Triumph Speed Triple-topic - Part 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
geld groeit me niet op de rug

gebruik de motor hoofdzakelijk voor woon- werkverkeer (ca 13.000 km per jaar)
verbruik Buldog is ca 1:19

zo'n moto morini presteert het zelf om 1:9 te verbruiken (scheelt toch al gauw 2000 EURO aan benzine per jaar !)

http://video.google.nl/vi...type=search&plindex=5
Ik vind verbruik inderdaad ondergeschikt. Motorrijden is emotie dus looks en rijeigenschappen gaan ZEKER voor. Gelukkig denkt iedereen daar weer anders over. Is maar beter ook :Y 1:19 ga je met de Triple niet halen, eerder 1:12. Maar ja, ligt ook aan je rechterhandje O-)
 
Hé BA

Ik las dat je ook klant bent van Motorshop Limburg. Ben je ook van de omgeving? Ik woon in Kaulille. Veel Speed Triples kom je toch niet tegen hier in Limburg hé.

Grtz
 
Gister voor het eerst de S3 op een circuit uitgelaten *O* *O* (Zolder, cursusje niveau 2 gepakt).
Is me met de S3 toch goed bevallen (zeker als je daarvoor alleen maar sportbikes gewend bent *D ).

Ben er wel achter gekomen (met de vakkundige en prettige hulp van TechnoFlex op Zolder) dat ik er nieuwe (stijvere) veren onder laat monteren. Bij flink boenderen op het circuit komen de standaardveren toch wat tekort -O-

Maar, al met al weer een geslaagd sportief dagje op m'n S3 :) :)
 
Hé BA

Ik las dat je ook klant bent van Motorshop Limburg. Ben je ook van de omgeving? Ik woon in Kaulille. Veel Speed Triples kom je toch niet tegen hier in Limburg hé.

Grtz
daar heb je gelijk in. speed triples zijn bij ons niet vet gezaaid. de enigste speed triples die ik zie kom ik tegen in de ardennen. motorshop limburg heeft er toch al verschillende verkocht maar waar die zijn :? . waar hang jij zoal rond op een zondag ? ook in de ardennen ?
 
daar heb je gelijk in. speed triples zijn bij ons niet vet gezaaid. de enigste speed triples die ik zie kom ik tegen in de ardennen. motorshop limburg heeft er toch al verschillende verkocht maar waar die zijn :? . waar hang jij zoal rond op een zondag ? ook in de ardennen ?

Ik weet ook niet waar die allemaal uithangen! De enigste die ik zie rijden thuis voorbij naar Motorshop Limburg maar voor de rest :? Wij :] meestal in Duitsland of Luxemburg op zaterdag maar sinds ik terug ben van Zwarte woud is het zowat stil gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Hier enkele foto's van onze trip in het Zwarte Woud eind augustus
full
 
vandaag ook wezen rijden in luxemburg en duitsland. prachtig weer , was goed meegevallen. hebben er toch weer 623km bij opgezet :P . heb welgeteld 2 speedtriples gezien. binnenkort zijn die triples exclusiever dan een ferrari _O- .
 
Collega Triple rijders. Ik ben op zoek naar een setje Triumph Speed Triple Originele spiegels. Dus de spiegels die op bouwjaar 2007 zitten.
Als iemand ze vervangen heeft voor immitatie dan wil ik ze graag overnemen!!!
 
Collega Triple rijders. Ik ben op zoek naar een setje Triumph Speed Triple Originele spiegels. Dus de spiegels die op bouwjaar 2007 zitten.
Als iemand ze vervangen heeft voor immitatie dan wil ik ze graag overnemen!!!
Wij hebben nog wel een setje 2005 spiegels liggen :Y Zeg maar wat je er voor over hebt :?
 
wegens overcompleet een setje led-knippers (met e-keur) van het italiaanse merk FAR.
nieuw en ongemonteerd, gekocht voor 35 euro.
mogen weg voor 27,50 ex verzending.

img2026gn2.jpg

img2028ja1.jpg

glaasje= 67mm, voetje = 12mm (totale lengte dus 79 mm).

http://www.far.it/indexeng.html (FAR)
 
hé robert, zolang als het maar bij uw klein teentje blijft is het goed :)

Nog zo'n nadeel van de Triple, dan wil je es rustig een bocht nemen, totdat je de foto ziet }) Hij remt veel te hard, geeft veel te veel vertrouwen in de bocht en accelereert veel te gemakkelijk uit en die achtervolgers maar werken in die bochten. :+

Heb hem nog maar van mei, maar als je zo de bergen in rijd dan merk je pas wat voor een stuurfiets ie is.
 
heeft er iemand van jullie al ervaring met het zelf demonteren van het achterwiel?

gisteren thuisgekomen met een grote nagel in mijn achterband...:s:s

circuleert er nog ergens een manual?

tnx!!!
 
heeft er iemand van jullie al ervaring met het zelf demonteren van het achterwiel?

gisteren thuisgekomen met een grote nagel in mijn achterband...:s:s

circuleert er nog ergens een manual?

tnx!!!

Is niet zo moeilijk. Eerst de borging van de moer af halen en de moer losmaken als de motor nog op zijn achterwiel staat. Handig is als iemand je achterrem intrapt. Dan de motor op de (éénzijdige) achterbok zetten en de moer en ring eraf halen. Het achterwiel trek je er vrij makkelijk af en ik dacht dat er nog een vulring meekwam, goed de volgorde onthouden :)
Wel heb je dopsleutel 46 nodig, dus niet echt gangbaar. Ik heb er nog 1 in mijn garage liggen voor het geval ik ooit nog een Triumph koop ;)
Bij het weer vastdraaien moet je even naar het aanhaalmoment informeren. Ik dacht iets van 120 Nm of zoiets.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan