Silverwing (FJS600) ervaringen

De eerste vraag van dit topic:
heeft er iemand ervaring met de Silverwing 600?
JA, IKKE!!!!!
Dit weekend dus 1020km (duizend twintig!) gereden naar Duitsland en terug.
Aantal pannes en problemen: 0 !!!
Zalig genoten van een heerlijk hotelletje, veel te veel eten, drinken en van mijn gezelschap (ook na 17jaar huwelijk)!
Bochtjes gepikt door het prachtige landschap, heerlijke sauna in
een welnesscentra en Hameln bezocht (ja, de rattenvanger van ...).
Enigste nadeel: veel te heet, zelfs op hoge snelheid (+30gr) en vermoeiend lawaai
van de motor (normaal?). t'Is natuurlijk geen auto, het gebulder van wind en motor
hoort erbij.
Enkele foto's om iedereen jalours te maken:
full
 
Tuulk van alles op aan te merken, maar dit is het echte rijden.... :] En je doet het toch maar even. Kan menig motorrijder een puntje aan zuigen 8-)
 
leuke foto s.
het zou leuk zijn als je je reis verslag op de topic zet reizen met de motorscooter.
mooie omgeving daar he.
 
Laatst bewerkt:
Jawadde, Jawadde. :9~

Dat was een weekend om te herhalen denk ik, nietwaar? Het doet mij plezier dat het zo goed is meegevallen. Ik was al jaloers voor je vertrok, maar nu stroomt het eraf. :9~ :9~ :9~ 1020 km in één weekend, voedsel en de rust + het vrouwke erbij. wat moet ne mens nog meer hebben. Ook proficiat met je 17 jaar huwelijk. Was dat de reden van de trip? Ik zal proberen binnen drie jaar (30 jaar huwelijk) dat ook te arrangeren. Natuurlijk de vrouw moet ook willen.

Morgen is het eindelijk D-day. *O* Ik ga mijn eerste meters met een scooter afleggen. Het zal een burgman 650 worden. De Dealer van honda voor de SW wil maar niet bellen (3,5 weken). :N -O- :N

De Burgman 650 en de SW 600 zijn nog de twee gegadigden. De T-Max is afgevallen door niet comfortabel genoeg voor moeder de vrouw. ;(

Maar ik ga niet beslissen voor ik de SW aan de tand gevoeld heb.
Als ik heel diep in mijn goesting kijk blijft de SW mij parten spelen, dus hij moet zeker bereden worden om goed te kunnen vergelijken.

Nog een tip waar ik moet op letten morgen, ik heb nul nada njet ervaring met scooters.
Hoop dat ik niet zal koppelen lijk zot.
 
Jawadde, Jawadde. :9~

Dat was een weekend om te herhalen denk ik, nietwaar? Het doet mij plezier dat het zo goed is meegevallen. Ik was al jaloers voor je vertrok, maar nu stroomt het eraf. :9~ :9~ :9~ 1020 km in één weekend, voedsel en de rust + het vrouwke erbij. wat moet ne mens nog meer hebben. Ook proficiat met je 17 jaar huwelijk. Was dat de reden van de trip? Ik zal proberen binnen drie jaar (30 jaar huwelijk) dat ook te arrangeren. Natuurlijk de vrouw moet ook willen.

Morgen is het eindelijk D-day. *O* Ik ga mijn eerste meters met een scooter afleggen. Het zal een burgman 650 worden. De Dealer van honda voor de SW wil maar niet bellen (3,5 weken). :N -O- :N

De Burgman 650 en de SW 600 zijn nog de twee gegadigden. De T-Max is afgevallen door niet comfortabel genoeg voor moeder de vrouw. ;(

Maar ik ga niet beslissen voor ik de SW aan de tand gevoeld heb.
Als ik heel diep in mijn goesting kijk blijft de SW mij parten spelen, dus hij moet zeker bereden worden om goed te kunnen vergelijken.

Nog een tip waar ik moet op letten morgen, ik heb nul nada njet ervaring met scooters.
Hoop dat ik niet zal koppelen lijk zot.


spannend voor je leuk.

test hem ook met duo en zonder erg belangerijk.
binnen wegen maar vooral ook snelwegen.
alles proberen dus rijd eerst een stuk gewoon.
dan een stuk met de powerknop aan*(extra boost) merk je ook gelijk wat je van de motorrem vind. je ziet of hij aanstaat als je een gele indicatie ziet met power erop.
als er alleen d staat staat hij op automaat.
zie je cijfers staat hij op schakelen doe je met flippers omhoog is op omlaag is naar beneden. je kun gewoon opschakelen zonder koppelen net als een playstation spelletje.
je kunt gewoon tijdens het rijden van mode verwisslen dus je hoeft er niet voor stil te staan.
wel is het zo dat als hij uit is geweest dat hij altijd in zijn standaart d(automaat mode )begint.
straatje keren zowel alleen als met duo.
als het lukt en je vind het niet eng kun je kijken of je een file op kunt zoeken om te zien hoe het file rijden gaat maar dit moet je als laatste doen als je de motor al wat meer aanvoelt.
rijd even in de stad om te zien hoe die rijd op lage snelheid of hij niet te zwaar voor je is.
stukje 140 kan ook geen kwaad om de windgevoeligheid en de stabiliteid en bochten te testen.
vergeet niet te kijken wat je van de remmen vind dus remmen maar.
sturen vanuit je heupen net als salsa dansen haha.
begin rustig want vooral als je de powerknop aan hebt is die sneller dan je denkt en de on of effect moet je mischien aan wennen.
het op en afstappen voor de duo kun je ook het beste oefenen want mijn ervaring is dat de meeste erg lomp zijn de eerste keren omdat de burg zo hoog is.
eerst 1been op de tree dan de andere eroverheen zwaaien.
wat ik altijd met mijn vriendin afspreekt ik geef het seintje wanneer ze p kan stappen.
waarom nou als ze onverwachts op stap dan kun je zomaar vallen omdat het toch wel een gewicht is 238 of 244 abs als je er niet op bedacht bent.

sucses.
 
Dank je Sossa, zal het nog een paar keer lezen (ook op het werk ((sssst)) niet verder vertellen.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel tijd ik ga krijgen (Met FJR een weekend van 3 dagen dus 700 km) maar ga er zeker voor om al wat je opsomt uit te proberen.
File rijden zal er niet inzitten (woon 20 min van een snelweg)
Voor het opstappen nog het minst schrik, vrouw rijd al 22 jaar mee, ze kent de procedure hihi.
Ga zeker mijn ervaring morgen neerpennen. moesten ze er mij niet afkrijgen (wegens te leuk) zal het voor overmorgen zijn.

8-) :Y O-) :W *O*
 
Off topic, Kan je op meerdere PC reageren op het forum of enkel op de pc waarmee je, je aangemeld hebt? :? :?
 
Nu heb je mij jalours gemaakt,
een test met de Burgman 650!
Dan moet je inderdaad een testrit met een SW versieren om te vergelijken, de Burgman
is bredere en zwaarder, maar heeft meer kracht. Ook het spelen met de "knoppekes"
van de versnellingen moet de SW ontberen (nooit gemist eigenlijk, de motorrem is voldoende).
Een nadeel bij zware moterscooters is dat hij ontkoppeld onder de 30 km/h; niet
leuk in smalle filedoorgangen en haarspelbochtjes met tegenliggers en zwaar bepakt.
Heb ik dit weekend paar maal tegengekomen.
Voor de rest:moge de beste winnen!
Let ook op je eigen gewicht (en van moeder de vrouw); ik weeg 62,5 kg en mijn vrouw ook.
Dan is de 250kg van de SW een serieus gewicht, de Soes is nog zwaarder!

Veel lol ermee: :]
 
he droomscooter vertel vertel vertel. vandaag heb je gereden we willen ervaring horen.
zijn erg benieuwd.
 
Jadadde, jawaddde, 8-) 8-)

De eerste 40km met een scooter zitten er op. Moest er wel afkomen wat hij stond op reserve!! '(
Mensen de eerste km was een catastrofe. Ik zwalpte van links naar recht. Hadden er politie patrouilles mij zien rijden ze hadden mij massaal tegengehouden en gedacht dat ik 5 promille in mijn bloed had. De burg voelde aan als een kinderfietsje zo licht, Ik weet dat de FJR bij lage snelheid zeer zwaar stuurt en volgens de raad van iedereen mocht ik dat verwachten bij de burg ook. Niet dus, de burg stuurt zo licht als een veertje. Na een tijdje was dat natuurlijk goddelijk. Het volgende probleem dat overwonnen moest worden was het bochten nemen, Ik kan jullie zeggen het deed vies (raar). Gelukkig niets gebeurd maar was wel voor 200% alert en stond weer met mijn beide benen in de werkelijke wereld. 40 Km later is het om eerlijk te zijn nog niet om over naar huis te schrijven maar het gaat. Mis nu toch noch het gevoel van iets tussen de benen te hebben, ben zeker dat het binnen 500 km over is als het slecht gaat misschien 1000 km
Maar wat een kracht dat de burg heeft en soepel en dan nog zonder een schokje. Ik weet dat het met de FJR sneller gaat, maar daar moet je zeer veel comfort voor inleveren. En de zit plaats is gewoon een zetel en met je voeten kan je alle kanten uit (natuurlijk uit geprobeerd).
Op een motor staan ze op het stepje. Je kan kiezen tenen, plat van de voet of hielen op dat stepje thats it. Op de burg heb je de zelfde mogelijkheden als in een zetel thuis.
Van de tip-tronic was ik niet zo wild . Misschien als ik gewoon ben, zal het leuk zijn om mee te experimenteren maar waarschijnlijk te koste van het relaxgevoel. De powerknop uitgeprobeerd maar heeft mij niet van verbazing doen wauw roepen, Misschien doordat alles nieuw was en nog onder de indruk was van te veel andere dingen.
Heb dan op de N49 (E34) nekeer uitgetest hoe hij zich gedroeg op hogere maar legale snelheden. In één woord fantastisch , op 1.2.3 soepel en krachtig naar 120km/hr. Was praktisch alleen op de weg en bij licht zigzaggen was hij altijd zeer stabiel. Soepel naar 140km/hr zonder ook maar protest van de burg. Voelde nog steeds zeer stabiel aan. Ging echt relax . In een zetel tegen 140km/hr, in 22 jaar motorrijden nog niet meegemaakt. Ik kan natuurlijk nog een blad vullen met persoonlijke bevindingen maar daar hebben jullie niets aan.
Kort samengevat, de burg is klasse en scooter rijden is mijn ding. *O* *O*
Heb op een dag al eens 970 km gereden met de motor, was wel een wrak gedurende 1 week. heb het gevoel dat ik het op een scooter langer zou uithouden.
De gesprekken achteraf voor prijs en overname waren veel minder en waren niet mijn ding :N :N

Nu moet natuurlijk nog de SW 600 aan de tand gevoeld worden, zeker weten :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
leuk om te lezen.
en tja over de onderhandeling met jou motor hoef je natuurlijk niet bij dezelfde dealer te zijn he.
ik ben zelf 8 dealers langs geweest en de prijs verschil met wat ik terug kreeg was 1500 euro dus loont het om rond te kijken.
en ja de fjr is sneller weet ik uit ervaring aan het stoplicht.
dezelfde ervaring leert dat in het bochtenwerk je de fjr erg mooi vind in de achteruit kijk spiegel.
wat vond je vrouw/mede passagier ervan of was je alleen?
 
De vrouw heeft inderdaad ongeveer 5 km meegereden, wilde eerst zeker zijn dat ik hem in de hand had. Ze was in haar nopjes, ze voelde ook dat ik zonder pijn reed kweet nie hoe maar dat zei ze na afloop. Over het zadel was ze zeer te spreken en ook over het feit dat ze meer zag. Op de FJR juist links en recht.
Mooie foto Sossa. Je kan ze niet vergelijken maar qau uiterlijk vind ik ze beiden de max. Ik persoonlijk vind de T-Max ook een mooi machine, maar vrouwlief zit niet op haar gemak. En als ik bij het rijden geen pijn moet lijden zullen er veel km afgelegd worden en zal de vrouw ook van de partij zijn (ik mag alleen niet buiten hihi). })
Als je eens veel tijd hebt. Denk je dan eens aan wat testen?
Nu een beetje gaan dromen zie. je mag een keer raden van wat. :z :z

Groeten
Jos
 
Goeienavond, Oma! :)

Dit onderwerp ff wakkertrappen met een praktische vraag: Waar (in de omgeving van Utrecht) laat je het onderhoud aan je Silverwing doen?
 
Beste MF-ers

Ze zijn nog vrij zeldzaam op het MS forum maar er is er weer één bij op Neerlands wegen.
Vorige week mijn Honda Silverwing 600 gekocht en gisterochtend opgehaald.
Bouwjaar 2003, 9000 km jong, origineel van Duitse orgine maar was al RDW gekeurd.

Heb nog niet zo heel veel gereden, zo'n 100 km's, maar die waren al ZEER de moeite waard.

Fotootjes volgen........

Gr. René
 
Terug
Bovenaan Onderaan