Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Ja met de motor op pad moet ze afblijcven,maar dat doet ze ook stiekum vindt ze het fijn een ritje achterop maken.
Ben ik weer teleurgesteld,bij H-G een zomerjas besteld,die had gisteren binnen moeten zijn ,speciaal even vrij gemaakt om af te halen is ie niet binnen erger nog hij was niet eens gepost dus of ik even vrijdag terug kan komen ,ben ik maar even van Eindhoven doorgereden naar Brunssum en bij Buse een jas gekocht ,wel een wereld van verschil zeg zo'n dun jasje maar wel lekker
 
Ja, dat verschil is goed te merken, ik heb ook 2 jassen. Ben alleen bang dat we de echte zomerjas, niet meer nodig hebben dit jaar.
A.s. zondag ga ik met de plaatselijke tourclub de jaarlijkse "Dauwtocht" rijden, vertrek is s'morgens om 6 uur. denk dat ik de gevoerde jas maar aantrek.
 
Ben vanochtend net als elke ochtend trouwens om 0645 naar het werk gegaan en dacht doe het zomerjasje aan met een sweater eronder,was erg fris dus is denk wel slim om zondag een gevoerde jas aan te doen helemaal om die tijd,maar vanmiddag terug naar huis was het lekker.
:) veel plezier in de dauw ben blij even een beetje langer in het mandje te kunnen blijven liggen op zondag
 
Dit kan je óók met een R1100RT doen .........
full
 
Even een vraagje aan PJ, (als je zelf degene op de foto bent) rij je dagelijks met die knipperinstallatie? Of alleen bij speciale gelegenheden zoals begeleidings-werk? Zo te zien is het ook geen "normale" motorjas en helm.
 
Drogi,

De flitsers zitten er vast op, ik rij daar dus altijd mee.
De jas draag ik alleen tijdens evenementen en trainingen van het BMW Motorbegeleidingsteam en de helm is gewoon mijn dagelijks helm (leuk op de snelweg maar balen op een 80 km weg, iedereen gaat opeens 70 rijden .....)
PJ
 
He PJ dat is wel heel gaaf zo met die toeters en bellers op de brommer,als ik je zo tegen kom op een 80km weg check ik ook de snelheidsmeter nog een keertje.
je begeleidt BMW motorbegeleiders :] ???? kun je dat eens uitleggen ,ik las in je profiel dat je blindegeleidehondentrainer bent dat moet toch een geweldige baan zijn .
full
 
Ja, ik heb én de mooiste baan van de wereld én de mooiste vrijetijdsbesteding !
Voor m'n werk mag ik blindengeleidehonden trainen en afleveren en als ik vrij ben dan steek ik een hoop tijd in het BMW motorbeleidingsteam.
We begeleiden wielrenwedstrijden, hardloopwedstrijden e.d.
Kortgeleden de triathlon van Almere en afgelopen zaterdag hebben enkele kollega's het laatste bloemencorso in Aalsmeer mogen begeleiden.
Naast begeleiden kunnen we ook ingezet worden als motard (pers, jury etc. achterop) of als mobiele verkeersregelaars.
Officieel mag een verkeersregelaar niet vanuit of vanaf een voertuig het verkeer regelen maar aangezien wij juist daar heel specifiek op trainen wordt dat, in overleg met de plaatselijke politie, door ons vaak wél gedaan.
Meer info over het BMT kan je vinden op www.bmw-motorbegeleidingsteam.nl

PJ
 
Afgelopen zomer heb ik ook de cursus verkeersregelaar gevolgt, dit om de tourrit van Kinder Vakantie werk te kunnen begeleiden. Jammer dat het de hele dag regende en de tocht die middag werd afgeblazen.

PJ heb je nooit een opmerking van de politie gehad i.v.m. die knipperinstallatie en je helm?

Zo te lezen kom je nog eens ergens met het BMT, lijkt me ook leuk, maar ik werk 6 dagen in de week (eigen zaak) en heb dus alleen de zondag vrij.

@GR185, de Dauwtocht was erg leuk, 380km door Nederland en Duitsland. Het was niet te koud om 06.00 bij vertrek, maar ik had voor de zekerheid toch maar een trui meegenomen. Het is alleen moeilijk om zo vroeg onderweg ergens een kopje koffie en een broodje te kunnen krijgen. Ook alle tankstations zijn dan nog onbemand.
 
Klinkt echt gaaf en blindengeleidehonden instructeur en BMT helaas ben ik als militair zo vaak van huis weg dat ik het thuis niet kan verkopen er nog andere dingen bij te doen,lijkt een beetje op jou werkweek alleen is het bedrijf niet van mij Drogi,maar goed wie weet klinkt in iedergeval erg leuk,en je komt nog eens ergens.

Vervelend als je lekker op pad bent en je kan nergens een bak koffie krijgen,helemaal binnen door en op zondag valt het me in belgie en duitsland zowiezo op dat op de binnen wegen de benzine stations vaak dicht zijn ,maar ja een thermosflesje doet ook wonderen.

Vandaag weer lekker,dacht een paar maanden geleden na alle lovende woorden over de Bridgestone BT021 die gaan eronder,ben ik krap 5000-5500 km :( verder is de voorband bijna versleten,dus hup naar RIMA in Haelen, Richard even naar gekeken en gelijk Bridgestone gebeld ,kan ik morgen voor 50 euro een nieuw voorbandje onder laten leggen,echt super die mannen van RIMA. :}
Even teruggezocht in de Vakbladen en kwam ik toch een lezersbrief tegen in de moto 73 waar over dit euvel werd geschreven door vooral FJR 1300 rijders.
Maar goed vanaf morgen een nieuwe batlax voor de motorcursus over 2 weken :]
full
 
@GR185
Ik heb die BT021 er ook onder liggen en ze gaan bij mij al ruim 10.000 km mee, ondanks best wel heftig rijden (veel en hard remmen, hard optrekken etc.).
Wat mij wel opvalt is dat ze wat "korrelig" beginnen te worden en bij nat weer wil m'n achterwiel nog wel eens even uitbreken.
Heb jij die ervaring ook ?
Ik denk dat mijn volgende setje van Michelin komt, die schijnen bij nat weer nèt even wat meer grip te hebben.
In de bandentest van Motoplus (nr. 15 van 8-21 augustus) kwam dat ook al naar voren.
In principe ben ik dik tevreden over de BT's maar ik zou wel iets meer grip bij regen willen.
De Michelin's zouden bovendien een wat zwaarder sturende machine iets lichtvoetiger maken.
Iemand ervaring met de Michelin Pilot Road2 2CT ?

PJ
 
Zit er ook aan te denken de heren van RIMA lief aan te kijken (of dat effect heeft???)en te vragen of ze ipv de opgestuurde 021 een Michellin eronder willen schroeven ze zijn heel klantvriendelijk dus ben benieuwd.
Ik heb ook wel eens het gevoel dat hij achter wat uitbreekt vooral bij nat weer maar verder rijdt hij als het welbekende scheer mes. zal er eens op letten mijn collega BMW (motor)goeroe Peter Sterken zei al misschien gewoon de 020 vragen die zijn ook erg goed.
De achterband is nog super qua profiel en afloop dus daar kan ik nog even mee doen
 
ja PJ, klinkt leuk allemaal, maar is het niet een beetje agentje spelen wat jullie doen??
Ik sta versteld dat je met deze helm nog niet van de weg bent gehaald, als je twee van zulke stickers op je auto plakt wordt je door de eerst de beste agent van de weg geplukt...
En verder leuke hobby, ik ken gasten van de scouting die vrijwel hetzelfde werk doen met Land-rovers (uit het jaar nul), begeleiden en verkeer regelen. Ook mooi speelgoed hoor met zo'n halve tank een beetje tot de deuren door het zand en de modder crossen.
Nog nooit met je been blijven hangen aan dat zwaailicht bij het afstappen?
 
Jacces,
als ik je serieus zou nemen dan zou ik hierop ingaan ...........
Zorg er nou eerst voor dat je je een klein beetje laat informeren voordat je ongenuanceerd een oordeel velt.
En even ter info, de helm en bijbehorende stickers is gewoon toegestaan dus zelfs jij zou er mee mogen rijden ...........
PJ
 
t was maar een vraag...
vreemd van die stickers, doen ze meestal nogal moeilijk (op voertuigen dan) over, t lijkt zo toch net of je een agent in burger bent? Maar goed, je valt wel lekker op..
 
Ik denk dat je dat iets verkeerd ziet Jacco,er zijn bijna geen evenementen of het op de weg zoals met motoren,auto's of fietsen of pop concerten waar vrijwillegers zich inzetten voor de veiligheid ,ik denk dat 1 op de 4 a 5 een "echte"politie agent is de rest
ook in politie uniform trouwens zijn hulp agenten of zoals PJ verkeers begeleiders, zonder hun loopt er echt helemaal niets.
trouwens als je een keer in een verkeers fuik terecht kom voor alcohol controle zijn het ook bijna allemaal of politie in opleiding of hulp agenten en veel van de mannen en vrouwen tijdens spits in de dikke volvo's zijn van dit kaliberals hulp verkeers regelaar.

Dus ik kan alleen maar zeggen respect PJ
 
ik begrijp de eerste reaktie wel een beetje maar we zijn geen wannabee agenten.
We zijn een groep enthousiaste BMW rijders die graag beter willen leren rijden, daarom trainen we zes keer per jaar op VRO1 / VRO2 niveau, en het daarnaast leuk vinden om evenementen op de weg te begeleiden.
Die begeleidingen variëren van een groep koetsjes tijdens koninginnedag tot het bloemcorso Aalsmeer en de grote triathlon van Almere ( kijk eens op www.omroepflevoland.nl/SiteFiles/Uitzending/TriathlonFietsen.asf )
Mede dankzij de professionele training (we hebben zowel motoragenten als gediplomeerde instrukteurs in de groep) worden we door de organisatoren én de politie als volwaardig partner gezien.
En ja, het is inderdaad leuk om een keer met 140 over de trambaan in Amsterdam te mogen rijden of 200 achter een motoragent aan.
Het leukste is echter dat we een fantastische groep hebben die serieus met motorrijden op hoog (in ieder geval hoger dan gemiddeld) niveau bezig is.
Wees dus voorzichtig met voorbarige conclusies en laat ieder in z'n waarde.
pj
 
PJ mijne maat vroeg waar je die lampkes en die oranje flitspaal achter op de motor vandaan heb ,hij heeft er ook interesse in maar kan ze nergens vinden.
En Jacco is de definitieve afrij datum al bekend?
 
GR,

de frontflitsers heb ik gewoon bij zo'n internet autotuning bedrijfje gehaald (vijf tientjes ofzo).
Als je googled op "led-flitsers" kom je vast wel bij zo'n site.
De zijflitsers zijn led richtingaanwijzers die zijn aangesloten op de besturingsunit van de frobtflitsers.
De flitspaal heb ik zelf uit China geïmporteerd.

Lees ik nou goed dat Jacco z'n rijbewijs nog moet halen ?
In dat geval verbaast zijn voorbarige conclusie met nog meer, misschien een idee om eerst een beetje motorrijder te worden voordat je échte motrrijders afkraakt .......

PJ
 
PJ
bedankt voor je snelle reactie zal hij wel lezen dus hoor wel van m'ne maat of hij actie heeft ondernomen, Ja Jacco gaat eind september op voor HET papiertje.
niet alleen op de motor, ook op het forum is hij nog lerende
 
Sta ik bij de motorzaak m'n voorband te laten vervangen,zie ik daar in de showroom toch wel de droom der dromen staan, een antraciet grijze R1200RT even goed bekeken wat is dat toch een schitterende machine, echt een plaatje..........................................




Genoeg gedroomd nieuw bandje eronder ,even de siliconen eraf gereden,wel wat lastig bij nat weer en wegdek ,maar hoppa wat een verschil gelijk weer als een blok beton op de weg
dan merk je toch weer even het verschil tussen een (bijna) versleten band en een nieuwe had gelijk geen zin om naar huis te rijden ,maar ja het managment moest werken dus met .......... goede tegenzin maar op huis aan gegaan.
't is wel weer een bt021 geworden maar ja misschien heeft bridgestone er wat van geleerd van de toch wel vele reclameringen.
full
 
Sta ik bij de motorzaak m'n voorband te laten vervangen,zie ik daar in de showroom toch wel de droom der dromen staan, een antraciet grijze R1200RT even goed bekeken wat is dat toch een schitterende machine, echt een plaatje..........................................




Genoeg gedroomd nieuw bandje eronder ,even de siliconen eraf gereden,wel wat lastig bij nat weer en wegdek ,maar hoppa wat een verschil gelijk weer als een blok beton op de weg
dan merk je toch weer even het verschil tussen een (bijna) versleten band en een nieuwe had gelijk geen zin om naar huis te rijden ,maar ja het managment moest werken dus met .......... goede tegenzin maar op huis aan gegaan.
't is wel weer een bt021 geworden maar ja misschien heeft bridgestone er wat van geleerd van de toch wel vele reclameringen.
full
 
hee pj? Voorbarige conclusie, motorrijders afkraken...
Ik heb alleen gezegd dat ik dat begeleidingswerk een beetje voor politie spelen vind, maar als je goed leest staat er ook dat ik het een leuke hobby vind. kweet niet hoor...
slecht geslapen ofzo?

Gisteren voor een motor wezen kijken in Goes, de rt waar ik voor ging was verkocht, maar er stond ook een Suzuki td nog wat (V-Strom) helemaal in het mat zwart, ook geen lelijk ding...
Maar die was nog vrij nieuw en aardig wat boven t budget.
Als het pasje (geen papiertje meer he) binnen is (datum hoor ik maandag) maar eens proefritten gaan maken op van alles en nog wat, maar een rt staat nog steeds bovenaan.
 
trouwens, gr 185, ik las ook je topic van tips en tools, daarin zeg je dat je je rt in juli gekocht hebt en toen problemen had met trillingen. (In r1100r topic staat heel verhaal over ruckelen, je schijnt er een regelkastje voor te kunnen aanschaffen) inmiddels een nieuwe band, synchroniseren, is dat het het of heb je nog meer laten doen?
ben nieuwsgierig naar wat het onderhoud je nu in drie maanden gekost heeft...
Wat voor motor had je hiervoor?
 
Ha Jacco ,hiervoor had ik voor het betere val en leer werk een oud beestje gekocht voor 1100 euro, en wel een honda silverwing gl 500,reed heerlijk en was betrouwbaar en als er een krasje of iets nders op kwam geen probleem.maar hetgrootste voordeel in mijn ogen is dat ie niet harder ging dan 160 een volle kuip en cardan aandrijving had, heb nog wel ergens een fotootje.

Daarna ben ik een jaar lang hier woon werk verkeer mee doen,ongeveer 10000km dat jaar gereden ,en uitdokteren wat gaat wel en wat gaat niet.
Deze heb ik dus in eind mei begin juni (was net terug uit afghanistan) na weer een beetje rond tuffen ingeruild voor 1250e voor de huidige BMW.

Ik was eigenlijk op zoek naar een goede Goldwing 1200 of 1500,maar de 1200 worden gewoon te oud en een goede 1500 viel buiten het budget.

Dus viel mijn oog op een Pan 1100 maar die vond ik niet speels genoeg,naast de pan waar ik voor ging kijken stond deze bmw en die duwde hij gelijk voor me naar buiten groen plaatje en gaan mat die banaan.
En op dat moment was ik verkocht :9~ had links recht al op verschillende brommers proef gereden,V-strom,varadero,TDM,Pan,ja zelfs een CBR 600.
Maar op de BMW had ik gelijk het gevoel dit is mijn brommer, ondertussen zitten er een goede 8000 km rijplezier op. :]

De kosten ,geen heb 6 maanden garantie dus alle reclamaties worden erg goed en netjes afgehandelt door de motorzaak.

Het trillen is zo goed als weg,Iets met de synchronisatie van de cilinders en is verholpen, tevens tank ik ALLEEN V-power daar rijdt hij echt heerlijk op geen fahrruckeln. ik stop liever eerder een keer bij het schelpje dan dat ik er andere brandstof in gooi. wat trouwens best wel eens gebeur ik probeer het in iedergeval te vermijden (en het schelpje zit bij mij om de hoek).
En die voorband tja dat kan gebeuren,ik had op een zaterdag net 2 nieuwe banden onder de brommer een paar maanden geleden en ik kom thuis zat er een spijker |( in de achterband ( 40 km gereden) dus dinsdags terug naar de motorzaak en die hebben er voor een zacht pech prijsje een nieuwe bt021 onder gelegd *D

Heb deze brommer Bj 96 met krap 43000 op de teller gekocht voor 6750e en hij stond erbij als nieuw ,en zoals je weet duitse import,alles afgestempelt en TUV bij de BMW dealer en bij de stempels staat een telefoon nummer dus even bellen en vragen naar bijzonderheden mbt de brommer.

Als je goed zoekt ook bij motorzaken kom je nog wel eens een leuk aanbod tegen ,en als je niets in te ruilen heb lekker handelen ze verdienen er toch wel op.
Misschien heb ik geluk en zitten hier toevallig een paar zaken waar ik alleen maar goed over hoor, en bij de zaak waar ik naar toe ga kan ik alleen maar heel positief over zijn .
Kijk maar eens op motorhuis napoleon in haelen daar staat een zwarte uit 96 voor 5500 bijv.
Ik weet is wel uit de buurt voor je, maar het is wel verstandig om ook buiten je regio te kijken.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan