tot welke leeftijd is motorrijden verantwoord?

Wat is nog een verantwoorde leeftijd om motor te rijden?

  • >85

    Stemmen: 150 56,4%
  • 80-85

    Stemmen: 8 3,0%
  • 75-80

    Stemmen: 17 6,4%
  • 70-75

    Stemmen: 37 13,9%
  • 65-70

    Stemmen: 24 9,0%
  • <65

    Stemmen: 30 11,3%

  • Totaal aantal stemmers
    266
Bij moeders wil dat weleens tegenvallen. Toen ik (nadat ik stiekem mijn motorrijbewijs had gehaald) voor het eerst bij haar op de motor langskwam, begon ze te huilen... -O-

Vader is overigens zeker nog wilsbekwaam. Maar de manier waarop hij auto rijdt, geeft me niet echt vertrouwen in zijn verkeersinzicht (hoewel daar volgens hem helemaal niets mis mee is)...
dus je wilt iemand met een gebrekkig verkeersinzicht uit de auto's veilheidskooi halen en op een motor zetten. :? airbag van het puntje van je neus tot het acryle vizier.
misschien zo'n heropstapperslesje op een afgesloten terrein? Kijk, als hij wèl op zn plaat gaat, vergeeft mijn moeder me dat nooit...

nog zo'n reden om je er niet tegenaan te bemoeien.
 
Laatst bewerkt:
Sooo, mag ik nog 1 jaar en 220 dagen motorrijden *O*

Dan kun je voorlopig vooruit! :Y

Voor mezelf ga ik het niet uitrekenen, ik wacht wel tot iemand zegt dat ik beter kan stoppen. En dan kan ik betrokkene altijd nog vriendelijk doch dringend adviseren zich rap uit de voeten te maken :(
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je voorlopig vooruit! :Y

Voor mezelf ga ik het niet uitrekenen, ik wacht wel tot iemand zegt dat ik beter kan stoppen. En dan kan ik betrokkene altijd nog vriendelijk doch dringend adviseren zich rap uit de voeten te maken :(
Dan heropen ik dit topic weer over 1 jaar en 219 dagen en laat even weten of ik stiekem door blijf rijden. :]
 
Bij moeders wil dat weleens tegenvallen. Toen ik (nadat ik stiekem mijn motorrijbewijs had gehaald) voor het eerst bij haar op de motor langskwam, begon ze te huilen... -O-

Vader is overigens zeker nog wilsbekwaam. Maar de manier waarop hij auto rijdt, geeft me niet echt vertrouwen in zijn verkeersinzicht (hoewel daar volgens hem helemaal niets mis mee is)...misschien zo'n heropstapperslesje op een afgesloten terrein? Kijk, als hij wèl op zn plaat gaat, vergeeft mijn moeder me dat nooit...


dus je wilt iemand met een gebrekkig verkeersinzicht uit de auto's veilheidskooi halen en op een motor zetten. :? airbag van het puntje van je neus tot het acryle vizier.

Dat noemt men : de erfenis naar "voren" halen :P :+ *:)
 
Laatst bewerkt:
Ik adviseer je vriendelijk doch dringend je rap uit de voeten te maken :(
full
 
Laatst bewerkt:
Leuk, zo'n oud topic omhoog schoppen.

Hoe is het gegaan met de vader van Lady Di?

En ik rijd nog graag op de motor met 76 jaar en volgens de zoon van mijn zus en zijn vrienden rijd ik als een jonge vent.
Dus gaan we nog ff door.
 
Leeftijd is maar een getal, je moet gewoon zelf inschatten of het nog verantwoord is.

Zicht, gehoor, soepelheid met bewegen, reactievermogen etc neemt allemaal af als je ouder word. Bij de ene is dat bij 65 al dusdanig slecht, bij de andere 75 of wellicht nog ouder..

Maar je kunt beter iets te vroeg stoppen dan iets te laat...
 
Ik heb laatst nog een reactietest gedaan, iets van 0.2 seconde, maar ik merk wel dat als je wat ouder wordt, dan rijd je ook rustiger dan de jonge honden.
Ik vind het rijden leuk en ik heb geen haast.
 
Ik vraag me ook al een tijdje af hoelang ik nog kan rijden. Wordt dit jaar "al" 60. Maar nu ik de leeftijd van de kanjers hierboven zie besef ik dat als de gezondheid het toelaat ik me voorlopig nog niet ongerust hoef te maken!
 
Ik was een paar maanden geleden bij Gerard Numeier in Hipolytushoef en daar was een gozer op de motor uit Amsterdan gekomen en dat jochie was 88 jaar.
 
zelf ken ik iemand die 80+ is en nog VERREKT goed met de auto kan rijden.
zo iemand zou ik het nooit willen afnemen dat hij geen motorrijden kan doen dus
ik vote +80 :Y
Mijn vader is 81 en die rijdt nog als een 18 jarige 😂
Ik denk dat je moet kijken of je het zelf nog vertrouw.
 
Tot welke leeftijd is sex nog verantwoord? :+

In beide gevallen hangt het af van de persoon.
Ik heb motorrijdende klanten van 25 die onverantwoord slordig rijden, en bedaagde heren van 80 die amper bij te houden zijn.
Leeftijd zegt weinig.

Wat mij betreft zouden we allemaal elke 5 jaar opnieuw examen moeten doen.
En dan heb ik het natuurlijk niet over de sex..... |(
 
Tot welke leeftijd is sex nog verantwoord? :+

In beide gevallen hangt het af van de persoon.
Ik heb motorrijdende klanten van 25 die onverantwoord slordig rijden, en bedaagde heren van 80 die amper bij te houden zijn.
Leeftijd zegt weinig.

Wat mij betreft zouden we allemaal elke 5 jaar opnieuw examen moeten doen.
En dan heb ik het natuurlijk niet over de sex..... |(
Dat van die seks ligt er wel een beetje aan wie dat examen afneemt natuurlijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan