Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik een soldeerbout in iets zet wat werkt, dan is dat meteen voltooid verleden tijd :+

_O-

Ik ga daar zelf niet aan beginnen, dat wordt niks.. :N

Ik ben niet kapot van aan andermans spullen solderen, maar kan het wel voor je doen, als het gaat om de snelheidsmodificatie, dat is alleen een weerstand plaatsen.
Je zou hem kunnen opsturen?
 
Ik ben niet kapot van aan andermans spullen solderen, maar kan het wel voor je doen, als het gaat om de snelheidsmodificatie, dat is alleen een weerstand plaatsen.
Je zou hem kunnen opsturen?

één weerstandje maar ??? dat moet wel lukken denk ik ;)

Hebbie daar een duidelijk ploatie van ??
 
Yep, Hiero:

weerstand.jpg


Je moet dus die weerstand met die 2 contacten verbinden waar SPD links naast staat, welke kant van de weerstand waar maakt niet uit, succes!
 
Geweldig ! ! dat moet wel lukken denk ik zo.. al zit je wel redelijk krap bij de eprom..

Ik heb je een mailtje gestuurd..

Zometeen FF een printstiftje voor mijn Weller aanschaffen, de punt van mijn bout is nogal vernaggeld en veel te grof voor dit werk.. ik hou me normaal alleen maar bezig met draadjes vertinnen en solderen.. :P

Ik neem aan dat het wel gewoon met een 220v/25watt boutje kan ?? of moet ik een zwakstroom soldeerijzer hebben ??
 
Geweldig ! ! dat moet wel lukken denk ik zo.. al zit je wel redelijk krap bij de eprom..

Ik heb je een mailtje gestuurd..

Zometeen FF een printstiftje voor mijn Weller aanschaffen, de punt van mijn bout is nogal vernaggeld en veel te grof voor dit werk.. ik hou me normaal alleen maar bezig met draadjes vertinnen en solderen.. :P

Ik neem aan dat het wel gewoon met een 220v/25watt boutje kan ?? of moet ik een zwakstroom soldeerijzer hebben ??

Klein spits soldeerpuntje pakken en geen tin aan de bout doen; de tin van de printplaat is voldoende, ook het weerstandje eerst fatsoenlijk 'pas' maken en tijdens het solderen met een puntbektangetje vasthouden. De avond ervoor niet teveel zuipen zodat je je hand stil kunt houden... zo heb ik het gedaan.....

Gr. Sam. 8-)
 
Heb van de week touwens ook nog een setje stuurverhogers gemonteerd.... wat een heerlijkheid, rijdt een stuk relaxter en met het staan op de steps sta je veel rechter! Super aanpassing voor weinig geld!

8-)
full
 
Ook heb ik nog een setje van die 'foam' - achtige handvaten gemonteerd (ook niet duur, 8,50) omdat ik toen ik laatst naar Assen reed merkte dat lange snelwegstukken resulteren in 'dooie' handen van het hoog frequente trillen. Dat is nu ook verleden tijd. Ook weer een super aanpassing!
8-)
full
 
Afgelopen zaterdag met miene maat weer naar het hoge Noorden gereden; hij wist een Twin te staan bij een motorzaak.... Om een lang verhaal kort te maken; ook hij heeft er een gekocht! Hoe meer Twinnen hoe beter zeg ik altijd maar! Hier een paar pics, we moeten 'm van de week nog ophalen..

8-)
full
 
Lijkt redelijk aardig op de SD XRV 8-)

Ik heb sinds kort Rox risers op de twin, die kun je ook naar voor en achter verstellen. dat is helemaal gheyl :P
De foamgrips heb ik ook al een jaartje erop, werkt prima, maar ze slijten als de neten; ik verbruik 3 tot 4 sets per JAAR B| zeker met offroad gaan ze als een raket..



Overigens vind ik de trillingen mét de verhogers weer iets erger geworden, en ook het beeld in je spiegels is niet meer helemaal je-van-het.. trilt als een alco in de 2e week drooglegging bij hogere snelheden.. _O-

Ik heb overigens vandaag mijn NikoTech steppies binnen; 4 cm verlaagd :9~ Straks wil ik helemaal niet meer zitten, met die risers was staand rijden al een heeeeeel stuk beter geworden, en dit gaat het echt áf maken :]
 
Laatst bewerkt:
Lijkt redelijk aardig op de SD XRV 8-)

Ik heb sinds kort Rox risers op de twin, die kun je ook naar voor en achter verstellen. dat is helemaal gheyl :P
De foamgrips heb ik ook al een jaartje erop, werkt prima, maar ze slijten als de neten; ik verbruik 3 tot 4 sets per JAAR B| zeker met offroad gaan ze als een raket..

[~[url="http://img41.imageshack.us/img41/562/dsc03176w.th.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img44.imageshack.us/img44/6461/dsc03175d.th.jpg"]afbeelding~][/URL] [~[url="http://img197.imageshack.us/img197/3363/dsc03179d.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

Overigens vind ik de trillingen mét de verhogers weer iets erger geworden, en ook het beeld in je spiegels is niet mee helemaal je-van-het.. trilt als een alco in de 2e week drooglegging bij hogere snelheden.. _O-

Ik heb overigens vandaag mijn NikoTech steppies binnen; 4 cm verlaagd :9~ Straks wil ik helemaal niet meer zitten, met die risers was staand rijden al een heeeeeel stuk beter geworden, en dit gaat het echt áf maken :]


Tering, wat een gave risers!! Ik wist niet eens dat die bestonden..?? :? Als ik dat geweten had, had ik zo'n gehaald.... |( Zijn echt mooi... Wat kost zoiets..?

8-)
 
ongeveer 3 keer zoveel als de jouwe schat ik..

Op TCN is er een inkoop aktie, hier in .nl kun je ze niet krijgen (kopen ook niet trouwens :+ ), maar in de Good 'Ol US of A dus wel 8-) .. dit is één van de 2 sets die nu hier rondhobbelen, als proefje, en als het goed is komt er een 2e ronde..

Prijzen inclusief verzenden hierheen en met- en zonder douanemazzel staan in het topic..

De mijne waren iets meer als 110 € dacht ik, maar dat komt omdat ze ook meteen passend zijn voor een fatbar stuur.. paar tientjes minder kan ook voor de standaard versie.. ze hebben ook dezelfde risers met een trillingsdemper erin, en die zijn dan weer een tikkeltje duurder. ;)
 
Ook heb ik nog een setje van die 'foam' - achtige handvaten gemonteerd (ook niet duur, 8,50) omdat ik toen ik laatst naar Assen reed merkte dat lange snelwegstukken resulteren in 'dooie' handen van het hoog frequente trillen. Dat is nu ook verleden tijd. Ook weer een super aanpassing!
8-) [afbeelding]

Waar heb je die foam handgrepen gehaald?
 
Die hebben ze volgens mij bij elke zichzelf respecterende motorzaak wel liggen... ikzelf haal ze bij Goedhart, nog nooit misgegrepen.

Je kunt ze ook vaak bij een fietsenzaak kopen, ze zitten ook vaak op mountainbikes, dan kosten ze meestal maar een paar euro.. kwaliteit is ook evenredig met de prijs.. :/
 
Ik heb ze gewoon van het rek gepakt bij Motor Center Venlo... Ik zag ze toevallig hangen.. Volgens mij hebben de meeste motorzaken ze idd gewoon liggen..
Gr. Sam.

En die dingen schuif je gewoon over je bestaande handvatten heen?
 
Da's een publiek geheim, en is te bevragen bij NikoTech zelf ;)

Zitten iets onder de prijs van Touratech steppies (ter indicatie), maar TT steppies zijn niet lager als de originele volgens mij, alleen iets breder voor wat meer comfort als je staat..
De Nikotech stepjes zijn 4 cm lager als de standaard steppies, daarbij zijn ze breder én langer... zodat je met je hele voetbreedte op het stepjes staat bij offraod rijden, en dat is zoooo veel lekkerder rijden.. daarbij heeft het verlagen van je stepjes hetzelfde effekt als het verhogen van je stuur, en dat in combi met 5 cm stuurverhogers geeft je dus 9 cm meer comfort en dat is VEEL :P

Staand rijden is nu net zo comfortabel als zittend, en zittend heb je door de steppies ineens veel meer beenruimte, look Jim; it's amaaaaazing *D

~[EDIT] hoe vies kunnen die foamgrips nou helemaal worden ?? je handkappen zitten ervoor en met elke regenbui regenen ze weer schoon, en binnen een paar maanden heb je weer nieuwe; ze slijten als een idioot op de plek waar je duim zit als je wat meer offroad rijdt :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan