FJ 1100 / 1200 Topic

Ik weet niet hoe breed jij bent, maar ik zou zelf voor de CBR spiegels gaan.

Koop alleen geen imitatie. Heb zelf van die dingen en daarbij was op een gegeven moment de schroefdraad compleet weg in de scharnieren van beide spiegels :?

Ik heb zelf overigens altijd meer zicht aan de rechter kant dan aan de linker kant :? Ben ik dan scheef of is mijn motor krom? :P


Ik zal eens kijken of ik mijn originele spiegels nog ergens kan vinden. Denk niet dat ik ze ooit nog ga gebruiken......
 
*O* Dat zou helemaal toppie zijn!!
Ben niet zo breed meer als vroeger, maar ik vind het zicht op zich nog best te doen hoor...

Ik ben net retour van de aankoop, hij is echt zo fijn! Kom van een Zephyr, en dit lijkt wel een limosine zo relaxxed is dat rijden zeg... 150 km/h cruisen, echt zwaar fijn, mega stabiel, en gaat verrassend lekker de hoek om, zeker de klaverblaadjes zijn echt lekker hoor! Maar genoeg gel*l; foto's vaan de aanschaf:

3665218184_aa581cba0c.jpg

3664414003_145f768d23.jpg

3665217916_9df97bfe62.jpg

3665217482_b09d3235db.jpg


rest hier

Het blak tip ik nog een keer bij, dan is alles weer mooi zwart zoals het hoort, eerst lekker rijden!

FJoeltje is happy!
 
Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit :Y

Wat is dat rooie lampje tussen de snelheidsmeter en toerenteller? Ik geloof niet dat ik die heb :P

Zie trouwens wel dat de spiegels bij jou op een andere plek zitten...... kweenie of dat wel gaat passen :?
 
dat lampje is de startonderbreker...

moet ik iets opmeten voor de spiegels? De jouwe zitten inderdaad hoger lijkt wel :?
jij hebt net een nieuwer model denk ik, 91-er toch? ik rijd op het 90-er model...
 
Laatst bewerkt:
91'er inderdaad :Y

Startonderbreker heb ik niet, tenzij je een lege accu bedoelt _O-

Die van mij is qua startgebeuren toch elektrisch uitgedaagd. Als je de startknop indrukt terwijl de motor niet op het contact staat gaat de startmotor toch draaien..... starten doet ie niet, maar 't is niet zoals het hoort :P

Spiegels zitten bij mij inderdaad hoger, namelijk op het smalle stukje kuip onder het ruitje. Denk dat je eerst zal moeten uitzoeken of dat sowieso wel gaat passen :? Verder vraag ik mij af of die van mij niet een slag korter zijn (afstand tussen scharnier en spiegel). Weet je wat bij jouw spiegels de afstand is tussen de twee bevestigingspunten? Dan ik die dat bij die van mij opmeten en dan weten we of het wellicht gaat passen of niet ;)

Maar eerst nog even die dingen opzoeken :$
 
*O* Dat zou helemaal toppie zijn!!
Ben niet zo breed meer als vroeger, maar ik vind het zicht op zich nog best te doen hoor...

Ik ben net retour van de aankoop, hij is echt zo fijn! Kom van een Zephyr, en dit lijkt wel een limosine zo relaxxed is dat rijden zeg... 150 km/h cruisen, echt zwaar fijn, mega stabiel, en gaat verrassend lekker de hoek om, zeker de klaverblaadjes zijn echt lekker hoor! Maar genoeg gel*l; foto's vaan de aanschaf:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

rest hier

Het blak tip ik nog een keer bij, dan is alles weer mooi zwart zoals het hoort, eerst lekker rijden!

FJoeltje is happy!


ziet d'r goed uit! :Y
 
*O* Dat zou helemaal toppie zijn!!
Ben niet zo breed meer als vroeger, maar ik vind het zicht op zich nog best te doen hoor...

Ik ben net retour van de aankoop, hij is echt zo fijn! Kom van een Zephyr, en dit lijkt wel een limosine zo relaxxed is dat rijden zeg... 150 km/h cruisen, echt zwaar fijn, mega stabiel, en gaat verrassend lekker de hoek om, zeker de klaverblaadjes zijn echt lekker hoor! Maar genoeg gel*l; foto's vaan de aanschaf:

Het blak tip ik nog een keer bij, dan is alles weer mooi zwart zoals het hoort, eerst lekker rijden!

FJoeltje is happy!

Netjes! Ik heb nog een zgan achterste deel van het voorspatbord voor jouw kleurstelling (zwart/zilver) een keer verkeerd ingekocht :( Mocht je interesse hebben...
Ik heb zelf imi-CBR spiegels en die werken bijzonder goed moet ik zeggen. Je moet wel het goede type hebben dat naar de zijkant scharniert, anders staan ze recht omhoog! EN je moet één bevestigingsgat van de spiegel uitboren omdat de afstand net iets kleiner is. Mar ik ben erg blij met het resultaat.
 
Ben sinds vandaag ook trotse bezitter van een FJ1200 uit 1989 *O*
Wat rijdt dat heerlijk zeg met dat vette koppel , in z'n 5 vanaf 60 doortrekken tot rijbewijs invorderbare snelheden 8-)
motor heeft een MF sticker dus misschien is het wel de ex van een of jullie
enige minpuntje tot nu toe vind ik de spiegels die zo goed als waardeloos zijn maar dat had ik vooraf al gelezen op diverse forums en tzt maar een paar andere spiegels monteren.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik meld me ook maar effe in de toer afdeling.
Ik heb al een tijdje een FJ 1200, weekje of 5 geloof ik.

Maar op kenteken (en op het frameplaatje) is het geen FJ meer. :N
Zelfs geen Yamaha... O-)


Heb frame nummer 145, van het merk 'Sidebike'. :)


Hij mag een beurtje krijgen. Loopt volgens mij te rijk. En ook verschillende rammeltjes en reuteltjes. Maar dat schijnt voor een deel zo te horen. :P

full
 
Hallo, ik meld me ook maar effe in de toer afdeling.
Ik heb al een tijdje een FJ 1200, weekje of 5 geloof ik.

Maar op kenteken (en op het frameplaatje) is het geen FJ meer. :N
Zelfs geen Yamaha... O-)


Heb frame nummer 145, van het merk 'Sidebike'. :)


Hij mag een beurtje krijgen. Loopt volgens mij te rijk. En ook verschillende rammeltjes en reuteltjes. Maar dat schijnt voor een deel zo te horen. :P

[afbeelding]

ziet d'r wel leuk uit. overzichtsplaatje?
 
Na een aantal keren hier gespiekt te hebben zal ik mij toch maar even bekend maken.
Mijn naam is Rob en ik woon in Geldrop en ben sinds september 2006 in het bezit van een FJ1200 BWJ '90

full



Mijn vrouw heeft sinds Juni dit jaar de FJ1100 die Aergrimm te koop had.

full
 
Laatst bewerkt:
Hoi
iemand interesse in een goed zadel voor een FJ1200 type 1TX
het zadel is niet beschadigd
teven nog een setje nieuwe voorvork keerringen voor een 1TX
 
Iemand ervaring met vervangen van de lamp in de koplamp?

Heb met een boel gefrummel de lamp al vervangen, maar krijg de rubber afdichting er niet meer overheen (te weinig ruimte) Is kuipwerk eraf de enige oplossing?

Ennn het zwarte 'dopje' dat op het draaipunt van de naald v.d. snelheidsmeter zit is er bij mij afgevallen. Is het mogelijk om bij de tellerpartij te komen?
 
Bij die van mij kan de lamp vervangen worden zonder de kuip te verwijderen. Wellicht dat je door het verwijderen van het luchthappergedeelte (als je begrijpt wat ik bedoel) nog wat ruimte kan maken.

Dat van de snelheidsmeter zou ik zo niet weten. Best kans dat de hele tellerpartij er dan uit moet.
 
Bij die van mij kan de lamp vervangen worden zonder de kuip te verwijderen. Wellicht dat je door het verwijderen van het luchthappergedeelte (als je begrijpt wat ik bedoel) nog wat ruimte kan maken.

Dat van de snelheidsmeter zou ik zo niet weten. Best kans dat de hele tellerpartij er dan uit moet.

Lamp vervangen ging opzich ook wel (met dank aan Bazz85) alleen om het afdichtingsrubber er weer op te krijgen (een dag later, met mijn kennelijk dikkere polsen)

teller... ben d'r idd ook bang voor dat ik de rest van de tijd tegen dat 'doppie' aan moet kijken.
 
001rv.jpg


nog iemand intresse in deze delen?(voor een FJ 1100 )
niet nieuw ,wel licht beschadigd maar zeker nog bruikbaar.

vraagprijs €75

VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand van de (immitatie) spiegels van de CBR1000 de afstand tussen de bevestigingsgaten? Door het feit dat ik geen FJ meer heb is het wat lastig na te meten, en ben voor m'n FZ op zoek naar goede spiegels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan