Suzuki Sixteen 125/150

Hallo ik heb ook al een paar jaar een sixteen 150 nu in inmiddels met 9600 km de eerste beurt laten geven bij 1000km en de tweede bij 4000 km ,er zijn toen klepjes gesteld en nieuwe olie en bougie vervangen.
Vanmorgen ging mijn oliebeurt lampje branden ,nu is mij de vraag als ik de olie ververst gaat dan ook het oil change lampje weer uit of moet dit bij de dealer gebeuren?
 
Avond Zrx Gim, ben ook in het bezit geweest van deze fijne scooter.
Je kan zelf handmatig de "oilchange" lampje restten. Weet niet meer hoe
maar dat moet je ff in je onderhouds boekje kijken.
Succes ermee.
Ad
 
Avond Zrx Gim, ben ook in het bezit geweest van deze fijne scooter.
Je kan zelf handmatig de "oilchange" lampje restten. Weet niet meer hoe
maar dat moet je ff in je onderhouds boekje kijken.
Succes ermee.
Ad

contact uit --> dagteller reset knop ingedrukt houden ----> contact aan ---> teller verspringt weer naar de aftellende 4000km
 
Heeft iemand al eens zijn remklauw voor gereviseerd? Er viel me een plekje op op de voorband en de klauw voelt vettig :(

Heb het nog nooit gedaan zit dit type klauw misschien op andere motoren waar wel een wphb voor is?
 
Ja wel eens gedaan ... stelt niet veel voor. De klauw zit inderdaad ook op andere types , zal even voor je zoeken op welke precies.

Edit : de UH200 heeft dezelfde klauw voor , maar nogmaals als je een revisie setje besteld wijst de weg zich vanzelf ;). Schoon werken en een vacuumpompje voor de vloeistof is makkelijk :)
 
Laatst bewerkt:
wat zouden jullie uitgeven aan een Suzuki Sixteen bj 2012 en rond de 11000 km op de teller? En verder geen extra's zoals schermpje etc... ?
Ben benieuwd wat zoiets kost.. Even peilen... :)

Bedankt alvast!
 
Laatst bewerkt:
Ja wel eens gedaan ... stelt niet veel voor. De klauw zit inderdaad ook op andere types , zal even voor je zoeken op welke precies.

Edit : de UH200 heeft dezelfde klauw voor , maar nogmaals als je een revisie setje besteld wijst de weg zich vanzelf ;). Schoon werken en een vacuumpompje voor de vloeistof is makkelijk :)
Wow 52 of 72 euro afhankelijk van wat je koopt. Ik moet eerst even zeker weten dat het wel remolie is en niet uit de voorvork gunst.

https://www.motorcyclespareparts.eu.../ux150-sixteen-2008/front-caliper-475185.aspx
 
Intussen ook weer met een project aan de slag, weliswaar geen scooter, maar heel wat anders

150502093_1_big.jpg



150502093_2_big.jpg


150502093_8_big.jpg
 
Net even de olie in het blok ververst. Filter vervangen, was behoorlijk smerig. Grote o ring vervangen maar de kleine niet, ik kon er niet lekker bij. Bakolie heb ik laten zitten ik was vergeten een spuit te regelen bij de apotheek. Proefrit gereden en nu even kijken of het ergens lekt. Riem zag er goed uit maar digitale schuifmaat was leeg :/
 
Laatst bewerkt:
Heb bij de apotheek een naald en een spuit geregeld, 90 cent. Helaas ook minder goed nieuws, vergeten schijfremslot te verwijderen en nu loopt mijn voorrem aan. Geen idee hoe ik dat moet gaan fixen.

De remhendel zelf kan nu ook vrij licht worden ingetrokken, dus ik ben bang dat er ook iets is met de klauw :( Heeft iemand suggesties wat ik kan nalopen? Heb al een wphb van een burgman 125, zal die ook eens lezen.
 
Vandaag nieuwe schijf en blokjes gemonteerd. Heeft een van jullie al eens de keerringen vervangen?
 
Heb net de schroeven uit de kap gedraaid voor, maar het blijft vastzitten. Hoe krijg je de kappen los zonder dat je het sloopt :D
 
Ja heb er 8 schroeven uitgehaald en voorzichtig losklikken, maar gaat niet overal los en kraakt als je wat meer kracht zet dus er moet vast nog iets los. Wil erbij voor de vorkpoten.
 
Ik denk dat er ook nog een paar rivets aan de onderkant zitten ?

Even aan de onderkant kijken waar het front overloopt in die zwarte beschermplaat daar mits ik gelijk heb de zwarte indrukkertjes >> (rivet's / fasteners) verwijderen.

Succes gewenst *D

p.s.
zit er anders misschien nog wat achter het logo ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan