motor op aanhangwagen

Misschien is het al langsgekomen, maar toch even.

Maak de binnenpoten van je voorvork even goed schoon voor je deze met sjorbanden ver naar binnen trekt. Schijnt dat je voorvork keerringen anders makkelijk beschadigd raken. Het laatste stukje is vaak veel vuiler en soms wat ruw daardoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie veel voorbij komen maar niemand met wielharnassen? Is daar een reden voor?
Ik vind ze pretting in gebruik.
Niet aam het stuur bevestigen lees ik meermaals maar zelf maak ik gebruik van stuurharnas, trek hem niet ver in de veren . ben van menig dat er met hard remmen bijna net zoveel druk op komt (helemaal met passagier)als iets in de veren trekken.

Heb bij de witte smid aanhangers een "vliegtuigstoelrails" gekocht en deze tussen de rijgoten geplaats, ideaal systeem!
360.jpg

360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je wilt niet weten hoe vaak ik met motor op aanhanger rij ;)

Is nog altijd goed gegaan en zie anderen precies op dezelfde manier motoren vastzetten en gaat ook altijd goed.
Kans dat er wat gebeurd is zo klein.........

Vrachtwagenchaffeurs zouden wel es wat beter alles vast mogen zetten, want hoe vaak er lading van een vrachtwagen afvalt :X

Precies, een ander moet het beter doen. Het zijn altijd anderen die het nèt niet goed genoeg doen, in plaats van nèt wel goed genoeg...


:+
 
Eerder genoemd, vork bijna volledig in de vering trekken met de banden voor (daarom wil je waarschijnlijk idd van de kroonplaat naar de aanhanger "binnendoor" onder de kuip).
Er is me toen verteld dat als dat goed gedaan is het voldoende zou moeten zijn voor een gewone trip.

Ik heb toen met twee extra banden wel de frame ook vast gemaakt naar achteren, en ermee veilig 4000 km gereden (4x 1000)

Gouden tip? Na een beetje rijden (ik deed meestal na een half uur ofzo) weer stoppen en alle banden nog een keer trekken. De speling wat erin zou komen door het rijden kan je dan op dat moment nog eruit halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan