Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

gr185

Die hard MF'er
18 jul 2007
421
0
Weert
Van alle grote tour fietsen zie ik een topic behalve van de BMW R1100RT ;( is er interesse of zijn er nog maar zo weinig R1100RT rijders,
~Dus gewoon een lekker slap ouwehoer topic over je reiservaring, rijervaring, sleutelervaring, positieveervaring, negatieveervaring, vergelijk met een andere tour buffel ervaring..................eigenlijk alles ervaring met de R1100RT[/large *O*
Ben benieuwd, had al een andere topic geprobeert op te starten met tips en tools maar daar kwam niet veel respons dus proberen we het opnieuw nu wat algemener.
 
Je zal in zo'n topic inderdaad niet veel respons krijgen. Maar ik denk dat 1100RT'ers het misschien wel plezierig vinden.
Hebben ze ook een plek om plaatjes te posten, verhaaltjes neer te zetten en vragen te stellen :)
 
Dat gevoel had ik ook ,maar ja ik dacht achteraf al van eigenlijk de verkeerde naam gekozen ,maar je kan de topic naam niet wijzigen,tenmiste niet dat ik weet .
Maar wel leuk dat er gelijk een 1200 chauffeur antwoord. dus welkom
 
Dat gevoel had ik ook ,maar ja ik dacht achteraf al van eigenlijk de verkeerde naam gekozen ,maar je kan de topic naam niet wijzigen,tenmiste niet dat ik weet .
Maar wel leuk dat er gelijk een 1200 chauffeur antwoord. dus welkom


Tuurlijk wel, zie je rechtsbovenin dat gele driehoekje?
Klik daar maar eens op.
 
Doe eens goed zoeken :Y

Ze zijn er namelijk best wel, topics over de R1100RT :)

Edit:

Zoeken
Naar mijn gevoel had ik goed gezocht ,op andere sides staan er wel een paar in NL en Belgie alleen vindt ik dit een prettig forum als ik bij andere topcs lees zoals Bijv die van de 1200 en 1150 rijders :]
 
Doe eens goed zoeken :Y

Ze zijn er namelijk best wel, topics over de R1100RT :)

Edit:

Zoeken

Kijk weer wat geleerd,ben gelijk even wezen rondneuzen,wat je wel merkt is dat er topics worden opgestart over een specefiek onderwerp,bijv Tantas voor.... en dan "doodbloed" maar bedankt voor de verwijzingen en nu maar hopen dat dit een goed doorlopende algemene R1100RT topic wordt die het lang volhoudt.
 
Kijk weer wat geleerd,ben gelijk even wezen rondneuzen,wat je wel merkt is dat er topics worden opgestart over een specefiek onderwerp,bijv Tantas voor.... en dan "doodbloed" maar bedankt voor de verwijzingen en nu maar hopen dat dit een goed doorlopende algemene R1100RT topic wordt die het lang volhoudt.

Je kunt het meest aansprekende topic (Bijvoorbeeld R1100RT foto topic, zit toch al op ruim 300 reacties)
nieuw leven in blazen, en dan eventueel de titel wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Ben weer even wezen rondneuzen ,dat is dus ook mogelijk topic opnieuw leven in blazen.zag dat jezelf ook regelmatig gereageerd hebt. Wel raar dat echt van de ene op de andere dag geen reakties meer komen op zo'n topic
 
Ben weer even wezen rondneuzen ,dat is dus ook mogelijk topic opnieuw leven in blazen.zag dat jezelf ook regelmatig gereageerd hebt. Wel raar dat echt van de ene op de andere dag geen reakties meer komen op zo'n topic

Tsja... andere bezigheden, focus op andere topics.
Zeg het maar.
Zoals dat foto topic, op een gegeven ogenblik waren de foto's op zeg maar...
 
Denk dat dat het geval was tja .maar goed ,denk dat de meeste 1100 rijders van toen nu naar 1150 en 1200 zijn doorgegroeid en er toch wel wat "nieuwe"1100 rijders zijn die weer trots en tevree zijn met hun machien
full
 
ik wil meedoen met je topic hoor, heb nog geen moto, maar 90 % kans dat het een r1100rt wordt, (twijfel nog een beetje) ze benne prachtig!!!
 
kan iemand me vertellen waaar ik op moet letten bij aanschaf van zo'n fiets,maw wat zijn zwakke plekken....? budget 6000,- en liefst niet te veel km's, omdat ik die er zelf wel op ga zetten...
 
Ha Jacco,
ze benne zeker prachtig en rijden nog lekker ook of relaxed touren of sportief en scherp door de bochten.
Waar je op moet letten vernellingsbak bij proefrit schiet hij uit de versnelling (vaak de 3e)of klikt hij zeer moeilijk in is de bak kapot. er schijnen problemen met de versnellingsbak te zijn geweest.
Dus zeker een goede lange proefrit maken,mijn ervaring liever vaker proefrijden op verschillende fietsen,

Zelf rij ik sinds een 2 a3 maanden een 96 R1100RT uit duitsland geimporteerd ,boekje onderhouden 43000km toen ik hem kocht en de motorzaak heeft na de proefrit een nieuwe versnellingsbak onder gezet,bij de proefrit merkte ik dat de 3e versneeling bij hard optrekken eruit sprong,dus hebben ze dat gelijk opgelost *D .

Ben afgelopen weekend met m'n maat een rondje ardennen wezen rijden en vind het echt een fantastische fiets,robuust,stoer,comfortabel en rijdt als op rails :]
Het voordeeel van duitse import is
elk jaar TUV gekeurt (APK)
goedkoper in aanschaf
vaak minder KM
en meestal lang bij een BMW in onderhoud geweest

full
 
Loont zich zeker eens goed op internet te zoeken , en veel motorzaken doen motoren nu goedkoper weg,was vanmiddag bij Napoleon in Haelen die zaak heeft ook een hele goede naam ,die heeft er staan vanaf 5500 bj 96met rond de 40000km op de teller en garantie (meen 6mndn BOVAG) of RIMA ook in Haelen en Quispel in Deurne die zaken hebben in midden Limburg/Oost Brabant een goede naam en doen veel aan klant tevreden heid
Zelf heb ik hem van RIMA op advies van een maat van me en heb er geen minuut spijt van klein zaakje ,gezellig en je kan echt altijd terecht voor vragen of probleempjes en dat laatste lossen ze direct op. *O*
full
 
bedankt voor t advies, ik ken iemand die motorfietsen uit duitsland haalt, dus dat moet geen probleem zijn, ben idd al flink aan't zoeken op t internet ook...
Maar die tip van de versnellingsbak, kijk daar heb je wat aan. dank je.
Mag ik trouwens vragen hoe oud je bent, ik ben 25 en k krijg niet de indruk dat veel motorrijders van deze leeftijd beginnen op zo'n motor. Ik vind t mooi en denk wel dat ik daar baas over kan (ben 2m, 80 kg).
 
Ja natuurlijk ik ben 42 :Y en denk ook niet dat veel mensen van jou leeftijd met dit model beginnen,de meeste "jongere"die ik ken zitten allemaal op een 600 type hoge touren.en als ik op motor meetings kijk of op week enden dan zie ik ook een hoop "ouwere"op een scheurijzer.
Op het Forum staat ook een jonge vent die een Pan rijdt en dan vragen er ook een hoop wat doet een jonge vent als jij op een Pan ,je moet dat doen wat je fijn vindt en ik begrijp je keuze voor een R1100RT want het is een moord machine,snel ,zuinig(heb vandaag getankt bij 300km en er ging krap 16 liter in dus nog 9 a 10 liter in de tank) niet te duur in onderhoud en ligt als een blok op de weg ,een echte smijt fiets :9~ een lekker laag koppel dus gashendel open en gaan met die banaan. :]
Waar je wel aan zal moeten wennen is dat een BMW boxer "leeft"hij rammelt en stampt is kieskeurig met benzine ,de meeste die ik hoor tanken V- power van Shell en daar doet hij het echt goed op.
 
mijn schoonpapa heeft een r1100 GS en die mag k zo vaak gebruiken als nodig, kan dus eerst eens ervaring opdoen met die motor wat de boxer betfreft. (samen rijden valt dan natuurlijk niet mee)
hoor morgen wanneer ik wegexamen mag doen. AVB vorige week gehaald, als dat een beetje op korte termijn is ga ik rap zoeken, maar ben bag dat het bijna winter is en dan kan k misschien beter ff paar maandjes wachten. Het plan is om er op naar m'n werk te gaan(huis-werk 45 km inc. zeelandbrug) en natuurlijk lekker touren...
 
Oja mijn lengte ik ben 1,92 en weeg 96 KG heb er een hoger scherm das plus 5 cm opgezet en rij er behoorlijk sportief op hou wel van een bochtje en vermijdt het liefst de snelwegen das mij te saai als een dooie recht toe recht aan tuffen,ga aak na het werk (eigenlijk elke dag ) een uur of wat touren en het hoofd leeg rijden en duik dan Belgie in of lekker limburg of brabant in ,onderweg even een terrasje pakken of een motorzaak aandoen beetje slap ouwehoeren met een ieder. _O-
Laatst langs de A2 (helaas niet altijd te vermijden zo'n snelweg) even een Magnum zitten knagen op de parkeer plaats en binnen luttele minuten zaten we met 3 R1100/1150 RT rijders te kletsen heerlijk dat woon werk verkeer,met de auto zat ik lekker sjagerijnig met de rest mee te kijken :( en nu gelukkig niet meer
Waarom de keuze voor een R1100RT?
 
In principe maakt mij zomer of winter niet uit , ben zelf een all wheather rijder Klinkt goed he, en het liefst rij ik natuurijk als het mooi weer is, maar ik vindt het ook heerlijk om in de regen te rijden,daar heb je helemaal geen last van zolang je rijdt,en je ziet nog meer dan een automobilist met z'n ruiten wissertjes.
Goed pak, en je zit lekker achter een kuip,als het wat frisser is handvat verwarming aan en gaan.
 
ja klinkt goed, maar blijf je echt droog? ik denk dat dat tegenvalt, maar goed van een beetje regen smelt je natuurlijk niet.
Ik vind een chopper ook mooi (dus geen probleem met een "levende" motor, k ben iig geen racefanaat) dan met name honda shadow c2, maar k denk dat dat qua onderhoud (zowel qua poetsen als financieel) tegen gaat vallen. Daar komt dan ook nog bij dat m'n vriendin in de weekenden regelmatig achterop zal zitten.. k denk dat dat op zo'n chopper ook niet echt een succes wordt. vandaar aant zoeken geraakt naar een tourmotor en ben al een beetje verliefd aant raken op de r1100rt..... (symbolisch dan he)
Maar eerst natuurlijk eens proefrijden op zo'n apparaat!
 
Een collega van me reed een chopper en heeft laatst een proefrit gemaakt op een FJR1300 en R1150RT en koos voor de BMW.
Hij vroeg zich af waarom hij dat niet jaren eerder had gedaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik af en toe ook even naar een chopper scheel,maar als je dan weer hoort hoelang die steeds chroom aan het poetsen zijn worst ik al moe als ik eraan denk. een Tour motor voelt gewoon ook veel veelzijdiger aan.
full
 
Eerlijk gezegd vind ik de 1150 ook mooier dan 1100, maar ja ook hier in zeeland hangt het geld niet aan de bomen, je moet natuurlijk ook nog om een nieuwe wasmachine kunnen. En dan nog... er moet wat te dromen blijven. Ik vraag me trouwens af of die 1150 zo wezenlijk veel verschilt van een 1100(is ook een topic over weet ik, gelezen)o.a. remsysteem, maar of je daar tijdens het rijden zo bijster veel van merkt weet ik niet.
 
Hier nog een tevreden r1100rt rijder. Drogi is de naam en ik ben zelfstandig drogist, dat is ook de reden dat ik relatief laat begonnen ben met motorrijden. Jarenlang hard gespaard om mijn eigen zaak te kunnen kopen, en toen hard gewerkt om de zaak te kunnen opbouwen en uitbreiden.
In 2006 ben ik met mijn bedrijf verhuist naar een nieuwbouwpand, en toen ik zakelijk alles had wat ik wilde, kwam het motorrijbewijs weer als eerste op het verlanglijstje. Mijn A pasje heb ik in oktober 2006 gehaald en ik wist precies welke motor ik wilde hebben de r1100rt. Dit is 'm geworden:
full


Ik rij nu ruim 9 maanden en hij bevalt prima, geen problemen tot nu toe. Jammer genoeg heb ik alleen de zondag om te kunnen rijden, maar ik geniet van iedere kilometer.

Regelmatig hebben wij met de rijders uit Limbug tourrittten. (Erg leuk om al die buikschuivers achter de bmw aan te zien rijden aangezien ik een zumo 550 heb en meestal de routes verzin en voorop rij.)

Ik hoop dat er zich nog meer r1100rt rijders melden en dit topic niet "doodbloed". Ik zal probeeren mijn steentje hier bij te dragen. Groetjes uit Roggel, Edwin.
 
Ha Edwin uit Roggel,wat een mooie machine, zie je toch niet vaak zo'n zwarte. Ik zelf heb ook in 2006/Juni hebt papiertje (weer) gehaald, ooit eens afgegeven uit zelfbescherming. maar het bloed kruipt waar het weer kan gaan en toch maar weer gehaald en sindsdien weer heerlijk aan het rond tuffen .
Ben zelf woonachtig in Weert en rij regelmatig in de omgeving rond dus we zien elkaar
en natuurlijk welkom in dit Topic en kom maar op met de verhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan