Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah leuk zijn er toch nog andere TA rijders op het forum :+ Alleen jammer dat er niet meer in (zuid)limburg zijn? Zou leuk zijn om eens te kunnen toeren met andere alpen;)
 
Laatst bewerkt:
Mooi, idd meer reacties :}

Ben niet verdwenen hoor, was gewoon aan't :]

8-)

lijkt me wel een leuk idee om bijv. in de eerste week van augustus met de transalpen onderling een :] te maken.
 
Laatst bewerkt:
Altijd goed! Mits ik tegen die tijd gewend ben om erop te rijden.... ;)
Aan een alp hoef je niet te wennen :+

Helaas werk ik de 1ste week van augustus nog -O-
Of gaat het om een zondag toertje? En anders moeten we gewoon allemaal een stukje rijden, zodat we wat centraler kunnen toeren 8-)

(Als het te ver is moet ik olie bijvullen onderweg _O- )
 
Heb zelf na wat proefritten wel ontdekt dat ik op een 600cc meer beenruimte heb als de 650cc versie, iemand anders nog opgevallen?!
Het is trouwens wel een motor waar je je gelijk op thuis voelt!
Wordt dus een 600 of anders eens kijken naar een Africa Twin....
 
Laatst bewerkt:
Weet je nog een goedkoop adresje voor dempertjes? ;)
die van mij zat eronder toen ik hem kocht, is volgens mij de helft van de waarde van de motor _O- _O-
Kijk eens op marktplaats zou ik zeggen, want ik weet het echt niet.

Of je moet wachten tot die van mij instort, maar je, is weleen Honda he, kan nog wel even duren, zelfs met mijn (mis)gebruik van de motor O-)
 
Vandaag unieke ervaring, de Alp wilde niet starten, accu had geen zin meer. Staat toch altijd aan druppellader, te lang niet gebruikt denk ik. Vanmiddag nog even geprobeerd en toen was het tikken, lopen })

Toen maar de Guzzi gepakt, hoefde niet ver, zat halverwege de achterrem vast, gelukkig naar iemand onderweg die handig is, dus die heeft hem weer even gangbaar gemaakt :} :} :}
 
Ik heb ook een transalp uit 1994 (spits model)

heb heb sinds 2004 ,, bevalt best goed .
het valt me op dat je met een pk of 50 best heel behoorlijk kan mee komen......
wat je te kort komt met pure snelheid pak je met de korte bochten/drempel/verkeers puisten/slechte kromkel wegen er wel bij ......

Een transalp is één van de betrouwbaarste motoren die je kan kopen....

heb de ruit een stuk afgezaagt omdat ik last heb van hinderlijk turbulentie.
Ik rij er het hele jaar op , lekker zuinig , 1 op 20 is makkelijk , en meestal doe ik 1 op 21

full
 
lekker zuinig , 1 op 20 is makkelijk , en meestal doe ik 1 op 21

Goed dat je hierover begint.. De vorige eigenaar vertelde mij dat er 19 liter in gaat en dat hij bij 200 km al ging tanken. Lijkt mij beetje vroeg..

Iemand enig idee hoeveel km je op een volle tank kunt rijden zonder je reserve aan te hoeven boren? Het gaat om model '89..

Thnx!
 
Goed dat je hierover begint.. De vorige eigenaar vertelde mij dat er 19 liter in gaat en dat hij bij 200 km al ging tanken. Lijkt mij beetje vroeg..

Iemand enig idee hoeveel km je op een volle tank kunt rijden zonder je reserve aan te hoeven boren? Het gaat om model '89..

Volgens mij gaat er 17 liter in, met 4 liter reserve. Die reserve is flink groot dus en daar kun je nog een eind op rijden. Meestal tank ik tussen de 200 en 250km, omdat ik de Transalp veel voor korte stukjes en stadsverkeer gebruik en dus wat minder zuinig rij. En ik geen zin heb vooraan te staan bij een stoplicht en dan opeens gepruttel te horen omdat die op reserve moet. Die enkele keren dat ik er echt lange stukken mee rij ben ik flink over de 250km gekomen voordat er op reserve moest worden overgeschakeld.
 
Volgens mij gaat er 17 liter in, met 4 liter reserve. Die reserve is flink groot dus en daar kun je nog een eind op rijden. Meestal tank ik tussen de 200 en 250km, omdat ik de Transalp veel voor korte stukjes en stadsverkeer gebruik en dus wat minder zuinig rij. En ik geen zin heb vooraan te staan bij een stoplicht en dan opeens gepruttel te horen omdat die op reserve moet. Die enkele keren dat ik er echt lange stukken mee rij ben ik flink over de 250km gekomen voordat er op reserve moest worden overgeschakeld.

Dank voor deze reactie!
Dus met de combi stadsverkeer/filerijden/normaal rijden moet ik zeker 250 km halen?
 
Dank voor deze reactie!
Dus met de combi stadsverkeer/filerijden/normaal rijden moet ik zeker 250 km halen?

Ik zou het de eerste keer niet meteen proberen, want jouw verbruik is het mijne niet, maar als je een paar keer rond de 200km hebt getankt dan merk je vanzelf wat je verbruik ongeveer is. Ga er dan vanuit dat je 13 liter hebt voordat je op reserve moet en je kunt ongeveer zien hoever je komt. En zelfs al moet je een keer op reserve, met die 4 liter kom je een eind.

Mijn Transalp is wel van 1997, ik weet niet of er verschil is in inhoud van de brandstoftank met andere jaren, ik ga er eigenlijk vanuit dat dat niet zo is.
 
Goed dat je hierover begint.. De vorige eigenaar vertelde mij dat er 19 liter in gaat en dat hij bij 200 km al ging tanken. Lijkt mij beetje vroeg..

Iemand enig idee hoeveel km je op een volle tank kunt rijden zonder je reserve aan te hoeven boren? Het gaat om model '89..

Thnx!

eigenlijk hoef ik nooit eerder dan 250 km over naar reserver dat is pas rond de 300 km
 
Idd,maar ik ga ff naar zandvoort en aangezien dat daar nogal gecontroleerd word weet ik maar liever hoe hard (of langzaam)ik rijd.
Kan niet zo goed schatten :X
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan