Ja, nog even over die Vectrix, kan dat?

Ja idd, geduld. Ik vind zo'n vectrix of hybride mp3 heel knap, maar met 2700 Euro voor mijn Honda Forza mét ABS heb ik inderdaad vele duizenden euro's die ik ofwel niet heb, ofwel geld opbrengen tot ik er een beetje van nodig heb voor een volgende tankbeurt. Maar een ander probleem is dat in geval van ongeval zonder omnium, je het NOOIT terugverdiend krijgt!
Ik kan bovendien (in België) alle kosten inbrengen, wat mijn scooter nog veel goedkoper maakt! Maar ja dat zou met de Vectrix ook kunnen!
 
Binnen een jaar of tien zal een electric scoot heel normaal zijn in het straatbeeld.
Wij hebben op het werk een heel grote privè-parking (300 werknemers). Ik zei onlangs "Begin maar al paaltjes met stopcontacten te voorzien om alle electrische voertuigen in te laten pluggen".
Haha, ik voelde me precies in de zoo. Maar dan aan de kant van de dieren, zo bekeken ze me.
Ooit....ooit zullen ze mijn wijze woorden nog herinneren...
 
In Egypte was ik vorige week en daar verhuren ze al elektrische minibikes en (brom)scooters. _O-
 
... je het NOOIT terugverdiend krijgt!..
Klopt, op dit moment is de Vectrix financieel nog niet aantrekkelijk maar dat kan snel veranderen... Ook daarom is het goed dat er pioniers zijn die het voortouw nemen zodat de techniek ontwikkeld wordt.

... Ik heb inmiddels de eerste duizend kilometer er op zitten ...
Leuk dat de Vectrix jou bevalt.

Met de spiegels van de Vectrix kon ik met moeite om mijn eigen schouders heen kijken; die puntoortjes zijn gemakkelijk te vervangen door grotere c.q. bredere exemplaren. Ook het probleem van de voor jou te lage ruit is op te lossen, wellicht met iets dergelijks als dit:

full

MRA Vario.

Die topkoffer is vast een goed idee, niet alleen als extra bergruimte maar ook als rugsteun voor de passagier.

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, ik hoop dat de jouwe niet zo'n lawaai maakt in de achterbrug ?
 
Even een snel rekensommetje:
De Vectrix is >€4000 duurder dan een gemiddelde 250cc scooter [hoewel de prestaties van een 250cc veel beter zijn], daar koop je ong. 3000liter benzine voor [nu zelfs veel meer, maar we houden de rekensom gunstig voor de Vectrix] maal 30 [1 op 30 halen de meeste 250's wel]= 90000km.
Dus pas na een ton [bij 10000km/jaar 10 jaar] begint de besparing...slik .

Blijven over de Burgmanrijders die wél >20000km/jaar rijden maar voor hen zullen de actieradius en zéker de prestaties veel te ongunstig zijn.

Begrijp me niet verkeerd, mocht ik er één krijgen spring ik een gat in de lucht maar om er één te kopen zal het omslagpunt voor de meeste geinteresseerden toch echt een heel stuk gunstiger moeten komen te liggen.

Geen wegenbelasting

Voor zo lang het duurt. :X
 
Wij durven het wel aan:

Sinds 1 december dealer geworden van de Vectrix :
Kom gerust langs voor een proefrit en een gratis bakje koffie.

Voor meer info:
Vectrix Motors Drachten
Janssenlaan 32 (industrieterrein A-7-Noord)
Drachten.

06-46677554
www.vectrixmotors.nl
 
Gefeliciteerd vectrixxx met jullie dealerschap! Voor mij in A'dam is het een beetje ver weg helaas...maar ik lees op jullie site dat er in het voorjaar van 2009 ook een Vectrix bromscooter aankomt, is daar al wat van te zien?
 
Tof, proficiat met de (ik hoop berekende) gok voor een dealership!
In België heeft er daar niemand lef genoeg voor!
Maar puur economisch ben ik voorlopig content met de Forza! Zeker voor de prijs die ik hem kocht in perfecte staat en bijna geen km!
Enkel het rijbereik is voor mij nog te beperkt en de prijs voorlopig ook ...
 
Zo, ik zie op die site van vectrixxx 0-100 in 7 sec.; da's snel zeg!
 
Laatst bewerkt:
reactie op voorgaande berichtjes;
Kenneth: Er komt in april/mei 2009 een bromscooter van Vectrix; in 2 uitvoeringen; als brommer en als snorbrommer (geknepen) Heb er een plaatje van gezien. Ziet er goed uit. Mag deze afbeelding echter nog niet publiceren...
zzz: Ja, de trekkracht van de VX-1 is echt ongelooflijk. Je kunt op youtube filmpjes vinden waarbij elektrische voertuigen (motors en auto´s) de reguliere verbrandingsmotoren er moeiteloos uit trekken.
 
Vectrixxx,
Heb je (al) enig informatie (of waar ik die kan vinden) over de te verwachten brommer ?
Thks
 
Men doet er in Amerika zeer geheimzinnig over (marketing...) maar ze hebben aangekondigd dat ie op de Motorshow in Birmingham, eind januari, gepresenteerd gaat worden aan de pers.
Enige maanden later (april/mei) wordt ie leverbaar in Europa, zoals gezegd; 1 model in 2 uitvoeringen; brom- en snorscooter. Nog even geduld graag.....
 
waarbij elektrische voertuigen (motors en auto´s) de reguliere verbrandingsmotoren er moeiteloos uit trekken

Tsja, electromotoren zijn nu eenmaal gemaakt om te draaien, brandstofmotoren kunnen dat alleen met behulp van een trucje. ;)
 
Heb er nu al een paar keer een zien rijden/staan in amsterdam.
Mooi systeem, maar ik vind de scooter er erg goedkoop uitzien, beetje zoals die koreaanse dingen die op marktplaats worden aangeboden.
Mochten ze hem een fikse facelift geven dan heb ik misschien wel interesse maar nu...
 
Eerst en vooral proficiat met het dealerschap. Ik zou zoiets nog wel durven te verwezenlijken. Alleen ken ikzelf te weinig van techniek om er indien nodig zelf aan te werken.

Hij ziet er goed uit, toch wel snel, acceleratievermogen dat je bij de 400cc motorscooters en hoger moet gaan zoeken, alleen de top ontbreekt nog en de actieradius. Maar dat zijn punten waar je wel aan gewoon wordt.

Rest me enkel nog te vragen wat de Vetrix nu moet gaan kosten bijv in Nl?

Ik zou er bijv ook ineens de verdeling van de stegway bijnemen. *O*

Nee serieus, ik zou eerst en vooral wel willen weten of er hier in Vlaanderen genoeg potentieel is om hem te verdelen. Ik heb hem anders al wel zien rijden hier in Antwerpen. ? ? ?
 
Ik zou er bijv ook ineens de verdeling van de segway bijnemen.

Ja die Segway is echt te gek en nou eindelijk ook legaal op de openbare weg te gebruiken [met kenteken&verzekering: typisch nederlands], als 'ie niet zo duur was had ik 'm al gekocht!
 
Rest me enkel nog te vragen wat de Vetrix nu moet gaan kosten bijv in Nl?

ik zou eerst en vooral wel willen weten of er hier in Vlaanderen genoeg potentieel is om hem te verdelen. Ik heb hem anders al wel zien rijden hier in Antwerpen. ? ? ?

Wimper, 8.000 euro moet ie kosten in België.

In de Lange Lozanastraat is er een verdeler.

Eer je het verschil in aankoop tussen Vectrix en normale 250-scoot hebt opgereden ...

Ik vrees dat ie tè duur is om ècht succes te gaan hebben.
Spijtig.
 
Hé, Wimper,

we hebben een verdeler in Antwerpen, in de Lange Lozanastraat om juist te zijn.
Ik heb hem eens bezocht, op de eerste verdieping is een kleine garage.
Er was geen kat te zien, maar de zaak was open en er stonden 2 Vectrixen.
Plus een hoop andere electrische voertuigen: meestal vierwielers voor stadsdiensten.
Ze hebben ookeen website, te zoeken op Vectrix.

Prettig kerstfeest, ik zit nog tot 20.00h op mijn werk...
 
trekt inderdaad wel heel goed op....en als je dit 3 keer gedaan hebt, dan is de accu leeg, toch? *:)

maar goed, een EL scootertje lijkt mij wel iets voor op de camping of zoiets... :]
 
Laatst bewerkt:
...en als je dit 3 keer gedaan hebt, dan is de accu leeg, toch? ...
Ik denk dat je dit toch wel een beetje mis hebt. Snel optrekken vraagt natuurlijk veel stroom maar duurt ook telkens maar heel even; het energieverbruik valt volgens mij dus alles mee, die keer dat ik met de Vectrix keer op keer voluit optrok gaf ie geen krimp.... Telkens voluit optrekken gaat hem beter af dan langdurig op topsnelheid rijden.

Een voertuig als deze Vectrix is juist uitermate geschikt om snel op te trekken; elektrische aandrijving kan het koppel veel beter gedoseerd op de weg krijgen dan een verbrandingsmotor die een beperkt toerengebied heeft en door een versnellingsbak en koppeling min of meer geschikt gemaakt is voor een voertuig.

Naarmate het harder gaat gaat de Vectrix ook harder trekken, net andersom dan we gewend zijn.
Verder kan de Vectrix een deel van de remenergie terugwinnen om later opnieuw te gebruiken; dat lukt je met jouw Beverly ook niet. Uit eigen ervaring kan ik je melden dat dit verrassend goed werkt, we gaan het ongetwijfeld op veel meer voertuigen tegenkomen.

Elektriciteit is de aandrijving van de (nabije) toekomst, dat gaat vast wel iets verder dan een scootertje voor op de camping...
 
Laatst bewerkt:
Hybride, geloof mij, als de Vectrix fatsoenlijke data zou presteren, dan zou ik hem gelijk bestellen. Ik vind het een heel innovatief product, en over de looks valt te discusseren, smaken verschillen.

Echter: Het begint al dat sommige verkopers beweren dat je er 120kmh mee kunt rijden, en dat de actieradius meer dan 100 km is. Maar kijk maar naar de cijfers in dit forum, dan vind ik dat je voor die 9000 euro meer een blammage koopt dan een voertuig wat je echt in kunt zetten. Als ik met een Vectrix 1 keer de stad in zou moeten rijden om een boodschap te doen, dan zou hij onderweg al leeg raken (82 km heen en weer), of je moet konstant op je snelheid letten (niet harder dan 40-50). Laten we eerlijk zijn, het staat toch nog heeeel erg in de kinderschoenen, ook al is het idee super.

Ik ben ervan overtuigt dat wij over een jaar of 10 niet beter weten dan dat EL voertuigen volop rond rijden. Maar voor mij moet hij tenminste,net als bij een gewone motorfiets/scooter, een actieratius van 200 km minimaal hebben, en toch gewoon op de snelweg met het verkeer mee kunnen, in plaats van of binnendoor moeten rijden, of het risico lopen om door een vrachtwagen geplet te worden.
 
De bromscooter lijkt me ook nog wel interessant. Enig nadeel is dat zo'n Vectrix toch geen geluid produceert? Nou lijkt me dat op het fietspad wel belangrijk. Fietsers kijken niet op of om en halen elkaar in zonder over de schouder te kijken met als resultaat een klappertje op het fietspad. Met de motor-Vectrix is dat anders, omdat de automobilisten normale motoren ook vaak niet horen (tenzij je open pijp hebt of al voorbij gereden bent), o.a. door de radio enz..

Eigenlijk zou je dan een systeem moeten hebben die wel geluid produceert naar 'gas'stand, en dan je eigen keuze van bijv. MP3.... kan je kiezen uit een 1-pitter, 2-pitter, 4-pitter, ducati geluid etc. :P
 
De bromscooter lijkt me ook nog wel interessant. Enig nadeel is dat zo'n Vectrix toch geen geluid produceert? Nou lijkt me dat op het fietspad wel belangrijk. Fietsers kijken niet op of om en halen elkaar in zonder over de schouder te kijken met als resultaat een klappertje op het fietspad.

Dit los je makkelijk op door op tijd te toeteren (of als fietser te bellen). Snorscooters zijn ook niet geruisloos, maar ze gaan toch zo snel over het fietspad dat je ze pas erg laat hoort. Snorscooteraars hebben ook nog de neiging om 5 meter van te voren (misschien) te toeteren waardoor je als fietser niet eens de tijd hebt om te reageren. Dus wat je ook rijdt: schat de 'toeterafstand' ruim in en geef anderen de tijd om te reageren...
 
Om te voorkomen dat je door constant getoeter nog meer stroom verbruikt (cq minder km's kunt maken) hieronder de volgende oplossingen:

- Inderdaad een MP3 speler op batterijen, liefst op een ghetto blaster aangesloten
- kartonnen splatjes tegen de wielen met wasklemmen vastmaken, net zoals vroegaah
- Permanent hardop zingen of gillen
- Of gewoon zelf een broemmmm geluid maken
- Een setje lege voedselblikjes aan een touwtje vinden en achter de Vectrix laten hollen
...etc.


sorry, kon het niet laten... :N
 
Laatst bewerkt:
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de actieradius van de vectrix bromscooter, de huidige modellen op de markt word ik niet echt gelukkig van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan