Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

terug van weggeweest,
Zat in favorieten te bladeren en daar zag ik MF onder staan....ff kijken en ja hoor.. topic leeft nog steeds...
Rij nog steeds RT...ben twee sets banden verder zeg maar. vooral weekendritjes, af en toe naar m'n werk heen en weer. Prima machien, alleen altijd nog last van knipperende ABS lampjes. (komt ie weer)Heb al vanalles geprobeerd, andere accu's, altijd aan de lader, contact aan uit, starten met lampen uit. ff warm draaien en dan nogmaals starten ....geen pijl op te trekken. soms staat ie vijf weken stil en dan start ik en is het in 1 keer goed, dan rij ik 100 km ga ik tanken, start ik met warme motor en knippert de boel...
Het komt er dus op neer dat ik bijna altijd zonder ABS rijd.
Vorige week tijdens een fietstocht een vrouw geholpen die de bocht uitvloog op dr chopper. Die zag er niet fraai uit en dan ga je toch weer zorgen maken....
Op youtube is een filmpje te zien over het veranderen van electronica, waarbij je het meten van de accuspanning omzeilt oid. (is al eerder besproken op dit topic)Maar ik zie het niet zo zitten om zelf die brommer uit elkaar te halen. Breng hem altijd weg voor beurtjes en banden. De motorzaak waar ik hem breng(knalpot) krijgt t ook niet voor elkaar. Over de rij eigenschappen ben ik zeer te spreken, maar technisch....

De schakelaars: Wat jullie bij de schakelaar van je ruit hebben, heb ik met groot licht, als je die niet regelmatig gebruikt, maakt ie ook geen contact meer, rij je dus ineens in het donker....(heel fijn midden in de polder)
 
Prima machien, alleen altijd nog last van knipperende ABS lampjes. (komt ie weer)Heb al vanalles geprobeerd, andere accu's, altijd aan de lader, contact aan uit, starten met lampen uit. ff warm draaien en dan nogmaals starten ....geen pijl op te trekken. soms staat ie vijf weken stil en dan start ik en is het in 1 keer goed, dan rij ik 100 km ga ik tanken, start ik met warme motor en knippert de boel...
Het komt er dus op neer dat ik bijna altijd zonder ABS rijd.

Hoe is het met de gesteldheid van je abs-tandwiel? (weet niet hoe het ding heet...)
Is die schoon en onbeschadigd?
 
Hallo allemaal, heb ook een 1100RT aangeschaft, staat nu nog bij de motorzaak maar ik hoop haar komend weekend op te kunnen halen.
Na enkele choppers gereden te hebben, voornamelijk ritjes in de buurt, heb ik een all road aangeschaft (Trans Alp) op deze fiets heb ik afgelopen zomervakantie 2000 km. afgelegd in 5 dagen tijd door België, Luxemburg en Duitsland, is prima gegaan, het enige wat mij tegen viel was het rijden met harde (zij) wind, vandaar dat ik wat zwaarders wilde hebben en moest ik een keuze maken tussen een pan en een RT, na een proefritje op de RT hoefde ik niet verder te kijken, wat rijdt dat heerlijk, die 90 kilo verschil met de alp merk je niet eens tijdens het rijden, ik denk dat ik de volgende zomervakantie een stuk relaxter rij.
Ik gebruik de motor overigens ook voor woon/werk verkeer. zolang er geen pekel op de weg ligt tenminste :(
O ja, ik moest me helaas MotoRobb noemen, MotoRob bestond al op deze site
full
 
Hallo iedereen!

Ik rijd al een tijdje met een f650gs.
Nu wil ik wel eens wat zwaarder en na een paar keer met een r1150r gereden te hebben, heb ik besloten een r1100rt te kopen.
De 1150 is me nog iets te duur.

Ik heb er eentje zien staan. BJ '95, 67000km voor 3500€.
Die prijs lijkt me meer dan oke :) Misschien kan er zelfs nog wat af.

Zijn er speciale zaken waar ik voor moet opletten bij BJ '95?
Hoe zie ik of hij goed onderhouden is?
Komt er een dure onderhoudsbeurt aan binnenkort?
Enz enz...

Alvast bedankt en hopelijk kan ik hier binnenkort een foto posten van een nieuwe aanwinst *D
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, heb ook een 1100RT aangeschaft, staat nu nog bij de motorzaak maar ik hoop haar komend weekend op te kunnen halen.Ik gebruik de motor overigens ook voor woon/werk verkeer. zolang er geen pekel op de weg ligt tenminste :(
O ja, ik moest me helaas MotoRobb noemen, MotoRob bestond al op deze site
full
Welkom hier! Lijkt me een uitstekende keus! (maar ik ben dan ook bevooroordeeld)


Hallo iedereen!

Ik rijd al een tijdje met een f650gs.
Nu wil ik wel eens wat zwaarder en na een paar keer met een r1150r gereden te hebben, heb ik besloten een r1100rt te kopen.
De 1150 is me nog iets te duur.

Ik heb er eentje zien staan. BJ '95, 67000km voor 3500€.
Die prijs lijkt me meer dan oke :) Misschien kan er zelfs nog wat af.

Zijn er speciale zaken waar ik voor moet opletten bij BJ '95?
Hoe zie ik of hij goed onderhouden is?
Komt er een dure onderhoudsbeurt aan binnenkort?
Enz enz...

Alvast bedankt en hopelijk kan ik hier binnenkort een foto posten van een nieuwe aanwinst *D

1995 zijn volgens mij de eerste. Doet me direct denken aan versnellingsbak problemen. Dus goed opletten bij de proefrit. Als je de motor goed warm hebt gereden, zou ik hem even een paar keer flink laten doortrekken in de tweede versnelling. Als hij uit de versnelling schiet, zou ik hem laten staan.

Verder letten op de standaard dingen. Onderhoudsboekje aanwezig? Vergeet de remschijven niet op dikte te controleren (minimaal is geloof ik 4,5 mm)

80dkm is geloof ik een redelijk dure beurt... 120dkm is al helemaal niet leuk meer... maar tot die tijd heb je nog even... :]
 
Hallo iedereen!

Ik rijd al een tijdje met een f650gs.
Nu wil ik wel eens wat zwaarder en na een paar keer met een r1150r gereden te hebben, heb ik besloten een r1100rt te kopen.
De 1150 is me nog iets te duur.

Ik heb er eentje zien staan. BJ '95, 67000km voor 3500€.
Die prijs lijkt me meer dan oke :) Misschien kan er zelfs nog wat af.

Zijn er speciale zaken waar ik voor moet opletten bij BJ '95?
Hoe zie ik of hij goed onderhouden is?
Komt er een dure onderhoudsbeurt aan binnenkort?
Enz enz...

Alvast bedankt en hopelijk kan ik hier binnenkort een foto posten van een nieuwe aanwinst *D

Afgaande op de info die je geeft (prijs / km / bouwjaar) is deze RT al redelijk scherp geprijsd. De meeste die ik zie zijn al snel 750 tot 1000 hoger. E.e.a. hangt natuurlijk af van de staat van de motor en of je hem particulier of bij (merk) dealer koopt en dat is vanaf hier dus niet te beoordelen.
De onderhoudsbeurten hebben een interval van 10000 km, dus bij 70000 zou je in principe alleen een kleine beurt moeten laten doen (tussen de 100 en 150 euro).
Je moet dan denken aan: olie, klepspeling afstellen, bougies controleren,koppelingspeling zonodig afstellen etc.
Bij mijn RT doe ik gemiddeld met de banden (BT021): voor 8000 km, achter 15000 km. Afhankelijk van je rijstijl. Aandachtspuntje is het wel of niet inschakelen van de abs. Niet inschakelen betekend meestal een te lage accuspanning. Dit kan tijdelijk zijn als de motor te lang stil heeft gestaan. Als hij na een paar km wel inschakeld na opnieuw starten is er niets aan de hand. Gebeurt dat niet dan is de accu meestal aan vervanging toe. Het windscherm dient helemaal omhoog te komen. Ben er al een paar tegen gekomen waar het tandwieltje is afgebroken. Voor de rest kan ik je vertellen dat ik al ruim 7 jaar probleemloos op mijn RT rij zonder extreme kosten. Het is een super tourmotor voor zowel lange stukken al woonwerk verkeer.
Suc6 met je keuze.
 
Hmmm... ABS was ik nog vergeten te melden...

Ik heb inmiddels ook 38dkm probleemloos gereden met mijn ElfhondeRT...
Nu begint het echter wel een beetje op te stapelen... koppeling, versnellingsbak, en nog wat kleine dingen.... (kmstand is nu 145dkm)

Denk dat ik hem gewoon op laat knappen, (kost ook wat), en dan kijken of we de 200dkm kunnen halen....
 
Héél erg bedankt voor jullie reacties :}
Dit helpt me echt enorm!

Ik ga jullie tips neerschrijven en alles controleren bij de testrit.

Maar ik zou hem wel particulier kopen, en meestal willen die niet dat een testrit langer dan 5 minuten duurt.

Dan kan ik niet alles testen natuurlijk.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Vragen of de verkoper zelf al warm rijdt of zo??
 
Laatst bewerkt:
Héél erg bedankt voor jullie reacties :}
Dit helpt me echt enorm!

Ik ga jullie tips neerschrijven en alles controleren bij de testrit.

Maar ik zou hem wel particulier kopen, en meestal willen die niet dat een testrit langer dan 5 minuten duurt.

Dan kan ik niet alles testen natuurlijk.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Vragen of de verkoper zelf al warm rijdt of zo??

Als de verkoper niet wilt dat je langer dan 5 minuten gaat rijden, lekker laten staan deze RT. Zijn er genoeg te koop. Voor een "normale" testrit trek je toch gauw minimaal 1/2 uurtje uit. Wat ook uit den boze is, is dat wanneer je aankomt bij de verkoper, blijkt dat de motor al warm is. Ook dan zeer goed opletten. Een motor dient normaal gesproken direct te starten ook met koude motor. Een door de verkoper warm gereden blok, kan (hoeft niet) erop duiden dat hij / zij toch iets te verbergen heeft.
 
Héél erg bedankt voor jullie reacties :}
Dit helpt me echt enorm!

Ik ga jullie tips neerschrijven en alles controleren bij de testrit.

Maar ik zou hem wel particulier kopen, en meestal willen die niet dat een testrit langer dan 5 minuten duurt.

Dan kan ik niet alles testen natuurlijk.
Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Vragen of de verkoper zelf al warm rijdt of zo??

Gewoon zeggen dat je 5 minuten gaat rijden, en onderweg verdwalen... O-)
 
Ik ben dus gaan kijken daarstraks en heb een testrit van een half uur kunnen doen.
Ik heb op al jullie punten gelet en de motor draait zeer mooi, geen problemen daar.

MAAR: De transmissie maakt een zingend geluid en de rollagers (?is dit juist of zijn 't rollementen?) moeten vervangen worden.
Kost: 500 à 700€

De verkoper wil z'n prijs laten zakken tot 3000€, misschien krijg ik hem tot 2800.

Nog iets. Na een valpartij vorig jaar heeft hij links een nieuwe cilinder gekregen.
Is dit positief of net iets om me zorgen over te maken?

Voor de rest loopt hij mooi stabiel (handen van het stuur zonder problemen), dus ik denk niet dat er schade is aan het frame.

Enige andere mankement is het lampje van de neutraal dat niet werkt.

Wat denken jullie ervan?
Kopen of laten staan?
 
Laatst bewerkt:
Met bijgeluiden heb ik helaas geen ervaring. Misschien kun je de verkoper zo ver krijgen dat je de motor even bij een dealer laat nakijken. Zijn er geen problemen dan betaal jij de onderzoeks kosten, zijn er wel problemen dan zijn de kosten voor de verkoper (op het moment dat de verkoper trouwens pertinent weigert je de motor na te laten kijken, is het sowieso raadzaam de motor te laten staan). Je kunt ook eens op onderstaande link klikken. Misschien helpt dit je verder.

http://www.hobbyist.nl/forum/?action=viewtopic&id=1262
 
kijk verder en laten staan , liefde maakt blind , zingen uit de transmissie ( versnellingsbak kost je al snel een 1000e) en er is zoveel aanbod

liever iets meer betalen dan dure rekeningen , en zoek een BOVAG op

Grtzs Gr185

en welkom met z'n alle
 
liefde maakt blind
Inderdaad!

Ik ben gelukkig niet meer zo impulsief als vroeger, en heb dus eerst om raad gevraagd.

'k Heb dus besloten om 'm te laten staan!

Nog wat verder zoeken dus en dat is eigenlijk niet erg want m'n F'je doet z'n werk ondertussen héél goed.
Ik zie enkel een beetje op tegen de wintermaanden, want bescherming heb je praktisch niet op zo'n machine.

Nog eens bedankt voor de tips!
Zonder had ik waarschijnlijk een miskoop gekocht.
 
Allemaal nog de beste wensen voor 2010.

Zijn er helemaal geen R1100RT rijders meer?
OK, die van mij staat nu ook sneeuw te vangen, maar ik ben wel van plan om er zo snel mogelijk weer op te stappen.
 
Vanmorgen eindelijk weer op de motor naar het werk.
3 weken stil gestaan, 1 keer op de startknop en rijden maar.
Wat mij betreft heb ik voor deze winter weer genoeg sneeuw gezien.
 
Hallo allemaal, heb ook een 1100RT aangeschaft. Na enkele motoren gehuurd te hebben, en dan voornamelijk kleine ritjes in de buurt te maken. Nu ben ik erg blij met mijn rt uit 1996. Ik ga de motor ook gebruiken voor woon/werk verkeer. En in het weekend lekker toeren.
 
Goede keuze, ik heb de mijne ook nog maar sinds oktober en helaas de hele winter (pekelperiode) in de schuur gestaan, ik heb ook hiervoor wat lichtere motoren gehad maar deze stuurt net zo soepel als een lichte motor, veel plezier er mee.
 
Hoe kan ik het oliepeil controleren van mijn 1100 rt . Zoek mij een ongeluk op het net (en de motor). Wie weet raad? Heb ook al op het motorforum gekeken wel wat duistse handleidingen tegen gekomen, maar mijn duits is niet zo....... Alvast bedankt voor de reacties.
 
Hoe kan ik het oliepeil controleren van mijn 1100 rt . Zoek mij een ongeluk op het net (en de motor). Wie weet raad? Heb ook al op het motorforum gekeken wel wat duistse handleidingen tegen gekomen, maar mijn duits is niet zo....... Alvast bedankt voor de reacties.

Motor warm rijden, op vlakke ondergrond op de bok zetten, 5 minuten laten staan, en daarna via een kijkgat in de kuip (linkerkant) naar het peilglaasje kijken.
Als het goed is staat het oliepeil net boven het midden....

Tip: gebruik de 5 minuten om alvast te zoeken naar het kijkgat :+


Edit:

Op het plaatje hieronder is het kijkgat goed te zien (net onder de cilinder dus)
5229e0af31f29fd432449599634ed45d
 
Laatst bewerkt:
Mijn R1100RT heb ik enige tijd geleden verkocht.

Bij een schuuropruiming kom ik nog mijn oude Corbin zadel tegen.
De staat van de bekleding is niet geweldig, maar het zit nog prima. Ik heb hem in deze staat gekocht, en mezelf toen voorgenomen dat, wanneer hij bevalt, ik hem opnieuw zou laten bekleden. De zit beviel me prima, maar het bekleden is er nooit van gekomen...

Het gaat trouwens alleen om het berijders-gedeelte.

Liefhebbers hier?


full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan