VTR SP 1&2 Topic Deel 11

Waar heen tijdens de 2008 meeting

  • België

    Stemmen: 4 12,1%
  • Duitsland

    Stemmen: 23 69,7%
  • Luxemburg

    Stemmen: 1 3,0%
  • Frankrijk

    Stemmen: 2 6,1%
  • Nederland

    Stemmen: 3 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    33
Status
Niet open voor verdere reacties.
gewoon geduld hebben en niet gaan rijden met die teringzooi op de weg het vreet echt alles aan,ik rijd momenteel met een hondaatje nx 250 en ondanks dat ik hem totaal ingesmeerd heb met vet gaat hij toch langzaam naar de kloten maar goed daar is het ook een pekelfietsje voor.
 
Nee hoor, kan geen kwaad. Gewoon bandjes lekker hard oppompen en hoog in de toeren houden, vooral de bocht uit. Ongekend rijplezier!

:N :o :+


Goeie tip Peter,jullie hebben mij aan het twijfelen gebracht,
denk dat ik maar naar Pepe luister,Pepe is het al zo duur
geworden?
 
Drako?? Vertel... :Y

Bedoel je een Bimota met als basis een 900cc blok van de Ducati monster? Kan er helaas geen plaatjes van vinden, laat staan specs.


Yep, zijn er twee van gebouwd. Verder geen info beschikbaar, alleen artikeltje in Belgisch motorblad. De scan hiervan is tijdens een crash van m'n PC destijds verloren gegaan.
 
Yep, zijn er twee van gebouwd. Verder geen info beschikbaar, alleen artikeltje in Belgisch motorblad. De scan hiervan is tijdens een crash van m'n PC destijds verloren gegaan.

Deze ?
http://www.motorwereld.be/archres2.asp?artikel=487
070309.jpg
 
Gisteren Birth of a Racer op Discovery Channel gezien ?

Birth of a Racer
Michael Czysz en zijn eigenzinnige ingenieurs streven ernaar de ultieme motor te bouwen. De weg die ze moeten afleggen is zwaar; kunnen ze hun droom desondanks waarmaken?

Ik weet niet of het ooit eerder was uitgezonden maar ik vond het leuk :)

MotoCzysz:
http://www.motoczysz.com

c1_07_front3qwh.jpg



Herhaling(en) op Discovery:

vrijdag 25-01-2008 @ 22.00
Discovery Nederland

zaterdag 26-01-2008 @ 03.45 en nog eens @ 15.15
Discovery Nederland
 
Laatst bewerkt:
die guzzi is echt een gaaf ding,het enige mooie aan de bimota vind ik de voorvork. 8-) 8-) 8-) gr ivo.

Waar zie jij de Guzzi?

Ik vind die Bimota wel mooi. Smaak hè. Betreft overigens de proto die op een show heeft gestaan en weer ontmanteld is.

Die voorvork is in meerdere types toegepast, w.o. in Sb6r, YB11 en Vdue.
Betreft een "traditionele" voorvork met carbon buitenmantel.

Toen ik enkele jaren geleden bij SO kwam met een DB4 om hem eens goed af te laten stellen, werden ze helemaal lyrisch. Er werden zelfs meer collega's bijgehaald voor een blik. Volgens hun is het echt een topproduct.

Het Petersen boek heb ik niet. Wel de bijbel van Sarti, uiteraard in de Italiaanse en in de Engelse uitvoering en de complilatoe van Gasebner (inhoudelijk niet zo'n sterk boekje).
 
Laatst bewerkt:
Waar zie jij de Guzzi?

Ik vind die Bimota wel mooi. Smaak hè. Betreft overigens de proto die op een show heeft gestaan en weer ontmanteld is.

Die voorvork is in meerdere types toegepast, w.o. in DB4, Sb6r, YB11 en Vdue.
Betreft een "traditionele" voorvork met carbon buitenmantel.

Toen ik enkele jaren geleden bij SO kwam met een DB4 om hem eens goed af te laten stellen, werden ze helemaal lyrisch. Er werden zelfs meer collega's bijgehaald voor een blik. Volgens hun is het echt een topproduct.
lijkt hij nou zo smal?
 
lijkt hij nou zo smal?


Hij is smal. Op basis van een Ducati luchtgekoelde L-twin blok kan men immers heel smal bouwen. Geen dikke radiator e.d. èn het blok is door de bouw al erg smal. Kijk maar eens naar de DB5 van Mrs Gobert. Ook zo'n rank ding.
 
Waar zie jij de Guzzi?

Ik vind die Bimota wel mooi. Smaak hè. Betreft overigens de proto die op een show heeft gestaan en weer ontmanteld is.

Die voorvork is in meerdere types toegepast, w.o. in DB4, Sb6r, YB11 en Vdue.
Betreft een "traditionele" voorvork met carbon buitenmantel.

Toen ik enkele jaren geleden bij SO kwam met een DB4 om hem eens goed af te laten stellen, werden ze helemaal lyrisch. Er werden zelfs meer collega's bijgehaald voor een blik. Volgens hun is het echt een topproduct.

Het Petersen boek heb ik niet. Wel de bijbel van Sarti, uiteraard in de Italiaanse en in de Engelse uitvoering en de complilatoe van Gasebner (inhoudelijk niet zo'n sterk boekje).


Echt gave voorvorkpoten YB11 dacht 55 mm,toen de dikste dacht ik.
Nu nog Ed?
 
@H@nsje: THX!!

@Gobert: vind hem niet super speciaal, frame is wel erg mooi.... of zie ik iets nu over het hoofd behalve het opgewaardeerde rem- en veerwerk?

@H@nsie:
Die MCzysz is wel een erg gave motor. De achtervering is wel erg apart. Kan me niet voorstellen dat het echt super is om mee te racen.... Voor mijn gevoel moet je door die ering juist weer een giga stijf frame hebben.
Wel gaaf dat die vent z'n droom op deze manier kan waar maken. Je kunt overigens z'n ding nu nog bestellen. Er worden er 100 gemaakt kost je 10% van de aankoopprijs ($100.000,-). De specs mogen er iig wel zijn (220pk+, 108nm, en 158kg).
Ik zal eens googlen, want wil die uitzending wel graag zien. :Y
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van die Discovery docu... zit nog ff wat te klikken (lezen en plaatjes kijken) :P

Ik vind het toch bijzonder knap wat die Michael Czysz (Maikel Zissss) en z'n team in zo'n korte tijd hebben neergezet !!

Wat een techniek zeg, dat blok alleen al:
Het is een 1000cc 4 cil. motor met 3 nokkenassen, 2 contra roterende krukassen (!), geen balansassen, blok is superlicht, supersmal en supercompact.
Alles om het gyroscopische effect te minimaliseren, erg interessant, de rest van de fiets zit ook vol met nieuwe ideeen.
en...220+ pk en 158kg droog...........
Jammer dat de MotoGP regels toen veranderden B| :X ... had de C1 graag in actie gezien !!

http://www.motoczysz.com/main.php?area=07C1_tech
http://www.motoczysz.com/main.php?area=bike
http://www.motoczysz.com/media/wallpapers.php
http://www.motoczysz.com/media/videos.php

side_bodywork_trans.jpg

front_black.jpg

top.jpg

C1_side_low.jpg



Het verhaal doet me denken aan John Britten met z'n Britten V1000 :} Britten Motorcycle Company

Jammer dat 'ie er niet meer is '(
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan