Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

1001 dus


Als je motor geen Canbus systeem heeft, kan je zonder probleem je druppellader aansluiten
Naar mijn besten weten hebben zowel de 1100 als de 1150 geen Canbus systeem.
Ik heb mijn normale BMW druppellader (geen Canbus uitvoering) gewoon in het 12v stopcontact ingeprikt
Werkt als een tierelier

Mhhmmmm 39 jaar.
Is nog een optie hoor _O-
 
Laatst bewerkt:
@glk
Mhhmmmm 39 jaar.
Is nog een optie hoor

Nu beledig je de dame waarover het gaat. 17 keer 22 jaar geworden is geen 39 jaar!!!!
Even terug naar de basisschool en wat rekenlessen nemen.........

Overigens, als je de motor gewoon regelmatig even over de weg stuurt hoef je de accu niet aan de druppellader te zetten hoor. Is ook veel leuker.
Maar ja, ik heb maar 1 motor, dus ik heb weinig keuze.
 
Laatst bewerkt:
Zo, voorvork gespoten en de boel weer opgebouwd.
Helaas valt de kleur een beetje tegen. Het is iets te grijs/blauw
Aan de andere kant zie je door dat grote voorspadbord toch weing voorvork.
Alle vieze aanslag ben ik wel kwijt, dus ik ben er toch wel weer tevreden over.

Foto volgt.
 
Dit weekend de middenbok gesneuveld.... dat wil zeggen, het deel waar je op gaat staan is afgebroken....
Ik heb al een poging gedaan om het geheel te demonteren, dan kan het naar iemand die kan lassen....
Maar helaas, los ging het niet, voornamelijk door het ontbreken van de juiste maat imbus.
Dus deze week maar naar Quispel om te laten demonteren, dan laten lassen en vervolgens weer monteren. Gelukkig heb ik ook een zijstandaard....
 
Aloha DHH, even met mij bellen, was bij mij ook gebeurt en op het werk opgelost binnen 10 minuten geregeld.
 
@glkNu beledig je de dame waarover het gaat. 17 keer 22 jaar geworden is geen 39 jaar!!!!
Even terug naar de basisschool en wat rekenlessen nemen.........

Overigens, als je de motor gewoon regelmatig even over de weg stuurt hoef je de accu niet aan de druppellader te zetten hoor. Is ook veel leuker.
Maar ja, ik heb maar 1 motor, dus ik heb weinig keuze
.

Mij beledig je niet zo gauw, hoor! En met 38 jr (jong) zwaai ik ook graag naar motorrrijders! *O*

Over de weg sturen is prima, maar liever toch niet nieuwe Beemer door alle pekel jagen zoals afgelopen week, dus voor de zekerheid dus een druppellader erbij!

n motorgroet! :W
 
Hela GR...student.....
tja, ik hoorde via Jos P over een mogelijke oplossing, grappig; zonder elkaar te zien toch contact, want ik had even niet op de site gekeken.
dus (niet morgen want DR) woensdag eens kijken of ze kunnen lassen voor me...
Thx. DHH
 
Even een vraagje:

Mijn R1100RT is voorzien van de originele bmw (Clarion) radio/cassette speler, met stuurbediening (voor volume en zenderzoeken).

Nou is de radio ontvangst niet altijd even geweldig, en de cassette-speler doet niet zoveel meer...

Kortom: zijn er betaalbare radio/cd spelers (of mp3) die je weer kunt inbouwen in de R1100RT, en waarop je de originele stuurbediening weer kunt aansluiten?

(Met name volume up/down is toch wel aardig...)

grtz,
Corrosie
 
De Jong in Alphen a/d Rijn heeft een behoorlijke zolder vol met oudere BMW's en onderdelen.
Misschien heeft hij wat liggen.

Ook de Knalpot heeft veel verschillende BMW parts

Misschien heb je daar succes bij het vinden van een radio.
En anders zit er niks anders op dan te genieten van de boxer roffel *D
 
Of gewoon een Cardo Scala Q2 in je helm inbouwen.
Bevalt mij prima.
Hoef je niet meer moeilijk te doen met inbouwen van een radio op/in je motor.
 
@ Bartuls

Ik zat even op internet te zoeken.
Bedoel je die Bike to Bike set?

Gebruik je die ook om met je passagier te kwekken?
 
Ja, die bedoel ik.
Linkje: Review Cardo Scala Rider Q2 bike-to-bike communication - Pocketinfo

Er zijn twee smaken, de gewone en de XL. Het verschil is dat bij de XL de boom van de microfoon langer is.
Ik heb hem ingebouwd in een Schuberth Concept systeem helm, daar had ik de XL nodig.
Werkt prima!
Radio, kwekken met je duopassagier of een motormaatje als je 120 over de snelweg rijdt, Garmin Zumo komt ook in de helm over en je kunt je mobiele telefoon ook opnemen terwijl je op de motor zit. De wondere wereld van de blauwe tand....
 
Ja, die bedoel ik.
Linkje: Review Cardo Scala Rider Q2 bike-to-bike communication - Pocketinfo

Er zijn twee smaken, de gewone en de XL. Het verschil is dat bij de XL de boom van de microfoon langer is.
Ik heb hem ingebouwd in een Schuberth Concept systeem helm, daar had ik de XL nodig.
Werkt prima!
Radio, kwekken met je duopassagier of een motormaatje als je 120 over de snelweg rijdt, Garmin Zumo komt ook in de helm over en je kunt je mobiele telefoon ook opnemen terwijl je op de motor zit. De wondere wereld van de blauwe tand....

Ja... dat werkt fantastisch...!
Zien wie er belt, kiezen uit je telefoonboek, etc...

Heb hetzelfde, maar dan met de Interphone headset. Helaas is die niet stereo, maar verder ideaal ding...
 
Interessant en niet erg duur.

Ga er eens over denken.
Ik heb altijd gezegt dat ik het niet wil. De vrouw klets nog al veel. Het is dus wel lekker rustig om elkaar niet te verstaan.
Aan de andere kant heb ik nu in de R1100RT een echte tourer, moet dus misschien ook een beetje kletsen tijden een tourtje

Hij kan toch ook "uit" ?
 
Roloo

Het is nog erger........

Ik heb 3 vrouwen thuis , maar...........
Gelukkig hebben ze geen gat in hun handen..........
Het lijkt wel of ze geen handen hebben,het geld valt er zo door
 
...je hoeft mij niet bij te praten 'glk' ; je weet het...
...hier ook 3 vrouwen...

...dus das 6 handen...




...gelukkig heb ik van dat gat in de hand gedoe helemaal geen last... ;)
 
Die van mij gaat vanaf januari 4 in plaats van 3 dagen werken.
Dat is dubbel voordeel: er komt meer geld binnen (voor mooie motorspullen natuurlijk...) en ze heeft een dag minder de tijd om geld uit te geven!
 
Interessant en niet erg duur.

Ga er eens over denken.
Ik heb altijd gezegt dat ik het niet wil. De vrouw klets nog al veel. Het is dus wel lekker rustig om elkaar niet te verstaan.
Aan de andere kant heb ik nu in de R1100RT een echte tourer, moet dus misschien ook een beetje kletsen tijden een tourtje

Hij kan toch ook "uit" ?

Hey hallo motormuizen,

Heb ff week vrij gehad van de baas, heerlijk :Y .... Geld uitgegeven, haha, gat in de hand! Maar zelf hard voor gewerkt, dus dan mag het :Y !

Over de headset, ik heb ooit eens met een zelfgemaakte gereden, maar ik vond het helemaal niets om met een "ouwehoerende" duo te rijden :N . Ik wil vooral rust en stilte in mijn helm en als iemand iets wil zeggen, dan maar ff aantikken en schuinhangen of bewaren voor op het terras!

Radiocontact tussen motorrijders, tijdens n verre trip, kan wel weer handig zijn, daar heb ik wel goede ervaringen mee!

groeten! *O*
 
Over de headset, ik heb ooit eens met een zelfgemaakte gereden, maar ik vond het helemaal niets om met een "ouwehoerende" duo te rijden :N . Ik wil vooral rust en stilte in mijn helm en als iemand iets wil zeggen, dan maar ff aantikken en schuinhangen of bewaren voor op het terras!

Ja, dat vind ik eigenlijk ook.
De rust in je helm is eigenlijk heerlijk
Ik denk dat ik het ook niet ga doen.


Trouwens, weekje vakantie is niet verkeerd
gelukkig heb je de economie een beetje verder geholpen.
Jammer dat het weer slecht was/is
 
Terug
Bovenaan Onderaan