Transalp rijders gezocht!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb die lelijke witte handkappen zwart gespoten met een spuitbus primer en zwarte verf van de Action. Bij elkaar een euro of 10 dacht ik en het ziet er een stuk beter uit.

Als er niet teveel diepe krassen inzitten dan is het prima zelf te doen...

[afbeelding]


Das niet eens zo gek idee, heb ook van die witte dingen erop zitten nou ja wit, meer grijs dan wit.
 
Was je oude velg niet goed meer dan, last van oxidatie???

Zo dat zijn nogal wat km, hoe is het verbruik van jou olie als je zo'n lange rit maakt???

Ziet er goed uit die rit.

Ja, mijn achtervelg ging opeens hard achteruit (foto), maar nog niet helemaal op. Ik ga de oude velg nu gebruik om eens te oefenen met bandenplakken.

Olieverbruik is op moment ongeveer 1:4000 en er staat 103.000 km op de teller. Ik heb hem wel van een oud vrouwtje overgekocht (nee, geen grap :P ).

Heb ontzettend zin in die rit richting het oosten. Veel verslagen aan het opzoeken van andere motorreizen. De voorpret is altijd al groot bij mij. Ik ga trouwens samen met 2 andere mf'ers, waaronder Pimmoto (ook transalp). LinKing, die hier ook weleens post rijdt ook een stukje mee.

Nog meer motorreisplannen hier? De transalp is daar echt goed geschikt voor vind ik. Was voor mij ook rede om hem te kopen.

Das niet duur voor 2 banden zet je ze zelf eronder of laat je het door een motorzaak doen...???

Rij je ook in de winter door...????

Ik laat ze door een motorzaak erop leggen, laat ik meteen kleppen stellen en carbs synchroon stellen.

En in de winter rijd ik door ja. Ik moet wel, want heb geen autorijbewijs 8-) .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar maand terug 2 nieuwe Heidenau (K60) banden laten monteren voor 180,- euro incl. montage, balanceren, etc. aan de motor.

Iets meer een noppenband omdat ik nog wel eens zandwegen pak. Toen ik hem kocht zaten er Bridgestone trailwings onder...
 
Ik heb die lelijke witte handkappen zwart gespoten met een spuitbus primer en zwarte verf van de Action. Bij elkaar een euro of 10 dacht ik en het ziet er een stuk beter uit.

Als er niet teveel diepe krassen inzitten dan is het prima zelf te doen...

[afbeelding]
Is ook een optie, al vind ik de handkappen an sich al niet zo heel erg mooi die er op zitten en de mijne zijn ook redelijk beschadigd..
 
Ja, mijn achtervelg ging opeens hard achteruit (foto), maar nog niet helemaal op. Ik ga de oude velg nu gebruik om eens te oefenen met bandenplakken.

Olieverbruik is op moment ongeveer 1:4000 en er staat 103.000 km op de teller. Ik heb hem wel van een oud vrouwtje overgekocht (nee, geen grap :P ).

Heb ontzettend zin in die rit richting het oosten. Veel verslagen aan het opzoeken van andere motorreizen. De voorpret is altijd al groot bij mij. Ik ga trouwens samen met 2 andere mf'ers, waaronder Pimmoto (ook transalp). LinKing, die hier ook weleens post rijdt ook een stukje mee.

Nog meer motorreisplannen hier? De transalp is daar echt goed geschikt voor vind ik. Was voor mij ook rede om hem te kopen.Ik laat ze door een motorzaak erop leggen, laat ik meteen kleppen stellen en carbs synchroon stellen.

En in de winter rijd ik door ja. Ik moet wel, want heb geen autorijbewijs 8-) .


Dat werd wel tijd dat er een andere voor in plaats kwam.

Das netjes je olie verbruik wou dat het bij mij ook zo was. :Y

Er mee bezig zijn is erg leuk alleen die voorpret die hebt is al geweldig. *D

Kleppen stellen moet dat vaak gebeuren en die carb synchroon stellen 1X in het jaar?

Ook een doorrijder heb wel me autorijbewijs maar vindt het op de motor gewoon leuker ook in de winter. 8-) Vandaar ik op een Transalp rij heeft gewoon veel voordelen ten opzichte van andere motoren om door te rijden. :Y
 
Ik heb een paar maand terug 2 nieuwe Heidenau (K60) banden laten monteren voor 180,- euro incl. montage, balanceren, etc. aan de motor.

Iets meer een noppenband omdat ik nog wel eens zandwegen pak. Toen ik hem kocht zaten er Bridgestone trailwings onder...


Zoiets wil voor de winter eronder doen iets meer noppen van wege de sneeuw hopelijk wat meer grip dan de Battle Wings. :Y

Bij mij zaten er michelin T66 banden er onder bij aanschaf, geen fijne band. :N
 
Zoiets wil voor de winter eronder doen iets meer noppen van wege de sneeuw hopelijk wat meer grip dan de Battle Wings. :Y
Ik heb voor normaal straat gebruik een BMW R1200RT en voor de zandwegen en bospaden de Alp vandaar mijn keuze voor de noppenbanden. Ze vallen me niet tegen op de verharde weg maar als ik alleen maar verhard reed zou ik ze niet nemen i.v.m. (verwachte) snellere slijtage.
 
Ik dacht dat kleppenstellen en carbs synchen om de 12000km moet. Dat kan je trouwens in het werkplaatshanboek vinden, die je hier kan downloaden.

Jammer trouwens dat de topicstarter al weg is, anders kon dit linkje mooi overzichtelijk in de openingspost. Ik wil best een nieuw topic openen als we bij de 1000 zijn. Goed idee?

Als je alleen voor de winter een ander setje banden wil kopen, kan je ook nog even kijken of de echte winterbanden van heidenau wat zijn. Zij maken als enige winterbanden voor de motor.
 
Ik heb voor normaal straat gebruik een BMW R1200RT en voor de zandwegen en bospaden de Alp vandaar mijn keuze voor de noppenbanden. Ze vallen me niet tegen op de verharde weg maar als ik alleen maar verhard reed zou ik ze niet nemen i.v.m. (verwachte) snellere slijtage.


Dat is ook zo maar als ik er ongeveer 4 maanden er op rij kan ik ze misschien nog een x voor de winter gebruiken.
 
Ik dacht dat kleppenstellen en carbs synchen om de 12000km moet. Dat kan je trouwens in het werkplaatshanboek vinden, die je hier kan downloaden.

Jammer trouwens dat de topicstarter al weg is, anders kon dit linkje mooi overzichtelijk in de openingspost. Ik wil best een nieuw topic openen als we bij de 1000 zijn. Goed idee?

Als je alleen voor de winter een ander setje banden wil kopen, kan je ook nog even kijken of de echte winterbanden van heidenau wat zijn. Zij maken als enige winterbanden voor de motor.

Klopt,

Dat heb ik ook geprobeerd maar waren vrij snel uitverkocht, ga al in sept alles effe in de gaten houden en als ik ze tegen kom zijn ze van mij. })
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat kleppenstellen en carbs synchen om de 12000km moet. Dat kan je trouwens in het werkplaatshanboek vinden, die je hier kan downloaden.

Jammer trouwens dat de topicstarter al weg is, anders kon dit linkje mooi overzichtelijk in de openingspost. Ik wil best een nieuw topic openen als we bij de 1000 zijn. Goed idee?

Als je alleen voor de winter een ander setje banden wil kopen, kan je ook nog even kijken of de echte winterbanden van heidenau wat zijn. Zij maken als enige winterbanden voor de motor.


Die link werkt bij mij niet.
 
Als je dat leuk vindt moet het gewoon doen maar je nu toch al een nieuw Topic openen laat je deze gewoon sluiten.

Ik weet niet of je dit topic zomaar kan laten sluiten om een zelfde topic aan te maken. Misschien in overleg met de topicstarter en een modje. We kunnen deze ook gewoon even volspammen met Alp info e.d. ;)
 
Ik weet niet of je dit topic zomaar kan laten sluiten om een zelfde topic aan te maken. Misschien in overleg met de topicstarter en een modje. We kunnen deze ook gewoon even volspammen met Alp info e.d. ;)


Dat was bij ons ook het geval in het Papendrecht Topic de Topic starter was ook al heel lang niet meer actief dus zijn wel opnieuw begonnen met een iets andere Topic titel maar dat kan hier ook hoor. Het oude Topic hebben wel laten sluiten.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij werkt de link wel. Rechtermuisknop op de link en dan 'opslaan als' (of in die trant).

De topicstarter is in maart 2008 voor het laatst op motor-forum geweest. Een nieuw topic is niet persé nodig, maar nu er toch meer transalpers hier opduiken is het wel leuk om eens een mooi overzicht te maken met iedereen zijn foto etc. Ik wacht het wel nog even af ;) en zal misschien nog een modje pm'en.
 
Bij mij werkt de link wel. Rechtermuisknop op de link en dan 'opslaan als' (of in die trant).

De topicstarter is in maart 2008 voor het laatst op motor-forum geweest. Een nieuw topic is niet persé nodig, maar nu er toch meer transalpers hier opduiken is het wel leuk om eens een mooi overzicht te maken met iedereen zijn foto etc. Ik wacht het wel nog even af ;) en zal misschien nog een modje pm'en.


Geeft bij aan dat het bestand is beschadigd en daarom niet kan openen.

Zou zeggen maak er iets moois van en gewoon doen. :Y
 
Doet die het bij meer mensen niet? Anders upload ik hem opnieuw.

En ik zal, als iedereen het goed vind, binnenkort een nieuw topic maken.
 
Ik ben niet echt een voorstander om een nieuw topic te starten terwijl de oude nog niet vol is.

Onzinnig en het getuigt van te weinig respect voor de topicstarter. Komt nog bij dat de meesten die nu voorstander zijn van een nieuw topic hier nog niet zolang en veel hebben gepost.

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik een topic open en een ander laat hem sluiten voor een paar foto's of iets dergelijks.

Gewoon allemaal regelmatig posten en dan is dit topic zo vol en dan een nieuw topic met oa. foto's in de openingspost... Het idee vind ik overigens prima.

Het is wat anders als er contact wordt opgenomen met topicstarter van dit deel en hij het goed vindt uiteraard...
 
Laatst bewerkt:
Transalp topic loopt hard *O*
Doen dat nieuwe topic agra! PM gewoon even Martell. Gaat geen probleem zijn, we hebben dat met het GSR topic vroeger ook eens gedaan omdat de TS niet meer op MF kwam.

Kan je gelijk een mooie eerste post maken met iedereen zen alp enz :Y

Vandaag nog een ritje gedaan met de alp van een goede 200 km. Ondertussen 37777 km op de teller :) Ik heb hem in februari gekocht met ongeveer 34700 km. Echt de beste motor die ik al heb gehad!

Enkel vandaag heb ik voor het eerst eens een nadeeltje ondervonden. Er stond enorm veel wind in zeeuws-vlaanderen en de alp pakt toch wel veel mer wind dan mijn vorige motoren. Hij is natuurlijk ook een pak groter.
 
Ik ben niet echt een voorstander om een nieuw topic te starten terwijl de oude nog niet vol is.

Onzinnig en het getuigt van te weinig respect voor de topicstarter. Komt nog bij dat de meesten die nu voorstander zijn van een nieuw topic hier nog niet zolang en veel hebben gepost.

Gewoon allemaal regelmatig posten en dan is dit topic zo vol en dan een nieuw topic met oa. foto's in de openingspost...

Het is wat anders als er contact wordt opgenomen met topicstarter van dit deel en hij het goed vindt uiteraard...

Ik denk niet dat die er van gaat wakker liggen als hij al meer dan drie jaar niet op MF is geweest... Kan je ook geen contact opnemen met hem dus...
 
Laatst bewerkt:
Wilddam heeft wel een punt. Er komen een paar nieuwe jonge honden naar het transalptopic en die willen meteen de boel overnemen en een nieuw topic openen.

Ik wil met name een nieuw topic, omdat het een impuls is voor de huidige transalpers om eens echt een draaiend clubje op MF te onderhouden. Er ontstaat een up-to-date overzicht van de posters met mooi fotobestand en een samenvatting van interessante kennis van de posters onderling. Een nieuw topic past denk ik goed op dit moment, omdat er plotseling een hoop nieuwe mensen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan