Puur geluk of veelvoorkomend?

Als ik dit allemaal zo hoor dan besef ik me des te meer dat ik behoorlijk geluk heb gehad. Je kunt een laser trouwens wel laten reflecteren op spiegelend materiaal. Dus de kuip bekleden met spiegels. :P Probleem is dan alsnog dat je dan ook een spiegel aan jezelf moet hangen. Wat trouwens ook een optie zou kunnen zijn is je altijd aan de maximum snelheid houden. :X

Dat zou ideaal zijn voor de laser..... de laser is er juist bij gebaat dat z'n lichtstraaltje weer terugkomt... anders kan ie niet meten... :P
 
Ik werk bij Daf en daf is zo groot dat ze eigen verkeerswetten hebben en een eigen lasergun . Max snelheid op het terrein is 40 km/u (en vrachtwagens / heftrucks hebben voorrang) Maar de beveilingsman die het apparaat bedient kan mij vertellen dat het helemaal niet moeilijk was te locken op een motor.
Deze man heeft ook bij de politie gewerkt en daar met laserguns mogen spelen. Het apparaatje bij de daf is nog iets minder high tech dan de politieversie dus zij moeten het zeker kunnen.

Dus ze waren op te makkelijk / lui / laat / oid
Dus het is idd geluk

Nee, die DAF beveiligingskerel is zuur dat ie nu veredeld terreinknecht is... :P


Motoren zijn daadwerkelijk wat moeilijker te meten met een laser vanwege het veel kleinere reflecterende oppervlak.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ideaal zijn voor de laser..... de laser is er juist bij gebaat dat z'n lichtstraaltje weer terugkomt... anders kan ie niet meten... :P
Dat klopt ja, maar als jij een perfect rechte spiegel gebruikt is de kans de de laser z'n straaltje terug mag ontvangen minimaal. Dan moet je toevallig loodrecht op de laserstraal je spiegeltje hebben zitten. Oftewel, schuin omhoog monteren dat ding, dan meet ie met een beetje geluk de snelheid van een vogel of overstekende vallende tak.

Of het strak staat op je fiets weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt ja, maar als jij een perfect rechte spiegel gebruikt is de kans de de laser z'n straaltje terug mag ontvangen minimaal. Dan moet je toevallig loodrecht op de laserstraal je spiegeltje hebben zitten. Oftewel, schuin omhoog monteren dat ding, dan meet ie met een beetje geluk de snelheid van een vogel of overstekende vallende tak.

Of het strak staat op je fiets weet ik niet.

Oftewel...onmogelijk... bij het laseren van een motor zal men richten op de reflector van je koplamp :)
 
Nou ja, wat is onmogelijk. Je kunt een doorschijnende spiegel in je koplamp zetten (met een hoek natuurlijk :+ ) zodat de laser er geen effect op heeft, en de koplamp er wel doorheen kan schijnen. Vergelijkbaar met de reflectiestickers die sommige snelle koekblikkers graag op al hun ruiten plakken. Maar dan komt het volgende probleem... Tegemoetkomend verkeer ziet óók alleen maar lucht op de weg rijden. Ze zullen het misschien wat gek vinden, maar er geen rekening mee houden dat het een motor is, en we willen juist zo graag beter gezien worden. Nou ja, je kan niet alles hebben.
 
Hoi medemotorrijders. Zojuist reed ik met mijn ZX6-R vanaf Barchem richting Lochem. Nog voordat ik het bord einde bebouwde kom passeerde ging het gas ietsjes meer open. 500 meter voorbij het bord zie ik in de verte ineens 2 mannen in blauwe pakken staan waarvan er 1 een lasergun in zijn hand had op mij mikkende. Ik schrok me helemaal de vinkentering aangezien ik 140 reed waar je 80 mocht. Ik ben op dat moment vol in de remmen gegaan, maar wist ondertussen al dat dat geen zin meer had aangezien zo'n laserpistooltje je op een kilometer ver nog kan meten. Desondanks werd ik niet staande gehouden. Dit verbaasde me behoorlijk en ik reed al denkend verder wat er nou loos was. Omdat ik in de veronderstelling was dat oom agent me binnenkort een prent op ging sturen, maar dit ook weer niet helemaal zeker wist heb ik besloten om te keren en het simpelweg aan oom agent te vragen. Ze zagen me van verre weer aankomen en namen niet meer de moeite om me nogmaals te peilen aangezien ik ze toch al gezien had. Aangekomen keken ze me enigzins verontwaardigd aan waarop ik vroeg of ik te snel had gereden (dat wist ik natuurlijk dondersgoed). Een van de agenten legde me toen uit dat hij het rode stipje, ofwel de laser niet goed op mijn motor had kunnen richten, aangezien dat nog vrij lastig is bij een smal voertuig als een motor. Daarna nog even een kort praatje gemaakt, hele gemoedelijke man overigens. Nu vraag ik me af of dit nou puur geluk was dat hij mij niet kon locken met zijn lasergun of dat dit veel vaker voorkomt? Ik schrijf dit verhaal trouwens met enigzins trillende benen omdat ik me heel goed besef dat ik mijn rijbewijs kwijt had kunnen zijn. |(

Motor is moeilijker om te raken met je lasergun ja.

En je heb idd wel mazzel gehad. ;)
 
Als ik dit allemaal zo hoor dan besef ik me des te meer dat ik behoorlijk geluk heb gehad. Je kunt een laser trouwens wel laten reflecteren op spiegelend materiaal. Dus de kuip bekleden met spiegels. :P Probleem is dan alsnog dat je dan ook een spiegel aan jezelf moet hangen. Wat trouwens ook een optie zou kunnen zijn is je altijd aan de maximum snelheid houden. :X
paars motorpak aan, veer in je helm steken, en twee pluche dobbelstenen aan je sleutels hangen, hell yeah! *D
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan