Suzuki Sixteen 125/150

Een 2road.. ga je er een 2 takt van maken? :P
Foutje :Z heb het al veranderd ;)

Een 2road.. ga je er een 2 takt van maken? :P
Ja J.Costa gebruikt iets anders he. Ben benieuwd of je dat soort 'rollen' ook over 10 jaar dan nog kan krijgen. Een Malossi variateur zag ik voor +/- 120 euro, een J.Costa is duurder in elk geval.
Daar heb je ook weer gelijk in :Y Dacht dat die van malossi ook wat duurder waren, dan zit er een prijsverschil in van ongeveer €50. Wat die malossi misschien dan toch interessanter maakt.


Heb een kopy uit het manual gekregen om mijn kleppen te stellen. Zal het binnenkort inscannen en uploaden ;)
 
Graag, ben er benieuwd naar. Niet voor nu, wel voor na de garantieperiode :)
Zal morgen wel even wat navraag bij Arie Molenaar doen voor de vario's. Wellicht is het interessant, en dat is dan denk ik ook meteen de laatste aanpassing aan de Sixteen die ik waarschijnlijk ga doen.
 
Het is overkill, maar toch leuk en tot in de kleinste details uitgewerkt. En omdat je al zo weinig over de Sixteen vind. Zelfs op Youtube weinig, dacht ik dat dit wel leuk zou zijn. Zal binnenkort een filmpje maken met mijn 4Road geluidje en die op Youtube gooien.

Net nog even met een medewerker bij Arie Molenaar gesproken, maar de 125cc rolletjes zijn er ook niet ingezet. En aangezien er nog weinig vergelijkbare Sixteenrijders met een 4Road zijn, heb ik er maar even vrede mee. Er is nog wel een Malossi vario te koop, wie weet dat die wat doet... dit ga ik nog even uitzoeken. Heb weinig verstand van scooters, als tiener altijd op een Suzuki TSX gereden.

Dus trek allemaal je portomonee en bestel een 4Road, dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal. :P

@fzr600rw: misschien binnenkort nog een keer elkaar ontmoeten en even een rustige 2 baans weg opzoeken (zonder flitsers) waar we 'm even kunnen opentrekken om te vergelijken of mijne minder snel optrekt dan jouw Sixteen?

Het is niet dat ie dood valt hoor, verre van dat. Hij trekt nog gewoon goed op, maar in mijn gedachten minder dan voorheen.. lastig uit te leggen :P

M ja dat kan wel een keer hoor maar op het moment zit het weer niet echt mee he , heb nou trouwens ook een topkoffer erop gezet reuze makkelijk en heb een nuvi 510 erop (want ik verdwaal altijd en eeuwig :X )
 
Laatst bewerkt:
Ja zo'n topkoffer is echt reuzehandig. Die 45 liter Givi van mij is echt een uitkomst. Er past zowat een lijk in, zo groot. :]

Kan je eens een foto maken van hoe je je nuvi 510 hebt bevestigd? Heb je nog een 12v aansluiting gemaakt? Die wil ik nog wel een keer in de helmbak maken om een en ander op te kunnen laden in geval van nood.

Ritje doen we inderdaad dan wel een keer met mooi weer, dit weer schiet inderdaad niet op...
 
Voor de mensen die zelf kleppen willen stellen, heb ik net dit geupload.
Ga dadelijk ook even mijn kleppen stellen, want het was er nog niet van gekomen.

kleppenstellen.jpg
 
De foto,s van de garmin op de scoot
090725_130951.jpg

090725_131002.jpg

090725_131020.jpg


Beugeltje is orgineel van garmin en word erbij geleverd speciaal voor een scooter *O*
 
Laatst bewerkt:
De foto,s van de garmin op de scoot
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Beugeltje is orgineel van garmin en word erbij geleverd speciaal voor een scooter *O*
Ziet er goed uit, welk type nuvi is dat :?

Heb net mijn kleppen gesteld, moet zeggen dat het makkelijk was. Stonden beide nog binnen de tollerantie echter wel aan strakke kant. Heb ze daarom iets losser gezet.

P1030357.jpg

P1030360.jpg

P1030361.jpg


Daarna nog wat gereedschap omgehangen *D

P1030362.jpg
 
Mooi schuurtje heb je zeg , heb je sheet (als ik het zo mag noemen) gekopieerd als mijn klepjes aan de beurt zijn dan heb ik wat achter de hand :P . De Garmin is een nuvi 510 met bluetooth (je hebt ook nog een 550 die heeft geen BT) Heb voor mijn kawa een tanktas met zo een apart navi vakje bovenin zodat ik niet nog weer een beugel hoef te halen.
 
Die Nuvi zit prima bevestigd! Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag? Ik zie prijzen als 295 enz.. maar in principe kan het best interessant zijn. Vaak rijd ik de bekende wegen ergens heen, maar navigatie maakt het wel makkelijk op plekken waar je bijna nooit hoeft te zijn en dus eigenlijk niet de weg hoeft te leren. Ik neem aan dat je die BT gebruikt voor een oortje?
Is het zonder BT nog aan te raden of moet je dan echt goed luisteren wat ie uit het speakertje van het apparaat zelf zegt? Ik vind een oortje in m'n helm niet echt fijn, bovendien meestal op maat gemaakte dopjes in.


Heb je nog meer sheets Spierings? Je bent aardig aan het klussen geweest ;) Ik wil nog een keer een 12v aansluiting in de helmbak maken. Is het veel werk om die bak eruit te krijgen?
Verder zou ik je aanraden om die sticker op je voorspatbord er af te halen, voor de boel echt verkleurd (mocht je later de sticker eraf willen halen). Ik heb bij mijn 16 alle waarschuwingsstickers die in zicht waren eraf gehaald.
 
Ik heb er 260 voor betaald HIER en ik heb een nolan n-com helm met speakers erin dus geen last van een oortje. Ook zonder aanwijzigingen is het goed te doen alleen in een grote stad met veel afslagen en wegen is het opletten geblazen als je ook het scherm in de gaten moet houden. Als je geen gebruik gaat of wilt maken van de BT kan je beter de nuvi 550 halen dan heb je heel europa voor de prijs waar ik nu benelux + frankrijk en een deel van duitsland voor heb *D
 
De 550 is een stuk duurder dan de 510 zag ik. Wel gaaf dat zo'n 550 bijv. 30 minuten lang onder water kan worden gehouden. Zou de 510 dat ook kunnen?

Zie

Laat die hoosbuien maar komen! :]
 
:Y :Y Dat kan de 510 ook dus ik ben niet ben bang voor een drupje regen hoor :+

Edit : Zij praat zelfs onder water dat is echt geinig _O-
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog meer sheets Spierings? Je bent aardig aan het klussen geweest ;) Ik wil nog een keer een 12v aansluiting in de helmbak maken. Is het veel werk om die bak eruit te krijgen?
Verder zou ik je aanraden om die sticker op je voorspatbord er af te halen, voor de boel echt verkleurd (mocht je later de sticker eraf willen halen). Ik heb bij mijn 16 alle waarschuwingsstickers die in zicht waren eraf gehaald.
Heb helaas niet meer sheets, deze had mijn dealer voor mij gecopieerd zodat ik de kleppen kon stellen.

Een 12volt aansluiting in de helmbak maken is niet zo heel erg moeilijk, de accu zit achter in de treeplank. Deze kapjes kun je er heel makkelijk uit halen, en het zadel/helmbak is er ook makkelijk af te halen (5 minuten werk).

De waarschuwingstickers waren er bij mij al af, alleen die sticker zit er dan nog op.
Misschien haal ik hem er nog af.
Ik moest wel even naar de foto kijken om te kijken welke sticker dat je bedoeld ;)
 
Laatst bewerkt:
Handig een dealer die je dat wil geven. Wil misschien nog wel eens het boek kopen, om een en ander te weten te komen. Zal die 12v wel een keer doen als ik me verveel dan. :)

Ja die sticker is bijna onzichtbaar, maar ik zag 'm toch nog zitten :)

@fzr600rw: Dan kan je idd met die 510 lekker sturen... toch wel handig zo'n GPS. Met een motor pak je de snelweg en kom je wel waar je wezen moet. GPS is handig voor binnendoor... zou 'm wel eens een keer bij je willen zien... komt wel een keer als we een 'wedstrijdje'
(4road <-> origineel)doen? ;) 260 euro is redelijk aan de prijs, maar wel het overwegen waard... en er zit in het pakket vast ook wel een zuignap voor in de auto?
 
@fzr600rw: . en er zit in het pakket vast ook wel een zuignap voor in de auto?

Jep het is helemaal compleet op een oortje voor de motor na , dus een beugel voor de motor een beugel met zuignap voor de auto , tmc(verkeers info) , 12v oplader en de kaarten natuurlijk
 
Nu dus eigenlijk alleen nog in de kap die voor je benen zit een 12v aansluiting maken (net als die man op de scootermeeting in R'dam) en dan kan je uren lang toeren. ;) Hebben ze nog in de handleiding opgegeven hoe lang het apparaat kan werken op accu?
 
:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

Wat wil je hiermee zeggen ??

Heb even snel gekeken en kan helemaal geen sixteen vinden laat staan accesoires voor ons model. Of bedoel je met dit type scooter --> 2 wielen en een motor ;) En om zo'n vreemd model hierheen te halen zit niemand op te wachten. Ik denk dat je nog duurder uit ben omdat er op dat soort motoren geen type goedkeuring zit.
 
Laatst bewerkt:
hallo,SPIERINGS

Ik geef hiermee alleen maar aan,dat de 125-150 scooters niet iets is wat nieuw ontwikkeld is voor de europese markt,er zijn genoeg types die voor ned geschikt zijn enhoeven dus ook niet erg duur te zijn!

greetz rapidos!
 
Doe mij die Suzuki Cute Girls dan maar. Allemaal info over de dames erbij hahahhaha, gekke lui in Thailand. :P

Ja de 125-150cc markt in Azie is enorm groot, in Nederland simpelweg niet omdat je niet goed mee kan komen met het verkeer. De auto's moeten steeds meer vermogen hebben en dan moet je met de motoren wel volgen. Waar je vroeger met een 400cc king of the road was, ben je nu een underdog, als je het eens tegen een beetje pittige auto op wilt nemen.

Met 150cc kan ik prima meekomen met het verkeer, maar daar is eigenlijk ook alles mee gezegd, daarom zullen lichte motoren nooit in Nederland een hype worden TENZIJ er zoveel auto's komen dat je overal file hebt en je wel een 2-wieler nodig hebt om er tussen door te kunnen.

Alleen die smaak van die Aziaten... zo'n Suzuki Address is al net op het randje.. eigenlijk er al over heen. Die is gaaf omdat ie foeilelijk is... maar een verkooptopper zal het hier nooit worden.
 
hallo,SPIERINGS

Ik geef hiermee alleen maar aan,dat de 125-150 scooters niet iets (nieuws) is wat nieuw ontwikkeld is voor de europese markt er zijn genoeg types die voor ned geschikt zijn enhoeven dus ook niet erg duur te zijn!

greetz rapidos!
Dat er meer 125-150 scooters zijn is over het algemeen bekend, daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben ;) :+

Maar omdat deze motoren niet in de europese unie verkijgbaar zijn, is het vaak zeer lastig om ze hier op kenteken te krijgen (indien mogelijk). Het vereist ook de nodige kennis en vaak ook redelijk veel geld omdat er geen nederlandse en geen europese goedkeuring op zit. De vraag is dan ook of je hem goedgekeurd krijgt. Als je bij auto's kijkt, zie je overal een E-keur op --> gordels, lampen, etc.

Ook is het lastig om onderdelen aan te komen omdat nederlandse suzuki dealers gewoon simpelweg die onderdelen niet kunnen leveren. Zo heb ik voor mijn andere motor een orginele suzuki tank cover in engeland moeten bestellen omdat het hier niet kon.

Wat is het voordeel dan om een "goedkopere"merk scooter te kopen, waar je waarschijnlijk alleen maar ellende mee krijgt en misschien ook meer kost. Hiermee bedoel ik het op kenteken krijgen en de onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist maar de Nuvi 510 besteld. Ik geloof wel dat ie goed is en er waren er bij Navi nog maar 2. Aangezien de 550 standaard geen scootersteun heeft en dat ook weer 50 euro kost ofzo, is 260 euro een prima prijs voor zo'n compleet pakket.

Nou fzr600rw, nu jij nog even een Leovince pijp en een jiffy eronder en dan hebben we 2 identieke motorscooters :+ Bedankt voor je tip van de 510 + de foto's van de bevestiging, dat heeft me de doorslag gegeven om zoiets te kopen. :)
 
Vandaag de Nuvi 510 gemonteerd. Moest wel een hoesje van de spiegel wat omhoog schuiven en toen pas paste het. Maar werkt prima, erg gaaf! Nog even de snelweg opgegaan. Binnendoor is 105-110km/u maximaal haalbaar, maar in de slipstream van auto's kom je met gemak bij 120km/u (en misschien nog harder -zou het dan toch?- ). Even tot 120km/u open getrokken op de teller maar de auto voor me versnelde nog even wat verder, dus had niemand meer voor me met als resultaat dat de snelheid weer richting 115km/u ging. M'n maximale snelheid op GPS is nu 111km/u. Dit is dus 120km/u op de teller. Dus ongeveer 8% afwijking op die snelheid. 85km/u = 80km/u ongeveer. Dan ligt de afwijking uiteraard alweer een stukje lager.

Het maakt je Sixteen wel meteen een stuk luxer hoor, navigatie :]
Ik kan het iedereen aanraden die wel eens wat tripjes verder dan de stad wil maken. Of je moet natuurlijk een die-hard kaartlezer zijn.
 
Leuk spul navigatie.
Afgelopen week een ritje van 250km gemaakt.
Alleen via binnenwegen,vooraf een hoop interessante punten ingevoerd,en gaan met die banaan.

Al moet ik wel toegeven dat een kaart zijn charme ook heeft.
Maar zou toch niet weer terug willen,heb trouwens wel altijd een kaart bij me,als ik van plan ben om wat langere ritten te maken.
 
Vanavond nog even een stukje gereden, maar of het zit echt tussen m'n oren maar ik vind 'm trager optrekken dan voorheen. Ook voel ik geen eindsprintje meer vanaf 90km/u. Met moeite pak ik 110km/u, met een beetje geluk naar de 115km/u maar dat is lastig vast te houden.
Nieuwe uitlaat is 9 van de 10 keer opnieuw afstellen (a/f veranderd te veel)
Sommige Lambda's kunnen een deel opvangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan