VTR SP 1&2 Topic Deel 11

Waar heen tijdens de 2008 meeting

  • België

    Stemmen: 4 12,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 23 69,7%
  • Luxemburg

    Stemmen: 1 3,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 2 6,1%
  • Nederland

    Stemmen: 3 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha die Two Wheel! Long time. Die mod heeft wel degelijk zin, het 'slome' in het sturen gaat er wat vanaf. En in de lange bochten blijft ie nog steeds stabiel. Stuurt wat meer als een blade zeg maar.
Is ook beter dan het doorsteken van de vork, omdat daarmee de grondspeling vermindert (niet goed voor je laarzen).

Helemaal goed is als je een in lengte verstelbare schokbreker monteert, kan je variëren.
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft deze mod allemaal op z'n SP uitgevoerd? En heeft deze mod ook zin als je geen circuit rijdt?

Greets 2-wheel

Ik heb dat jarenlang gehad en het werkt prima, ook zeker voor op straat !
Stuurt een stuk vlotter.
Volgensmij staat het ook in de PB mods:

tadaa >>

9.jpg


Ik had ook voor verder doorgestoken (8mm) en achter 4mm erbij.
Stuurde perfect ! (voor op straat)
Circuit was een ander verhaal.... daar ga je plat-platter-platst..... ;(
Bodemvrijheid was daar iets te weinig en je verliest door het ophogen ook grip aan de achterzijde. Maargoed, dat is ook teveel gevraagd van de bestaande vering dus als je daar echt wat wil moet je zowiezo de vering voor & achter wijzigen.....
 
Laatst bewerkt:
Ha die Two Wheel! Long time.

Ja heel lang geleden :o
Ik heb een paar tumulte jaren achter de rug (jaar overspannen geweest en nog eindelijk alles weer op orde :Y )
Afgelopen jaar weinig gereden en voor mij en m'n vrouw de laaste motorvakantie gehad (althans voor de eerste aankomende jaren) want nog een paar maand en dan verwachten wij onze eerste kleine *O* *O* *O*

Hoe gaat met met jou ?

Die mod heeft wel degelijk zin, het 'slome' in het sturen gaat er wat vanaf. En in de lange bochten blijft ie nog steeds stabiel. Stuurt wat meer als een blade zeg maar.
Is ook beter dan het doorsteken van de vork, omdat daarmee de grondspeling vermindert (niet goed voor je laarzen).

Volgende maand gaat m'n SP weg voor een beurt en krijg ik een nieuwe kettingset gemonteerd (achtertandwiel 43 ipv standaard 40 tands) en worden de circuitbanden van Ribbel gemonteerd. aat dan gelijk ook even de achterkant ophogen.
Vanaf de zomervakantie heb ik dus ook niet meer gereden :X Had er even helemaal geen zin meer in.
Maar de enthousiastme is nu weer terug alleen krijgt het motorrijden nu helemaal een andere prioriteit. Voordeel is dan wel, als je de motor pakt je extra kunt gaan genieten.
En voor mij is dat nog steeds helemaal op de SP :}

Greets 2-wheel
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat jarenlang gehad en het werkt prima, ook zeker voor op straat !
Stuurt een stuk vlotter.
Volgensmij staat het ook in de PB mods:

tadaa >>

[afbeelding]

Ik had ook voor verder doorgestoken (8mm) en achter 4mm erbij.
Stuurde perfect ! (voor op straat)
Circuit was een ander verhaal.... daar ga je plat-platter-platst..... ;(
Bodemvrijheid was daar iets te weinig en je verliest door het ophogen ook grip aan de achterzijde. Maargoed, dat is ook teveel gevraagd van de bestaande vering dus als je daar echt wat wil moet je zowiezo de vering voor & achter wijzigen.....

@H@nsie:

Dank je wel voor de illustratie.
Ik zal het zzelf alleen houden bij het ophogen van de achterzijde :Y

Greets 2-wheel
 
Hoi iedereen,

Tis weer winter dus heb ik weer tijd om weer eens op het forum te komen. Sp staat in de schuur klaar voor het nieuwe seizoen. duurt lang.........
In de vering set up (hier op het forum) wordt er gesproken over een ring (etje) van 4 mm dik om de achter kant rijhoogte te veranderen. Kan niet vinden waar ik dit ringetje moeten monteren. Iemand enig idee?

Jullie hebben het ook over geluids overlast in duitsland. Ik ga eind mei (1 juni) naar de GP van muggello en was niet van plan om db killers (niet E keur dempers) te monteren. Hoe loopt dit af als je aan gehouden wordt? betalen of niet meer verder?

gr Jarnozem

weer bedankt voor alle tips iedereen.
Sta wel voor een keuze heb geen zin om met standaard dempers naar mugello te fluisteren. Hoe zou het gaan als ik in duitsland db killers monteer en er later weer afhaal? Om het risico te spreiden???????????/
 
weer bedankt voor alle tips iedereen.
Sta wel voor een keuze heb geen zin om met standaard dempers naar mugello te fluisteren. Hoe zou het gaan als ik in duitsland db killers monteer en er later weer afhaal? Om het risico te spreiden???????????/
dat zou al een klein begin zijn maa,r no E keur no go daar als ze lullig willen zijn
 
Laatst bewerkt:
AMA 2002: (Miguel Duhamel 17, Nicky Hayden 69, Kurtis Roberts 80)
amasbk-2002-atl-sv-0114.jpg

amasbk-2002-atl-sv-0122.jpg

amasbk-2002-atl-sv-0123.jpg

amasbk-2002-atl-sv-0131.jpg

amasbk-2002-atl-rs-0102.jpg

amasbk-2002-atl-sv-0107.jpg

amasbk-2002-atl-sv-0112.jpg



BSB 2003: (Mark Heckles 9, Steve Plater 5)
bike-2003-sne-dd-0119.jpg

bike-2003-sne-ml-0209.jpg

bike-2003-sne-ml-0216.jpg

bike-2003-sne-dd-0107.jpg

bike-2003-sil-dd-0119.jpg

bike-2003-thr-ml-0107.jpg
 
Laatst bewerkt:
weer bedankt voor alle tips iedereen.
Sta wel voor een keuze heb geen zin om met standaard dempers naar mugello te fluisteren. Hoe zou het gaan als ik in duitsland db killers monteer en er later weer afhaal? Om het risico te spreiden???????????/
voor wat betreft de dem. van de schokbreker,kan je gewoon los halen gebeurd nix met de fiets want hij hangt uit zijn veren als hij op zijn standaard staat.zo gepiept.(succes)jarnozem. ;)
 
voor wat betreft de dem. van de schokbreker,kan je gewoon los halen gebeurd nix met de fiets want hij hangt uit zijn veren als hij op zijn standaard staat.zo gepiept.(succes)jarnozem. ;)


Ehhhh, leg eens uit....
Je trekt hem dan over de standaart, zoals ja ook wel eens doet met ketting smeren?? :?
Moet je toch wel met z'n tweeen zijn,toch?? :?
 
@ Hakman:

Ik heb begrepen dat jij wel eens deelneemt aan circuitdagen met je SP2.
En je gebruikt de SP2 ook als straatfiets, ben je dan extra verzekerd op het circuit en aan welke dagen neem jij dan deel ??

Ik zou ook wel eens willen circuitrijden maar dan alleen als mijn motor op de baan verzekerd is anders wil ik geen risico lopen.

Groet 2-wheel
 
Laatst bewerkt:
@ Hakman:

Ik heb begrepen dat jij wel eens deelneemt aan circuitdagen met je SP2.
En je gebruikt de SP2 ook als straatfiets, ben je dan extra verzekerd op het circuit en aan welke dagen neem jij dan deel ??

Ik zou ook wel eens willen circuitrijden maar dan alleen als mijn motor op de baan verzekerd is anders wil ik geen risico lopen.

Groet 2-wheel

Om te beginnen:
Gewoon een racekuip erop en een paar Durbahn valblokken.

Let the race addiction begin !! :P
 
Ehhhh, leg eens uit....
Je trekt hem dan over de standaart, zoals ja ook wel eens doet met ketting smeren?? :?
Moet je toch wel met z'n tweeen zijn,toch?? :?
je kan hem gewoon loshalen hoor,en om hem dan weg te nemen trek je hem iets meer uit zijn veren,echt geen probleem.en redt het makkelijk in je eentje,hup ring ertussen en weer mont.appeltje eitje.heb misschien een 2e man nodig om koffie te zetten maar voor de rest niet hoor. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan