Kilometerheffing: Geef je reactie

Wat vind jij, met alle argumenten in het topic?

  • Ik ben voor

    Stemmen: 24 6,9%
  • Ik ben tegen

    Stemmen: 316 91,3%
  • Ik weet het niet

    Stemmen: 6 1,7%

  • Totaal aantal stemmers
    346
GPS tracking in de auto.

Kilometerheffing :?

Zou me daar nog niet zo zorgen om maken. Met dit systeem zal permanente verkeersbewaking en handhaving mogelijk zijn.

Automatische registratie van verkeersovertredingen, een volledig geautomatiseerd traject richting het CJIB, maandelijks een automatisch gegenereerd excellijstje en acceptgiro op je deurmat met alle onomstotelijk vastgelegde overtredingen van de maand ervoor.


Geen flitsboa's meer, die kunnen nu echt werk gaan doen. *O*
Geen bezwaarschriftprocedures en zinloze rechtbanktijd. *O*
Kostenbesparing en maximale opbrengst voor de schatkist. :}


Allemaal als makke schaapjes door het verkeer, mehhhhhhh :')
 
Nog even een ander vraagje

Iemand die terug kan vinden hoeveel de BPM voor motoren naar beneden gaat per 1 januari? Kan het nergens terugvinden....
 
Ik voorzie problemen.
Ik ook, maar wel aan de zijde van hen die het moeten gaan betalen.

Het wordt de zoveelste bodemloze put.

Dan was een extra "kwartje" op de brandstof toch een beter idee geweest.
Betalen al die buitenlandse kentekens gewoon ook mee, zoals wij al jaren betalen in de ons omringende landen als we die met een bezoek vereren.

Maar nee, de overheid speelt weer eens handjeklap met een of andere elektronica gigant.
Over de industriële vervuiling en maatschappelijke problemen die al die overbodige systemen met zich mee gaan brengen wordt wijselijk gezwegen.
 
Iemand die terug kan vinden hoeveel de BPM voor motoren naar beneden gaat per 1 januari? Kan het nergens terugvinden....

Ik denk niet dat er voor motoren in dat opzicht iets veranderd.
Die gaan immers geen kilometerheffing betalen.
 
Ik ook, maar wel aan de zijde van hen die het moeten gaan betalen.

Het wordt de zoveelste bodemloze put.

Dan was een extra "kwartje" op de brandstof toch een beter idee geweest.
Betalen al die buitenlandse kentekens gewoon ook mee, zoals wij al jaren betalen in de ons omringende landen als we die met een bezoek vereren.

Maar nee, de overheid speelt weer eens handjeklap met een of andere elektronica gigant.
Over de industriële vervuiling en maatschappelijke problemen die al die overbodige systemen met zich mee gaan brengen wordt wijselijk gezwegen.


nadeel brandstof is hier al erg duur ,, als ze weer een kwartje erop gooien dan gaan alle pompen die 20 a 30 km vanaf de grens zitten failliet. niet dat dit een probleem is voor de overheid maar goed.........


men zou gewoon het hele systeem op de schop moeten gooien ..
alle belastingen in de brandstof met oog op de prijzen van de buurlanden.
en dan maar een 1% loonbelasting erbij dan betaald iedereen ook de mensen die niet werken of met OV gaan en die kunnen lopen of fietsen en niet de selectieve automobilisten alleen , dan hebben ze het geld ook wat ze willen en geen fiasco
 
netjes is het inderdaad niet, aan de andere kant ,, de overheid vangt toch belasting over dat zwarte geld als er iets gekocht word op z'n minst btw.


ik denk dat we met de verkiezingen heel duidelijk moeten maken dat we het zat zijn
door echt anders te gaan stemmen niet meer op de 5 groten..


mijn vrouw rijd een Cuore en die gebruiken we voor alles in en rond de stad ,, ding is erg goedkoop , maar we kunnen er niet mee op vakantie en lange afstanden is niet zo leuk
en als er eens wat gehaald moet worden of een aanhanger getrokken worden dan
is het toch wel fijn dat er een Octavia TDI voor de deur staat waar ik normaal mee naar het werk rijd ,, die andere lange afstanden mee doe.

als ik niet meer kwijt wil zijn kunnen wel meer met de cuore gaan rijden maar het houd een keer op ...

iemand met een auto uit de golf/astra/octavia die een gezin heeft en dingen onderneemt dat zou toch iedereen die werkt moeten kunnen doen zonder er voor krom te liggen ?
ik heb toch als 1 x modaal toch ook bepaalde rechten na zo veel arbeid ???

btw ja... maar geen premies voor volks/werknemersverzekeringen waar het eerder om gaat.

een ramp voor je budget zal het niet direct zijn. wel is het weer een zoveelste strop op de knip.

en nee, ik ben geen voorstander van dit hele gedoe. ik zie helemaal geen reden om uberhaubt nog extra te belasten. want al dat geswaffel over milieu en files is gewoon lulkoek. men gaat echt niet minder rijden. je rijdt zoveel als nodig is, klaar. in de tijd dat de benzine even 1,70 stond, waren er nog altijd evenveel files e.d.
 
GPS tracking in de auto.

Kilometerheffing :?

Zou me daar nog niet zo zorgen om maken. Met dit systeem zal permanente verkeersbewaking en handhaving mogelijk zijn.

Automatische registratie van verkeersovertredingen, een volledig geautomatiseerd traject richting het CJIB, maandelijks een automatisch gegenereerd excellijstje en acceptgiro op je deurmat met alle onomstotelijk vastgelegde overtredingen van de maand ervoor.


Geen flitsboa's meer, die kunnen nu echt werk gaan doen. *O*
Geen bezwaarschriftprocedures en zinloze rechtbanktijd. *O*
Kostenbesparing en maximale opbrengst voor de schatkist. :}


Allemaal als makke schaapjes door het verkeer, mehhhhhhh :')

mocht dat dan echt zo zijn en ook voor de motor gaan gelden, weet ik wie de volgende ghostrider wordt in mijn omgeving :+
 
Lekker hoor. Hoezo 57% zal goedkoper uit zijn. Iedereen die veel rijd is duurder uit. Zelf rij ik niet veel (max 12.000 per jaar). Als student een goedkoop autootje, 80 euro wegenbelasting per 3 maand. Met de start van 3 cent per kilometer komt dat neer op

80*4=320

320*(1/0.03)=10666 km. Dus bij de start al duurder, laat staan later of bij met een goedkopere/kleinere auto. Kan dus maar beter gewoon een lekker grote, benzineslurpende en milieuvervuilende BMW 7 serie kopen en dan gewoon net zoveel aan kilometerheffing betalen.
 
Laatst bewerkt:
btw ja... maar geen premies voor volks/werknemersverzekeringen waar het eerder om gaat.

een ramp voor je budget zal het niet direct zijn. wel is het weer een zoveelste strop op de knip.

en nee, ik ben geen voorstander van dit hele gedoe. ik zie helemaal geen reden om uberhaubt nog extra te belasten. want al dat geswaffel over milieu en files is gewoon lulkoek. men gaat echt niet minder rijden. je rijdt zoveel als nodig is, klaar. in de tijd dat de benzine even 1,70 stond, waren er nog altijd evenveel files e.d.


nou ik denk dat men echt wel minder gaat rijden dan de raming waar men zich nu op basseerd ,,als je eerst een € 400 aan houderschap p.j dokt en dan € 1000 leuk als je nieuwe auto een € 2500 goedkoper is maar als je dat over 3 a 5 jaar uitsmeert ben je dan wel goedkoper uit als benzine rijden die en 15 K per jaar doet ???

ik denk dat mensen kleiner & goedkoper gaan rijden en minder ,, men kan niet minder naar het werk rijden maar wel minder naar allerlei dingen als winkels centra's, sociale evenementen en dan is het file argument toch niet van toepassing.......

laten ze verhuizen voor je werk aantrekkelijk maken.
maak het OV goedkoop en niet door autorijden alleen maar duurder te maken
maak het aantrekkelijk om op een licht motor scooter 4 T te rijden die zijn super zuinig en schoon, en minder parkeer gedoe, en file,, en mensen houden hun vrijheid. iedereen blij ......
 
Geldt die kilometerheffing voor auto's alleen voor snelwegkilometers of ook binnendoor?

Isse graties :Y



full
 
Geldt die kilometerheffing voor auto's alleen voor snelwegkilometers of ook binnendoor?



ook binnen door ,, en door die 60 km zones op doorgaande 80 km wegen
tegen sluik verkeer die zo centrale door gaande punten ontwijken omdat ze het gps signaal storen ......

ze sluiten ook her en der allerlei wegen af om een stad of woonkern in te komen.
hier in almelo kon je op vele manier de stad in en uit en ze hebben heel wat mogelijkheden afgesloten met allerlei argumenten , sommige kloppen maar er zat ook veel onzin bij ......
 
Ok, dat wordt dus meer op de motor overal heen. :+
Heb ik juist een klein autootje gekocht (kleiner kan niet, Cuore) met lage houderschapsbelasting en dan zeggen ze dat het niet duurder moet worden... nou waarschijnlijk wel. En die BPM is leuk, maar niet als je niets gaat kopen en wilt blijven rijden wat je al hebt.

Of straks gaat elke automobilist aan de MP3400LT?
 
nou ik denk dat men echt wel minder gaat rijden dan de raming waar men zich nu op basseerd ,,als je eerst een € 400 aan houderschap p.j dokt en dan € 1000 leuk als je nieuwe auto een € 2500 goedkoper is maar als je dat over 3 a 5 jaar uitsmeert ben je dan wel goedkoper uit als benzine rijden die en 15 K per jaar doet ???

ik denk dat mensen kleiner & goedkoper gaan rijden en minder ,, men kan niet minder naar het werk rijden maar wel minder naar allerlei dingen als winkels centra's, sociale evenementen en dan is het file argument toch niet van toepassing.......

laten ze verhuizen voor je werk aantrekkelijk maken.
maak het OV goedkoop en niet door autorijden alleen maar duurder te maken
maak het aantrekkelijk om op een licht motor scooter 4 T te rijden die zijn super zuinig en schoon, en minder parkeer gedoe, en file,, en mensen houden hun vrijheid. iedereen blij ......

ik zou dus niet minder rijden met de auto. ik ga dan nog evenveel naar school/werk en nog evenveel naar de winkel. daarnaast ga ik echt niet minder naar leuke dingen.

ik snap niet hoe je er bij komt dat je minder zou gaan rijden. Mensen rijden met de auto toch niet voor hun plezier? (behalve de mensen met een auto als hobby die graag op een mooie zondag van terrasje naar terrasje rijden ofzo).
 
Nou ik heb vanmorgen eens even het rekentuig gepakt en wat gerommeld met de cijfers die in het AD stonden. Uitgaande van de 6,7 cent per km in 2018 ga ik per jaar voor mijn bestelblik betalen: 2680 pleuro :o :o :o
Nu hebben ze het nog wel over een apart tarief voor vrachtwagens ed. maar ik betaal nu voor grijs kenteken ongeveer 35 euro per maand en dat wordt met deze cijfers 223 Euro :( :( Het speciale tarief zal wel iets goedkoper worden, omdat in het tarief voor grijs geen bpm zit, maar ik ga de politiek kennende beslist meer betalen.

Koekblik van de vrouw kost iets van 110 per kwartaal, zeg maar 35 per maand. Er wordt ongeveer 25000 mee gereden 25000 x 0.067= 1675 Wat neerkomt op 139,50 per maand.
BPM uitgesmeerd over 10 jaar is 33 pleuro per maand, dus wegenbelasting en BPM is samen omgerekend 68 euro op maandbasis. Met andere woorden ik ga 71,50 per maand meer betalen als nu.


:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Tijd dat ik ga emigreren, voordat ik het ticket niet meer kan betalen. Wat een stelletje schaamteloze leugenaars.
Ik ga hier bij de volgende verkiezingen heel ernstig rekening mee houden B| B|
 
Nog een grappig detail:

Auto's van voor 1987 zijn ook vrijgesteld. Heeft er nog iemand een bruikbare olieboot van voor 1987?

Maar, wat gaat er straks gebeuren?
Stel, veel auto's krijgen zo'n kastje. Ik heb leaseauto van de baas en die baas roept: "Klusje voor Sav, 100 km-tjes verderop". "Ja, dikke snikkel" roep ik dan, dan kost mij niet alleen 2 keer 2 uur reistijd dwars door de file, maar ook nog eens 2 keer €3,- (later €6,70) extra. Ok, zegt de baas dan, ik betaal wel weer. En soepeltjesweg verhoogt hij tegelijkertijd mijn tarief met een paar euro.
En dat geld? Dat verdwijnt in de zakken van een groep (ongetwijfeld zeer hardwerkende) kilometerheffingsabtenaren en kilometerheffingsbedrijven die met bouw, controle en handhaving belast zijn. Maw: mensen die niets zinvols produceren waar onze economie op enige wijze van zou kunnen profiteren.
 
Laatst bewerkt:
Financien werken gewoon in alles door.

Ten eerste al de aanschaf en plaatsing vd kastjes, afdracht btw en omzetbelasting daar begint het mee, zal me niet verbazen als de staat straks zegt we betalen mee. Jaja koekje uit eigen bakkerij meneer...

Onderhoud vd kastjes maar ook de doorberekening van de kosten naar beneden toe ook hier word btw en belasting over geheven.

Het is niet alleen de directe inkomsten maar ook en vooral de indirecte, vergis je niet dit zou nog wel eens meer kunnen worden dan we nu denken...

Toch maar op een meer linkse partij stemmen dan? SP? vvd en zo is ook weer iets....
 
ik heb ook eens even de rekenmachine erbij gehaald, en ik word er in het begin 40euro lichter op. ik rij ongeveer 1900 tot 2000kilometers per maand, dus ik denk dat ik maar tegen die tijd extra/andere kleding ga aanschaffen en lekker met de motor blijf rijden...
 
Kilometer heffing is m.i. een hele dure sigaar uit eigen doos.Enkel de zakelijk(politici) rijder heeft hier iets aan.
Dat de vervuiler betaald is een smoesje.Net als dat gegoochel met cijfertjes waar politici zo dol op zijn.
En zoals mede MF 'ers hebben voorgerekend zijn er meer mensen die door de KM heffing erop achteruitgaan dan dat er mensen voordeel bij hebben.En motoren vrijgesteld........

Zijn nog mensen die in sinterklaas geloven?
Ik denk het niet,
maar wel de praatjes van het cda??
 
Laatst bewerkt:
Nog een grappig detail:

Auto's van voor 1987 zijn ook vrijgesteld. Heeft er nog iemand een bruikbare olieboot van voor 1987?

Ja, ik. 8-)
En het is niet eens een olieboot. ( aug. '85 )
Per 10.000 km gebruikt ie een kwart liter olie.
De teller staat op 90.000 echte kilometers en de 6 cilinder roffelt nog als nieuw.
En als ie 3 ton heeft gelopen gaat ie gewoon in de revisie. *O*
 
En dat geld? Dat verdwijnt in de zakken van een groep (ongetwijfeld zeer hardwerkende) kilometerheffinsgabtenaren en kilometerheffingsbedrijven die met bouw, controle en handhaving belast zijn. Maw: mensen die niets zinvols produceren waar onze economie op enige wijze van zou kunnen profiteren.

Exact!
 
Terug
Bovenaan Onderaan