ultrasoon reinigen van carburateur

coney

Rookie
3 jan 2008
11
0
Wie weet er ergens in de provincie Antwerpen of daar net rond iemand zitten voor het reinigen van carburateurs?

Wie heeft hier al ervaring mee?
En wat zijn de positieve zowel de negatieve ervaringen daarmee?

Ben zelf nog aan't denken om zo'n toestel in huis te halen. Maar vind het nog wat prijzig om 4keer op een jaar te gebruiken.

Als je zelf 1 in huis haalt, zijn daar negatieve kanten aan i.v.m. bijvoorbeeld:
-regelmatig vervangen van het product waar je mee werkt (vervangen ofzo)
-eventueel lage levensduur

Dus alles wat je kwijt wild over ultrasoon reinigen mag je hier kwijt.

Groeten coney
 
Pas bij reinigen van alu wel op welke vloeistof je gebruikt.
Verkeerder vloeistof en je carborateur is overleden.

Welke vloeistof is dan absoluut verkeerd en funest voor aluminium?

Vraag was ook of alle delen in de Ultrsoon-reiniger kunnen. Kan door de trilling het materiaal ook worden aangetast?
 
Laatst bewerkt:
Welke vloeistof is dan absoluut verkeerd en funest voor aluminium?

Vraag was ook of alle delen in de Ultrsoon-reiniger kunnen. Kan door de trilling het materiaal ook worden aangetast?

Ik heb je toch al deels antwoord gegeven, dacht ik :?

Verdiep je eens in ultrasoon reinigen, en wat daarbij komt kijken.
Welke schoonmaakmiddelen er zijn, en waar ze wel en niet goed voor zijn. Dan weet je meteen een boel meer :)
 
Mr. biglift, sorry maar heb me nooit bezig gehouden met US reinigen totdat ik er nu met een Amal carburateur aan toe ben eigenlijk.

Je schrijft in je topic (link) dat je dubro gebruikt, maar toch niet als middel in t US bad neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
Mr. biglift, sorry maar heb me nooit bezig gehouden met US reinigen totdat ik er nu met een Amal carburateur aan toe ben eigenlijk.

Je schrijft in je topic (link) dat je dubro gebruikt, maar toch niet als middel in t US bad neem ik aan?

Yep !! werkt perfect !!! :} :} :} Dubro :} :} :} en nog eens rete goedkoop ook en tast je carbs niet aan. *O* *O* *O*

Sinds ik dat uitgedokterd had heb ik nooit meer dure ultrasoon bad rommel gekocht.

En anders : er zijn hier al div mf ers op de koffie geweest en hebben het zelf gezien.
ze waren meteen overtuigd na een uurtje pruttelen van div onderdelen.
 
R33 bevordert de hechting van de luchtbellen op je materiaal, dubro is een schoonmaakmiddel wat toevallig icm ultrasoon ook goed werkt.

Dat ultrasoon reinigen werkt prima maar het is niet het wondermiddel dat je hier of daar wel eens leest. Het heeft geen garantie dat alles altijd 100% schoon is.

Ik heb bijv een aantal vlotterbakjes liggen waarvan het choke kanaaltje echt niet schoon wil worden.
 
Deze laatst op de kop getikt. 4 liter bad, kan een aardige carb in.

full
 
ik heb de 2,5 ltr versie, past 1 carburateur precies in, maar het houdt niet over. Carb wordt er wel mooi schoon in.

Dubro of Dreft ga ik ook eens proberen.

DUBRO !! Dreft ( en ook drift) werkt niet !!
Truuk zit hem in de citroen die er in zit .
owh ennu niet te zuinig met de Dubro als het heel erg smerig is gooi ik er al gauw aan half tot 3/4 kopje in op mijn kleine bakje en de rest is water tot de rand van de bak
( emag emmi 20 )
spul is gruwelijk goedkoop dus wat let je

enuu ga ook effe langs de boetiek wieb voor flessen dasty.


grote ultrasoon bak is niet nodig ik heb een kleine baken en dat dwingt je de carbs verder uit elkaar te nemen wat als voordeel heeft dat ze schoner worden. ja dat is meer werk duurt langer . resultaat is er wel naar .
 
Laatst bewerkt:
Heb nog een setje van een CB450S liggen, dus die zal ik eens proberen met Dubro. Als ik er aan denk zal ik wat foto's maken van voor en na de schoonmaak.

Ik heb ook wel eens gelezen dat puur citroensap gebruikt werd als toevoeging, dat zal wel hetzelfde effect hebben. Maar waarschijnlijk is dat veel duurder ;)
 
als je een grote bak hebt moet je natuurlijk wat meer gebruiken kwestie van testen en gooi de temperatuur op ca 40 a 50 graden .

uurtje laten pruttelen en dan water verversen als het zwart geworden is.
wederom dubro dr in etc .

hele vieze gore carbs voor inspuiten met Dasty van boetiek wieb en even laten staan en dan afspoelen en dan in het bad.
 
Ik zeg biglift, ruim een uurtje later en hij is bran(son)dschoon ! *O*

Ik doe wel deel voor deel om alle energie in t betreffende deel te stoppen... O-)

Komen nog wat fotos.......
 
Ik zeg biglift, ruim een uurtje later en hij is bran(son)dschoon ! *O*

Ik doe wel deel voor deel om alle energie in t betreffende deel te stoppen... O-)

Komen nog wat fotos.......


Zei ik toch .... :+ maaruhh dat cupje kan nog schoner hoor ....beetje dasty er in en 30 minuten laten staan ( af en toe schudden ) en naspoelen / uitblazen. en om echt te muggenziften ... een oude tandenborstel doet wonderen..... :+ :P


ennnuuhh ik stuur wel een factuur van biglift ultrasonic consultants :+ :+ :+ :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan