Chopper of ...??

Prince65

Rookie
3 jul 2007
4
0
Lisse
Hallo,

Ik heb sinds kort m'n rijbewijs gehaald en ben er nog steeds niet uit of ik een shopper of een tour motor moet aanschaffen.

Het is vragen naar de bekende weg, maar ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van de "doorgewinterde" shopperrijder.

Het is namelijk zo, dat ik mijn toekomstige motor voor zowel werk als plezier wil gebruiken en er ook op vakantie mee wil.

Ik weet, dat een cardanasaandrijving de minste onderhoud nodig heeft dan een riem of ketting.

IDD, ik ben een groentje wat motoren betreft, maar hoop hiermee dat ervaren shopperrijders hun ervaring willen delen.

BvD
 
Het ligt er totaal aan welke modellen je zelf mooi vindt en welke je lekker vindt rijden. Maak eerst een selectie, ga een proefrit maken en oordeel hierna zelf. Ik weet zelf bijvoorbeeld ook wel dat een tourmotor of een all-road machine lekkerder stuurt en soepeler rijdt dan een cruiser/chopper, maar mij ga je toch echt nooit op zo'n geval tegenkomen. Het is dus puur een kwestie van smaak en wat je wilt dat de motor moet kunnen.

ps. dit is een Shopper:
big_shopper2.jpg


en dit is een Chopper:
1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Chopper is niets voor woon-werk verkeer :N

Doe het nu twee jaar, maar na de zomer komt er toch echt een toermotor.

Slechte zit, niks voor lange afstanden, te veel wind, te koud in de winter....en verdomde veel poetsen.....

Leuk hoor zo'n choppper..maar niks voor dagelijks gebruik -O-
 
Woon werkverkeer? Gewoon een intruder ofzo, zit goed, en t/m de 1400 is het altijd starten lopen, de 1500 behoeft voor de winter een kleine aanpassing omtrent de decrompressiekabel, dan is die in de winter ook starten lopen.

Voordeel van de 1500 is wel dat ze erg gauw goedkoop zijn, veel verkocht, de tweedehands markt is overvol
 
Hoi,
Ik reed VT1100, maar op vakanties viel het toch wel tegen de langere afstanden. Ingeruild, en nu een Honda X11. Beest van een motor met een prima zit, waar ik uren mee kan rijden. Net terug van Schotland en geen centje pijn. Toch blijft het choppergevoel knagen, dus weer een verbouwde VT1100 gekocht, voor erbij. En dat is toch wel weer lekker.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan