Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Zag vandaag nog al wat olie op de linker cylinderkop. Het lijkt uit de volopening te komen. Hoe zou dat nu ineens komen. Iemand ervaring mee?
Hoeveel is nogal wat? Een scheut of een paar druppeltjes?
Toen ik die van mij kocht, zei de eigenaar dat ie wel eens wat 'zweette' door dat dopje. Nou is zweten van olie volgens mij een mooi woord voor lekken, dus heb ik een paar nieuwe rubbertjes gekocht. Er zit er een om het dopje en een in de vulopening als ik het goed heb. Sindsdien 'zweet' ie niet meer ;)

Maar het was niet veel in mijn geval. Het was meer dat het vettig was rondom het dopje. Evengoed hoort daar geen olie uit te komen, dus kijk eens goed of het niet stiekem uit je pakking komt. Anders gewoon nieuwe rubbertjes, goed schoonmaken en goed in de gaten houden.
 
Hoeveel is nogal wat? Een scheut of een paar druppeltjes?
Toen ik die van mij kocht, zei de eigenaar dat ie wel eens wat 'zweette' door dat dopje. Nou is zweten van olie volgens mij een mooi woord voor lekken, dus heb ik een paar nieuwe rubbertjes gekocht. Er zit er een om het dopje en een in de vulopening als ik het goed heb. Sindsdien 'zweet' ie niet meer ;)

Maar het was niet veel in mijn geval. Het was meer dat het vettig was rondom het dopje. Evengoed hoort daar geen olie uit te komen, dus kijk eens goed of het niet stiekem uit je pakking komt. Anders gewoon nieuwe rubbertjes, goed schoonmaken en goed in de gaten houden.


"Nog al wat" kan je zeker wel als lekken benoemen. Wat me ook opviel is dat de vuldop erg strak zat en moeilijk los ging. Nu gaat dat heel soepel. Zal ook maar eens een paar nieuwe rubbertjes aanschaffen.
 
Ik ben in het gelukkige bezit van een BMW R1100RT en ben zeer tevreden.
Ik zou echter graag het verlichtingsdeel van de kuip vervangen door eentje van een R1150RT. Weet iemand of dat zonder meer mogelijk is? En hoe kom ik aan het (gebruikte) kuipdeel????
 
Volgens mij is het mogelijk.
Zag laatst op een ander forum iemand die het had klaar gespeeld.

Onderdelen bestellen op ebay :)

Kan btw van t weekend mn 1100 rt ophalen! :)
 
Ik ben in het gelukkige bezit van een BMW R1100RT en ben zeer tevreden.
Ik zou echter graag het verlichtingsdeel van de kuip vervangen door eentje van een R1150RT. Weet iemand of dat zonder meer mogelijk is? En hoe kom ik aan het (gebruikte) kuipdeel????
Op marktplaat staat een jongen uit tiel die zijn r1150rt in onderdelen verkoopt.
Ik heb een mooi comfortzadel bij hem gekocht *D
 
kan of weet iemand waar ik remvloeistofreservoir kan kopen voor niet teveel die van mij is aan het oxideren

ben al bij bmw dealer geweest vond ik een beetje prijzig
 
Da's lang gelden dat ik op t forum geweest ben....
Ik zit met t volgende dilemma...

Mijn schoonpapa koopt een 1200gs en ruilt zijn 1100GS in. voor mijn 1100RT krijgt ie net zoveel terug. Ik kan m dus kosteloos omruilen.
Voordeel:De GS is in mijn ogen technisch in betere staat (is ook een jaar jonger, wel iets meer km's). Nadeel: je vangt meer wind (en regen)op een GS.

Aan de ene kant lijkt t me leuk om eens op wat anders te gaan rijden, aan de andere kant, ga ik de rt niet missen? Wat is wijsheid? Of is het puur een kwestie van smaak?
 
Da's lang gelden dat ik op t forum geweest ben....
Ik zit met t volgende dilemma...

Mijn schoonpapa koopt een 1200gs en ruilt zijn 1100GS in. voor mijn 1100RT krijgt ie net zoveel terug. Ik kan m dus kosteloos omruilen.
Voordeel:De GS is in mijn ogen technisch in betere staat (is ook een jaar jonger, wel iets meer km's). Nadeel: je vangt meer wind (en regen)op een GS.

Aan de ene kant lijkt t me leuk om eens op wat anders te gaan rijden, aan de andere kant, ga ik de rt niet missen? Wat is wijsheid? Of is het puur een kwestie van smaak?

Ik zou eens een paar uurtjes gaan rijden op de GS en kijken hoe die je bevalt. Een kennis van mij zweert bij zijn GS en vindt de RT niets. Je zult inderdaad in het begint het verschil merken in wind etc. Verder denk ik dat het voornamelijk een kwestie van smaak is. Bevalt ie = doen, bevalt ie niet = niet doen
 
blijft wel erg lang stil hier.
(jammer trouwens dat steeds vaker mensen vragen stellen, en daarna niets meer laten horen)
 
Hallo 1100RT-fans,

Afgelopen weekend heb ik mijn Diversion 900 ingeruild voor een blauwe BMW R1100RT uit 1998. Ik was al weer een nieuw topic begonnen, maar werd erop gewezen dat jullie ook al goed bezig waren!

Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst, want met mijn 1,92 heb ik die ruimte wel nodig. Op de Diversion was een weekje ardennen / Frankrijk toch minder comfortabel...
Ik heb op de Beemer een topkoffer laten zetten en verder issie helemaal zoals ie moet horen. Wel erg wennen aan het blok. Schakelen en filerijden (zeer lage snelheden), dat staat nog in de kinderschoenen!

Ik rij woonwerkverkeer, dus dat zal ik snel genoeg onder de knie hebben!



full
 
Mooi, je hebt het topic gevonden :)
Welkom hier en zoals in je vorige topic al aangegeven, goede keus gemaakt.
Mooie kleur 1100 trouwens. Wennen aan het blok is idd even nodig. Ik had zelf de eerste 100 km zoiets van, wat heb je nu weer gekocht, maar het went snel. Evenals het schakelen. Bij snel opschakelen van 2 naar 3 wil je nog wel eens een klik horen, maar dat schijnt normaal te zijn.
File rijden kan in het begin een beetje wennen zijn, maar als de spiegels passen, past de rest ook :)
Voor de rest is het gewoon een super motor (vind ik in ieder geval)
 
Voor de liefhebber:

Ik heb nog een Corbin comfortzadel liggen (bestuurdersgedeelte).
De bekleding is niet meer super, maar daar is de prijs ook naar...

full


(De topkoffer en de ruit op de foto zijn al verkocht)

Interesse? Stuur maar een PB...
 
Hallo 1100RT-fans,

Afgelopen weekend heb ik mijn Diversion 900 ingeruild voor een blauwe BMW R1100RT uit 1998. Ik was al weer een nieuw topic begonnen, maar werd erop gewezen dat jullie ook al goed bezig waren!

Ik ben heel blij met mijn nieuwe aanwinst, want met mijn 1,92 heb ik die ruimte wel nodig. Op de Diversion was een weekje ardennen / Frankrijk toch minder comfortabel...
Ik heb op de Beemer een topkoffer laten zetten en verder issie helemaal zoals ie moet horen. Wel erg wennen aan het blok. Schakelen en filerijden (zeer lage snelheden), dat staat nog in de kinderschoenen!

Ik rij woonwerkverkeer, dus dat zal ik snel genoeg onder de knie hebben!




[afbeelding]

En, hoe bevalt ie tot nu toe ?
 
Laatst bewerkt:
Ben van plan een R1100RT erbij te gaan rijden, omdat dat blok zo heerlijk aanvoelt. Zijn er nog veel MF-ers die nog een R1100RT rijden? Zo ja, laat eens van je horen. Het lijkt me leuk weer met elkaar in gesprek te komen over deze youngtimer. En mocht iemand er nog een in de aanbieding hebben...
 
Ben van plan een R1100RT erbij te gaan rijden, omdat dat blok zo heerlijk aanvoelt. Zijn er nog veel MF-ers die nog een R1100RT rijden? Zo ja, laat eens van je horen. Het lijkt me leuk weer met elkaar in gesprek te komen over deze youngtimer. En mocht iemand er nog een in de aanbieding hebben...
Ik rij nog zo'n R1100RT, "nog" omdat er best wel regelmatig wat mee is, en dan bedoel ik niet het lawaaiige en grove schakelen. Dat went, net als de koppelingsbediening, en de bediening van de richtingsaanwijzers.
Het zijn meer "kleine" ergernissen, zoals vaak dat het abs bij een koude start niet inschakelt, het vrijstands-lampje dan wel, dan niet aangaat; het 'olieverbruik' (nou ja dat denk ik dan omdat je van het oliepeilglas absoluut niet aan kunt), vocht in de toerenteller, soms geheel niet reageren op de startknop enzovoort.

Feit is wel dat het grandioos rijdt, heel comfortabel (vering, windbescherming, verwarming); een flinke afstand rij je er zo mee weg en je kunt er ook flink de bocht mee om. Voelt erg vertrouwd en stabiel allemaal.
Daarbij loopt zo'n boxer ook gewoon mooi, je voelt hem wel echt draaien (schudden) maar storend trillen nooit, en hij heeft altijd & overal ruim voldoende kracht, ook met passagier (dat merk je nauwelijks), bagagemogelijkheden zijn enorm, en tot slot merk je aan alles de goede bouwkwaliteit en de afwerking. Het valt op dat bmw nergens op heeft bezuinigd, ook na nu 25 (!) jaar.
Grappig is ook dat mede-weggebruikers toch netter rijden (de rt lijkt toch op een politie-motor), blijft leuk.

Maar het blijft een enorm ding, niet-rijdend manoeuvreren ermee is een ramp, zo zwaar en onwijs; het is ook een ding om hem in en uit de garage te krijgen, tussen de auto's door. Ik twijfel dan ook nog best of het niet tijd is om er afscheid van te nemen en te vervangen door een kleinere en lichtere toermotor.
 
Ik heb een R1100RT gehad, er heel veel plezier mee gehad, tot ie total loss ging tegen een Mondeo station.

Toen overgestapt naar F800ST, 3 van opgereden (Kwalitatief toch echt wel minder dan de R1xx0).
(Oh en laatste gin ook TL).

Daarna over naar R1200RT, en dat bevalt me prima.
Opstappen, en het voelde meteen op alle fronten weer helemaal vertrouwd.

Volgens mij zijn de 12x0RT's lichter dan de R1100RT was.
Dus, wellicht is dat een mogelijkheid voor je?
 
Er zitten hier nog wat R1100RT rijders:
 
Terug
Bovenaan Onderaan