DAF 400's zijspan

Dan blijft er ook iets lelijks over dus zie het verschil niet _O- :+
Wat natuurlijk een geintje is he ;)
 
vanmorgen kwam ik een auto tegen op mijn weghelft, kan dus even geen zijspan rijden. (ik had de bak er niet aan, maar subframe is wel beschadigd)
Hellracer: zou jij een voorzichtige schatting kunnen maken van de waarde van het wrak? Dan weet ik dadelijk of de verzekeringsexpert een beetje reëel is.
- voorvork krom en onderpoot door midden
- voorvelg en remschijven krom
- T-stukken gebroken/ verbrijzeld
- kuip kapot
- voetsteuntjes afgebroken

de rest weet ik niet. Motorblok en achterbrug/wiel lijkt nog in orde.

Fotos-0007_zps514bf350.jpg

Fotos-0009_zps508f6182.jpg

Fotos-0013_zps8e6582ab.jpg
 
niet echt ok, maar niks gebroken.
sleutelbeen rechts doet pijn, ribben gekneusd, bovenbeen rechts en enkel links.
Veel spierpijn, ik ben bang dat het morgen nog erger is als ik wakker wordt.
 
Veel sterkte met je kneuzingen.

Tip van flip, er bestaat er zoiets als 'ongemakken-vergoeding' wat los staat van schade aan materiaal of schade voor werkgever als je een paar dagen te bed blijft liggen.

Bij mij was die ongemakken vergoeding hoger dan de rest bij elkaar. :X
Het mooiste was wel dat de expert van de tegenpartij er mij op wees en dit voor me heeft geregeld. En ik had ook niks gebroken, maar wel flink gekneusde ribjes en paar weken nodig om van de pijn af te raken.

Smartengeld - ANWB
 
vanmorgen kwam ik een auto tegen op mijn weghelft, kan dus even geen zijspan rijden. (ik had de bak er niet aan, maar subframe is wel beschadigd)
Hellracer: zou jij een voorzichtige schatting kunnen maken van de waarde van het wrak? Dan weet ik dadelijk of de verzekeringsexpert een beetje reëel is.
- voorvork krom en onderpoot door midden
- voorvelg en remschijven krom
- T-stukken gebroken/ verbrijzeld
- kuip kapot
- voetsteuntjes afgebroken

de rest weet ik niet. Motorblok en achterbrug/wiel lijkt nog in orde.

]
Dat is een fraaie klap geweest :')
Maar ga er maar van uit dat hij total loss is. in afschrijving, na tien jaar nog tien procent van de nieuwwaarde? dat is intussen ook al weer 15 jaar geleden. De vraagprijs op MP ligt onder de duizend Euro.
Ik denk dat je moet sturen op schadevergoeding en terugkopen van het wrak. Als je 1500 euro weet te sprokkelen spring je er denk ik goed uit. Dat is veel minder als reparatie, maar voldoende om zelf een nieuwe op te bouwen uit gebruikte onderdelen.

Maar hou vooral jezelf in de gaten. Je zult de eerste niet zijn die een week met een gebroken schouderblad rondloopt.
 
Wat Halflive zegt. Die is economisch total-loss.
Probeer het wrak te behouden en zoveel mogelijk te beuren voor je fiets. Dan indien nodig wat spul overbouwen op een andere fiets.
En vergeet je kleding, helm en laarzen niet, die zien er vast ook niet meet als nieuw uit nu.

Maar het allerbelangrijkste is natuurlijk dat je er zelf goed vanaf komt. Bij de kleinste twijfel gelijk naar de huisarts.
 
economisch total-loss dacht ik zelf ook al.
Ik weet niet of ik hierna wel een K100 wil. Misschien iets lichters zoeken voor woon-werk. (want dat is naast het zijspan wat ik er vooral mee doe)
Kleding helm en laarzen wordt niet vergeten.

De ambulance is ook ter plaatse geweest en hebben we onderzocht. Het gaat nu al beetje beter dan gisteren.

bedankt voor alle tips :)
 
economisch total-loss dacht ik zelf ook al.
Ik weet niet of ik hierna wel een K100 wil. Misschien iets lichters zoeken voor woon-werk. (want dat is naast het zijspan wat ik er vooral mee doe)
Kleding helm en laarzen wordt niet vergeten.

De ambulance is ook ter plaatse geweest en hebben we onderzocht. Het gaat nu al beetje beter dan gisteren.

bedankt voor alle tips :)


Iets lichters, en daar dan weer het span aan hangen?

Hoe is het vanmorgen met de pijn enzo?
Ik kan me voorstellen dat alles nu vast zit.
 
Bummer Daf..... -O-

gelukkig lijk je er lichamelijk nog enigszins goed vanaf gekomen te zijn. Is toch het belangrijkst!

Succes met het herstel.
 
lichaam is het belangrijkste ja, maar als dat weer goed lijkt te komen ga je weer aan de rest denken :)

span aan die lichte motor hangen weet ik nog niet, ik moet daar nog eens over denken.

Het zat vanmorgen niet vast, ik was er ook bang voor maar het ging meteen beter dan gisteren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan