VTR SP 1&2 Topic Deel 11

Waar heen tijdens de 2008 meeting

  • België

    Stemmen: 4 12,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 23 69,7%
  • Luxemburg

    Stemmen: 1 3,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 2 6,1%
  • Nederland

    Stemmen: 3 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor iedereen een mooi einde van het jaar!

51.jpg
 
Hallo,

Even een vraag over brandstof.
Waar rijden jullie op 95 of 98?
Heeft iemand ervaring met octaan booster.
Kan je dit gebruiken als je motor is afgesteld met een Power commander 3r usb?
Of kloppen dan alle instellingen van ontsteking en brandstof niet meer?

Enne rustig aan met die oliebollen!!!!! :P :P :P
 
Hallo,

Even een vraag over brandstof.
Waar rijden jullie op 95 of 98?
Heeft iemand ervaring met octaan booster.
Kan je dit gebruiken als je motor is afgesteld met een Power commander 3r usb?
Of kloppen dan alle instellingen van ontsteking en brandstof niet meer?

Enne rustig aan met die oliebollen!!!!! :P :P :P


Altijd op 98 octaan tanken en als je in Duitsland bent de 100 octaan.
Rijdt hij echt veel beter op.
 
Hoi,

Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezig van SP1 en lees hierboven dat ie beter op 98 dan op 95 loopt?? op de motor zelf staat aangegeven dat er 95 in moet en waarom loopt ie beter op 98 en hoe kun je dat merken?

iedereen alsvast de beste wensen voor 2008
 
k rij gewoon op 95 in nederland hoor, loopt ie prima op, ooit gehoord dat v power in nederland ervoor zorgt dat je motor armer loopt en mteen er mee gestopt ook, plus het schoont je blok ook van aanslag maar ze vertellen niet waar die aanslag heen gaat van al die voorgaande jaren en losse rommel in mijn blok nee dankje...
 
Laatst bewerkt:
Heb er ook wel eens V power ingegooid, en maar denken van - voel ik het verschil?

Ja hoor, in mijn portemonnee, verder nergens. ;)
 
Hoi,

Ik ben sinds een paar maanden ook in het bezig van SP1 en lees hierboven dat ie beter op 98 dan op 95 loopt?? op de motor zelf staat aangegeven dat er 95 in moet en waarom loopt ie beter op 98 en hoe kun je dat merken?

iedereen alsvast de beste wensen voor 2008

Alleen in NL tank ik 95 maar bijv. in Duitsland gaat er 98 in omdat "normal bleifrei" daar op 91 uitkomt.
En dat gaat allemaal perfect. In NL op super of V-power draaien is zonde van het geld.

:W TenCats.

En voor een ieder: Zalig uiteinde en een goed voorspoedig gezond 2008
full
 
iedereen een hele fijne jaarwisseling en ik wens jullie allemaal een fantastisch nieuw jaar vol gezondheid en mooi asfalt.
 
Hallo allemaal, ik post hier veel te weinig. Maar ik volg dit topic met veel plezier. Op deze laatste dag van 2007 kan ik het dan ook niet laten om iedereen een gezond en gelukkig 2008 te wensen. En uiteraard een mooi motorjaar!
 
Laatst bewerkt:
Ook vanuit het Limburgse ****DE BESTE WENSEN VOOR 2008****


Voor mij valt er voorlopig nog niet veel te rijden:

full




Staat er een beetje zielig bij zo.....maar uiteindelijk wordt hij er als het goed is weer beter van.

Ik ben begonnen met de ketting en achterbrug helemaal schoon te maken.

Verder heb ik het balhoofdlager vervangen (is overigens hetzelfde lager als een Goldwing 1800........kan dus wel wat hebben).


Heb de kleppen afgelopen weekend gecontroleerd. Alles zat nog binnen de marges. (over "Honda-degelijkheid" gesproken. Volgens mij hoeven die dingen nooit gesteld te worden). Alle moeite voor niks, maar wel met een beter gevoel op weg. (Zal binnenkort nog wat plaatjes posten van deze "kleppenoperatie")
Is me wel een gekloot met de voorste cilinder....heb ook de dikke koelwaterslang die voorlangs loopt weg moeten halen om er goed bij te kunnen.
Helaas is een van de bouten waar het ophangplaatje voor de oliekoeler aan hangt in het frame afgebroken |( |( |( . Zat helemaal vast. Heb het voorzichtig uitgeboord en er komt volgende week iemand langs met een speciale tapset waar hij de resten van de oude bout er als het goed is mee uit kan draaien.


@Ribbel: bedankt voor de tip van de rubberen ringetjes van het pair systeem. Die kunnen echt zonder dat je het merkt of het blok in of ernaast vallen.

Verder worden er nu een paar technoflexveren in de voorvork gemonteerd.
Ik denk dat ik ze vervolgens op de originele stand (dus niet doorgezakt) ga terugplaatsen en voor de (betere) 4mm ring oplossing bij de achtershock ga....Het zaakje ligt nu toch aardig uit elkaar.
Moet me wel nog even gaan verdiepen in hoe ik dat precies moet doen. Tips zijn wederom welkom.

Ik wil de luchtfilters ook nog gaan reinigen alhoewel in het werkplaatshandboek bij maintenance staat dat de filters van de eerste modellen sp1 gewoon vervangen moeten worden :-S
De vorige eigenaar had wel al het gaas rondom de luchtfilters weggeknipt (voor betere ademhaling denk ik ???).
Wie kan me vertellen wat ik het beste kan doen met de filters?

De bougi's had ik 4000km geleden al vervangen en de remblokken kunnen ook nog even mee.

Als laatste ga ik alle sapjes (remolie, olie, koelvloeistof) vervangen.

Volgens mij heb ik dan de belangrijkste zaakjes wel gehad...
Mochten jullie nog andere tips hebben....ze zijn zeker welkom :] :] :]



Sp-Greetzzzz
 
Laatst bewerkt:
Ook vanuit het Limburgse ****DE BESTE WENSEN VOOR 2008****


Voor mij valt er voorlopig nog niet veel te rijden:

[afbeelding]



Staat er een beetje zielig bij zo.....maar uiteindelijk wordt hij er als het goed is weer beter van.

Ik ben begonnen met de ketting en achterbrug helemaal schoon te maken.

Verder heb ik het balhoofdlager vervangen (is overigens hetzelfde lager als een Goldwing 1800........kan dus wel wat hebben).


Heb de kleppen afgelopen weekend gecontroleerd. Alles zat nog binnen de marges. (over "Honda-degelijkheid" gesproken. Volgens mij hoeven die dingen nooit gesteld te worden). Alle moeite voor niks, maar wel met een beter gevoel op weg.
Is me wel een gekloot met de voorste cilinder....heb ook de dikke koelwaterslang die voorlangs loopt weg moeten halen om er goed bij te kunnen.
Helaas is een van de bouten waar het ophangplaatje voor de oliekoeler aan hangt in het frame afgebroken |( |( |( . Zat helemaal vast. Heb het voorzichtig uitgeboord en er komt volgende week iemand langs met een speciale tapset waar hij de resten van de oude bout er als het goed is mee uit kan draaien.

@Ribbel: bedankt voor de tip van de rubberen ringetjes van het pair systeem. Die kunnen echt zonder dat je het merkt of het blok in of ernaast vallen.

Verder worden er nu een paar technoflexveren in de voorvork gemonteerd.
Ik denk dat ik ze vervolgens op de originele stand (dus niet doorgezakt) ga terugplaatsen en voor de (betere) 4mm ring oplossing bij de achtershock ga....Het zaakje ligt nu toch aardig uit elkaar.
Moet me wel nog even gaan verdiepen in hoe ik dat precies moet doen. Tips zijn wederom welkom.

Ik wil de luchtfilters ook nog gaan reinigen alhoewel in het werkplaatshandboek bij mainanance staat dat de filters van de eerste modellen sp1 gewoon vervangen moeten worden :-S
De vorige eigenaar had wel al het gaas rondom de luchtfilters weggeknipt (voor betere ademhaling denk ik ???).
Wie kan me vertellen wat ik het beste kan doen met de filters?

De bougi's had ik 4000km geleden al vervangen.

Als laatste ga ik alle sapjes (remolie, olie, koelvloeistof) vervangen.

Volgens mij heb ik dan de belangrijkste zaakjes wel gehad...
Mochten jullie nog andere tips hebben....ze zijn zeker welkom :] :] :]



Sp-Greetzzzz

Heb straks een set BMC sportluchtfilters over, voor 30 euries + verzendkosten mag je ze hebben. :)
En zo niet, iemand anders nog interesse!!??

Ook namens mij alvast een gelukkig en gezond 2008!!
 
Heb straks een set BMC sportluchtfilters over, voor 30 euries + verzendkosten mag je ze hebben. :)
En zo niet, iemand anders nog interesse!!??

Ook namens mij alvast een gelukkig en gezond 2008!!


Wat ga je dan voor luchtfilters erin zetten?
 
Heb er ook wel eens V power ingegooid, en maar denken van - voel ik het verschil?

Ja hoor, in mijn portemonnee, verder nergens. ;)

Hobby mag geld kosten, merk duidelijk het verschil.
rijdt zuiniger en blijft van binnen veel schoner.
Qua prijs is V-power niet veel duurder dan de 95 bocht.
 
Ook vanuit het Limburgse ****DE BESTE WENSEN VOOR 2008****


Heb de kleppen afgelopen weekend gecontroleerd. Alles zat nog binnen de marges. (over "Honda-degelijkheid" gesproken. Volgens mij hoeven die dingen nooit gesteld te worden). Alle moeite voor niks, maar wel met een beter gevoel op weg. (Zal binnenkort nog wat plaatjes posten van deze "kleppenoperatie")


Ik wil de luchtfilters ook nog gaan reinigen alhoewel in het werkplaatshandboek bij maintenance staat dat de filters van de eerste modellen sp1 gewoon vervangen moeten worden :-S
De vorige eigenaar had wel al het gaas rondom de luchtfilters weggeknipt (voor betere ademhaling denk ik ???).
Wie kan me vertellen wat ik het beste kan doen met de filters?


Mochten jullie nog andere tips hebben....ze zijn zeker welkom :] :] :]



Sp-Greetzzzz

Ja, doe maar een 'how to' voor de kleppen. Mij doe je er iig een plezier mee.

Tip: haal het schakel- en rempedaal los en doe er nieuw vet in.

Heb begrepen dat de SP1 standaard luchtfilters heeft met plakspul op het filtermateriaal. Die zou je dan niet kunnen reinigen. De SP2 heeft papierfilters die je kan doorblazen. Perslucht van buiten, stofzuiger van binnen. Alles nadat je de filters eruit hebt gehaald :o
 
Jij ook Richard gelukkig, gezond en veilig motorjaar.


Jij ook Modady.
We zitten hier gezellig onder de klanken van Après Ski Radio. Erg gezellig. De oliebollen vliegen door de kamer, de BBQ buiten maakt overuren gelijk de houtkorf en ik ben al bezig met de tweede doos Champagne.
 
Jij ook Modady.
We zitten hier gezellig onder de klanken van Après Ski Radio. Erg gezellig. De oliebollen vliegen door de kamer, de BBQ buiten maakt overuren gelijk de houtkorf en ik ben al bezig met de tweede doos Champagne.

klinkt lekker Ed, was dat maar iedereen weg gelegd :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan