Hardtail

butskop

MF'er
6 aug 2007
42
0
Haarlem (Noord Holland)
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een xs650 uit 81 gekocht en wil er een hardtail van maken.
Een kennis van mij is lasser en wou dat wel doen.
Achterkantje eraf en dan hardtailen.
Maar hij vroeg wel of ik iets van tekeningen of maten had.
Heeft iemand hier toevallig de maten of tekeningen of weet iemand waar ik die kan vinden.

En weet er ook iemand waar ik het werkplaatshandboek van een xs650 kan downloaden.

bvd Maarten.
 
google zoeken, of www.pdffiles.org.. was ook altijd een site of 650.. www.650motorcycles.com dacht ik.. ja hij doet het nog:)
 
ben nog even verder wezen zoeken.. misschien heb je hier wat aan:
Biker.net
of deze:
Biker.net

er is genoeg te vinden, alleen kan de maten van frame niet zo goed vinden voor je, en anders zijn er ook nog hele mooie "shop manuals" maar daar moet je dan 8 tot 10 dollar voor neertellen en dan kun je hem gelijk downloaden!

ik raad je wel aan om acrobat reader op de computer te hebben anders wordt het heel lastig een manual te lezen..
 
Hallo allemaal,

Ik heb deze week een xs650 uit 81 gekocht en wil er een hardtail van maken.
Een kennis van mij is lasser en wou dat wel doen.
Achterkantje eraf en dan hardtailen.
Maar hij vroeg wel of ik iets van tekeningen of maten had.
Heeft iemand hier toevallig de maten of tekeningen of weet iemand waar ik die kan vinden.

En weet er ook iemand waar ik het werkplaatshandboek van een xs650 kan downloaden.

bvd Maarten.

Wat dacht je van achterkantje er niet van af
hardtail 'om' de oorspronkelijke achterbrug lassen (dus alles blijft recht, behoud van wielophanging)
daarna de achterbrug met de slijptop er tussenuit slijpen

Zo hebben wij het tenminste gedaan ;)
 
Wat dacht je van achterkantje er niet van af
hardtail 'om' de oorspronkelijke achterbrug lassen (dus alles blijft recht, behoud van wielophanging)
daarna de achterbrug met de slijptop er tussenuit slijpen

Zo hebben wij het tenminste gedaan ;)


Ja goed plan! zo had ik ook een topic gevonden waar ze dat uitlegde.
Zo ga ik het ook doen is zeker wel de makkelijkste manier en idd blijft de wielbasis gelijk.
Thanx.

Dus helaas fishman het sub frame gaat er aan :o
Ik heb wel nog een heel frame zonder kenteken staan die mag je voor 50,- overnemen.

En wat betreft het werkplaatshandboek ik heb gevonden wat ik zocht dankzij de vele links van iedereen. Mijn dank is enorm :}

Grtz..............
 
Ja goed plan! zo had ik ook een topic gevonden waar ze dat uitlegde.
Zo ga ik het ook doen is zeker wel de makkelijkste manier en idd blijft de wielbasis gelijk.
Thanx.

Dus helaas fishman het sub frame gaat er aan :o
Ik heb wel nog een heel frame zonder kenteken staan die mag je voor 50,- overnemen.

En wat betreft het werkplaatshandboek ik heb gevonden wat ik zocht dankzij de vele links van iedereen. Mijn dank is enorm :}

Grtz..............

Als je er voor die prijs een postzegel opdrukt zijn we akkoord ;)
 
Butskop, Hier even een foto van de EX XS chopper. Dit is ook eentje met een hardtail achterkant. Voorkant is orgineel van XS en de achterkant is er later aan gezet. Hij is langer geworden (van voor en achter). Wat je nodig hebt is een beetje buiswerk en een langere ketting. Voor succes er mee. Martin....
bikepics-611811-full.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan