Het honda Africa Twin topic deel *O*

Wanneer gaan we toeren?

  • za of zo 20-21 aug

    Stemmen: 2 22,2%
  • zo of zo 3 - 4 sept

    Stemmen: 7 77,8%
  • za of zo 17-18 sept

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    9
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je.

Was altijd al een wens, maar kon financieel niet uit. Hebben laatst een meevaller gehad en omdat ik verder van de woonplaats ga werken, zei de vrouw: "moet je dan niet een niuewere motor gaan halen". Daar hoefde ik niet lang over na te denken dus.
Heb ook nog getwijfeld over een GS, maar na de laatste vakantie in Oostenrijk wist ik het zeker geen GS van elke 5 motoren zijn er 3 GS'n. En als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel een eenheidsworst.

Maar de Twin gaat er niet uit, daar gaat het vrouwtje op rijden }) en ik ook zo af en toe ook natuurlijk })

Had trouwens begrepen dat bij de nieuwste LC8 de onderhouds interval 10000 km was en ga het onderhoud toch zelf doen.
*******

Oke, tegen mij zeiden ze om de 6000 dus dat hield me tegen. Als je trouwens kunt kiezen tusseneen GS en de KTM dan verliest die GS het m.i. altijd.
 
Helemaal mee eens al moet ik bekennen dat ik nog niet op een ktm gereden heb... Moet er binnenkort maar eens van komen. Ik kan er toch geen betalen dus is een veilige proefrit.

De GS is inmiddels zo'n eenheidsworst dat er weinig aan is idd, maar ondertussen toch ook wel vrij veel ktm adventures gezien in de alpen.
 
zooohh ik baal dus echt mega..

Vandaag ff weze ploegen,damn leg ik vlak voordat ik naar huis ging nog ff de twin plat op keien/grind tank onder de krassen echt *&^%$ mega kut..

kapjes kapot o.k kut.. maar een tank f..k.. zeker van mn rd-03 de tank was als nieuw..
je had er ook niks van valbeugels enz op toch? dan sloop je het helaas snel. |(
 
je had er ook niks van valbeugels enz op toch? dan sloop je het helaas snel. |(


Klopt man, ik ga tot ik valbeugels heb niet meer naast de weg mits ik me een beetje in kan houden.

Net weer ff wezen rijden..zeg maar ploegen.. men I love off-road

En je raad t al weer klein valletje en nu is mn tank echt #$%^&(*& bekrast en inc deuken |(

maar ja komt wel goed.. ooit.. O-)
 
Laatst bewerkt:
staat nog een rd03 die mogelijk in onderdelen weg gaat op het tcn forum maar volgens mij heeft dennis die al gezien.


Thanx man.!
Had hem idd al gezien maar die vent reageert echt nergens op helaas..


Trouwens wie neemt de OT van het Africa twin deel 2 voor zijn/haar rekening...
Als ik niet zo n mega digibeet was had ik het zeker gedaan.! :P
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde net dat een neef van me nog een husqvarna enduro heeft waar hij mogelijk goedkoop vanaf wil, tijd om de familiebanden aan te halen! leuk voor erbij
 
Thanx man.!
Had hem idd al gezien maar die vent reageert echt nergens op helaas..


Trouwens wie neemt de OT van het Africa twin deel 2 voor zijn/haar rekening...
Als ik niet zo n mega digibeet was had ik het zeker gedaan.! :P

dacht iets te lezen dat cas121 ermee bezig was. maar anders wil ik hem wel gaan starten. met een knappe startpost :Y
 
Ik was 'm ook al aan 't volgen... (pekelfiets).. vind 'm echter nu al te hoog... komt namelijk nog 16 % veilingkosten bij en daarop nog eens 19 % BTW... én dan weet je nog niet eens zeker wát je koopt.. Beetje risky-bussinus!
Maar goed, kan ook meezitten... blijft een gok!
Wie is hier eigenlijk aan 't bieden op deze Twin? Misschien iemand van dit forum?
8-)
Ik weet niet of het het juiste model is maar op de veilingsite van BVA staat ook een AT te koop
Honda XRV 750 Africa Twin - Motoren te Zwolle - BVA Auctions - online veilingen

Wie weet...
 
is t ook sam, iets kopen zonder proefrit en hem gezien te hebben. '(
Als je een pekkel twinnetje zoekt.er staan momenteel zat @Tjes voor en nabij de 1000euri op marktplaats.

Ook zonde maar minder zonde als je rd-07 naar de kloten rijden in de pekel.
 
dacht iets te lezen dat cas121 ermee bezig was. maar anders wil ik hem wel gaan starten. met een knappe startpost :Y

Lijkt me prima als jij het doet, ik zit hier ook nog niet zo lang.

Wel heb ik al wat info en links verzameld voor in de OP maar dat kunnen we er natuurlijk gewoon in klappen 8-)



is t ook sam, iets kopen zonder proefrit en hem gezien te hebben. '(
Als je een pekkel twinnetje zoekt.er staan momenteel zat @Tjes voor en nabij de 1000euri op marktplaats.

Ook zonde maar minder zonde als je rd-07 naar de kloten rijden in de pekel.

Zo heeft een maat van me een oude virago (! :r !) gekocht via domeinen, bleek niet te lopen en tot overmaat van ramp werd hij na 1 week alweer gepikt. Totale kosten waren hoger dan wanneer je een mooie opgeknapte zou kopen...
 
Laatst bewerkt:
Ook zonde maar minder zonde als je rd-07 naar de kloten rijden in de pekel.

mijn RD07 was niet de mooiste van de klas toen ik hem kocht. en voor mij hoeft dat ook niet.

voor mij staat een twin voor avontuur. daar hoort ook modder en roest bij.
komt wel een tijd dat een keer nieuwe rvs spaken erin gooi, maar dat is een onderhoudsding.
 
@ Iklastig die van jpu ziet er echt zeker niet slecht uit hoor.. valt wel op meeste @T rijder zijn niet zo van poetsen..

Zag vandaag trouwens een bmw hp2 enduro rijden damn das een bike he..! ooooh :9~
 
valt wel op meeste @T rijder zijn niet zo van poetsen..

Ja, ik heb vaak het voornemen om het te doen, maar als ik wat vrije tijd heb ga ik liever gewoon een stukje rijden.

Het helpt ook niet dat ik geen plek heb om hem voor de deur te wassen, moet dan eerst naar een wasbox, blok laten afkoelen, wassen, drogen etc etc. Dat werkt flink drempelverhogend.
 
stil hier..!! :W
full
 
Ja idd, hier ook niet veel te melden.

Ik heb mn twin vandaag maar eens grondig gewassen, is redelijk gelukt. althans goed genoeg... zijn we daar ook weer een paar maanden van verlost :)

Ik moet al wel langzaam aan de volgende beurt gaan denken, heb mn twin nu 4 maanden maar toch al weer > 8k km gemaakt aan fun-km's
 
kleine of grote..? het is heel er goed zelf te doen hoor bij een @T..

Grote, nog een paar duizend en ik zit op de 96k, wilde het standaard schema aanhouden. Ik wil idd zo veel mogelijk zelf doen, maar dan wel onder begeleiding van iemand met meer ervaring dan ik heb..

Vandaag werd ik trw even herinnerd aan het gewicht van een @, tijdens het opbokken glipte mn voet van het pookje van de middenbok, om vervolgens onder datzelfde pookje te komen toen hij op de bok kantelde. Geloof me, dat voel je.


ja ja, het aftellen naar het africa twin > bigger > better > faster topic is begonnen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan