CX500 verbouwd

hallo,allereerst de complimenten van mij,een zeer mooie motor [bijde overgins] in acht genomen dat jullie geen of weinig kennis van zaken hadden,zoals je zelf al zei,ook is het leerproces belangrijk,zo ben ik ook begonnen,en heb nu mijn eigen zaak in zwijndrecht.
het is erg belangrijk dat je volhoud en luistert naar de ervaringen van anderen,zoals op het forum,het wiel is al eens uitgevonden nl.
het zou mooi zijn als we de hele dag aan dit soort projecten konden maken,mischien wel een idee om te polsen hoeveel mensen er in geintreseerd zouden zijn, ga zo door,ps ik heb nog wel een 4 cil staan voor jullie, gr evert.
 
Wij willen geen 4 cylinder, dat is te standaard ;) Maar bedankt voor de goede adviezen!


WBT dat kenteken: tja, die enorme plaat op het spatbord vind ik dus lelijk en lijnverstorend. Liefts geen kentelen, maar ja... Links is het beste van het kwade zeg maar, met als voordeeltje dat een redelijk smalle motor er iets breder van wordt.
 
Niemand meer een stukkie uitlaatlinnen liggen voor de linkerkant? -O-
Of iemand een idee waar je dat kan halen?
 
Niemand meer een stukkie uitlaatlinnen liggen voor de linkerkant? -O-
Of iemand een idee waar je dat kan halen?


Nog even zeuren.... We hebben echt geen hele rol meer nodig, maar een klein stukje. Niemand die nog wat heeft liggen zodat we ons project helemaal af kunnen maken?

-O-
 
Laatst bewerkt:
en dit is hem met kentekenhouder en achterlicht:

copyofblacklight004tu9.jpg


blacklight024nu1.jpg


copyofblacklight014tz8.jpg




Heel stuk gereden vandaag, gaat lekker :)


Alleen nogsteeds geens uitlaattape kunnen vinden. De lokale motorombouwtoko had alleen complete rollen (75,-) en da's toch echt wat te veel voor die 30cm buis die we nog moeten... iemand enig idee hoe we aan wat minder voor wat minder kunnen komen?
 
Hey,

Kijk voor de tape eens bij een watersportwinkel.
In de zeilsport, wordt een soort gelijk tape gebruikt, werkt ook op uitlaten.

Ik weet niet hoeveel er op zo'n rol zit, maar ik weet wel, dat het een fractie kost, van wat je bij een motorzaak betaald.

Groet,

Wout
 
Hey,

Kijk voor de tape eens bij een watersportwinkel.
In de zeilsport, wordt een soort gelijk tape gebruikt, werkt ook op uitlaten.

Ik weet niet hoeveel er op zo'n rol zit, maar ik weet wel, dat het een fractie kost, van wat je bij een motorzaak betaald.

Groet,

Wout

Bedankt!
 
Ik zie k&n filters, zondermeer bruikbaar of sproeiers aan moeten passen?
Hetzelfde verhaal gaat over ander uitlaten.

respect,
rene
 
:} knap gedaan,alle respect.


alleen je kenteken mag echt nooooiiiit zo,dat wordt geheid een bekeuring.
 
Ik zie k&n filters, zondermeer bruikbaar of sproeiers aan moeten passen?
Hetzelfde verhaal gaat over ander uitlaten.

respect,
rene


Ja en nee. Het zijn geen merkloze, maar K&N filters, zonder de fileters erop loopt hij uitstekend, hoeven de sproeiers niet aangepast te worden. Met filters erop, maar zonder de gebogen buizen waarmee ze met de carbs verbonden zijn loopt hij ook uitstekend. IN deze opstelling loopt hij iets minder, maar betere filters zal dat ongetwijfeld weer verhelpen.

Hij loopt iig meer dan goed genoeg en zal geen motorschade ondervinden aan deze opstelling.
 
:} knap gedaan,alle respect.


alleen je kenteken mag echt nooooiiiit zo,dat wordt geheid een bekeuring.

Dank je. Mocht dat zo zijn dan is het heel makkelijk om hem een stuk naar achteren te zetten, we hoeven hem dan alleen maar even te verplaatsen naar waar de achterveer aan de onderkant vast zit. Als we sleutel 17 meehebben akn dat desnoods ter plaatse ;)
 
Dank je. Mocht dat zo zijn dan is het heel makkelijk om hem een stuk naar achteren te zetten, we hoeven hem dan alleen maar even te verplaatsen naar waar de achterveer aan de onderkant vast zit. Als we sleutel 17 meehebben akn dat desnoods ter plaatse ;)


das al te laat,was bij blik op de weg ook een man die het kenteken plaat op de zelfde wijze had.
politieman zei dat dat niet mocht omdat bij een flitsapparaat het kenteken niet zichtbaar is
 
Waar wij rijden zijn geen flitspalen :)

Tja, dat is het risico wat we ermee nemen. Het is voor ons een motor om op een warme, zomerse dag lekker over de dijk en door de polder te ploffen. Zo veel kilometers zal de motor niet maken, zoveel politieauto's zullen we dus ook niet tegenkomen. Worden we toch staande gehouden, dan kunnen we altijd nog hopen op een coulatne agent(e) en zo niet, kunnen we in elk geval niet komen klagen dat we het niet wisten ;)
 
Laatst bewerkt:
Waar wij rijden zijn geen flitspalen :)

Tja, dat is het risico wat we ermee nemen. Het is voor ons een motor om op een warme, zomerse dag lekker over de dijk en door de polder te ploffen. Zo veel kilometers zal de motor niet maken, zoveel politieauto's zullen we dus ook niet tegenkomen. Worden we toch staande gehouden, dan kunnen we altijd nog hopen op een coulatne agent(e) en zo niet, kunnen we in elk geval niet komen klagen dat we het niet wisten ;)


het is alleen dat je het weet.

nog wel even respect voor de mooi bike.en de makers
 
alle respect voor de bouwers!!! kan je voor de kentekenplaat geen beugel vanaf de achteras of uitlaatophanging naar achteren maken, zodat je plaat als het ware recht achter de achterband komt? Hoef je je achterspatbord niet te vernaggelen en zit ie waar het moet. (mooi is zo'n plaat nergens, ja in de kliko)
 
Neh, we laten hem zo. Mochten we er echt problemen mee krijgen, dan zine we dat dan wel weer. We hebben het wle een beetje gehad met deze fiets qua bouwen, we willen weer een volgend project :)

iemand nog een leuke, dikke twin staan voor wèinug? :P
 
Ik zag bij wegmisbruikers dat een nummerbord niet links bij het achterwiel mag zitten? Weet iemand hoe dit zit? :) Maar wat een mooie bike zeg!!!!!!!! :] *D
 
Bij wegmisbruikers mag sowieso niks! :(

Jawel hoor; je mag op een kratje staan als je een kabouter bent...

andrededwerg_04.jpg


Oh en dat gezeur over een sidemount (ja kindjes, zo heet dat als je je nummerplaat aan-de-zijkant plaatst), zet de zoekfunctie maar eens aan. Hierover zijn op dit forum al boeken vol geschreven.
 
Laatst bewerkt:
INderdaad, staat genoeg over op dit forum. Zolang hij onder een bepaalde hoek zichtbaar is, mag het. Hebben we niet naar gekeken, dit was de meest logische plek, klaar. Mocht het toch gezeur opleveren, dan passen we het gewoon weer aan.

d'r mag zoveel niet in dit land. Je moet een stenen vloer in de keuken van je restaurant hebben van de keuringsdienst van waarde ivm de hygiene en je mag geen stenen vloer hebben van de arbo ivm gladheid.

Beetje eigen initiatief tonen....
 
Leuke fiets voor de 'BIGTWIN'
stuur ze eens wat foto's ( info@bigtwin.nl )
wie weet komt hij erin.
 
Hele mooie projectjes!!
Tevens de nummerplaat mag tegenwoordig niet meer aan de zijkant, het is verplicht om hem op je spatbord aan de achterkant te doen!!!!
 
thanx Gijsje.


We hebben onze eigen typeplaatjes gemaakt met een M en een V (van Vega en Miob ;)). 2 voor op de tank en 2 voor op de accubak:

dsc00882hw1.jpg


dsc00883wi4.jpg


Gemaakt van een plaatje koper (bedankt Ruud/sav!!). We moeten nog even kijken hoe we ze precies gaan vastmaken, we willen er geen schroef/bout doorheen jassen, maar plakken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan