FJ 1100 / 1200 Topic

Vind de fj anders ook niet echt klein! 265 kg, zwaar zat hoor! _O-

Nog ff een paar pics van de fj:

full
 
Laatst bewerkt:
JJ, je bent wel erg enthousiast over 900. Ik heb op beide gereden en moet toch erg
overtuigend toegeven dat de FJ 1200 onderin t/m de laatste RPM de vloer aanveegt
qua vermogen met de XJ 900. Desondanks rijdt de XJ erg lekker.

Hier een piccie van de mijne.

[afbeelding]
tja ik heb ook bijde gereden of het lag aan de fj of mij ouwe xj heeft gewoon lekker vermogen tot de 200 per uur .

heb nu een fjr en die is helemaal niet te vergelijken met de xj of de fj , brrr wat een vermogen ,
 
Laatst bewerkt:
1100, wat staat die er mooi bij, net als die van mij de YAMAHA FJ 1200 uit 1986.?????.

Kopie%20van%20Barto%202.JPG



En nu km. maken.

Mvgr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Beetje zonde om een nieuw topic te starten, dus OMA WAKKER WORDEN!

Heb sinds zondag ook een FJ 1100 uit '84:
- 50.000km
- Nieuwe banden
- Nieuwe ketting
- RVS bochten
- RVS uitlaat
- Koffers (ideaal voor de vriendin :+ )

Moet nog wel het een en ander aan gebeuren:
- poetsen, veeeeeel poetsen
- Voorrem vullen / ontluchten
- Achterveer checken / vervangen
- Kleppen stellen
- Carbs schoonmaken
- Carbs synchroniseren

Maar het rijdt gewoon ;) Foto's volgen, mocht er ooit nog gereageerd worden :z
 
Vandaag wilde ik een stukje rijden :( Maar ik verzoop hem bij het startan ;( (ben geen oude motoren gewend, alleen nieuwerwetse). Maar later op de dag nog een keer geprobeerd en toen deed hij het gewoon weer :)

Foto's: http://picasaweb.google.com/aergrimm/20081103FJ1100

full


Moet nogsteeds een keer foto's maken in het licht en buiten de garage :) Hij is niet de mooiste en beste, maar voor erbij is het leuk zat!
 
Laatst bewerkt:
Op de foto's ziet ie er goed uit in ieder geval :P

Zal wel wat anders rijden dan die andere denk ik ;)
 
Dankje :)

Als je de schoonheids foutjes weg denkt, is hij voor zn leeftijd echt niet lelijk!

Rijdt inderdaad erg anders. Even wennen, maar het rijdt als een zonnetje. Een voordeel hiervan is dat hij ook niet uitnodigd om even te gaan blazen. Dat doe ik wel met de fazert.
 
Dankje :)

Als je de schoonheids foutjes weg denkt, is hij voor zn leeftijd echt niet lelijk!

Rijdt inderdaad erg anders. Even wennen, maar het rijdt als een zonnetje. Een voordeel hiervan is dat hij ook niet uitnodigd om even te gaan blazen. Dat doe ik wel met de fazert.
Tja, wat is blazen......

Ik had hiervoor een XJ600S Diversion, dat nodigt zeker niet uit tot flink doortrekken. Eerste keer een vrachtwagen inhalen op een 80km weg met de FJ en ik zat binnen no-time over de invorderingsgrens :o Maar ja, zolang de politie het niet zit mag het :P Op een bochtig dijkweggetje kan je beter op een Fazer zitten ja, of rijdend tussen de file. Maar onderschat de FJ's niet ;)


De FJ bevalt mij tot nu toe prima. Afgezien van wat ouderdomsverschijnselen nooit echt problemen mee gehad. Tot nu toe: defecte brandstofpomp en lekkend koppelingscylinderdingetje.
 
Dat valt nog mee qua defecten ;) Ik had ff de tank eraf gehad en zag dat iemand voor me al aan de carbs geklust had :/ De schroeven op de carbs zijn kapot gedraaid. Ik wil ze toch even uitelkaar halen, schoonmaken en dan mss wat dingen vervangen.

Die schommelende benzine meter, heb jij daar geen last van? Schijnt redelijk simpel opgelost te zijn door nieuwe olie in de demper (van de benzine meter) te doen. Even kijken of dat het oplost.

Het houdt je in ieder geval van de straat! En moet straks mn vriendin wegbrengen, dan komen die 3 koffers wel van pas :]
 
Hallo mede FJ rijders.Ik ben sinds een half jaar ook in het bezit van een FJ,een 1200 uit 1987.Ik heb hem overgenomen van iemand die hem in de kreukels had gereden.Zodoende kwam ik bij de FJ ownersclub terecht en die mensen hebben mij geweldig geholpen om mijn tor weer op de weg te krijgen.Hij rijd nu weer perfekt al wil ik er nog wel het een en ander aan aanpassen,maar eerst gewoon lekker rijden en van de 1200 genieten.

Hier nog wat fototjes;
Foto-CNL7YJD8.jpg
 
Jeej! Meer FJ's. Heb je een foto van hoe hij er nu uitziet? Lijkt me een flinke klus om die weer veilig op de weg te krijgen!
 
Met benzinemeter loopt alleen maar van boven naar beneden :P
Die van mij was ook zo wiebelig en is doorgeslagen naar de andere kant waar ie nu vast in de hoek staat,m'n snelheids meter is veel erger,die zwaait alle kanten uit en daar kun je echt niet aan zien hoe snel je rijdt,maar voordat ie dat begon te doen kon ik aan het toerental zien in welke versnelling ik hoe snel reed en daar rij ik nu op,gaat prima,maar is wel irritant.
 
klusacties van afgelopen 2 uur:
- instelunit erafgehaald
- ketting en tandwielen schoongemaakt
- instelunit uitelkaargehaald (ja, het kan! 4 schroefjes en hij is los.)
~GOED OPLETTEN: ER KOMEN 2 VEERTJES EN LAGERTJES UITZETTEN~
Die veertjes drukken de lagertjes vanuit het zwarte tandwiel in de deukjes die je op de bovenste foto ziet. Daardoor krijg je van die mooie klikjes als je draait.
- probleem 1: In de instelunit zit een zwart tandwiel, daarop staan de cijfers van de 'preload'. Van dit tandwiel waren een aantal tandjes afgebroken, hierdoor bleef hij op '4' staan en draaide de 'damping' niet mee.
- creative oplossing 2: Ik heb het punt net voor de gebroken tandjes gepakt (3.5) en dit is voor mij nu '5', daardoor wordt het kapotte gedeelte van het tandwiel niet gebruikt.
- probleem 2: damping :? heb niet echt het idee dat het wat doet. Het enige wat ik kan controleren is of de veer de instelunit ingaat (ja). Maar of er aan de shock-kant wat beweegt als ik aan de knop draai niet. Maar heb niet het idee dat er veel veranderd.

De preload doet wel wat (gelukkig):
op standje 1 : onbelast 43cm - belast 36cm
op standje 5 : onbelast 43cm - belast 41cm

Dus best een verschil. Nu maar hopen dat het ook echt verschil maakt :)

08122008282.jpg

08122008283.jpg


De laatste tijd doet mijn neutraal lampje het af en toe weer normaal (dus alleen branden bij in neutraal staan). Dat wil voor mij zoveel zeggen dat het een losse kabel / connector is. Ik wil de opnemer bij het schakelpookje bekijken, maar ik krijg het deksel van het voortandwiel er niet af. 3 boutjes en dan is hij los toch? Of moet het deel van je koppeling er ook af (gaat nu in het WPHB kijken).
 
Hoi jongens !

Ik heb een FJ 1200 op het oog van 1992 met 45000 km.
wie kan mij vertellen waar ik precies op moet letten tijdens de aanschaf ?
en wat de zwakke plekken ( nadelen ) zijn en waar ik precies rekening mee moet houden tijdens de testrit ?

Alle info is welkom ! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan