Iemand ervaring met Huybers in Schijndel?

mijn eerste motor er gekocht en laten onderhouden, 2e motor er laten onderhouden tot ik verhuisd ben. nu doe ik het meeste zelf.

mijn vader heeft er zijn motor en pak vandaan.

wij zijn erg tevreden! ik stond een aantal jaar terug op assen met een lekke koppakking, mark van de werkplaats was er zelf ook aan het rijden. de dag erna heeft hij hem bij mij thuis opgehaald :}

topzaak, voor mij nu alleen te ver weg voor wat onderhoud.
 
Beste r rad,

Er zullen ongetwijfeld niet alleen slechte ervarigen zijn.Ik wil
Huybers motoren ook niet zwart maken, maar mensen waarschuwen

Om herhaling te voorkomen.

Heeft iemand een idee om achter de vorige eigenaar te komen?

Thnx!
Zo jammer dan dit...

Motormeuk Filmpje: Opgelicht door Huybers motoren Schijndel

Zijn zat motoren die met "verborgen gebreken" worden ingeruild, zonder dat de dealer daar iets van hoeft te weten.

Idem dito zijn er vreselijk veel mensen met weinig of geen kennis van zaken die allerlei onderhoud zelf doen...

En zo verkeerd was de nokkenasketting niet als die gewoon in het blok pastte en jij er een proefrit op hebt kunnen maken....

Vloeibare pakking.... Meestal een beunhazen oplossing...

En als je er pas na maanden de dealer mee confronteert: heb je het misschien zelf gedaan??? O-) O-) ik lees op het forum dat je (zonder kennis blijkt) al meer dingen hebt vervangen, uitlaat (met klep), BMC luchtfiltertje...
 
Laatst bewerkt:
Het is toch veel makkelijk iemand zwart te maken dan een goede reputatie op te bouwen. Een iemand kan zo jaren van werk teniet doen. bovendien heb je nog het levensonderhoud van de mensen die er werken...
 
Als het bijvoorbeeld een ex circuit fiets is geweest kan je daarvan misschien nog sporen terugvinden, zoals gaatjes voor borging etc. En als er bijvoorbeeld schade of alleen een blokwissel is geweest zou dat wellicht ook nog te achterhalen moeten zijn. Als zoiets aan de orde is en dit niet vooraf bij aankoop gemeld is dan moet je juridisch toch in je recht staan? Als dan de aankoopprijs conform een goede motor is geweest zou ik de verkoper alsnog aanvechten. Misschien nog een bezoekje met verborgen camera, kijken hoe die reageert....
Als Huybers toch nix te verwijten valt komt het ook wel boven water.
Ik denk zelf dat ze zich als motorzaak wel hand in eigen boezem moeten steken als het hier een verprutst exemplaar betreft, een slechte naam heb je sneller dan een gsxr rijden kan....
 
Laatst bewerkt:
geen slechte ervaringen hier. zaak is niet te ver,verassend groot, uitgebreid assortiment (zeker kleding niet duur) banden kunnen daar redelijk goedkoop gehaald en monteerd worden en personeel is übervriendelijk. Elke keer als ik langs schijndel kom, ga ik ff kijken. Motorfiets heb ik er nog niet gekocht, wel een keer nieuwe bandjes.
 
Ook goede ervaringen met deze zaak. Kwam gewoon even langs met mijn motor en ze vertelde me dat mijn motor niet goed liep. Het was mijn eerste 4 clininder en mijn andere monteur had hier nooit wat van gezegd. Wel merkte ik dat de motor wat inhield onderin maar ik dacht dat zal de 25kw wel zijn.
Bij huybers merkte ze het gelijk en hij deed een aanbod om de oplossing te zoeken.
Hier ben ik op in gegaan, het bleek uiteindelijk een inlaatstuk dat vervuild was met als gevolg ook een slechte bougie.
Heeft inlaatstuk gereinigd en alle bougies vervangen, de motor loopt nu als een zonnetje. Volgens mij een vrij redelijke prijs in rekening gebracht. 2 uur zoeken naar het probleem, het reinigen, het vervangen van alle bougies, en natuurlijk uurloon voor iets van 270 ofzo geloof ik.
Prijs zegt me niet zo veel maar dat deze zaak zonder opdringerig over te komen mij een goed advies gaf, wat mijn andere monteur niet hoorde, ben ik tevreden over
 
Ook goede ervaringen met deze zaak. Kwam gewoon even langs met mijn motor en ze vertelde me dat mijn motor niet goed liep. Het was mijn eerste 4 clininder en mijn andere monteur had hier nooit wat van gezegd. Wel merkte ik dat de motor wat inhield onderin maar ik dacht dat zal de 25kw wel zijn.
Bij huybers merkte ze het gelijk en hij deed een aanbod om de oplossing te zoeken.
Hier ben ik op in gegaan, het bleek uiteindelijk een inlaatstuk dat vervuild was met als gevolg ook een slechte bougie.
Heeft inlaatstuk gereinigd en alle bougies vervangen, de motor loopt nu als een zonnetje. Volgens mij een vrij redelijke prijs in rekening gebracht. 2 uur zoeken naar het probleem, het reinigen, het vervangen van alle bougies, en natuurlijk uurloon voor iets van 270 ofzo geloof ik.
Prijs zegt me niet zo veel maar dat deze zaak zonder opdringerig over te komen mij een goed advies gaf, wat mijn andere monteur niet hoorde, ben ik tevreden over

Een inlaatrubber schoonmaken?
 
Hm, tot nu toe zie ik meer goede reacties dan slechte. Ik zal er zelf nog twee toevoegen:

1. Had mijn motor weggebracht voor onderhoud naar deze zaak. Vantevoren was €300,- afgesproken. Het bleek uiteindelijk duurder te zijn (reparatie) maar toch werd er €300,- in rekening gebracht, dus dat vond ik uitstekend.

2. Een vriend van me heeft er zijn volledige pak gekocht. Helaas was zag hij de volgende dag dat een handschoen kapot was. Meteen teruggegaan (laatste dag voor hun vakantie) en hij kreeg meteen een nieuwe set. Anders zou hij zeker drie weken moeten wachten (ivm vakantie) Prima service lijkt me dus.

Nou, dat klinkt netjes :Y
 
Vriend van me wilde er jaren geleden ( in 02 ?) een R1 kopen als eerste motor.
Nou, dat mocht dus niet van de eigenaar. !

Er zullen zat verkopers zijn die het niet interesseert of het wel verantwoord is wat iemand koopt, maar ik vond het in dit geval zeer terecht.

Zeker omdat de eerste generatie R1's nogal wat onvoorspelbaar waren.

:} :Y
 
Een inlaatrubber schoonmaken?

Spraystuk gedeelte ofzo, weet er niet zo veel van af maar had z'n geluidsbad gekregen.
Probleem was dat de benzine niet als nevel in de cilinder kwam maar meer als druppels waardoor hij eigenlijk gewoon verzoop
 
Spraystuk gedeelte ofzo, weet er niet zo veel van af maar had z'n geluidsbad gekregen.
Probleem was dat de benzine niet als nevel in de cilinder kwam maar meer als druppels waardoor hij eigenlijk gewoon verzoop

Inlaatspruitstuk?
 
Ik ben er niet verder gekomen dan GEEN proefrit. In de showroom een afspraak gemaakt voor een proefrit. Vooraf duidelijk verteld wat voor motor ik had in te ruilen en in welke (nette) staat.
Toen ik terug kwam met mijn motor om een proefrit te maken stond de motor nog op zijn plekje in de showroom. Het kwam er eigenlijk op neer dat hij mijn motor niet wilde inruilen en daarmee de proefrit ook niet ging gebeuren. Er is (en was toen ook al) genoeg aanbod, dus daar kom ik niet meer.
 

Inderdaad erg jammer, meeste mensen plaatsen hun ervaring ergens anders dan op youtube. Een sleutelhanger in brand steken, zegt meer over de persoon die zoiets plaatst dan de zaak.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze zaak! Honda CBR 600 RR gekocht hier. Ben goed voorgelicht, ze vertelde wel dat ik eigenlijk een afspraak had moeten maken voor een proefrit maar mocht er gewoon 1 maken.

Motor was niks mis mee. Bij het pinnen kwam ik erachter dat ik was vergeten dat ik maar tot 2500 Euro kon pinnen. Nadat me vader wou bijschieten zei hij: maak het geld vandaag maar over als je thuis bent! Allemaal een erg sterk verhaal dus van meneer met gare suzuki, dat de jurist bij Huybers eerst naar de bon moest kijken.

Waarschijnlijk gewoon zitte beune in de garantie periode en vervolgens gaan wijze ;)
 
Inderdaad erg jammer, meeste mensen plaatsen hun ervaring ergens anders dan op youtube. Een sleutelhanger in brand steken, zegt meer over de persoon die zoiets plaatst dan de zaak.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze zaak! Honda CBR 600 RR gekocht hier. Ben goed voorgelicht, ze vertelde wel dat ik eigenlijk een afspraak had moeten maken voor een proefrit maar mocht er gewoon 1 maken.

Motor was niks mis mee. Bij het pinnen kwam ik erachter dat ik was vergeten dat ik maar tot 2500 Euro kon pinnen. Nadat me vader wou bijschieten zei hij: maak het geld vandaag maar over als je thuis bent! Allemaal een erg sterk verhaal dus van meneer met gare suzuki, dat de jurist bij Huybers eerst naar de bon moest kijken.

Waarschijnlijk gewoon zitte beune in de garantie periode en vervolgens gaan wijze ;)
Welkom op MF!
 
Ik zal dit topic eens nieuw leven inblazen, zo met het motorseizoen op de stoep.

Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Mijn vorige motor, een ZX6R, heb ik hier altijd in onderhoud gehad. Mark is een toffe gast, zijn personeel ook. Ik kan me niet eens meer herinneren wat ik allemaal gekocht heb en daar heb laten doen, maar het zijn altijd gewoon goede prijzen, goede service, enzovoorts.

Een ding wat ik me nog kan herinneren is dat ik bij mijn vorige motor de ketting- en tandwielset heb laten vervangen. Toen ik weer naar huis reed viel me op dat de motor ging 'zingen' bij bepaalde toerenbereiken. Ben toen teruggegaan, ze hebben wat kappen eraf gehaald en er naar gekeken (op rollerbank gezet), zonder moeilijk over te doen de set vervangen. Maar daarna was het nog steeds. Toen heeft Mark er een rit op gemaakt, nog eens op de rollerbank gezet, en mij ervan verzekerd dat dat gewoon het gevolg was van een niet-originele set gebruiken. Had te maken met demp rubbers of iets in die trant. Geen idee meer. Maar dat alles gewoon voor de kosten van de initiële werkzaamheden.

Daarnaast nog een ervaring die me bij is gebleven, ik wilde op 't gegeven moment van m'n ZX6R af (uiteindelijk bij een Z1000 beland), en ook daarover gaf hij me goed advies. Hij wist dat ik er een op het oog had elders in Brabant en hij gaf me gewoon advies, ondanks dat ze zelf nota bene ook een Z1000 hadden staan. Hij vertelde me gewoon waar ik op moest letten, wat de 'zwakke' punten waren van mijn fiets, waar de verkoper evt over moeilijk kon gaan doen en hoe ik dat het beste kon weerleggen.

Verder heb ik daar eens een jas gekocht en een tas en tal van ander prul via service beurten. Gewoon goede prijzen, fijne service.


ECHTER,

Wat veel mensen niet weten is dat Huybers Motoren twéé ondernemingen onder één dak zijn. Je hebt HM Sales & Rental, en HM Service & Parts. (HM = Huybers Motoren natuurlijk). Mark heeft me dit (en andere klanten) meermaals verteld. Het was/is namelijk zo dat het eerst gewoon één bedrijf was, en Mark (van Service & Parts) gewoon 'onder' Marc werkte. Ja, er is een Mark en een Marc. Alleen vanwege uiteenlopende redenen heeft Mark toen besloten om niet meer in loondienst te blijven, maar voor zichzelf te beginnen. Ze besloten alleen wel allebei dat het in hun beiden 'best interest' was om de naam zoveel mogelijk uniform te houden wegens naamsbekendheid.
Zodoende is er nu HM Service & Parts, en HM Sales & Rental. Vandaar ook dat als je belt, dat je moet kiezen tussen die twee :)

Mijn ervaringen met HM Sales & Rentals zijn... gemixt. Ik heb daar zoals gezegd wel eens een jas gekocht en een tas, en de dame helpt je gewoon prima, je kunt van alles passen en ze helpt je gewoon met het juiste te zoeken. Maar Marc, die voornamelijk de verkoop van motoren en verhuur doet, komt af en toe wat, sja, 'mensenvreemd' over. Zoals gezegd hadden zij daar dus ook een Z1000 staan die ik wel mooi vond. Ik wilde eens met Marc een praatje maken over mogelijkheden om de mijne in te ruilen. Maar tijdens het gesprek was hij constant afwezig, beantwoorde de vragen erg kortaf en hij leek al met al gewoon niet geïnteresseerd. Het was die dag wel erg druk dus ik dacht dat het daar aan lag. Ik was toen 2 weken later nog eens terug gekomen op een zeer rustig moment. Het was wel íets beter, maar ik bleef het een rare smaak vinden. Vandaar ook uiteindelijk de keuze om mijn nieuwe motor ergens anders te kopen.

Dus TL:DR,
> 'Huybers Motoren' is niet meer één zaak.
> Met HM Service & Parts (deze man, wat oude foto maargoed) heb ik uitstekende ervaring
> Met HM Sales & Rentals wat minder.

Als ik zo door de reacties heen lees van mensen, dan zie je ook wel dat de meeste goede ervaringen gelieerd zijn aan de Service-kant, en de mwoah-ervaringen vaak te maken hebben met Sales.

Mijn in eind-november gekochte Z1000 is eigenlijk regelrecht van de verkoper naar de winterstalling gegaan, maar ook die fiets gaat vrolijk in onderhoud bij Huybers hoor.
 
Weet niet wat betreft motoren en werkplaats . Heb er recent wat onderdelen via MP gekocht . Nette prijs . Op wezen halen . Prettig geholpen . Mooie zaak .
 
Ik en mijn vriendin zijn ook zeer tevreden over Huijberts, goede service en advies. Pas weer beide kawasaki's voor een grote beurt weggebracht.
 
Ik ben ook eens bij HM geweest.
Zag er alles netjes uit: geen klachten.

Ik wilde iets over een bepaalde motor weten en ik gaf op een goed moment aan dat ik de prijs wel aan de forse kant vond. "Of er iets mogelijk was.........................?" Zoals hierboven ook al gemeld was ook bij mij een hele vreemde reactie. Heel kortaf: "Niet mogelijk" en weg was ie...........???? Hiermee was ook gelijk ons gesprek be-eindigd. Stond ik daar allleen in de winkel te kijken! Wellicht waren we het na een goed gesprek wel met elkaar eens geworden. Zover is het dus nooit kunnen komen. En 9 mnd later stond deze motor nog steeds te koop.

Tsja, Beetje vreemd!!!
 
Is volgens mij helemaal niks mis mee ,heb recentelijk een achterband laten vervangen en is gewoon goed en goed geprijsd en doen wat ze zeggen .
 
Zoals bijna iedereen duidelijk het verschil gemerkt tussen sales en after sales.. motor huren...? Oh jah hier heb je een boekje en daar staan ze.. kijk maar..

Zelf heb ik een R6.. toen ik net mn rijbewijs had daarheen gereden voor 2 nieuwe banden.. was snel geregeld zonder afspraak. Lekker op gewacht.. gevraagd of ze even naar algehele staat wilden kijken ( motor gekocht met hele lage km stand waarvan me het niet heel erg had verbaasd dat die terug gedraaid zou zijn ).. hadden ze gedaan.. kwam met een hele lijst aan van wat gecheckt was zoals alle vloeistoffen en slijtagedelen.. kostte niks extra 's uiteindelijk.. topservice eerste klas!

Wel grappigdat ze heel erg streng zijn op het feit dat ze absoluut geen klanten in de werkplaats willen.. hun monteurs worden heel strak gehouden en willen niet dat ze worden afgeleid door praatjes van eigenaren.. ( al is het nog zo goed bedoeld ) voor sommige reden om achterdochtig te worden.. zelf 8 jaar schade monteur geweest in de automotive.. ik snap het wel :+
 
Ik heb er nog nooit een motor aangeschaft, wel heeft Mark wel eens wat dingetjes aan mijn motor gedaan.
Hij weet waar hij over praat en wat hij doet... en moet doen.
De sfeer is meer dan gezellig en de koffie staat altijd klaar.

Tevens bij iedereen die ik ken en bij Huybers over de vloer komt voor de motor heb ik eigenlijk nog nooit een verkeerd word gehoord.

Voor mij een topzaak waar ik graag kom voor de motor of gewoon voor een gezellig bakkie...
 
Terug
Bovenaan Onderaan