zie het als een film van je bruiloft: als de dag erna 3 uur bekijkt, is het helemaal niet leuk/boeiend om te kijken. Juist voor mensen die er niet bijwaren is dat niet te doen. Uiteindelijk zal er iets van 30 minuten overblijven. Een redelijke tijd, waar alle mensen naar willen kijken en enthousiast van worden.


Dus................

Geduld.gif


Ik ga morgen eerst een cleaning casette kopen. Ik heb zelf ook nog niks van de opnames gezien, dus ik zit zelf ook wel te trappelen.
 
Tja ik kan wel een kleine pre-selectie maken van de beelden die zowiezo in de eind montage komen. Het lijkt me een beetje TE om nou 3 uur materiaal online te zetten. Een ander dingetje wat meespeelt, is ook dat als we nu snel alle beelden te zien krijgen gaat de Jus eraf. Het moet ook een beetje speciaal blijven.

Zie het als een film van je bruiloft: als de dag erna 3 uur bekijkt, is het helemaal niet leuk/boeiend om te kijken. Juist voor mensen die er niet bijwaren is dat niet te doen. Uiteindelijk zal er iets van 30 minuten overblijven. Een redelijke tijd, waar alle mensen naar willen kijken en enthousiast van worden.


Dus................

[afbeelding]

Ik ga morgen eerst een cleaning casette kopen. Ik heb zelf ook nog niks van de opnames gezien, dus ik zit zelf ook wel te trappelen.


Eens! :Y Geef hem de tijd en het eindresultaat zal om te smullen zijn! :} Brandend van verlangen :9 smacht ik naar de eerste beelden van het grootse SP festijn :] . Truste :W :z
 
Laatst bewerkt:
G_U_U_S Pepe Vince Jonezzz Don hebben hun foto's geupload!
Zijn er nog meer die sfeerplaten hebben geschoten??
Mail voor gebruikersnaam en wachtwoord naar:
don.wigmore kringelding gmail.com



Truste :Z
 
Laatst bewerkt:
@G_U_U_S:Heb ff je foto's gestolen van je server(Hope you don't mind _O- ) en plaats ze ff op photobucket in de daarvoor speciaal gereserveerd map ;)
Scheelt jou weer tijd ;)
Heb er nog en paar (70 totaal), die zal ik er zelf nog even bij zetten. Mijn webspace is vol, vandaar.
En ik wil die foto's wel in vol formaat erop zetten maar Photobucket heeft een max. resolutie van 1024x768. Heb ze dus verkleind en dan zijn ze maar 300 kb ofzo.

Als iemand een foto op volle sterkte wil, stuur me dan maar even een mailtje :)

Mailadres.jpg
 
\
[afbeelding]

Van deze wil ik graag meer foto's zien ! :)

En een lijst met mods :9~


Hee, da's mijn project van de afgelopen 6 jaar (6 winters eigenlijk...)

Lijst met mods ? Okay dan :

PVM mags (standaard)
BOS uitlaat (Akrapovic 2in1)
kleine accu (Yuasa YTZ 7S) (idem, naar vooronder verplaatst met spanningsregelaar en relais)
Extreme Graphics undertray (dichte plaat)
WP schokbreker (Wilbers shock met losse PA)
WP mod voorvork (SO mod voorvork)
Durbahn airbox (standaard) :(
Turnone air intake (standaard maar wel helemaal uitgeruimd/open)
ISR achterrem met Durbahn bracket (uitgefreesde houder achter, verder standaard)
Durbahn kabel koppeling (standaard maar wel met kabelkopp. bezig > van een Varadero)
MR clip-ons (Gilles clip-ons)
Hyperplates (ALU plates)
Moriwaki rem/schakel (idem, via Derrick met omgekeerd schakelpatroon)
SP-2 swing met 600RR spatbord (standaard)
AFAM 15-41 met DID 520 ketting (DID 520 met verschillende tandwielen; 14/15/16 41/42/43)
KYA racing radiator met SFS slangen (Durbahn scoops zonder fan)
Durbahn olie-koeler (=Setrab) (standaard)
PAIR systeem verwijderd (idem)
Carbone One voorspatbord (idem)
Durbahn crash protectors (idem)
en nog een hoop klein spul verwijderd /aangepast. (idem) ;)

Alles bij elkaar geeft dat 199 kg met een volle tank, volgens de Kicxstart van vorig jaar zitten alle 1000's (org. en rijklaar) nog boven de 200 kilo....
De eerste 10 kilo is makkelijk (o.a. uitlaat, accu, wielen) daarna wordt het moeilijk...

Ribbel heeft de zijne laatst gemeten; 23 of 27 KG aan spullen eraf.

Maar dat is een mooie lijst met mods !! (Ik heb de mijne erachter gezet)
Nu de foto's nog ! :) (Ik zal er binnenkort ook eens wat posten)

Van jouw mods staan er ook een paar op mijn verlanglijstje:
-lichtere wielen
-Durbahn airbox
-SP2 achterbrug

Kabel koppeling ben ik al mee bezig..... maar eerst mijn blok maar weer eens fixen :)
Racekoeler hoeft niet meer :)
Ik heb de Durbahn scoops en de fan is eraf, de koelvloeistof bestaat bij de mijne uit water met water-wetter. Gaat perfect op het circuit: boven de 88 graden tijdens het racen is íe nog niet geweest. (behalve terugkomend van circuit >> paddock loopt ie wel wat op door gebrek aan rijwind)
Volgens de laatste betrouwbare metingen van Durbahn doen de scoops niet onder voor een racekoeler.
Zie:
Front mount Rads no longer necessary - Speedzilla Motorcycle Message Forums
Met een racekoeler heb je wel meer ruimte om je elektronica naar de voorkant te brengen... en bij een valpartij minder snel schade aan de koeler.

Ribbel, Deeptone en ik zijn ook veel met de Steel Pig bezig !
Die van Ribbel en mij worden enkel nog voor het circuit gebruikt, die van Deeptone straks ook denk ik.

Wij hebben ook de accu verplaatst naar vooronder, kabelboom gewijzigd.
Subframe is ingekort en de elektronica verder naar voren geplaatst en alles naar binnen (niks aan de buitenkant van het frame)

Verdere mods:
-Remolie-resevoir achter is een vulslangetje geworden.
-Ik heb een Dan Kyle link achter (Moriwaki / HRC bijna gelijk)
-racekuipen
-Hyperpro stuurdemper
-ophanging van de kuip voor is gewijzigd van lastig gewei naar alu buisje zodat je de tank eenvoudig kunt opklappen
-snelkoppelingen tussen brandstofleiding
-snelgas
-shark vin teenbeschermer (voor achtertandwiel)
-Nicky mod (open deksel voortandwiel)
-Verder heb ik nog een lichtelijk gemodiceerd motorblok maar dat is nu tijdelijk offline :(
(alle verspanningstandwielen eruit, ALU koppeling en lichtere dynamo)

en nog veel meer kleine zaken waar je uren en uren aan kwijt kunt ! (maar dat zul je zelf ook kennen na 6 winters !) :) :) :)

Kom maar op met die foto's dan :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan