choppen,ltd454

chopperhenkie

Rookie
11 apr 2007
26
0
groningen
heb die van mij een beetje gechopt;kortere schdempers achter,voorpoten iets omhoog dragbar komt nog ander koplampjeop en bijna alles rallyeblack (en nog veel meer),ben nu bezig m,n zadel te veranderen"'lager'maar zit een beetje met al die bedrading onder het zadel,kort om waar laat ik dit. iemand een tip? {zal kijken of ik er een foto op krijg) vr groet'' chopperhenkie
 
full


hier eindelijk een foto van die van mij. gr henk (bedankt nog motorider)
 
Laatst bewerkt:
trouwens'"patman ,mooie slash cut dempers op je bike ,geeft zeker een mooie diepe roffel . k,heb er gaten achter in geboord doet ook al iets. verder ben ik nog altijd aan het veranderen, bestel wel eens bij roukema.zoek dus nu nog paar toffe dempertjes.gr
 
Dempers klinken wel lekker ja, alleen wel kans op een prent ;) Ik zou
lekker de originele houden, en een beetje opboren. De mijne komen
bij Bolman in Den Haag vandaan.

Deze winter ga ik wel een nieuwe bocht maken, zodat beide uitlaten
aan een kant zitten.
 
Laatst bewerkt:
Over uitlaten gesproken. Tijdens de restauratie van mijn LTD454 moest ik andere uitlaten hebben. De orginele waren volledig doorgerot, vooral bij de balanspijp.
Ik heb gekozen voor een imitatie Laser uitlaat uit de 'deeptone' serie. Nog net legaal wat db's betreft.
En het geluid? Bop-bop stationair, een aggressief geluid bij hogere toeren. Ik vind het oke, maar het is niet echt een, een, nou ja Harley geluidje.

Ik heb de uitlaten gewoon besteld bij de plaatselijke motorzaak. Levertijd was 1 dag!
 
k,heb trouwens de kentekenplaat incl kent verlichting links opzij gezet ,vond het mooier.maar is het wel legaal? van achter goed zichtbaar en verlicht....maar toch. :? trouwens sjoppertje hoe zien die dempers er uit
 
Laatst bewerkt:
Zo zien mijn uitlaten (en de rest van de motor) er uit:

Niet 'gechopped' dus. Wel volledig gerestaureerd.
Ik ben er achter dat dit soort motoren toch niet echt mijn ding zijn, daarom gaatíe binnenkort waarschijnlijk in de verkoop.
full
 
k,heb trouwens de kentekenplaat incl kent verlichting links opzij gezet ,vond het mooier.maar is het wel legaal?

Heb ik ook. Het moet wel zo zijn dat het van schuinrechtsachter (leuk scrabbelwoord :+ )
goed te zien moet zijn. Dit omdat je anders niet geflitst zou kunnen worden :r door flitspalen
 
Henkie,

Jij zegt je hebt je uitlaten geboord, kan dat zomaar en heb je die gaten nog behandeld tegen roest?
En waar precies heb je ze geboord?

Groet
 
Komt omdat het een hoogtoeren blokje is Snel doorschakelen bij lage snelheid

Inderdaad, het is een hoogtoerenblokje. Het begint pas lekker te lopen bij 4500 rpm+.
Dan gaat mijn motorhart weer sneller kloppen, je weet wel wat ik bedoel, enne daar is deze motor niet zo geschikt voor.
Wel lekker betrouwbaar, maar in snelle bochten lijkt het alsof je op een dranghek zit.

Maar goed, deze motor kwam toevallig op mijn pad, is nu klaar, dus hetvolgende project dan maar.
Ik denk dat een sportieve toermotor, een VFR of zo, beter bij mij past. En da's inderdaad heel wat anders als een LTD.
Ik heb er, na +/- 15 jaar motorloos geweest te zijn, weer lekker wat rijervaring mee op kunnen doen.

Er zit nog een klein probleempje in, de startknop weigert af en toe dienst, maar zodra ik dat verholpen heb gaatíe in de verkoop.
 
beste ninoter, ik(en maten van mij ook)heb de gaten (4) achter rond om het uitgaande pijpje geboord, wel nadien met zwarte autolak behandeld kan ook goed tegen hoge temperaturen. de gaten hebben wij met een7.5mmboor gezet(grote ligt aan je eigen) en geeft naar onze mening een mooiere roffel. vr gr
 
Als je een wat langere boor neemt, kun je de schotjes verder in de uitlaat
ook doorboren ;) Geeft weer een iets ander geluid. Probeer het wel eerst
met 1 gat, en meerdere als je wat zwaarder geluid wil.
 
Bedoelen jullie gewone originele pijpen?
Ik rij Intruder, ik weet niet of jullie die pijpen kennen?

Heb je niet een foto, kan ik kijken van hoe en wat... Voordat ik de boel verziekt haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan