Harley Davidson XR1200

Tadaaaaaaaaaaa....speciaal voor m,n Corsaro maatje Tim666 uit het Corsaro topic de XR gebroederlijk naast de Corsaro *O*
En uiteraard ook voor Rockcity een der weinigen geintereseerden hiero dus warm houden die man O-)
Ik ben momenteel weer wat gammel zoals wel vaker dus zal binnenkort de eerste rij indrukken hier plaatsen van de xr1200 als ik me wat beter voel.
Ik kan wel verklappen dat de Corsaro veellll snellerrrrrrr is en de xjr1200 is ook ietswat faster i think.


DSC07006.jpg


De vorige eigenaar heeft de dempers matzwart gespoten en ...ik vindt het niet heel verkeerd om te zien...de beschermkappen van de bochten zijn iets gekrasd omdat de vorige eigenaar een keer omgevallen is maar als die nou ook matzwart zijn ? ...scheelt het me wel een kleine 8/900 euries voor een Remusset.


DSC07004.jpg


De voorkant vindt ik gewoon mooi, misschien v.spatbord ook Oranje ??


DSC07003.jpg


zijdeksels ook Oranje ??


DSC07002.jpg


Dat rekje achter en dat kleine sissybarding heb ik vanavond verwijderd vindt ik wat lompachtig staan, Dat sissygeval kan weer de sadlebag overheen die er ook bij zit.
Nu zie je nog een zwart beugeltje naast en boven het achterlicht maar om dat te verwijderen moet ik een soort subframe weghalen onder de buddyseat ,of ik dat doe weet ik nog niet , ik wil eigenlijk ook nog een soloseat erop dus ffe rustig over denken nog hoe ik dat ga doen , haastige spoed zelden goed is mijn motto inmiddels :Y
De zijtassen vindt ik wel mooi staan eigenlijk en zijn ook makkelijk , regenpakkie erin , drinken erin , gereedschapsbox erin _O- , die boven de dempers is wat kleiner ivm de dempers ofcourse.
Als dat bij de Remus ook zo uitkomt weet ik niet dus toch nog ffe goed over nadenken wat ik doe , De originele staan zoals eerder gezegt niet eens zo gek vindt ik al met al .


DSC07005.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij is gaaaaaaf!! :}
Ik zou het voorspatbordje gewoon zwart laten, staat wel racy!!
De zijkoffertjes staan helemaal niet verkeerd, ik had gedacht dat het niet mooi zou staan. Zou voormij wel handig zijn voor woon-werkverkeer.
De sissy bar zou ik zo snel mogelijk op marktplaats zetten ;)
Wat de uitlaten betreft ben ik benieuwd naar de Vance & Hynes, ik krijg daar toch meer een Harley gevoel van dan van Remus (waar ik niet zo'n fan van ben, gebaseerd op ervaringen met de auto).

Hopelijk heb je binnenkort de energie om er lekker mee te gaan sturen! :]
Veel plezier ermee!!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag onderweg van de Harley dag Breda naar huis nog even bij OIT binnengelopen.
Even op de XR1200 gaan zitten, en natuurlijk ook op de XB12. Ik heb in ieder geval gemerkt dat ik op de XB12 meteen goed zat. De XR1200 zat minder goed, ik had het idee dat m'n polsen een beetje in een onnatuurlijke stand stonden.
Binnenkort rijexamen, dus daarna kunnen we (als alles goed gaat ;) )een keer een proefrit maken!!
 
Vandaag onderweg van de Harley dag Breda naar huis nog even bij OIT binnengelopen.
Even op de XR1200 gaan zitten, en natuurlijk ook op de XB12. Ik heb in ieder geval gemerkt dat ik op de XB12 meteen goed zat. De XR1200 zat minder goed, ik had het idee dat m'n polsen een beetje in een onnatuurlijke stand stonden.
Binnenkort rijexamen, dus daarna kunnen we (als alles goed gaat ;) )een keer een proefrit maken!!
polsen had ik ook de eerste kilometers nu niet meer, kwestie van wat wennen denk ik, Buddyseat is onconfortabel...krijg na 50 km al verzit neigingen , na 100 km ga ik verzitten en na 150 km ben ik het ffe zat ....komt mooi uit want dan mag ik ook ffe tanken dan weet ik zewker dak nie zonder benzine kom te staan.

Gemiddels verbruik alles door elkaar is zo,n 1 op 16 dus best zat vinnik.
Het rijdt gewoon goed , is in vergelijking met mijn Moto Morini Corsaro niet echt snel maar dat scheelt ook ruim 50 peekaas :+
Het rijdt nog steeds als een Sportster en voelt als een Sportster lekker dus.

Wat ga ik doen ....binnenkort eerst deze zwarte Remusset erop zetten in A,foort ivm garantie / afstellen laat ik dit doen als er dan iets is kan ik gewoon ermee terug.
De foto is vlgs mij gefotoshopt lijkt wel rood ipv oranje.
De Vance en Hines liep ik ook aan te denken maar zijn me toch te groot en te log mede door de bevestigingssteun dus toch voor Remus gerkozen uiteindelijk.

Daarna ....mits weer wat euries over wil ik graag Oranje remleidingen , koppelings en achterrem leiding indien dit kan.
Een soloseat staat ook nog op het verlanglijstje evenals een andere uitlaatbevestigingssteun en een oliekoelerbeschermkap.
De laatste 2 bestel ik binnenkort denk ik in Engeland bij Adrelinmoto .

Verder blijft het hier stil en ben ik de enigste op M-F met een xr1200 denk ik dus lekker exclusief *O*

gr driver


ps....suc6 met je examen soon
full
 
Laatst bewerkt:
Ziet er strak uit zo, met die Remus!
Leuke plannen ook verder!

Dat vind ik trouwens erg leuk aan Harley rijders en hun bikes: ze zien er allemaal net ff anders uit. Bij de Harley dag in Breda zie je duizenden Harley's en er zijn er geen 2 hetzelfde :}
 
Hij is echt HEEEL gaaf, benieuwd wat de prijs gaat worden en wanneer levertijd..
13999,99 vlgs mij.

Levertijd : wat ik hoorde staan ze met een paar weken bij de dealers en kunnen ze dan ook besteld worden.
De meeste zullen denk ik afnemen medio 2010 .

gr driver
 
kan die mate4n niet vinden..
als je via de site motoren gaat vergelijken en je vergelijkt die XR1200 met de XR1200X zie ik niks wat er echt anders is... dus volgens mij gewoon kleur v/h blok en dempers

Oh dacht dat ik de link vh vergelijk tussen de X en de normale had gepost.. Maar dat kan je zelf ook doen bovenaan dmv vergelijken aanklikken
 
ffe omhoog schoppen .

Zoww...inmiddels wat kilometers gemaakt en de Remusset gemonteerd.
xr begint nu wat te wennen qua rijden en rijdt eigenlijk best wel relaxt merk ik.
Beetje rond de 135 blijven rijden gaat heel best op de snelweg , binnendoor rijdt ie sowieso prima.

De Remus vindt ik qua aanzicht een hele verbetering maar qua geluid ook , killer is eruit en hij klinkt luid.
De zwarte xr1200x ook gezien en hij is mooi maar wel erg zwart :P ...of tie me ook die meerprijs waard is weet ik niet mijn Oranje xr1200 vinnik ook mooi.

gr driver


DSC07112.jpg


DSC07113.jpg


xr1200x model 2010

DSC07106.jpg


idem

DSC07107.jpg


Vance &Hines dempers &Remus

DSC07114.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind de Oranje XR mooier, maar de Vance & Hines dempers mooier dan de Remus.
Maar eigenlijk is alleen het geluid belangrijk toch.. :+
 
Ik vind de Oranje XR mooier, maar de Vance & Hines dempers mooier dan de Remus.
Maar eigenlijk is alleen het geluid belangrijk toch.. :+
de V &H klinker wat dieper en alles trilt als je de motor start.Nadeel vindt ik de ophanging van de dempers, vrij zware en logge plaat die je ziet icnl. de montagesteun en de dempers zijn vrij lang.
De Remus oogt wat compacter vindt ik maar dat is persoonlijk , Remus klinkt wel goed vindt ik.

En de kleuren ....Oranje blijft mooi alleen zou ik dan ook graag het blok geheel Zwart willen hebben.
De zwarte met de V&H vindt ik ook wel mooi eigenlijk.

En de 2010x model .....is ook wel mooi dus ....Allemaal zijn ze wel mooi eigenlijk :+
 
Heb zaterdag mijn nieuwe, zwarte XR1200 opgehaald bij Motor Saloon en er inmiddels zo´n 1000km op gereden. Fantastische motor! Rijdt nog beter dan hij er uitziet!

Naked bike? Een echte motor heeft geen kuip!

Voor wat betreft de uitlaat: er zit een Remus met Db killer op. Zou wel eens willen weten hoe het zonder klinkt maar vind het geluid mét al erg mooi (motor staat standaard erg arm afgesteld wegens milieuregels en Db killer verwijderen zonder remapping lijkt me geen goed idee).

Er zijn al verassend veel mooie spullen voor te krijgen. Zie o.a. deze link

http://www.adrenalinmoto.co.uk/prods/pc17.html

Ook begreep ik dat er al een all XR1200 raceklasse is in Italie (zie XR1200 trophy onder Google)
 
Heb zaterdag mijn nieuwe, zwarte XR1200 opgehaald bij Motor Saloon en er inmiddels zo´n 1000km op gereden. Fantastische motor! Rijdt nog beter dan hij er uitziet!

Naked bike? Een echte motor heeft geen kuip!

Voor wat betreft de uitlaat: er zit een Remus met Db killer op. Zou wel eens willen weten hoe het zonder klinkt maar vind het geluid mét al erg mooi (motor staat standaard erg arm afgesteld wegens milieuregels en Db killer verwijderen zonder remapping lijkt me geen goed idee).

Er zijn al verassend veel mooie spullen voor te krijgen. Zie o.a. deze link

http://www.adrenalinmoto.co.uk/prods/pc17.html

Ook begreep ik dat er al een all XR1200 raceklasse is in Italie (zie XR1200 trophy onder Google)
Eindelijk......nummer 2 is gearriveerd. *O* Had ik jouw onlangs gesproken bij de M.Saloon ?
De mijne heeft ook een Remus zonder db killer en ik heb vorige week na 750 km de bougies eruit gedraaid en die waren keurig van kleur vlgs de monteur.
Je kunt bij jouw de killer eruit halen als het goed is, Er zit een circlip in die je even los moet wrikken begreep ik daarna kun je de db killer er uit trekken.

Adrelinmoto had ik al gevondern inmiddels.

Ik heb onlangs van Evotech via de US een oliekoelerbeschermplaat besteld en voor de uitlaat een steun ipv de duosteun.
Mijn jongste dochter heeft het weer mee genomen naar Nederland maar heeft het nog bij haar liggen.

Probeer eens wat fotoos te plaatsen van je mooie aanwinst.

Ik ben vanaf morgen een weekje weg naar Italie met mijn Moto Morini Corsaro 1200 dus zal ook hier tijdelijk afwezig zijn.

gr driver /Arie
 
ik heb 2 keer ( in januari en juli) een proefrit gemaakt op de xr1200.
ik ben erg onder de indruk van de motor, ik ben van plan om binnen een half jaar de xr1200x te gaan kopen.
ik volg dit forum al een tijdje, er is inderdaad niet veel animo voor de motor.
 
XR1200 Owner's Group

Hebben jullie deze link al eens bekeken?

Is een forum met veel goede info over XR1200, zoals EFI tuning en andere zaken. Er staan o.a. goede posts op van Matt van Adrenalin Moto en andere professionele tuners.

Geeft wellicht ook weer stof tot spreken op dit forum!
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan