Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het goed is staat dat erop.

Pijltje naar boven is: ON (normale rijstand)
Pijltje naar beneden is: RESERVE
Pijltje naar achterzijde motor (dus horizontaal) is: DICHT

full


Ik laat hem overigens altijd op "ON" staan. Zolang ik hem heb heb ik er nog nooit aan gedraaid.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag gaat hij goed in het sop! Het is wel een apart gevalletje. Hij is 19 jaar geleden gekocht met valschade. Alle kappen zijn gelast en de kuip is overgespoten. Alleen is er iets fout gegaan bij het spuiten. Het is namelijk een donker groene met licht groene Transalp, alleen het loopt niet over. Later foto´s ter verduidelijking.
Ik heb er gisteren inderdaad al 150 km mee door de Limburgse heuvels mee gereden en het beviel prima!
 
Middag :W

Zal me even voorstellen, ben Marcel rij voor woonwerk/pekel met een transalp xl 600 v uit 1991. Heb hem ongeveer een half jaar heb heel de winter doorgereden erg betrouwbaar is ie wel. Fijne stuurfiets, in korte tijd ben ik hem erg gaan waarderen rijdt en stuurt erg fijn en dat voor zijn leeftijd. *O*

Daarnaast rij ik ook op een Ducati Monster 796 voor prive gebruik.

full

Niet moeders mooiste maar wordt elke dag gebruikt, erg trouw is ie wel. :Y

Groet Marcel
 
Laatst bewerkt:
Welkom Marcel!

Ga je veel plezier aan beleven!

De mijne heb ik net op 59000 km gezet:

full


Ik wil hem trouwens wel verkopen maar het is absoluut geen koopje. Wil misschien eens kijken naar een nieuw type.
 
Welkom Marcel!

Ga je veel plezier aan beleven!

De mijne heb ik net op 59000 km gezet:

[afbeelding]

Ik wil hem trouwens wel verkopen maar het is absoluut geen koopje. Wil misschien eens kijken naar een nieuw type.


:W Dank u.

Heb ik nu al, kocht hem met 35000 en heb er al 10000 erbij gezet vanaf sept 2010 tot nu. Het is een erg fijne fiets lekker wendbaar. En altijd tikken lopen ook in de winter. *O*

Jiij bedoelt de 650 of de 700 dan, mocht ie het begeven of teveel olie gaan gebruiken is de 650 voor mij wel een leuke opvolger. Zijn erg leuke speelse fietsen en je kan er zo lekker een dijkkie mee uit rijden. *O*
 
Laatst bewerkt:
hallo alpers
ik ben op zoek naar een leuke topkoffer voor mijn transalp uit 2000 het is een 650xl
Volgens mij heeft Berry er nog een setje liggen:

www.desertmotors.nl


Edit:

Zie net op marktplaats dat ze al "gereserveerd" zijn...
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een heerlijk stuk gereden en grondig gepoetst. Verwacht dat hij in de 15 jaar dat hij stil heeft gestaan niet gepoetst is. De teller staat nu bijna op 8000 en loopt dus als nieuw.
Begin langzaam verliefd te worden. Krijg jammer genoeg geen groter plaatje geüpload.

full
 
Laatst bewerkt:
Het is anders best druk aan het worden voor het Transalp topic :) .

Ik heb afgelopen week een nieuwe velg gekocht!

2011-05-23183132.jpg


En de route voor mijn komende reis zo goed als uitgedacht:

route_odessa.jpg


En eindelijk weer een stukje geschreven voor mijn reisverslag (zie ondertitel).
 
Niet echt.. Alhoewel; Ik had dus nieuwe handkappen besteld.. maar ze passen niet ;( .

Als ze er op zitten en ik stuur een beetje raken ze mijn kuip namelijk.
Dus.. 160 euro door de shredder, helaas.
En nog steeds die (lelijke) witte handkappen erop.. Jammer.
 
Heb even een vraag aan jullie hier, met welk merk band en welk type band hebben jullie onder de Transalp zitten, en waarom...????

Rij zelf met Bridgestone Battle Wing BW501/BW502.

Wou een weg band hebben die zowel met droog als nat weer goed weet te presteren en deze werd mij aangeraden. Pluspunt is dat ie ook kwa looks erg goed onder de Transalp past maar das persoonlijk. Ben er erg tevreden mee, zou hem zo weer er onder leggen.

De reden dat ik dit vraag is dat ik nog niet veel kennis op dit gebied van deze soort banden.
 
Niet echt.. Alhoewel; Ik had dus nieuwe handkappen besteld.. maar ze passen niet ;( .

Als ze er op zitten en ik stuur een beetje raken ze mijn kuip namelijk.
Dus.. 160 euro door de shredder, helaas.
En nog steeds die (lelijke) witte handkappen erop.. Jammer.

Passen ze ook niet als je het stuur iets naar achteren kantelt? Dit veranderd ook je houding, kan soms ook voordelig zijn...van welk merk zijn de handkappen?

banden: Ik rij op Metzeler tourance, waarom: duurzaam, goed voor alle weg en weersomstandigheden, stoer look.
 
Ik heb metzeler tourance banden:

MetzelerTouranceFrontRear.jpg


Mijn oude achterband, ook een tourance, is net op en die heeft er 17000 km opgezeten. Een voor- en achterband kostte mij 145,- euro incl. verzendkosten op motorbandenmarkt.nl

Deze band heeft verder ook nog een beetje grip op gravelpaden. Als het regent en de banden zijn nog koud, moet ik niet het gas opengooien als ik een rotonde afrijd, want dan glijdt de achterkant weg. Maar als ze warm zijn, klaag ik totaal niet in de regen.

Gebruik ook de search. Er zijn genoeg topics met ervaringen geschreven. Zo kwam ik ook op deze band uit.
 
Passen ze ook niet als je het stuur iets naar achteren kantelt? Dit veranderd ook je houding, kan soms ook voordelig zijn...van welk merk zijn de handkappen?

Nee, past niet, misschien als we de beugels een beetje verbouwen, maar ik heb geen idee of je daar aan kunt buigen zonder dat je meteen ellende hebt; ze zijn nogal dikkiedik ;)

Zijn Acerbis kappen voor SM's , mooie dingen :Y
 
Het is anders best druk aan het worden voor het Transalp topic :) .

Ik heb afgelopen week een nieuwe velg gekocht!

[afbeelding]

En de route voor mijn komende reis zo goed als uitgedacht:

[afbeelding]

En eindelijk weer een stukje geschreven voor mijn reisverslag (zie ondertitel).


Was je oude velg niet goed meer dan, last van oxidatie???

Zo dat zijn nogal wat km, hoe is het verbruik van jou olie als je zo'n lange rit maakt???

Ziet er goed uit die rit.
 
Ik heb metzeler tourance banden:

[afbeelding]

Mijn oude achterband, ook een tourance, is net op en die heeft er 17000 km opgezeten. Een voor- en achterband kostte mij 145,- euro incl. verzendkosten op motorbandenmarkt.nl

Deze band heeft verder ook nog een beetje grip op gravelpaden. Als het regent en de banden zijn nog koud, moet ik niet het gas opengooien als ik een rotonde afrijd, want dan glijdt de achterkant weg. Maar als ze warm zijn, klaag ik totaal niet in de regen.

Gebruik ook de search. Er zijn genoeg topics met ervaringen geschreven. Zo kwam ik ook op deze band uit.


Das niet duur voor 2 banden zet je ze zelf eronder of laat je het door een motorzaak doen...???

Rij je ook in de winter door...????
 
Niet echt.. Alhoewel; Ik had dus nieuwe handkappen besteld.. maar ze passen niet ;( .

Als ze er op zitten en ik stuur een beetje raken ze mijn kuip namelijk.
Dus.. 160 euro door de shredder, helaas.
En nog steeds die (lelijke) witte handkappen erop.. Jammer.
Ik heb die lelijke witte handkappen zwart gespoten met een spuitbus primer en zwarte verf van de Action. Bij elkaar een euro of 10 dacht ik en het ziet er een stuk beter uit.

Als er niet teveel diepe krassen inzitten dan is het prima zelf te doen...

full
 
Niet echt.. Alhoewel; Ik had dus nieuwe handkappen besteld.. maar ze passen niet ;( .

Als ze er op zitten en ik stuur een beetje raken ze mijn kuip namelijk.
Dus.. 160 euro door de shredder, helaas.
En nog steeds die (lelijke) witte handkappen erop.. Jammer.


Kan je ze niet aanpassen dan, wel een hoop geld voor iets wat niet wil passen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan