Alles over de Aprilia RSV Mille, deel 5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jongens, een K&N filter ipv het gewone luchtfilter, zal dit anders zijn en is zijn er geen open luchtfilters te verkrijgen of moet je dan weer een andere eprom hebben??
En waar kan je zoiets bemachtigen, ik weet dat er een site is voor aprilia en ducati onderdelen maar kan die nergens meer vinden :(
 
atmoz is vandaag eens bij de concurrentie gaan zien..

nl. de 1098s...

wat is dat ding mooi pff en afgewerkt tot in de kleinste puntjes...

was al ff aan't dromen om er een te kopen als de aflos hier afloopt en dan een R evt maar ze vertelden me dat 'r niet zeker was dat ze een 1200cc in de fiets ginge stoppen omdat ze dan 6kg? lichter mogen starten in de sbk...

en een prijskaartje van geschat 32k wordt toch wel wat teveel,buiten een carbon fairing en een getuned blok enz zal hij wss ook wel niet meer hebben dan een S.

eigelijk wou ik de mille dan als circuitbike inzetten maar kheb net nog bij 'm gestaan en daar is hij toch te mooi voor om es een keer de grindbak in te geraken :X :N

't kan best wel eens zijn dat ik 'm toch te koop zet om mijn afloseinde te vervroegen en een 1098S te kopen...

aan die van mij doe ik toch niets meer van de oorspronkelijke planning...


wat denken jullie..

ik begin toch wel fel verliefd te worden op die duc...
 
Vandaag op de bank geweest. Volgens mij wel netjes.

Vermogen.jpg


8-)
 

Ook al een paar keer op de ducati proefgezeten en is toch wel een gave motor. Vind hem echter veels te veel geld voor wat je krijgt. Plus dat ik denk dat 10 to 15000km p/j niet meer leuk is met een duc.
 
Ook al een paar keer op de ducati proefgezeten en is toch wel een gave motor. Vind hem echter veels te veel geld voor wat je krijgt. Plus dat ik denk dat 10 to 15000km p/j niet meer leuk is met een duc.

radiale monoblocs,een bult vermogen en koppel,supermooie gestylede voorvork,afgewerkt tot in de puntjes...

en een duc rijbeleving kan je nerges mee vergelijken :)
een factory kost ook 16000 in belgie tov de 21200 voor de 1098S, krijg je 100 cc meer voor, en hij ziet 'r veel beter uit.
bovendien vind ik die kleuren van de rsv's echt :r

is mijn 4de aprilia, heb 't eigelijk 'n beetje gezien, al vind ik die van mij nog steeds bloedmooi en ga ik'm zeker missen als hij deruit moest gaan...


ben nooit gek geweest van de +04 mille's, 't gevoel van het rsv verhaal zit 'r niet meer in... bovendien krijgen ze hun kwaaltjes niet opgelost en zijn ze qua ondersteuning heel slecht(niet eens een importeur voor belgie meer,ja samen met die van nl...)

wachten op de v4... mijn hart ligt bij een V2, een duc heb ik altijd wel mooi gevonden maar te duur voor wat ik me kon veroorloven, nu kan ik het wel,dus waarom niet...

als ik een redelijke prijs voor die van mij kan krijgen.. ga ik toch eens goed denken...
 
Welke kwaaltjes. Dat verhaal blijft ook rond spoken terwijl de +04 modellen beter zijn als de vorige ooit waren.

Kleuren van de Factory's zijn idd waardeloos. :r

Ondersteuning en garantie is ook waardeloos.

Het RSV gevoel. :?
 
@Atmozphere:
lees dan eerst eens het 1098 topic...

Als je leest wat voor kinderziektes erin zitten.. Dan denk ik bij mezelf "voor dat geld mag het wel een beetje betrouwbaarder zijn..."

ze hebben het dus over het verliezen van onderdelen (luchtrooster in de kont), het openbarsten van een uitlaatdemper (was misschien een vervanging, maar... boeien!...het moet gewoon heel blijven)

Een verder nadeel is de kleine tankinhoud + grote dorst van de duc...

Ik zou even wachten totdat de nieuwe lichting komt... (er schijnen trouwens ook wat kleine problemen met de huidige r1 te zijn; ook de eerste lichting)

Ik vind het ook één van de mooiste bikes van vandaag de dag, maar het is het geld - voor wat mij betreft - niet waard...
 
Laatst bewerkt:
Welke kwaaltjes. Dat verhaal blijft ook rond spoken terwijl de +04 modellen beter zijn als de vorige ooit waren.

Kleuren van de Factory's zijn idd waardeloos. :r

Ondersteuning en garantie is ook waardeloos.

Het RSV gevoel. :?

de 1997 introductie van de rsv had een nooit gezien design,die's verdwenen met de komst van de 04...

ehm achterrem , koppeling, zijn nog wel wat dingen geloof ik die tot de dag van vandaag voor problemen blijven zorgen..

zijn toch net de dingen waar ik belang aan hecht...

een nieuwe mille wordt 't zo wie zo niet, de v4 zou pas in 2009 ten vroegste te koop zijn,anders was ie nu al aan't uitlekken hoor..

hoe meer ik naar die foto's van de duc kijk hoe gekker ik op wordt eigelijk...
had ik al bij de undercoverpics die ik opviste een hele tijd terug...

we zullen zien, ga 'r es een nachtje over denken of ik die van mij ga verkopen.. moest vast wel iemand zijn die zo'n apparaat wil :)
 
@Atmozphere:
lees dan eerst eens het 1098 topic...

Als je leest wat voor kinderziektes erin zitten.. Dan denk ik bij mezelf "voor dat geld mag het wel een beetje betrouwbaarder zijn..."

ze hebben het dus over het verliezen van onderdelen (luchtrooster in de kont), het openbarsten van een uitlaatdemper (was misschien een vervanging, maar... boeien!...het moet gewoon heel blijven)

Een verder nadeel is de kleine tankinhoud + grote dorst van de duc...

Ik zou even wachten totdat de nieuwe lichting komt...

die luchtrooster is opgelost.. uitlaatproblemen komen van termi zelf, db killer was het probleem(open uitlaat kopen om dan een db killer erin te nagelen vind ik dom eigelijk,kan je beter met je originele dempers rijden,spaar je 2500€ uit...)
de rest waren exemplarische prulletjes..

't lijstje van de rsv was veel langer hoor, ze kregen hun problemen van de vorige generatie niet eens opgelost en dan waren de nieuwe er al...

zuipen valt wel erg mee, mijne doet 200km met een tank tot aan de reserve, maakt niet uit effe tanken hoor.. zeuren met een dikke sportbike over benzine is flauw,heb ik nooit gedaan.

btw als ik 'r een koop wordt 't er een van de 2008 lichting hoor ;)
ik zou 'm der graag bijhouden maar wat moet ik 'r wel mee? zo'n mooie pimpbike op circuit inzetten? toen ik 'r eens goed over nadacht kwam ik tot 't besef dat ik daarvoor niet al die tijd in mijn fiets heb gestoken...
 
Vandaag op de bank geweest. Volgens mij wel netjes.

[afbeelding]

8-)

Loopt een beetje rijk vanaf 5500 toeren. maar dat zou niet schadelijk moeten zijn :)
Wat voor type is het? want dat ie verder gaat dan 10500 rpm is een beetje raar omdat daar de begrenzer zit :?
Zie het al, mooie score! (dacht eerst dat ik max 120 bhp zag staan :o)
 
Laatst bewerkt:
heren.. ik ga een weekje sturen in de eifel.. de OP pas ik aan zodra ik terug ben.

Ohja.. ketting en tandwielen zijn vervangen en het is een stuk beter geworden met rammelen enzo.
Tevens is de motor even fijn afgesteld bij Olijve in Assen.


gegroet,

Bitaktus
 
Trouwens bij deze de link naar de film van de crt-dag.
Dit is van de 6 minuten geschoten film overgebleven, dankzij de filmkwaliteiten van mijn broer.

doel opslaan als

Om de discussie weer op gang te brengen over het verschil van een 600cc en 1000cc zie het einde van het filmpie. Op dit moment heeft de instructeur het nakijken 8-) , echter bij de volgende bocht remde hij mij er weer uit :X

Ik zie een (supermooi :9~ ) carbon SBK systeem van Akra zitten.... toch? Heb je hier db killers in zitten of heb je gewoon 'open' gereden? Wil zelf ook een dagje circuit/crt rijden doen maar heb geen zin in uitlaatproblemen, kan hier geen db killers bij krijgen dus vandaar dat ik erg benieuwd ben of ik daar problemen mee krijg... :? en dit is Zandvoort neem ik aan, minder streng als Assen als ik het goed begrepen heb...
 
Ja!!! Hij is er, ben helemaal blij *O* *O*
De hele dag aan het rijden geweest :P
Rijd echt geweldig... en het geluid :9~ :9~ er zitten goed gekeurde Bos uitlaten onder... de decibel killers zitten er in en nog maakt ie een behoorlijk geluid :}

gelijk maar een vraagje O-) wat is de onderhouds interval van de appie?
Dit is hem *O* *O* *O*

full
 
Ik ga nu even uit van een mille van 2002, het nieuwe model weet ik niet maar zal niet veel schelen denk ik.

Bougie's: 15000km
Olie: 7500km of 1jaar
kleppenstellen: om de 15000km
Luchtfilter: om de 15000km
Remvloeistof: om de 2 jaar


Dit zijn de belangrijkste dingen.
 
Is het misschien handig om het starttopic een lijst te maken met wat aprilia links kwa onderdelen en andere dingen??? Loop de hele tijd naar links te zoeken maar kom bijna geen goede tegen :(
 
Ik ga nu even uit van een mille van 2002, het nieuwe model weet ik niet maar zal niet veel schelen denk ik.

Bougie's: 15000km
Olie: 7500km of 1jaar
kleppenstellen: om de 15000km
Luchtfilter: om de 15000km
Remvloeistof: om de 2 jaar


Dit zijn de belangrijkste dingen.

Even een correctie;

Remvloeistof ELK JAAR!!
Olie afhanklijk van de kwalieteit 10.000 tot 12.000 km (volsyn)
Kleppen stellen is op min 2002 nog nooit gedaan 42.000 km wel controle geweest
 
Hoi jongens en meisjes!

Ik heb afgelopen vrijdag een zwarte RSV1000R gekocht van 2004. Een nette dealerfiets met ca 15.000 km's op de teller. Nu wil ik er graag wat carbon delen op zetten (spatbord en hugger) en vraag mij af of ik die origineel bij Aprilia moet kopen of aftermarket.

Ik zoek tevens een stickerset voor de onderkuip, die is origineel nogal kaal. Ik vind de leeuwekop op de nieuwere modellen (in glansverschil op de volledige kuip) erg mooi.

Hebben jullie tips voor mij waar ik de carbondelen en stickers kan bestellen?

Btw: foto's volgen, ik krijg hem pas in de loop van de volgende week.

greetz, Klaazzzzzz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan