Chopper projectje

JAAAA!!!!
pakkingen zijn binnen, dus zo maar eens even het blokje in elkaar peuteren, iemand nog tips of iets dergelijks? ;)
zal foto's maken en straks of morgen posten ;)
 
En de update *D

Eerst alle pakkingen enzo uitgepakt natuurlijk, om te kijken of het wel de goede zijn en of alles klopte.

IMG_1080.jpg

Nieuwe pakking erop:
IMG_1081.jpg

Nieuw zuigerverensetje:
IMG_1082.jpg

Hier moeten de nieuwe rubbers op (ook gedaan ondertussen)
IMG_1083.jpg

En Klaar!!
IMG_1085.jpg


Nu alleen nog de timing van de onsteking goed afstellen, en dan kan hij in principe weer gaan lopen, moet nog een spruitstuk hebben voor de carborateur, heeft geen haast, want kan de huidige nog wel gebruiken, maar denk dat hij dan wel een klein beetje valse lucht aanzuigt.. (zit namelijk een scheurtje in maar was niet meer leverbaar)
En superbike stuurtje erop geschroefd :
IMG_1088.jpg


:W
 
Ik ook nog niet ;)
maar daar hebben we het MF voor he :P
Het ging mij meer om de timing zeg maar, dat wanneer de cylinder boven is dat allebei de kleppen dicht moeten zijn enzo ;)
Dat moet ik nog afstellen, en dan kan het als het goed is weer gaan lopen :P
 
Hij loopt!!!
Met dank aan magca ;)
Nu kan het blok er weer onderuit, en kunnen we het frame en dergelijke onder handen gaan nemen... :P
 
zo, net even een mogelijke airbrush gemaakt voor de tank, ben benieuwd wat jullie er van vinden })

possiblepaintjob.jpg


Dit weekend even de nieuwe oliefilter in het blok, en de pakking voor de dynamodeksel, en dan kan het blok er uit en is dat klaar, misschien dat ik het blok nog zwart ga spuiten, maar dat moet ik nog even bedenken ;)
Hoop dat jullie mijn paintjob wat vinden, ga dan waarschijnlijk de zijkapjes in een boomstamstructuur spuiten, omdat de slang op een boomstam ligt ;)

Zal van het weekend ook even nieuwe foto's maken, zodat ik er weer aan kan fotoshoppen ;)
Ben nu alleen nog op zoek naar wat verlichting, en op zoek naar een bugspoiler O-)
 
zo, net even een mogelijke airbrush gemaakt voor de tank, ben benieuwd wat jullie er van vinden })

[afbeelding]

Dit weekend even de nieuwe oliefilter in het blok, en de pakking voor de dynamodeksel, en dan kan het blok er uit en is dat klaar, misschien dat ik het blok nog zwart ga spuiten, maar dat moet ik nog even bedenken ;)
Hoop dat jullie mijn paintjob wat vinden, ga dan waarschijnlijk de zijkapjes in een boomstamstructuur spuiten, omdat de slang op een boomstam ligt ;)

Zal van het weekend ook even nieuwe foto's maken, zodat ik er weer aan kan fotoshoppen ;)
Ben nu alleen nog op zoek naar wat verlichting, en op zoek naar een bugspoiler O-)

Groene boompython als ik het goed heb :). Of misschien een hondskopboa? Kan de onderkant niet goed zien zo :P. Heb ik heel lang als wallpaper gehad die foto. Ziet er wel strak uit ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat blok er nog niet deruit liggen?
Duurt wel lang met jou zeg pffff ;)
Maar ik kan het platatje niet openen, zal strax thuis ff kijken.
 
Zo plaatje gezien, maar paintshop eerst ff je chopper af, dwz zijkapjes en achterkant, en maak daarvan een compleet set, dan zie je beter hoe en wat, dan is het leuker om de slang van achteren naar voren te laten lopen bv ;)
 
@2tall , zo als ik gisteren al zei in fluoriseerend groen... :9~

Trouwens toen we in het koekblik zaten richting huis vertelde m'n zoon dat ie zich een "kleine smurf
cap.gif
" vond nadat ie jou gezien had _O-
 
Nog even een kleine update gemaakt :P
Is niet precies zoals het wordt, maar het gaat om het idee ;)
possiblepaintjob2.jpg
 
Het mist nog iets :?

Ohja een achterkant :Y
Denk dat je dat eerst moet maken, als je dat later doet, heb je misschien geen mooie lijn erin ;)
 
Nee, niet echt nieuws te melden, lig ziek op mijn bedje vooral, dus weinig knutselen helaas..
Het blok moet er weer uit, als ik tijd heb en beetje beter ben, dan kan ik het oliefilter vervangen, dynamodekselpakking erin en de carborateur schoon gaan maken enzo..
En dan kan ik aan het frame beginnen...
Wat ik eerst helemaal ga schuren, dan het een en ander eraan lassen en eraf slijpen :P
En dan kan het frame naar de poedercoater, kan het blok weer terug enz, enz, :P
Laat tegen die tijd wel wat weten ;)
 
Leuk ding! Tof idee met die slang en dat effect. Maar ff vraagje: zit dat met zo'n laag stuur niet een beetje brommer achtig op zo'n kleine motor? (om de slimmerds voor te zijn: nee, dat zit het nu niet, want ik ben klein) Want ik zat er zelf ook aan te denken om zo'n stuurtje te kopen, maarja, om het nou eerst te kopen en erachter te komen dat het niks is, is ook weer wat :+
 
nee hoor, het is niet echt een kleine motor, wielbasis is net zo lang als van mijn zx-6r, dus hij lijkt alleen wat kleiner door de kleine tank en smalle onderdelen ;)
Ik ben zelf 2,10 en kan er redelijk op zitten, het ziet er niet uit, dat is een ander verhaal, maar ik heb er geen moeite mee, zat eerst een recht stuur op, wat ook redelijk ging, maar dit gaat beter ;)
 
even een vraagje van mijn kant,
Wat is dit voor spul?? en waar kan je het kopen? en wat kost het ongeveer?
(heb namelijk niet zo heel veel nodig dus 500 meter kopen is beetje zonde natuurlijk ;) )
[afbeelding]
ben vandaag namelijk met de uitlaat en de linkpijp bezig geweest, uitlaat ziet er prima uit, maar de linkpijp heeft nogal wat deukjes en kleinigheidjes, zat ook wat oppervlakkige roest op, maar nar een mooi badje en het nodig geschuur e.d. is het helemaal roestvrij!!! *D
Maar vind dit wel mooi, en dan tot aan de uitlaat de linkpijp bedekken (met het lelijke laswerk van de vorige eigenaar ;( ).
Verder is het nog wachten op onderdelen voordat we verder kunnen..
Hopelijk snel een volgende update ;)


http://link.marktplaats.nl/152632464
 
Zo, vandaag ff met de chopper naar de zaak geweest.
En nu staat het er zo bij :
IMG_1107.jpg

IMG_1106.jpg

Kunnen we weer verder werken ;)
 
Nu wil ik eerst het frame gaan maken zoals ik het wil, dan helemaal blank maken, en vetvrij, dan laten poedercoaten..
Daarna alles weer in omgekeerde volgorde opbouwen, en elk onderdeel met grote zorg zo goed als nieuw maken ;)
Zodat ik uiteindelijk met een piekfijn motortje zit :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan