Ja, nog even over die Vectrix, kan dat?

Het was daar dat iemand hem zag staan en in een E-mail aan iedereen deze gang van zaken afkeurde, hij noemde de scooter een (niet lachen) "milieukritische installatie" en hiervoor was de ruimte niet bestemd. Je mag er dus blijkbaar ook je telefoon niet opladen....
Inmiddels kreeg ik nog een mail van dezelfde schrijver waarin hij pleit voor oplaadstations met betaalautomaten op strategische plaatsen.
Het is precies wat ik in mijn mail van maanden geleden ook al bepleitte... Zo heb ik hem precies op de goede plek.

Door dit avontuur kwam ik erachter dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in dit soort voertuigen, sommigen zitten op onverwachte plaatsen... Goed om te weten.
pfff, hoe kinderachtig kan men zijn... Van collega's moet je het hebben...
Maar zoals je zelf al laat doorschemeren, zo leer je de mensen kennen.top.

Prachtig testverslag, hybride! erg leerzaam en sommige dingen had ik wel al verwacht zoals de actieradius. Erg mooi gemaakt met die foto's en zo. Hier leren wij ook weer van voor een zelfgemaakt testverslag. Hopelijk blijft het niet bij deze ene Vectrix(of ander merk)en blijven er fabrikanten zoeken naar mogelijkheden dat het ook anders(en beter)kan dan nu het geval is.

chapeau!.
 
Laatst bewerkt:
Met grote belangstelling de objectieve test gelezen; mijn complimenten voor het duidelijke, uitgebreide verhaal.

De achilleshiel is dus [helaas] wéér zoals al deccennia lang bij elektrische voertuigen de beperkte actieradius; ik geloof niet dat dat erg zal verbeteren eerlijk gezegd.
Misschien ligt de toekomst wel bij de waterstofcel [BMW heeft al volledig uitontwikkelde motoren als proef in diverse 7series rondrijden] of zelfs kernenergie.
Dat laatste krijgt niet zoveel weerstand meer als vroeger en wie weet kunnen de heren technici wel een veilige motor ontwikkelen die gebruikt maakt daarvan.

Wat de Vectrix betreft; ik denk dat die zeker met de te hoge aanschafprijs geen grote toekomst tegemoet gaat. De prijs moet gehalveerd en dan nóg zullen consumenten twijfelen vanwege de beperkte bruikbaarheid van deze scooter.
 
Grappig, dat is wéér een voordeel van elektrische aandrijving, iets wat ik nog niet eerder gehoord heb. En inrijden hoeft natuurlijk ook niet meer.
Nog niet aan gedacht idd. _O-
Al is zelf inrijden/warmrijden nog een stuk sportiever dan elektrisch nu. O-)

Ik vind het trouwens wel een aantrekkelijk ding. :Y
Kan hem alleen niet gebruiken. :')
 
mooi verslag Hybride
ik had je brommer al eens zien staan
nooit gerealiseerd dat het een electic scooter was
anders had ik de kans waargnomen om even te proeven

goudreignet
 
Ook mijn felicitaties voor het duidelijke, uitgebreide verhaal. De grootste leek kan/kon het volgen.
 
Bedankt voor alle lofuitingen.

ik had je brommer al eens zien staan
nooit gerealiseerd dat het een electric scooter was
Als iemand de uitlaat van jouw CBF af haalt valt je dat wél op neem ik aan ? ;)
Deze Vectrix mist natuurlijk nog veel meer maar dat zie je allemaal niet....

Mij is die week opgevallen dat veel mensen het speciale aan deze scooter helemaal niet opmerken, beveiligers bij de poort hadden niets door toen ik zonder motorgeluid aan kwam rijden en weer wegreed. Ook motorrijders die naast me kwamen staan bij een stoplicht of me voorbij reden hadden niets in de gaten.

Eén van die dagen was het 's middags erg druk en ik reed bijna het hele stuk tussen de file door. Op dat moment realiseerde ik me dat deze Vectrix ongeveer het enige voertuig is dat wél geschikt is voor fileverkeer terwijl ik hiermee ook als één van de weinigen kon doorrijden...

Zoals bekend zijn de batterijen nog steeds de achilleshiel van het elektrisch rijden. De ontwikkelingen gaan echter hard, zo komt voertuigenfabrikant Mercedes Benz over niet al te lange tijd met een hybride auto voorzien van een Lithium-Ion accupakket; daarmee wordt een grote sprong gemaakt in de accucapaciteit. Hiermee zou de Vectrix een stuk verder kunnen rijden...
Probleem met Lithium-Ion was altijd de warmte ontwikkeling maar dat schijnt men nu dus toch afdoende onder de knie te hebben.

Door de grote populariteit en verregaande miniaturisering van mobiele telefoons en iPods is een grote ontwikkeling gaande op het gebied van batterijtechniek; de voertuigindustrie maakt hier nu handig gebruik van...
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd !

Heb je een proefrit gemaakt ?
Ik ben heel benieuwd hoe hij je gaat bevallen, laat het hier weten als je wilt.
 
Dank je wel.

Ja, ik heb een proefrit gemaakt in Doetinchem. Ik was gelijk verkocht.
Ik vond maar twee dingen tegenvallen: De spiegels (tegen je schouders aankijken) en de wind die over het scherm komt. (het was wel erg winderig die dag).
Ik heb hem uiteindelijk in Groningen besteld. Zodra ik hem binnenkrijg zal ik het hier melden.
 
Hoi Hybride,

Eindelijk de hele tekst gelezen! *O* Interessant! Ik ben nog benieuwd naar heel wat dingen maar ik wilde geen recordpoging doen "meeste quotes in één post", dus ik wacht de ervaringen van Bigbear geduldig af. ;)

Groeten, Karl
 
Proficiat Bigbear, veel velige, plezierige, goedkope en geruisloze km.
Welke kleuren zijn er in feite beschikbaar?
 
dank jullie wel.

Verkrijgbaar in de kleuren rood, blauw, wit, groen, grijs en burgundy (bordeaux rood). Ik heb hem in burgundy besteld.

Liefs, Henk
 
Tja, de politie ziet er wel iets in schijnbaar...

nypd_detective_derek_siconolfi_on_v.jpg


police-vectrix1.jpg
 
Ok het idee is goed en leuk en erg milieubewust, maarre......... ik zou het geluid en het flitsende en het ondeugende missen :P
 
Ook leuk voor sinterklaas; hij kan z'n mijter ophouden met dat gigantisch hoge dak...
 
Laatst bewerkt:
Elders op dit forum zag ik dit:

full


Een ander project met een elektrisch aangedreven motorfiets, de EV Daytona. Inderdaad, geen scooter...

Dit lijkt minder geavanceerd omdat dit duidelijk een omgebouwde conventionele motor is, de batterijtechniek echter is wél geavanceerd... Er zit een relatief klein Lithium Ion accupakket in met nano-membraan technologie; dezelfde techniek als in de eerder genoemde Lightning GT en de Tesla.

Verder begrijp ik uit het verhaal dat er een wisselstroommotor in zit, die heeft een aanzienlijk hoger rendement dan de gelijkstroommotor van bijvoorbeeld de Vectrix Maxi maar vergt natuurlijk andere elektronica.
Maximum Cruise Speed: 97 mph
Zero to 60: 2.7 seconds
Range: 104 Miles Economy -OR- 51 Miles Street Rodding
Weight: 491 pounds to 550 pounds with batteries
Charging System: 110 Volts (slow) or 220 Volts (fast)
Battery Life: 114,000 miles or +5 years
Links:

Autoblog over EV Daytona.

Website.
 
Laatst bewerkt:
Battery Life: 114,000 miles or +5 years

Now we're talking!

Zou 'm best willen hebben die Daytona...0-60mph in 2.7sec:wow
Alleen die prijs hé: $77770,- -O-
 
Laatst bewerkt:
... Alleen die prijs hé: $77770,- -O-
Die prijs wordt grotendeels bepaald door de dure batterijen; zeker niet door de kuip, die lijkt wel van papier maché.
Ik bedoel hiermee alleen maar aan te geven dat het technisch mogelijk is een elektrisch aangedreven motorfiets te laten presteren als had ie een benzinemotor; de prijs is op dit moment hét struikelblok.
.... Ik ben nog benieuwd naar heel wat dingen maar ik wilde geen recordpoging doen "meeste quotes in één post", dus ik wacht de ervaringen van Bigbear geduldig af. ;)
Die ene week is allang voorbij.... Ik ben ook heel nieuwsgierig hoe het ons nieuwe forumlid vergaat op zijn hagelnieuwe Vectrix.
 
Laatst bewerkt:
In ieder geval wel betere actieradius dan de Vectrix. Van die e-brommers is helemaal om te huilen. Als ze daar nou wat aan doen, dan schiet het tenminste een beetje op.
 
Allemaal mooi en wel, maar hier gaat vadertje Staat tè weinig aan verdienen.
Hoe gaan ze dit oplossen ?
Simpel :
Doe zoals bij de autokeuring :
Laat elk electrisch voertuig èlk jaar op een bepaald tijdstip binnenkomen (bvb bij een keuringsstation), daar noteren ze de (van een loodje voorziene) kilometerstand en hupsakee, de rekening volgt.

Of ze verplichten de fabrikanten om met een speciale aansluiting (lees contact) te werken, waarop dan weer met een speciale stekker (lees energiemeter) kan worden bijgeladen. Die speciale stekker werkt en wordt dan getaxeerd als onze huidige electriciteitsmeters hè.

Betalen zullen we, gegarandeerd.

Hybride, knap stukje journalistiek trouwens! Proficiat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan