tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Ik maak nu op 37 jarige leeftijd al bijna brokken, laat staan als ik 80 ben!!!!

Gaat niet goedkomen...........


:+


Btw. Als ik 80 ben/word, dan rijden we op elektrische of waterstof fietsen rond met automatische accident protection anti-damage hyper airbag systemen. Max. snelheid 30 km/u.

Vroegah, vroegah was alles beter! zal ik dan zeker zeggen :Y
 
Ik maak nu op 37 jarige leeftijd al bijna brokken, laat staan als ik 80 ben!!!!

Gaat niet goedkomen...........


:+


Btw. Als ik 80 ben/word, dan rijden we op elektrische of waterstof fietsen rond met automatische accident protection anti-damage hyper airbag systemen. Max. snelheid 30 km/u.

Vroegah, vroegah was alles beter! zal ik dan zeker zeggen :Y

i.d.d. vroeger was alles beter !
toen ik 20 was reed ik altijd op 2 wielen
nu ben ik 40 en rij ik alleen nog maar op 1 wiel.

dat kan niet goed zijn !
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was ik bij de Classic motor GP in EEXT. De oudste deelnemer was 82!! En die kerel kon nog scheuren als de beste....
 
Als het moment komt dat je serieus gaat nadenken over het aanschaffen van en chopper, dan wordt het wel tijd om te stoppen :+

[serieuze modus aan]Gewoon doorgaan tot het bittere eind, ookal is het eind op een chopper

Motorrijden krijg je er echt niet meer uit :N

Born to ride :] :Y [/serieuze modus uit]
 
Ik hoop alleen maar dat ik nog rij als ik de 60 voorbij ben.
En dat je dan nog met verbrandings motors mag rijden.

was het niet in de usa dat er in een staat al een verbot op 2takt motoren was?

wat is eigelijk de gemiddelde leeftijd van de sport rijder?
 
Het is een oud onderwerp, maar nog steeds aktueel. Vrienden van mij vinden mij maar vreemd dat ik met mijn 80 jaar nog steeds zo'n 15000 km per jaar rijd op mijn CBF 1000 FA. Ik geniet er nog steeds van en kan vanuit mijn woonplaats in Slowakije prachtige tochten door de bergen maken. Regelmatig laat ik mij hoewel niet verplicht keuren en de arts ziet geen enkele reden om mij te laten stoppen. Vreemd genoeg werkt alles nog prima en heb ik ook geen bril of leesbril nodig, we zijn een sterke familie. b.v. mijn zus is 2 jaar ouder, 82 jaar dus en speelt nog iedere week tennis.
 
Gelukkig :+ Dan heb ik bij leven en welzijn nog minstens 18 jaar te gaan :]
Het is een oud onderwerp, maar nog steeds aktueel. Vrienden van mij vinden mij maar vreemd dat ik met mijn 80 jaar nog steeds zo'n 15000 km per jaar rijd op mijn CBF 1000 FA. Ik geniet er nog steeds van en kan vanuit mijn woonplaats in Slowakije prachtige tochten door de bergen maken. Regelmatig laat ik mij hoewel niet verplicht keuren en de arts ziet geen enkele reden om mij te laten stoppen. Vreemd genoeg werkt alles nog prima en heb ik ook geen bril of leesbril nodig, we zijn een sterke familie. b.v. mijn zus is 2 jaar ouder, 82 jaar dus en speelt nog iedere week tennis.
 
Ik stop met motorrijden als ik stop met ademen....of andersom dat ben ik effe kwijt 8-)
 
met 70

ik zie trouwens maar weinig 70+ op de motor
heb wel eens bij tanken een bejaarde moeten helpen met afstappen
ik zei tegen de vrouw als ik zover ben dan kap ik ermee :X
 
Mijn zwager van 56 kocht vorige week een Gold wing.
En hij vroeg aan mijn vader van 83 of die er mee naar huis wilde rijden.
Want hij durfde niet.(belg en ooit rijbewijs samen met autorijbewijs gekregen).
Mijn vader heeft hem toen maar naar huis gereden ondanks dat hij al 20 jaar niet meer gereden had.
Hij legde hem trouwens wel ff op zijn kant bij een kruising .
Gewoon omdat hij scheef stond en hem niet meer hield.
Maar goed dat hebben jongeren ook met een fiets van meer dan 300 kg.
2 langs komende motorrijders hebben even geholpen met op rapen.

Ik heb maar gelijk een filmpje naar mijn zwager gestuurd hoe hij zo'n log ding moet oprapen .
 
Trouwens

Mijn schoonvader van 76 loopt met een rollator
Maar rijdt toch ook nog toerritjes op een Yamaha YBR125.
samen met de toerclub .
Helemaal zonder motorfiets kon hij echt niet.

wij hebben toen ook gezegd.
Als je om pleurt en doodgaat, dan gebeurt het in ieder geval nog met het uitvoeren van je hobby.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens

Mijn schoonvader van 76 loopt met een rollator
Maar rijdt toch ook nog toerritjes op een Yamaha YBR125.
samen met de toerclub .
Helemaal zonder motorfiets kon hij echt niet.

wij hebben toen ook gezegd.
Als je om pleurt en doodgaat, dan gebeurt het in ieder geval nog met het uitvoeren van je hobby.


zoist :t beter dood met lol ,dan binnen zitten kniezen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, ik hoop maar dat bij mij de klap groot genoeg is zodat ik meteen dood ben.

Maar eigenlijk ga ik liever niet dood door een motorongeluk,
want dan zegt de ex: zie je wel.. levensgevaarlijk die motor.

Gewoon per ongeluk als voetganger voor een snel-rijdende vrachtwagen ofzo stappen, dat is onschuldiger, en dan krijgt "de motor" tenminste niet de schuld.

Anyway: rijden gaat nog steeds lekker, en ik wil eerst nog een paar keer de Europa door.
 
Vorig jaar, tijdens onze motorvakantie in de dolomieten, zaten er 2 oude kerels bij ons in het hotel. Eentje was 74 en die ander was 69.
Ze trokken ouderwetse regenpakken en rubberen tuinlaarzen aan en met hun begin jaren 80 motoren hebben ze in de stromende regen en (en deels sneeuw) de Stelvio en Gavia gereden.

Dus met een gezonde/goede fysiek kun je met midden 70 nog altijd lekker rondsturen.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar, tijdens onze motorvakantie in de dolomieten, zaten er 2 oude kerels bij ons in het hotel. Eentje was 74 en die ander was 69.
Ze trokken ouderwetse regenpakken en rubberen tuinlaarzen aan en met hun begin jaren 80 motoren hebben ze in de stromende regen en (en deels sneeuw) de Stelvio en Gavia gereden.

Dus met een gezonde/goede fysiek kun je met midden 70 nog altijd lekker rondsturen.

Sticky post van maken.
 
Laatst bewerkt:
totdat je zelf denkt dat je te oud begint te worden. (moeite met opstappen, concentratie verlies etc)
Of iemand uit je omgeving.
Soms hebben ouderen het niet eens in de gaten dat ze beroerde gaan rijden, puur door dat het gelijdelijk minder gaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan