CX500 verbouwd

Die is mooi geworden.

En het uitlaatlint? is dat nog gelukt?

Thanx.

Nee, uitlaatlinnen is nog noiet gelukt. Elke 'tip' die we tot nu toe gehad hebben loopt dood. Zaak net opgeheven en dat soort dingen....
 
Bedankt voor de tip.

Het volgende project staat ook klaar :) Gisteravond een Yamaha Virago CX 920 opgehaald :} :}


Echt zin om daarmee te beginnen! Die gaan we eens echt heftig ombouwen *O*
 
nee, we gaan dat xv blok in de cx hangen!



















Geintje, tja, student hè, permanent onder invloed en dus een waardeloze typer ;) XV 920 dus.
 
Ben benieuwd. Heb zelf ook weer zon ding in de schuur staan om te verbouwen. Was eerst de bedoeling om er een apehanger op te zetten maar dat wordt tegenwoordig weer erg veel gedaan. Wil toch iets aparts bouwen dus de apehanger is alweer verpatst.
 
Niet ik, maar we :)


We hebben nog geen concrete plannen, eerst strippen van dingen die we sowieso niet gaan gebruiken (dash, verlichting spatborden, zadel bijvoorbeeld). De tank willen we ook graag wat anders voor verzinnen, liefst zelfgemaakt, zadel ook wel plannen voor, uitlaat ook wel... maar het wordt een meerjarenplan en net als de CX laten we hem groeien. Het budget is behoorlijk beperkt, dus we zijn ook afhankelijk van wat we tegen kunnen komen.

Ik wil in ieder gevala niet eindigen met de standaard cvirago shop die er om 1 of andere reden 9frame en vork om wat precieser te zijn) altijd min of meer zo uitziet:

58765.jpg


Afgezien van de detailles vinden we de grotoe lijnen lelijk: enorm hoge voorkant, korte motor, lage achterkant.
 
ja, balhoofdshoek moet groter :)

komt er eigenlijk beetje geluid uit zo'n blokje?
heb zo'n yamaha nooit int echt gezien...
 
ja, balhoofdshoek moet groter :)

komt er eigenlijk beetje geluid uit zo'n blokje?
heb zo'n yamaha nooit int echt gezien...



SSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTT




dat mag helemaal niet! ;)




Hij klonk met deze uitlaten al bets vet eigenlijk, mooie plof-plof stationairloop. Maar die uitlaten gaan we ook eens even heftig aanpassen, dus hoe het gaat klinken.....
 
DAF400, ALs je er open pijpen onder doet zit er echt wel lawaai in (een beetje te veel).
ALs je half open pijpen onder doet klinkt hij 10x beter. Hier even een foto van de mijne, moet alleen nog even het achterspatbord spuiten en een achterlicht plaatsen en dan kunnen we weer rijden.
bikepics-1112626-full.jpg

Ben benieuwd wat jullie hier dan van vinden.

Internet, televisie, vast bellen en mobiel met 4G netwerk | KPN
Kijk hier ook maar een even rond staan ook 2 xv virago's verbouwd.
 
Laatst bewerkt:
Hij is wel heel netjes, maar zeker niet mijn smaak of zoals de onze er uiteindelijk uit zal zien. Ik vind die zadels ook helemala niet mooi trouwens, maar ik snap het nut wel.
 
DAF400, ALs je er open pijpen onder doet zit er echt wel lawaai in (een beetje te veel).
ALs je half open pijpen onder doet klinkt hij 10x beter. Hier even een foto van de mijne, moet alleen nog even het achterspatbord spuiten en een achterlicht plaatsen en dan kunnen we weer rijden.
[afbeelding]
Ben benieuwd wat jullie hier dan van vinden.

Internet, televisie, vast bellen en mobiel met 4G netwerk | KPN
Kijk hier ook maar een even rond staan ook 2 xv virago's verbouwd.


mja, bedoelde eigenlijk meer het karakter van de motor, niet hoeveel herrie eruit komt :)

dat het geen harley is dat weet ik ook wel, maar mag ik het vergelijken met een intruder?
(wat ik overigens wel een geinig geluid vind)

zelf van plan een motor met zo'n soort blok (2 cilinder v-blok op deze manier geplaatst) te verbouwen tot chopper achtig iets. Dan wel voorvork iets schuiner.
 
Leuke site, staan een paar hele mooie (bonneville o.a.) op en een paar minder mooie. Grappig dat hij exact het idee dat ik bedacht had over heo een zadel te maken heeft toegepast, alleen zou ik nooit aan ontluchtingsgaten gedacht hebben )

Weet ik iig dat het kan.
 
mja, bedoelde eigenlijk meer het karakter van de motor, niet hoeveel herrie eruit komt :)

dat het geen harley is dat weet ik ook wel, maar mag ik het vergelijken met een intruder?
(wat ik overigens wel een geinig geluid vind)

zelf van plan een motor met zo'n soort blok (2 cilinder v-blok op deze manier geplaatst) te verbouwen tot chopper achtig iets. Dan wel voorvork iets schuiner.

Ga je hem dan ook laten herkeuren bij de RDW?
 
bende gek, ik maak het zo dat het niet zichtbaar is dat er aan gelast is.
kga geen onnodige kosten maken.

dat het voor de wet niet mag daar geef ik niet zoveel om, al denken sommige mensen hier anders over, ik wil hier geen discussie over uitlokken.
 
wauw..... ik zou willen dat ik dat ook kon


Gewoon doen. Wij konden ook 'niets' toen we begonnen. We hebben bij de oud ijzerboer wat staal gehaald, tiendehans lasapparaatje gekocht, haakse slijpers gekocht en zijn gewoon begonnen. Gewoon doen dus, je leert vanzelf.
 
Donderdag gaan we trouwens beginnen aan de Virago... Ik ben heel benieuwd.


projectcxvg9.jpg


projectcx2pv9.jpg
 
we zijn weer benieuwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wij ook ;)

net terug van weer een sleuteldagje. Laatste logootje gemaakt voor op de CX en de logootjes erop geplakt:

cx022bff9.jpg


en we zijn begonnen met strippen van de virago:

cx002lo3.jpg


Het frame is wel een uitdaging... Verder schakelt hij niet naar 4 en 5. Nu ha dik al ergens gelezen dat dat te maken kan hebben met verkeerd demoonteren van de startmotor waardoor er een veerring in de versnellingsbak gekomen kan zijn. We moeten even uitzoeken hoe dta zit, dus als iemand daar meer over weet?

Verder hebben we al aardig lopen brainstormen over sturen, tabks, lampen, inner throtles en nog meer.... Komt vast wel goed (of niet ;))
 
He, ik zie eindelijk weer twee tankdoppen....

Tja, dat plaatwerk frame van de Virago zal best wel een uitdaging zijn. Hebben jullie al een ei gelegd over de nieuwe balhoofdshoek en een eventuele andere vork?


P.s.
Vergeet niet dat je dit soort werk ook kan uitbesteden. Dat is wat duurder, maar een vakman is iemand die een bepaald kunstje vaak geoefenend heeft.
En, er zijn genoeg goede lassers aktief op dit forum. Vraag eens om advies, eventueel met demonstratie "lassen voor gevorderden".
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan