Harley Davidson VRSCDX Nightrod Special

Ik vind het gezeik trouwens wel meevallen... Ik hoor tot nu toe toch het merendeel van de mensen toch wel zeggen, dat ze het OF een gave motor vinden OF dat er wat van te maken valt. Zoveel mensen, zoveel smaken. Als je andere topics voorbij ziet komen, dan merk je dat het niet alleen HD is die veel critiek oogst (BMW = slecht herkansing, bv).
 
Ik snap niet dat mensen onwel worden als iemand iets afkraakt wat ze zelf mooi vinden.

Rij je voor de anderen of voor jezelf?

Ik kraak 90% van de fietsen af die ik hier zie.Moet kunnen.Maar moet je je ook niks van aantrekken.
 
:Y ik zag hem toevallig en kon het niet laten om erop te reageren ;). Ik zit inderdaad ook dag in dag uit in een suf kantoor. Helemaal alleen in een kamertje -O-... Voordeel: Kinkaardschok zonder gezeik van colleaga's })

Oeps... dat was wel heel off-topic ;)
 
uck hey, had / heb mijn zinnen gezet op een nighttrain, word nu dus deze, alleen net zo bruut in de aanschaf als dat ie eruit ziet ?!!! :P :+ ;)
 
Ik vindt het een fantastische motor.... Qua looks, mooi ronddraaiend blok dat je ook nog lekker in de toeren kunt jensen.
Over de vraag of het een "echte" Harley is zijn de meningen verschillend. Mijn mening is dat het inderdaad een "echte " Harley is. De ontwikkelingsafdeling bij H-D staat tenslotte ook niet stil. En daarbij moet H-D wel want de mileumaffia ligt op de loer om luchtgekoelde blokken op termijn te verbieden. Logisch dat H-D met het oog op de toekomst een watergekoeld blok op de markt heeft gebracht.
Ik heb op het punt gestaan om er vorig jaar één te kopen. Na een proefrit viel me echter de zithouding en vooral het sturen tegen.
Na een proefrit op een ander merk met een 3 cilinder was voor mij de keuze niet meer zo moeilijk. Het is de driecilinder geworden. (Triumph)
 
Laatst bewerkt:
iemand een oplossing voor het achterste forward uitlaat waar je een vuuvast been voor nodig hebt ?
Voor de rest, rijd ie geweldig.
 
mmm, nu ik alles gelezen heb, ik ben jaren geleden geintresseert gaan kijken voor een CAFE RACER, toen aangeboden voor € 3000, maar ik vond het hoegenaamd geen harley, had ik het maar gedaan, er zijn er dacht ik maar 1000 van gemaakt, dus anno 2008 moet ie wel wat waard zijn.
btw, de originele night uitlaten, een rijdende stofzuiger dus, geluidloos, heb ondertussen supertrapps gestoken € 600, tja, das effe wat anders;.
met de aankoop night rod heb ik geluk gehad, hij was verkocht, de koper heeft afgehaakt,
en ik heb een O km gereden nieuwe machine met 2 jaar garantie voor 18000 btw inc.
 
ik dacht 1978, ik vond het toen al een beetje japans aandoen, ik reed zelf met een suzuki gsx 1100 1981, nu 30 jaar later vind ik het een prachtmachine.


full
 
Jij begint toch over softails.Ik niet.
Verder rij ik niet alleen met een swingarm-frame.Heb er ook nog een zweefzadel opzitten.Sterker nog.Als ik een lang stuk moet rijden zet ik er ook nog een windscherm op.

Let wel.een shovel.Die kun je roze spuiten en er met naaldhakken op gaan zitten.Blijft het nog een Harley.

Maar dat zou jou wel onwijs homo maken :P. En als ik moet kiezen tussen een roze shovel die lekt als een vergiet met een (*ugh* minder mooi) swing-frame, zo'n veel te groot zadel, een ruit, en ik moet m berijden op naaldhakken, doe mij de Vrod maar.

Als je graag een comfortabele zitplaats, een ruit en teveel vering wil moet je eens nadenken over een auto, cabrio'tje misschien, zit je ook open en hoef je je helm niet op!

Harley rijden gaat ook om een bepaalde attitude die je uitstraalt als je rondrijdt. Het gaat om zo'n Outlaw-biker look, een brullende V-2 en Nm-koppel. m.i. heeft Harley wat dat betreft helemaal begrepen waar het om gaat. Harley rijden heeft niets te maken met oude roze meuk die van ellende uit elkaar donderd...
 
ik ben het wel weer met Murph eens,

Hij geeft zijn mening, meot kunnen toch...?

ik vind persoonlijk ook harley's van na het shovel tijdperk ook niet geweldig, een enkele evo daargelaten.

ik weet het heb zelf ook een evo sportster, en nee dat vind ik ook neit de meest mooie harley, maar het is er wel ee ndie zich toch redelijk leent om beetje te sturen en te gassen (1200)

ik houdt kwa customs/ choppers van kale motoren, waar kracht en eevnoud vanaf staalt, dus geen overbodige dingen er op,
de harleys van voor +/- 84 hadden dat nog vanuit zichzelf.

de meeste jappen waren i nde basis harley clonen, en nu vind ik het omgekeerd worden, harley is de jappen aan het clonen.


ben zelf aan eht overwegen om de sporty weg te doen,
dan komt er of een buell of een shovel.

mijn vriendin ridjt ee nshadow vlx, harstikke makkelijk sturend fietsje, maar i kvind er geen zak aan,
 
Maar dat zou jou wel onwijs homo maken :P. En als ik moet kiezen tussen een roze shovel die lekt als een vergiet met een (*ugh* minder mooi) swing-frame, zo'n veel te groot zadel, een ruit, en ik moet m berijden op naaldhakken, doe mij de Vrod maar.

Als je graag een comfortabele zitplaats, een ruit en teveel vering wil moet je eens nadenken over een auto, cabrio'tje misschien, zit je ook open en hoef je je helm niet op!

Harley rijden gaat ook om een bepaalde attitude die je uitstraalt als je rondrijdt. Het gaat om zo'n Outlaw-biker look, een brullende V-2 en Nm-koppel. m.i. heeft Harley wat dat betreft helemaal begrepen waar het om gaat. Harley rijden heeft niets te maken met oude roze meuk die van ellende uit elkaar donderd...



Heb trouwens zelf een paar homo vrienden.Goed volk .ik drink en eet daar graag wat.Parkeer dan mijn shovel voor de deur daar.
Bij mij mag een homo ook best achterop.Gezellig met een homo op de shovel.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat zou jou wel onwijs homo maken :P. En als ik moet kiezen tussen een roze shovel die lekt als een vergiet met een (*ugh* minder mooi) swing-frame, zo'n veel te groot zadel, een ruit, en ik moet m berijden op naaldhakken, doe mij de Vrod maar.

Als je graag een comfortabele zitplaats, een ruit en teveel vering wil moet je eens nadenken over een auto, cabrio'tje misschien, zit je ook open en hoef je je helm niet op!

[Harley rijden gaat ook om een bepaalde attitude die je uitstraalt als je rondrijdt. Het gaat om zo'n Outlaw-biker look, een brullende V-2 en Nm-koppel. m.i. heeft Harley wat dat betreft helemaal begrepen waar het om gaat. Harley rijden heeft niets te maken met oude roze meuk die van ellende uit elkaar donderd...]
 
Laatst bewerkt:
Tip voor mlaroi.
Als je lange krulletjes hebt nooit over homo's praten.Werkt niet in je voordeel. :]
Permanent en outlaw-bikerlook gaan slecht samen. _O-
 
Laatst bewerkt:
nu ik mijn gsx 1100 1981 aan het opwaarderen ben, ik ga er zelf terug me rijden, ondervind ik dat ondanks de qualitycontrol van HD => zie national geografic documentaire over de V ROD fabriek de afwerking van zo'n dure machine zielig, m'n night rod 2007 met 6000 km vertoond reeds bovenaan de vorkpoten blaasjes,lekt nochtans geen olie, van loskomende lak, al de bouten van het blok vertonen reeds sporen van oxydatie , slecht galva veronderstel ik , dat ze daar niet van de eerste keer inox bouten voor gebruiken, ik ga ze er wel door vervangen. Alleen gemaakt voor de sunshine state waarschijnlijk.
Slotsom de kwaliteit v/d materialen van m'n 27 oude suzi zijn stukken beter dan die van HD. :(
 
ik heb een shovel(flh1340cc-1981) gehad....... |(
10 maanden volgehouwe.
gelukkig wilde iemand me er dolgraag vanaf helpen.
kon ik eindelijk BMW-rijder worden.

technische staat en uiterlijk vertoon van een shovel zal ik niks van zeggen , voor de rest
kun je em beter in een kast zetten met een dik slot en de sleutel weggooien.
er valt niet mee te rijden.
grondspeling is 0.
vermogen/gewicht is totaal uit z,n verband gerukt.
rijkwaliteit is 0
rijcomfort is dodelijk vermoeiend en na 10km ben je rijp voor revalidatie.

kortom , een miskoop als je geen zelfbevlekkende terras-poser bent. :X

harley-flh1340bruinisse.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb een shovel(flh1340cc-1981) gehad....... |(
10 maanden volgehouwe.
gelukkig wilde iemand me er dolgraag vanaf helpen.
kon ik eindelijk BMW-rijder worden.

technische staat en uiterlijk vertoon van een shovel zal ik niks van zeggen , voor de rest
kun je em beter in een kast zetten met een dik slot en de sleutel weggooien.
er valt niet mee te rijden.
grondspeling is 0.
vermogen/gewicht is totaal uit z,n verband gerukt.
rijkwaliteit is 0
rijcomfort is dodelijk vermoeiend en na 10km ben je rijp voor revalidatie.

kortom , een miskoop als je geen zelfbevlekkende terras-poser bent. :X


[afbeelding]

Nou ja.Ik weet dat jij zo hypocriet als de neten bent dus valt dit commentaar met een korrel zout te nemen. :)

Succes met je snavel BMW. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan