FJ 1100 / 1200 Topic

Zit er orgineel wel een chrome demper op?
Origineel hebben FJ's zwarte dempers.
Ik heb wel eens gehoord van mensen die de zwarte laag er af hebben gepoetst tot er chromen demper onder vandaan kwamen.
Het kan dus zijn dat je originele dempers hebt (te zien aan de markering) die toch niet zwart maar verchroomd zijn.

Lijkt me overigens een hels werk (afgezien van de vraag of het inderdaad moooier is)
 
Origineel hebben FJ's zwarte dempers.
Ik heb wel eens gehoord van mensen die de zwarte laag er af hebben gepoetst tot er chromen demper onder vandaan kwamen.
Het kan dus zijn dat je originele dempers hebt (te zien aan de markering) die toch niet zwart maar verchroomd zijn.

Lijkt me overigens een hels werk (afgezien van de vraag of het inderdaad moooier is)

Lak op chrome gaat niet gebeuren.

Ten eerste blijft lak niet zitten. Ten tweede gaat geen enkele fabrikant eerst duur verchromen en dan lakken.


Een wphb heb ik, op papier (boek) en digitaal).

Overigens heb ik ook een goed zadel en een gebruikte achterdemper in de aanbieding (had ik toch niet nodig).
 
mijn FJ gaat trouwens de verkoop in.
Mocht je interesse hebben, of iemand kennen, dan hoor ik het wel :)
 
Ik krijg ook zo'n gevoel. Zullen wel op het fj forum zitten.. van de week even carberateurs stellen. Heb de remschijven van de fj al goud gespoten en remblokjes! Super mooi gezicht. Ik zal hier zo gauw mogelijk een foto plaatsen
 
zit te wachten op de accu en een compleet achterwiel.
dan ken'k de mijne gaan ophalen.
FJ forum is ook stil..... -O-
ze zullen allemaal wel ingesneeuwd zijn })
 
wij zitten ook met een probleempje met de elektronica.

Gisterenavond wouden we hem voor het eerst starten, en de startmotor blijft doordraaien als je hem wil starten. iets met die draden zit verkeerd.....

Inmiddels hangt het motorblok en het voorwiel met gouden remblokken en remschijf er weer op!!

 
het is wel stil hier maar vraag het toch...

een achterveer/schokbreker voor een 1200.

wie heeft er één liggen???

er word zoveel gesleuteld hier dat ik het hier durf te vragen..
 
Ik heb wel interesse in de motor van Martell, maar dat ding heeft 92.000km gereden. Is dat veel of weinig voor een FJ1200?
 
Gemiddelde km.stand.
FJ-blokken gaan makkelijk 200.000 mee.
Je zult alleen bij ca. 110.000 de nokkenasketting moeten vervangen.
 
Met een beetje geluk hoor ik vanaf donderdag ook bij deze club! "Even" naar Tilburg met OV om een proefrit te maken, en misschien op de FJ1200 terug.

Is deze motor trouwens een beetje sleutelbaar? Ik heb zo goed als geen ervaring met sleutelen aan motoren (enige fix tot nu toe zijn lampje vervangen en WD40 in knipperlichtschakelaar met slecht contact), maar ik heb enig technisch inzicht en ben niet bang. WPHB zou trouwens erg fijn zijn, Martell, heb je die nog en hoeveel wil je ervoor?
 
Motor gekocht, eerste 400 km er ook alweer op zitten. Een verademing in vergelijking met de CBR qua rijgemak en -comfort. Het verbruik van 1:18 heb ik nog niet gehaald, maar ik denk dat ik de oorzaak daarvan gevonden heb - mijn rechterhand.

Ik heb trouwens wel na 250km de anwb erbij moeten halen. Achterlicht deed het niet meer, en het was donker. Toen heb ik van die aardige meneer twee nieuwe lampjes gekregen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan