Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Weet ik zo ook niet of een 1150 beter of anders rijdt zit er net met een collega over te praten ,hij heeft net een 1159 gekocht en we hadden het over het ruckeln in lage toeren en het olie verbruik.
 
Ha drogi (of edwin)
Idd mooie machine, alleen zwart vind ik zelf niet zo,dan komen de zwarte accenten er niet zo uitspringen. ik vind zilvergrijs de beste kleur of blauw. In ieder geval geen rood, kweet niet waarom, maar ik heb er nix mee. maar goed lekker belangrijk natuurlijk...smaken verschillen..
Hoezo zelfbescherming gr185?
 
Omdat ik dan van mezelf wist dat ik ergens wakker zou worden waar ik het nog niet van plan was ,ziekenhuis of zo'n 6 planken ding.nee nee ben blij dat ik dat niet gedaan heb.
Moet er wel bij zeggen dat ik kort daarna naar duitsland verhuisde en 10 jaar bleef en je heel snel went aan de onbegrensde vrijheid op de wegen.
Vind het nog steeds wel leuk om af en toe bij Roermond de grens over te duiken en even het gas open te draaien. maar dan moet de auto (of beter) motor Bahn wel leeg zijn :9~
 
Heb net rondje gereden (les)over de zeeuwse dijken in snoeiharde wind (6 a7) en regen. Maar heerlijk getoerd (getoured?), lekker uitgewaaid.. examen is trouwens pas september, wachtlijsten het gaat helemaal nergens over... een rt aanschaffen moet dus nog ff wachten.
Ik vroeg me al rijdende af of je met een r1100rt veel last hebt van zijwind, kijk wind van voren, zit een scherm voor, maar tis best een blok van voren, dus hoe zit dat met zijwind?
M'n broek is keurig waterdicht, maar de jas sucks... waar behandelen jullie je pak mee? (t is textiel)
 
Jacco25, ik denk (maar wie ben ik) dat je door het hogere eigengewicht, minder last hebt van zijwind. In ieder geval wens ik je alvast veel suc6 in september.
 
Moest vandaag even naar Oirschot en ook vandaag waaide het stevig, op de heen weg van Links en achter en terug van Rechts en voor,je voelt de zij winf wel maar de brommer wil gewoon rechtdoor.
Waar je op moet letten is dat je niet in je stuur gaat knijpen maar de brommer gewoon z'n gang laat gaan ,vooral als je achter een vrachtwagen vandaan komt na het inhalen merk je even een tja hoe zal ik het zeggen"klap" van de wind en word je iets naar de kant gedrukt maar dat kan misschien ook met het zuigen ,denk een soort vacuum waar je naast de vracht wagen inzit te maken hebben .
Heb in iedergeval me nooit on veilig gevoeld op de brommerniet bij regen of wind.
Waar les je op ,een naked 5 of 600?
 
Waar behandel ik m'n pak mee? goeie vraag als ie vies is of zeik nat van het zweet gooi ik hem in de wasmachine op de laagste temp en laat hem in de wind of garage drogen,kan wel eens duren.
Heb een all wheather jas van Hein G en die heeft membramen,ben alleen een keer na geworden door water wat via m'n halsdoek de jas inliep maar toen regende het wel kei en kei hard
en het ergste is dan dat je tijdens het rijden droog blijft en voor de stoplichten bij leenderheide binnen een paar seconde zeik nat bent.
Maar gelukkig niet tot op de onderkleding dus dat scheelt
Drogi wanneer ga je weer op tour pad ???
 
Een kawasaki 500, wat is dat... een r? het is een naked i.i.g.
Ja dat je natter wordt van stilstaan was ik ook al achter gekomen, maar nat word je toch. Ik denk dat ik hem gewoon een keertje inspuit met impregneer. Daar heb ik ooit eens een oude katoenen tent mee ingespoten en je kon er vervolgens een emmer water over leegkappen, t werd niet eens vochtig aan de binnenkant van het doek.
Nog een vraag.... kweet het, maar daar is het een forum voor toch?
je had je motor gekocht in Dld en toen ingevoerd, wat kost dat invoeren precies en hoe werkt het, kan dat gewoon bij het postkantoor, of moet je hem dan laten keuren bij de rdw en hoe gaat dat dan?
 
Ik heb hem via een zaak die duitse motoren invoert als ik het goed begrepen heb kopen die motoren op die via de duitse BMW Motorrad dealer worden ingeruild maar te oud of te on interessant zijn voor de Duitse markt.
Dan gaan ze naar een Export handelaar en daar haalt hij ze vandaan.scheelt in iedergeval behoorlijk in de aanschaf.
Wat ik heb begrpen van een collega die een auto zelf heeft ingevoerd hoeft het voertuig alleen maar gezien te worden door de RDW en de papieren worden gekontroleert,wat het kost weet ik ook niet denk datdat bij de RDW wel op de site staat
 
Denk dat impregneer wel helpt maar staat er niet iets in het label hoe je hem moet behandelen,bij mij staat gewoon wassen in lage temperatuur zodat de membramen zich kunnen herstellen
full
 
Ok zal eens even de agenda checken......
Dat week-end is er in Rijswijk een BMW modellen test circuit opgezet kijk op
www.bmw-motorrad.nl/ en ik weet nog niet wanner wij (m'n maat en ik ) daar heen kunnen ,het is op zaterdag en zondag in 2 dagdelen opgedeeld.
In ieder geval bedankt voor het aanbod als het lukt kom ik graag
 
Effekes een fotoootje van na een tourtochtje,samen met het domestic managment oftewel de vrouw lekker een rondje Limburg wezen rijden wat lekker dat je er (bijna) niets van merkt als er iemand achterop zit :]
Trouwens Jacco hoe is het met de rijlessen,de datum nadert,ik hoop dat je slaagt en Drogi we hebben besloten niet naar Rijswijk te gaan wordt even iets te veel van het goede dus het kan zijn dat ik me bij jullie aansluit.

Vandaag van de vrouw een motortraining gekregen bij Free Bike in Oploo, heeft hier iemand ervaring mee het is de motorstoeidag,20 september gaat het los, een hele dag stoeien met de brommer.
full
 
Ik vroeg me al rijdende af of je met een r1100rt veel last hebt van zijwind, kijk wind van voren, zit een scherm voor, maar tis best een blok van voren, dus hoe zit dat met zijwind?

Ik heb voor mijn huidige motor een kawasaki vulcan 1500 gereden, dit was een chopper zonder scherm of wat ook.
Ik merkte wel dat mijn huidige motor veel meer wind vangt van de zijkant dus merk je het meer. Vooral de klap na een vrachtwagen is ook wat heftiger.

Maar dat is ook logisch, er zit veel meer plaatwerk op wat de wind tegenhoud, dus de wind heeft meer grip op je motor. Bij naked bikes waait de helft gewoon door je motor heen.

Maar dat is gewoon even wennen. En zowiezo ligt een RT lekker stabiel dus wijk je niks af
 
*O* Dat is prima, meld je a.u.b. ff aan bij het topic. Lees ook even de startpost goed door i.v.m. het FOLLOW UP SYSTEEM. (ik weet niet of je ermee bekend bent O-) )
 
Effekes een fotoootje van na een tourtochtje,samen met het domestic managment oftewel de vrouw lekker een rondje Limburg wezen rijden wat lekker dat je er (bijna) niets van merkt als er iemand achterop zit :]
Trouwens Jacco hoe is het met de rijlessen,de datum nadert,ik hoop dat je slaagt en Drogi we hebben besloten niet naar Rijswijk te gaan wordt even iets te veel van het goede dus het kan zijn dat ik me bij jullie aansluit.

Vandaag van de vrouw een motortraining gekregen bij Free Bike in Oploo, heeft hier iemand ervaring mee het is de motorstoeidag,20 september gaat het los, een hele dag stoeien met de brommer.[afbeelding]

Ik was van plan om begin volgend jaar, een bochtentraining te gaan doen, dit via mijn ex-rijschool. Die geeft die trainingen in Duitsland, net over de grens in Venlo.
Vertel t.z.t. eens hoe je de motortraining is bevallen.

@Jacco, examendatum al bekend?
 
tgaat zo goed d'k voorlopig rustig aan doe met lessen, afrijden pas eind sept( wrsch de 28e), dus k baal wel flink hoor als het net als vandaag zulk perfect weer is... nou ja niks aan te doen.
leuk om te zien dat je ook met bergschoenen op de motor zit, doe ik ook (vind ik degelijker dan sommige motorschoenen uit de winkel)
 
zat me eer-gisteren weer kapot te zweten op de brommer dus hoppa naar HeinGerricke ,daar hebben ze zomerjassen in de uitverkoop,daar aangekomen hadden ze alleen nog kleine maten ,altijd het zelfde,gelukkig belde de verkoopster gelijk naar almere en daar hadden ze gelukig m'n maat nog dus woensdag lekker het jasje ophaln en hopelijk brengt hij gelijk weer mooi weer mee en hoef ik hem niet tot volgend jaar in de kast te laten hangen,ivoelt wel heel dun aan zo'ne jas.
Gisteren was m'n maat op bezoek ,kreeg gelijk op m'n Kl.... omdat ik z'n brommer een hondajazz zonder deuren noemde dus bijdeze mijn excuses :]

Ikheb altijd die bergschoenen aan die zitten en lopen zo lekker, alleen heb ik vorige week de kuip bij kunnen werken omdat de metalenclips van de schoenen stukjes lak uit de kuip slaan ,dus woensdag gelijk even andere brommer schoenen kopen
full
 
Zal eens een uitgebreid verslag doen na de motorstoeidag,de collega's met brommer reageren ook verdeeld de 1 roept heeft geen KNMV certificering en de ander roept dat maakt niet uit ze doen het hartstikke goed die stoeidag.moet alleen de verzekering even bellen om te checken of alles wel gedekt is voor dat ik op m'n klep ga.

Over op de klep gaan gesproken ,vandaag dacht zo'n lekkere sociale automobilist na km lang links te zijn blijven hangen ik ga even naar rechts ,voor mij km's niets en achter me km's niets en precies naast me komt die prutser met telefoon aan z,n oor :( opeens naar rechts,kon nog net gas geven om hem te ontwijken scheelde een echte, echte haar ,man was ik over de flits, dacht even inhouden en hem wat duidelijk maken , gaat ie snel bij Budel ervan af. Jesus was ik over de zeik
full
 
Het blijft altijd opletten. Ook op de zondagsritjes kom je ze tegen, koekblikkers die denken dat ze alleen op de weg zitten. Plots remmen omdat er een mooi plantje in de berm staat of even van het uitzicht willen genieten. :r

Ik probeer me dan ook in te houden, maar af en toe zou je wel eens een spiegeltje eraf willen tikken. Die hebben ze toch niet nodig, ze kijken er toch niet in.

Tot nu toe heb ik het gedrag van mijn medeweggebruikers nog altijd goed kunnen inschatten of op hun actie kunnen anticiperen. 8-)
 
Tot nog toe kon ik ook niet klagen ,beetje anticiperen en af en toe slikken en vriendelijk groeten,maar deze prutser haalde bij mij even de andere ik naar boven.

Op het werk hadden we het erover of je als motorolie ook automotorolie kan gebruiken omdat de R1100RT/R11550RT een drogeplaat koppeling heeft ,we kwamen er niet uit omdat je ook zit met de koeling van de motor en het vermogen ,maar ja de eend had ook een luchtkoeling al heeft die natuurlijk beduidend minder vermogen.

Moet wel zeggen dat hij weinig olie verbruikt ,zit nu op een 500ml per 7000 km dus niets van te zeggen. :)

Morgen lekker m'n jasje ophalen hopelijk is het dat wat ik er van verwacht, moet wel even kalm aan doen gelijk want "het koop wat voor de motor budget" is weer bevroren door de vrouw '(
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan