Suzuki Sixteen 125/150

SPHERE@ Dat blikken dekseltje heeft bij nader inzien niets ermee te maken dat hij eerder de begrenzer ingaat . Ik denk dat het de lichtere rolletjes zijn , of de poelie helften zijn misschien vettig geworden waardoor de belt gaat doorslippen .
 
Ik zal ze er eens uitlepelen en wegen. Bedankt voor je tips. Had dankzij jou ook het moment gevonden voor de poelie moer, dus die heb ik ook in mijn Docs geplakt.
 
Gisteren het voorwiel eruit gehaald en de band vervangen. Nogal wat gedoe, omdat ik het niet handig aanpakte, maar uiteindelijk ventiel en band netjes vervangen. Band in de achterbak en vullen op het tankstation... komt er geen lucht in? Lijkt net alsof de nippel van het ventiel net te kort is? Zucht.
 
In een scooterzaak de band laten ploppen (tis wel een stijve band meneer) en daarna weer getest bij het pompstation. Nu lijkt het wel te lukken. Druk op 2.3 gezet voor. Max volgens Heidenau is 2.5. Wat zouden jullie doen?
 
Mijn winterbanden (Heidenau K66 Snowtex) pomp ik altijd op tot 2.5 bar ... zachter vind ik niet lekker rijden.

Gister de Gianelli uitlaat moeten lassen want deze was gescheurd bij de bocht :X B|
 
Laatst bewerkt:
Dat zelfde heb ik ook 2x gehad met een gianelli uitlaat . Verschillende keren bij diverse lassen rondom ,en op een gegeven moment zelfs in het oppervlakkige mat. haarscheurtjes . :r . Tijdens demontage viel hij spontaan uit elkaar , flinterdun materiaal waar ik nog scheermesjes van had kunnen maken . Heb maar snel weer de originele uitlaat gemonteerd , waar hij eerlijk gezegd ook beter mee loopt . De restanten van de gianelli uitlaat (2.5 jaar oud) zijn direct de kliko in gemikt . Ziet nieuw allemaal mooi uit , maar veel te zwak geconstrueerd .
 
Deze heb ik niet van mezelf:



1. De veer aan een van de uiteinden alvast bevestingen op de plek waar dat hoort (meestal is de framekant het handigst)
2. Het einde dat los hangt: een stuk ijzerdraad dubbel om het kromme uiteinde van de veer van ongeveer 20 cm lang
3. Aan het uiteinde van het stuk ijzerdraad een ijzeren pijpje/schroevendraaier er omheen draaien, totdat die stevig genoeg zit om er flink aan de kunnen sjorren;
4. Ga achter het achterwiel zitten met je kruis/borst tegen het achterwiel en je benen aan weerskanten van het achterwiel
5. Pak de schroevendraaier/pijpje en sjor eraan tot het uiteinde van de veer op zijn plek schiet (leg een hamertje bij de hand waarmee je evt. een tikje kan uitdelen);
6. Als-ie op z'n plaats zit: ijzerdraad doorknippen en verwijderen
7. Klaar is Kees

Tips:
- de bok moet (bijna) opgeklapt zijn als je de veer eraan doet (blok hout eronder ofzo)
- Zorg dat je voldoende sjorruimte hebt en dat je je voorpootjes niet openhaalt als het ijzerdraad losschiet
- Handig is om eerst de kleine veer te doen en dan de grote
 
Ik zie op de tekening maar 1 veer, maar bedankt voor de tips, dit scheelt waarschijnlijk veel achteruit bidden... Nu nog kijken wie snel kan leveren.
 
Ik kreeg bij de inlaat er niks tussen, heb hem in op 0.1 en uit op 0.2 gezet ik zie het wel. Trouwens ook dr pulley spul van maksor ingebouwd. De 3 stuks die in het dekseltje moeten zitten zeer krap en als je het dekseltje dan terugplaatsing, is er haast geen beweging in te krijgen. Die heb ik dus niet gebruikt.

Rollen die eruit kwamen waren 14 gram, redelijk wat vlakke plekken en heb er 13 gram dr pulley in gestopt. Gek genoeg gaat hij nu eerder in de begrenser. Dat snap ik niet zo goed.

Als laatste ook een verse kaars, de km stand is 13200 ofzo en hij kwam er wit uit. Was een Denso. Zit een cr8e ngk in.

Heb jij de d'r Pulley rollen er wel goed in gedaan ? Als ze er fout in zitten dan loopt hij idd de begrenzer in, ik heb ze zelf ook een keer fout gemonteerd namelijk
 
IMG_0129.jpg


Hier een voorbeeld van mijn vario, op deze manier horen de d'r Pulley rollers er in
 
Beste mensen,

Sinds afgelopen vrijdag heeft m'n vriendin een Suzuki sixteen 150 van 2009 aangeschaft voor woon werk. Maar ik denk dat ik m zelf voor pendelen in buurt ook regelmatig ga gebruiken. Is toch wel een erg praktisch en leuk ding.

Helaas geeft de temperatuur meter niets aan. Waarschijnlijk sensor kapot ofzo. Ik kan hier alleen in dit forum niets over lezen. Iemand hier misschien al eens problemen mee gehad. Of zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn?? En toevallig iemand al een werkplaatshandboek op internet gevonden?
 
Hoi Mike, ik heb ook een Sixteen gehad maar met de temperatuur meter heb ik nog nooit gehad.
Zeer fijne scooter met zeer makkelijke opstap tov andere scooters. Top.
Heb wel een terugroep actie gehad voor de benzine vlotter.. en nieuw dashbord ivm condens tijdens regen.
 
Ik rij er elke dag +- 30km enkele reis op, en soms iets meer. Vrijwel alles 100km snelweg, en middelste baan of bij harde wind rechterbaan gaat prima. Soms zou net iets meer top fijn zijn, maar een groot stuk is trajectcontrole, dus dan is max 95-100 wel prettig :)
 
Hoi Mike, ik heb ook een Sixteen gehad maar met de temperatuur meter heb ik nog nooit gehad.
Zeer fijne scooter met zeer makkelijke opstap tov andere scooters. Top.
Heb wel een terugroep actie gehad voor de benzine vlotter.. en nieuw dashbord ivm condens tijdens regen.

Laat het toch even nakijken. Iemand n idee waar de sensor verstopt zit voordat ik alles aan het losdraaien ben?
 
Beste mensen,

Sinds afgelopen vrijdag heeft m'n vriendin een Suzuki sixteen 150 van 2009 aangeschaft voor woon werk. Maar ik denk dat ik m zelf voor pendelen in buurt ook regelmatig ga gebruiken. Is toch wel een erg praktisch en leuk ding.

Helaas geeft de temperatuur meter niets aan. Waarschijnlijk sensor kapot ofzo. Ik kan hier alleen in dit forum niets over lezen. Iemand hier misschien al eens problemen mee gehad. Of zou er nog een andere oorzaak kunnen zijn?? En toevallig iemand al een werkplaatshandboek op internet gevonden?

ik had de mijne ook in de winter gekocht, dacht in eerste instantie dat ie ook stuk was. pas in de zomer zag ik het echt werken.

puur voor de zekerheid : zit er voldoende koelvloeistof in ?
 
Maar sloeg hij in de winter totaal niet uit dan? Ik zal de koelvloeistof even controleren vanavond. Waar is hier ergens een reservoir te zien?

Zou wel een kwalike zaak zijn als je zo'n ding bij een zaak koopt. En ze deze niet zelf gecontroleerd hebben
 
Koelvloeistof verversen is geen overbodige luxe,,elders in het topic wordt het wel beschreven, ik heb het ook gedaan, er zat echt troep in
 
Terug
Bovenaan Onderaan