Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie in zo'n F800GS toch wel een mogelijke opvolger van m'n AT hoor, mocht ik ooit de lotto winnen...zo'n Soes lijkt me dan weer helemaal niks...
 
Tegen de tijd dat onze twins 'op' zijn, is de 3e generatie F800GS'en al voor een prikkie te koop 8-)

En dan koop ik nog steeds een gebruikte 690 :Y
 
Ik zie in zo'n F800GS toch wel een mogelijke opvolger van m'n AT hoor, mocht ik ooit de lotto winnen...zo'n Soes lijkt me dan weer helemaal niks...

klopt ,, een DL650 is off road niks waard ,, het injectie systeem is aan/uit heel slecht te doseren ,, of je valt stil of je gaat te hard ,, vaak zitten er op V stroms gewoon wegbanden type tour ,, de achterkant gaat als de kont van een lambada danseres heen en weer ,, en 19" ipv 21" is stukken onrustiger ,, de remmen zijn wel goed ,, maar de weging is geen moment dat ik het idee heb dat een AT met de zelfde banden en met een paar goed veren eronder het niet zou kunnen...
De veerwegen zijn te kort en te stug , te weinig negatieve veer uitslag

een F800GS pakt wel alle punten , heb die alleen niet door een zandbak gehaald omdat er bridgestine 501 banden onder zaten ,,

maar een AT kan vreselijk oud worden zolang ze niet plat gereden worden gaan ze gewoon door ,, het enige wat lastig is de roest ,,
 
Laatst bewerkt:
klopt ,, een DL650 is off road niks waard ,, het injectie systeem is aan/uit heel slecht te doseren ,, of je valt stil of je gaat te hard ,, vaak zitten er op V stroms gewoon wegbanden type tour ,, de achterkant gaat als de kont van een lambada danseres heen en weer ,, en 19" ipv 21" is stukken onrustiger ,, de remmen zijn wel goed ,, maar de weging is geen moment dat ik het idee heb dat een AT met de zelfde banden en met een paar goed veren eronder het niet zou kunnen...

Bedankt voor de waarschuwing :+

Ik ga hem morgen eens onderwerpen aan een proefritje; offroad was ik toch niet van plan; de eigenaresse krijgt een rolling als hij vies wordt _O-
 
Bedankt voor de waarschuwing :+

Ik ga hem morgen eens onderwerpen aan een proefritje; offroad was ik toch niet van plan; de eigenaresse krijgt een rolling als hij vies wordt _O-


ach gewoon een stukkie zal best lukken ,,, maar als je van een AT stapt zullen je wel een aantal dingen opvallen ,,, het vermogen zit duidelijk meer bovenin .
hoor het wel
 
een V stom?
Daar zit een sv blokje onder.
Op een sv heeft het injectie systeem ook maar twee standen nodig.
Het blijft een race blokje, dus hoog in de touren spelen.

Ik heb zelf nog een Suzuki freewind.
Deze heeft al een veel betere zit om in ofroad te spelen.
(gaat vast ook beter met een dr blokje)
Enige nadeel van deze fiets is dat, de kont bij hoge snelheid gaat stuiteren.
Misschien is dat wel een Suzuki allroad kwaaltje :X
 
Laatst bewerkt:
ik zou toch echt voor zon oosterijker gaan ^^ met nadruk op RIJK

Die 990 adventure R... prrrrrrr
en ja, die hebben ze gewoon in het zwart :D

KTM%20990%20Adventure%20R%2009.jpg
 
Niet dromen :N

die KTM is/wordt een verplichte noodsprong ooit, voor als we onze Twins niet langer rijdend kunnen houden.. is geen vervanger, maar een slecht surrogaat, de minst slechte keuze zeg maar *D

Voorlopig zijn er nog zat Twins, en dus hoeven we daar nog niet wakker van te liggen *O*

Mijn ritje met de V-strom vanmiddag was idd wederom een bevestiging van de superieuriteit van onze AT's, gasgeven op een injectiebrommer is niks; het trekt of het valt dood, constante snelheid rijden vindt 'ie niks... doseren is ook niet echt een optie, alleen met de koppeling, maar dat gaat zeer doen in je knip als je offroad gaat.

Ding heeft ook een wat vreemd aanvoelend zwaartepunt; nou ben ik die hoge twin gewend, maar die leg je makkelijker op een steppie als een V-strom; lijkt wel een tuimelaar, en doordat hij voor mijn gevoel de verhouding tussen de lengte van het ding en de hoogte een beetje zoek is, voelt hij zo wendbaar als een koe in een labyrinth, draaicirkel is een stuk groter als van de twin...
Remen vond ik helemaal apart; als je de voorrem inknijpt gebeurt er weinig, en als je doorknijpt omdat je wilt dat er meer gebeurt krijg je per direkt straf van de ABS :/
Niet mijn ding, zo'n V-unit :N

Buuf wilde niet op de mijne; ze kon niet met d'r beentjes bij de grond :+

Binnenkort de V-strom van d'r vent eens meesnaaien, da's een 1000, misschien dat dat iets goedmaakt, maar ik denk dat die koe dan een neushoorn wordt _O-
 
Ik ben benieuwd.
Als de draaicirkel van een 650 redelijk groot is, dan zal je met de 1000 een rotonde moeten opzoeken. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd.
Als de draaicirkel van een 650 redelijk groot is, dan zal je met de 1000 een rotonde moeten opzoeken. :+

Zou daar zo veel verschil in zitten ??

Ik moet hier vanonder het afdak een hoekie om, omdat er een auto schuin voor staat; met de twin heb ik uitslag over, en vanmiddag moest ik gewoon steken, terwijl ik in de binnenbocht cm's ruimte had, dus krapper de bocht om kon niet echt..
Is een V-strom 1000 dan ook qua wielbasis langer ?? Je zou verwachten dat alleen het frame zwaarder is en het blok wat zwaarder, en dat de rest hetzelfde is :?
 
Ik heb het even opgezocht.

Lengte DL 650: 2290 mm gewicht 189
Lengte DL 1000: 2290 mm gewicht 207
AT: De langste 2315 mm gewicht 205

Dus ja. Ik denk dat alleen het blok zwaarder is.

Door dat er in de DL 1000 een grotere motor heeft, zal die misschien iets minder wenbaar zijn. Ik heb alleen ooit een rondje op de 650 gereden, dus eigelijk mag ik er niet te flauwe grappen over maken. :X
Waarom wordt de DL 1000 niet meer gemaakt?

De houding tegenover de AT is heel anders.
Bij de DL voeld het stuur een stuk verder weg.
Veel meer een weg houding.

De draaicikel zal vast niet zo ver van elkaar afzitten.
Het zal vast wel iets van wennen en rijtechniek zijn.

Ik heb tijdens mijn proefrit op de AT een straatje gekeerd.
Dat ging voor zo'n log apparaat best soepel.

En het is al weer bijna zaterdag. Morgen ga ik um ophalen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het even opgezocht.

Lengte DL 650: 2290 mm gewicht 189
Lengte DL 1000: 2290 mm gewicht 207
AT: De langste 2315 mm gewicht 205

Dus ja. Ik denk dat alleen het blok zwaarder is.

Door dat er in de DL 1000 een grotere motor heeft, zal die misschien iets minder wenbaar zijn. Ik heb alleen ooit een rondje op de 650 gereden, dus eigelijk mag ik er niet te flauwe grappen over maken. :X
Waarom wordt de DL 1000 niet meer gemaakt?

De houding tegenover de AT is heel anders.
Bij de DL voeld het stuur een stuk verder weg.
Veel meer een weg houding.

De draaicikel zal vast niet zo ver van elkaar afzitten.
Het zal vast wel iets van wennen en rijtechniek zijn.

Ik heb tijdens mijn proefrit op de AT een straatje gekeerd.
Dat ging voor zo'n log apparaat best soepel.

En het is al weer bijna zaterdag. Morgen ga ik um ophalen. *O*

uitgaande van die cijfers zou de AT dus de grotere draaicirkel moeten hebben, maar dan gaan we voorbij aan de stuuruitslag, want dit vergelijk ging uiteraard stapvoets.. apart :)
Geen idee waarom de 1000 niet meer geleverd wordt, wist k niet eens, ik hou de leveringprogramma's van de concullega motorboeren niet zo in de gaten.. die van Honda ook niet trouwens :+

Veel plezier morgen, ik hoop dat het beter weer is als vandaag, want hier is het bar en boos @ this time -O-
 
Niet dromen :N

die KTM is/wordt een verplichte noodsprong ooit, voor als we onze Twins niet langer rijdend kunnen houden.. is geen vervanger, maar een slecht surrogaat, de minst slechte keuze zeg maar *D
ik zou best met een KTM 990adventure R beproeft willen worden,, het zij dat ie wel erg zuipt....
Voorlopig zijn er nog zat Twins, en dus hoeven we daar nog niet wakker van te liggen *O*
iemand van het TCN heeft 3 ton gereden op een AT, geen idee of ie gereviseerd heeft of niet,, zal wel een aantal benzine pompen gehad hebben.... ;)
Mijn ritje met de V-strom vanmiddag was idd wederom een bevestiging van de superieuriteit van onze AT's, gasgeven op een injectiebrommer is niks; het trekt of het valt dood, constante snelheid rijden vindt 'ie niks... doseren is ook niet echt een optie, alleen met de koppeling, maar dat gaat zeer doen in je knip als je offroad gaat.

Ding heeft ook een wat vreemd aanvoelend zwaartepunt; nou ben ik die hoge twin gewend, maar die leg je makkelijker op een steppie als een V-strom; lijkt wel een tuimelaar, en doordat hij voor mijn gevoel de verhouding tussen de lengte van het ding en de hoogte een beetje zoek is, voelt hij zo wendbaar als een koe in een labyrinth, draaicirkel is een stuk groter als van de twin...
Remen vond ik helemaal apart; als je de voorrem inknijpt gebeurt er weinig, en als je doorknijpt omdat je wilt dat er meer gebeurt krijg je per direkt straf van de ABS :/
Niet mijn ding, zo'n V-unit :N

Buuf wilde niet op de mijne; ze kon niet met d'r beentjes bij de grond :+

Binnenkort de V-strom van d'r vent eens meesnaaien, da's een 1000, misschien dat dat iets goedmaakt, maar ik denk dat die koe dan een neushoorn wordt _O-

de DL1000 is dat betreft anders ( lees beter ) daar kan ik alleen van zeggen loopt redelijk duur 1 op 15 , koppeling gaat erg zwaar ,, ding trekt fantastisch
alleen als je hoort wat voor een roest problemen die DL's hebben niet normaal motor 1,5 jaar oud en het aanzien van een klassieke franse auto uit de jaren 70~80 .....
en een importeur die er alles aan doet om niks te hoeven doen ,, en veel dealers die er tussen zitten en geen gezeik willen met hun klanten... of gewoon mee doen met de importeur....
Maar een DL is meer toer dan all road, ik voelde het frame werken op een hard zandpad met van die knippen erin waar als het regent van die plasjes staan....


er zijn wel injectie systeem die goed werk ,, die van een bMW F800GS of Yamaha XT660 Teneré en bepaalde jaren varadero werken ook wel goed....
 
Ik heb het even opgezocht.

Lengte DL 650: 2290 mm gewicht 189
Lengte DL 1000: 2290 mm gewicht 207
AT: De langste 2315 mm gewicht 205

Dus ja. Ik denk dat alleen het blok zwaarder is.

Door dat er in de DL 1000 een grotere motor heeft, zal die misschien iets minder wenbaar zijn. Ik heb alleen ooit een rondje op de 650 gereden, dus eigelijk mag ik er niet te flauwe grappen over maken. :X
Waarom wordt de DL 1000 niet meer gemaakt?
emmisie eisen ,, maar waarom geen moderner injectie systeem erop ? het huidige systeem is best wel simpel ,, en waarom geen twin spark ? heeft naast andere voordelen ook dat ie helpt met slechte mengsel aan te steken die anders onvolledig ontsteken en dus vervuilen
De houding tegenover de AT is heel anders.
Bij de DL voeld het stuur een stuk verder weg.
Veel meer een weg houding.

De draaicikel zal vast niet zo ver van elkaar afzitten.
Het zal vast wel iets van wennen en rijtechniek zijn.

Ik heb tijdens mijn proefrit op de AT een straatje gekeerd.
Dat ging voor zo'n log apparaat best soepel.
echt wel ,, een AT kan je dingen doen waar de meeste mensen van kijken dat je dat kan met zo'n hoog op de wielen gewicht
En het is al weer bijna zaterdag. Morgen ga ik um ophalen. *O*


ik laat de mijne nog een weekend in de stalling met al die regen laat maar

maar maak wel een plaatje voor ons :Y
 
ik zou best met een KTM 990adventure R beproeft willen worden,, het zij dat ie wel erg zuipt....iemand van het TCN heeft 3 ton gereden op een AT, geen idee of ie gereviseerd heeft of niet,, zal wel een aantal benzine pompen gehad hebben.... ;)de DL1000 is dat betreft anders ( lees beter ) daar kan ik alleen van zeggen loopt redelijk duur 1 op 15 , koppeling gaat erg zwaar ,, ding trekt fantastisch
alleen als je hoort wat voor een roest problemen die DL's hebben niet normaal motor 1,5 jaar oud en het aanzien van een klassieke franse auto uit de jaren 70~80 .....
en een importeur die er alles aan doet om niks te hoeven doen ,, en veel dealers die er tussen zitten en geen gezeik willen met hun klanten... of gewoon mee doen met de importeur....
Maar een DL is meer toer dan all road, ik voelde het frame werken op een hard zandpad met van die knippen erin waar als het regent van die plasjes staan....


er zijn wel injectie systeem die goed werk ,, die van een bMW F800GS of Yamaha XT660 Teneré en bepaalde jaren varadero werken ook wel goed....

Voorlopig wil ik me helemaal niet druk maken over injectie systemen; ik blijf lekker op de Twin rijden tot hij op is wat mij betreft, en ik heb 2 rechter handen dus dat zou zomaar lang kunnen gaan duren *D
ALS er iets BIJ zou komen, is dat geen allroad, maar een dikke (1000+ cc) toer of naked (V-max ?? :9~ ), maar ook voor een halverwege 70's (of oudere) hardtail Harley wordt rap plek gemaakt onder het afdak :P
Een soes komt er hier zowieso niet; ik zou niet weten wat :N
 
Laatst bewerkt:
Als je een AT lang wilt houden ,dan vaak even de uitgaande as controleren op speling van tandwiel/as.
Immitatie tandwielen is het staal te hard en maakt de spie van de uitgaande as kapot.

12 000km een brandstof-vacuumpomp van Tenere geplaatst uit voorzorg .
185 000km probleemloos gereden en daarna ingeruild voor een TDM 900.Deze is ook voor een Off-roadritje.
 
Als je een AT lang wilt houden ,dan vaak even de uitgaande as controleren op speling van tandwiel/as.
Immitatie tandwielen is het staal te hard en maakt de spie van de uitgaande as kapot.

12 000km een brandstof-vacuumpomp van Tenere geplaatst uit voorzorg .
185 000km probleemloos gereden en daarna ingeruild voor een TDM 900.Deze is ook voor een Off-roadritje.

Uitgaande as problemen worden in 99% van de gevallen veroorzaakt door het te strak spannen van de ketting, en niet door kwaliteitsverschillen in de tandwielen ;)
 
Uitgaande as problemen worden in 99% van de gevallen veroorzaakt door het te strak spannen van de ketting, en niet door kwaliteitsverschillen in de tandwielen ;)


:^ ,, de meeste bandenboeren die alleen maar racers en toerders zien stellen de kettingen allemaal te strak....

en met die boulevard all road met veerwegen die de 20 cm niet halen maakt het er niet beter op .....

vroeger reden er veel meer off road rond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan