Harley Davidson XR1200

Ik heb de 1. De 2 is er nog niet in t zwart.

Afgelopen maandag op Croix gereden. *O*
Was echt geweldig, ook hier deden de bandjes het prima.

Foto's ben ik niet handig in.... :$
 
Laatst bewerkt:
Niet zo gek.. veel te koud voor harley rijders ;)
Voor voxan rijders ook trouwens..
 
P1000922.jpg


TH II + TM Airbox

+ een aantal andere goodies ;-)
 
Zoo, even oma hier wegjagen .. ;) er wordt hier niet veel gepost zeg ..

Ik ben maar eens op een XR1200 overgestapt na diverse sportmotoren en het bevalt me prima ! Gisteren een heerlijke rit gemaakt langs de kust ..
Alleen die zijstandaard .. wat is de truuk om die al zittend uit te klappen - ik krijg het niet voor elkaar ! Het ding veert steeds terug voor hij volledig is uitgeklapt.

Ben nu aan het kijken voor wat racing parts van Vance & Hines, om de race look nog wat te versterken. Heeft iemand hier ervaring met de complete race kit van V&H ?
(het gaat me niet om meer vermogen, maar om het uiterlijk aan te passen naar de AMA race bikes)

Groetjes ! 8-)
 
Ik snap wat je bedoelt - ik weet bijna zeker dat dat beugeltje bij mij ontbreekt ... daardoor moet ik mijn voet op de standaard zelf zetten en dan kom ik niet zover dat ie helemaal uitklapt ! Thanks !

Hierbij een plaatje van de bike, zover ik weet is de enige aanpassing de Remus einddemper. Die maakt een geweldig geluid (met de nadruk op LUID) maar ik vind de lijn van de uitlaat niet helemaal top om te zien .. misschien is het even wennen.

full
 
Meende dat dit topic al op slot zat! Blij dat t niet zo is als verse xr bezitter!
 
Over aftermarket gesproken; iemand ervaring met bar-end spiegels op deze fiets?
 
Eergister ff stil gestaan bij een xr1200.

Ben een jap en sport fiets gek..maar goed omgebouwd ziet het er stoer uit.
Maar....wat mijn gevoel dan zegt..hoe zit het met de pk en koppel afgifte bij het zware gewicht.

Ik heb nu een veertje waar ik op rijd (suzuki rg500 gamma) die ik flink afgeslankt heb (van 152 kg rijklaar met 127 achterwiel pks bij 11500 rpm en 85 Nm bij 9500 rpm.
Das echt onwijs leuk om mee te rijden...maar die xr1200 (verbouwd) trekt ook wel.
Kan je bv een beetje sturen/racen en wheelyen met zo een fiets???
Tuurlijk geluid is leuk..maar moet ook flinke pit hebben.
Hoor het graag :)
 
Tsja, wat denk je zelf ?

De XR weegt droog zo'n 250 kg.
Heeft standaard 82 pk
Heeft standaard 100Nm koppel

Verder een redelijk lange wielbasis en een frame uit de jaren stillekes.

Dus wil je een racend wheeliemonster dan stel ik voor dat je de nieuwe duke 1190 neemt, das kant en klaar datgene dat je zoekt.

Ben je bereid om behoorlijk wat geld tegen de XR aan te smijten dan heb je uiteindelijk een naar HD begrippen goed sturende, goed presterende en gaaf uitziende sportster.

Must have wijzigingen imho:

Uitlaat (scheelt je 10kg)
Vering voor en achter
ECM mapping

Wil je een stapje verder:
1250 kit met nokkenassen
carbon
andere voorvork met verstelbare T stukken

Enfin, je snapt het denk ik wel, er zijn betere fietsen te koop als je belangrijkste doel racen en wheelien is ;)
Wil je echter op iets anders dan anders rijden of wil je perse een HD die wel stuurt kan ik je een XR van harte aanraden :-)
 
En een iets voller koplampje er op. Van ze zijkant is het net of er geen op zit.
 
Tsja, wat denk je zelf ?

De XR weegt droog zo'n 250 kg.
Heeft standaard 82 pk
Heeft standaard 100Nm koppel

Verder een redelijk lange wielbasis en een frame uit de jaren stillekes.

Dus wil je een racend wheeliemonster dan stel ik voor dat je de nieuwe duke 1190 neemt, das kant en klaar datgene dat je zoekt.

Ben je bereid om behoorlijk wat geld tegen de XR aan te smijten dan heb je uiteindelijk een naar HD begrippen goed sturende, goed presterende en gaaf uitziende sportster.

Must have wijzigingen imho:

Uitlaat (scheelt je 10kg)
Vering voor en achter
ECM mapping

Wil je een stapje verder:
1250 kit met nokkenassen
carbon
andere voorvork met verstelbare T stukken

Enfin, je snapt het denk ik wel, er zijn betere fietsen te koop als je belangrijkste doel racen en wheelien is ;)
Wil je echter op iets anders dan anders rijden of wil je perse een HD die wel stuurt kan ik je een XR van harte aanraden :-)


THanks for het antwoord :)

Ik ben idd maybe wat te optimistisch mbt het wheelien ed.
Ik wheely mn rg500 ook niet elke x...alhoewel...powerwheelies wel bijna elke x als ik rijd.
Balanswheelies zijn niet te doen met een getunede 2takt.
Laat ik het zo zeggen....de fiets trekt me behoorlijk..maar moet idd aangepakt worden.
Ik denk zelf bv aan ohlins achter en voor een complete vork met brembo remmen.
Andere velgen en schijven en idd het blokpakket met uitlaatsysteem.
Mn belangrijkste doel is niet racen..ckr niet. Het gaat mij om lekker zwabberend sturen (doet mn rg ook) en reddelijk remmen.
Maar omdat ik veel lees van laag en breed koppel. Dat heb ik dus totaal niet op mn brommertje.
Komt ie bv los in zn 1 of 2 op het gas zoals bv zo een korte Buell??
Een KTm trekt me weer minder...ondanks dat zn specs meesterlijk zijn.

Hoe is ie technisch?
Een twin heeft vaak bigend gedoe na een x tijd.
Hoe is/zijn bv de kleppentrein, inslag in de kop ervan en bv de zuigers?
Heb weinig zin in kantelende zuigers, oliebootgrappen ed.

Mbt het onderhoud..dat zal allemaal wel zelf te doen zijn..maar hoe is de aftermarket in onderdelen bv?
Kan je origineel alleen bij dealers halen? of kan je ook ebay.usa afstruinen??


thanx in advance :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan